Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 14:04
SuperAn
SuperAn is offline
Erg veel Iemand hier die weet wat ie kan hebben?
Oud 04-06-2005, 15:48
Verwijderd
Wat voor bodembedekking zit het dier op?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:12
aapje
aapje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 04-06-2005 @ 16:48 :
Wat voor bodembedekking zit het dier op?
Ik had mijn rat voor sinterklaas gekregen van iemand uit mn klas, ik wist nix van ratten en mijn rat zat dus op zaagsel en nieste als een gek..Totdat iemand op dit forum mij vertelde dat dat door het zaagsel kwam..nu heeftie een andere bodem bedekker en heeftie nergens last meer van
Oud 04-06-2005, 16:20
Verwijderd
Idd, waar houdt je je ratje op? Een rat mag in principe niet op zaagsel, behalve plospan ontstofte houtvezel, dat kan wel (al zitten daar weer andere nadelen aan, daar zijn 'ze' nog niet over uit) Beukensnippers, hemparade, aubiose, no smell en corbo zijn geschikte alternatieven.

Wat het anders zou kunnen zijn... ratten zijn sowieso nogal gevoelig in hun luchtwegen en een verkoudheid hebben ze zo te pakken, om nog maar niet te spreken over een longontsteking.
Reutelt hij/zij ook? En/of heeft ze het duidelijk benauwd? Zo ja, dan raad ik je aan naar de dierenarts te gaan voor doxoral (antibioticum) voor oraal gebruik. Normaal gesproken helpt dit, maar zelf heb ik de beste ervaring met streptopropen spuiten (onder de huid) ik weet alleen niet of iedere dierenarts dat zomaar meegeeft, want je moet natuurlijk zelf wel bedreven zijn in het toedienen van het spul.

Wat je zelf altijd kunt proberen bij een verkoudheid en/of wat gereutel is tijmthee, of (suikervrije)tijmsiroop in het water en bisolvon (de kinderdosering) die gewoon bij de drogist verkrijgbaar is. Dit maakt het vastzittende slijm in de longen los. Maar let wel: dit kan alleen als een longontsteking uitgesloten is, want zelf een beetje aanmodderen moet je NOOIT zomaar doen.

Een bezoekje aan de dierenarts is dus sowieso een goed idee.

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:38
Verwijderd
alles is al gezegd
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:00
Verwijderd

Maar dat was het eigenlijk al met 'Breng een bezoekje aan de dierenarts'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 23:09
MTpower
MTpower is offline
staat ie niet op de tocht?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 04-06-2005 @ 17:20 :
Idd, waar houdt je je ratje op?
arhg.. spelfout: 'waar HOUD je je ratje op?'

*nutteloos*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 14:00
SuperAn
SuperAn is offline
Bedankt voor de reacties! Mijn ratje zit niet op zaagsel, maar op van die dikke kattebakkorrels die ze mij in de dierenwinkel hadden aangeraden. Hij reutelt niet en staat niet in de tocht. Ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat er gerookt werd in de kamer waar hij zit, dus besloot ik de kamer 'rookvrij' te maken maar we zijn nu een maand later en hij niest nog steeds.

Meisje Vlek, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!
Oud 06-06-2005, 14:18
Verwijderd
Met vijf ratten waarvan er één een hele flinke longontsteking heeft gehad (en heeft overleefd) is het natuurlijk wel de bedoeling dat je er ook iets van weet, dus vandaar

Die dikke kattenbak korrels, zijn die van plospan?
Naja, dat is iig sowieso goed.

Niezen kan ook veroorzaakt worden door bijvoorbeeld stof, maar om daar achter te komen lijkt het me gewoon verstandig om, zoals ik al zei, even bij de dierenarts langs te gaan.

En geen dank hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 16:22
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Als hij al een maand aan het niezen is, is het nu dus hoogste tijd om een keer naar de dierenarts te gaan!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 21:56
tiram
tiram is offline
heb je ook geen hooi in de bak? daar zit ook veel stof in..
Oud 06-06-2005, 21:59
Verwijderd
Hooi mag eigenlijk sowieso niet, vanwege de mijt die er (mogelijk) in zit. Tenzij je het 24 uur in de diepvries hebt gehouden voordat je het in de kooi legt, dan kan het wel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 22:02
tiram
tiram is offline
Ja weet ik, maar het is ook stoffig
Oud 11-06-2005, 13:11
Lieved
Lieved is offline
mag je geen hooi geven ? mijn ratjes staan op een soort van stofvrije pluisdingen die werden mij aangeraden en ze krijgen en oowk een beetje hooi bij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten