Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2001, 15:25
apeldoorn
apeldoorn is offline
Hoi mensen,

Ik heb een zogenaamde cd-rom die booteable is, dus dat ik de computer kan opstarten vanaf een cd-rom. Maar hoe gaat dat in zijn werk? Stel je voor, ik formatteer mijn HD, en ik reset daarna met de "systeem" cd-rom in mijn cd-rom speler....pakt die dan automatisch de cd-rom als opstartschijf? Ik dacht dat hij altijd eerst op de A: keek, daarna op je c: schijf en vervolgens niet meer, of heb ik het mis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2001, 16:10
Nietzman
Nietzman is offline
Dat kan je allemaal in je BIOS instellen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:11
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Je moet in je BIOS de zoekvolgorde wijzigen. Ik weet dit te vinden maar ik kan je niet uit m'n hoofd vertellen waar precies. Meestal moet je, in het vroege opstartstadium van je pc, op delete drukken, zodat je in de bios komt, dan de opstartopties zoeken en de bootvolgorde wijzigen.
suxes
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:57
Verwijderd
als je er zelf een gaat maken, vergeet dan niet om de bootimage die je gebruikt, ook in te stellen met CD-ROM support..

m.a.w. maak een bootdiskette (een fysieke dus), fabriceer er iets moois van (dus CD-ROM's, DOS-tools), en selecteer dan die diskette als bootimage met Nero oid.. wanneer je CD-ROM support hebt, heb je na het booten namelijk gewoon toegang tot de 650MB éxtra data die je erbij zet, in de zin van F:\ of E:\..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 14:02
baasje
baasje is offline
probeer dit een in kladblok

[autorun]
open = het exe progje dat je wilt open.exes

en dan et progje opslaan als .inf op je bootable cd

Oud 18-11-2001, 14:05
durex
durex is offline
volgens mij is autorun toch iets heel anders
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 14:07
apeldoorn
apeldoorn is offline
Kep al goede handleiding op kazaa gevonden. FF zoeken op booteable cd windows xp en je kunt dan handleiding downloaden. En hij werkte ook nog...hoe is het mogelijk!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 18:46
Verwijderd
Citaat:
baasje schreef:
probeer dit een in kladblok

[autorun]
open = het exe progje dat je wilt open.exes

en dan et progje opslaan als .inf op je bootable cd

Neej joh, dit is iets anders. Wat "apeldoorn" bedoeld is dat een cd ook gebruikt kan worden als geldig "bootstuk" (weet er zo ff geen naam voor). Wat jj bedoeld is dat een cd automatisch opstart in Windows.

Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 12:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
henri schreef:
Neej joh, dit is iets anders. Wat "apeldoorn" bedoeld is dat een cd ook gebruikt kan worden als geldig "bootstuk" (weet er zo ff geen naam voor). Wat jj bedoeld is dat een cd automatisch opstart in Windows.
Idd. Dan moet er een bootloader op de CD staan, en een auturun.inf is dus 'effe' wat anders.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten