Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2001, 17:08
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Ik heb een computer die nogal erg snel overhit raakt omdat de ventilator bijna kapot is, hij maakt ook heel veel herrie,

nou wil ik hier een nieuwe voor kopen een ventilator bedoel ik. Aleen ik heb er niet veel verstand van.

Die ventilatoretjes die zijn er toch in verschillende sterkten ?? want het lijkt me beter om een sterker te kopen dan dat er nu in de computer zit. Omdat ie ook voordat die ventilator bijna kapot was heel vaak en snel overhit raakte.

En passen die ventilatoretjes allemaal op de computer of moet je ook nog rekening houden met het type computer enzo ....

alvast bedankt...
Oud 12-11-2001, 17:11
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
breng je computer naar lokale computerzaak en ze zetten je ventilatortje/heatsink er wel voor je in
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 20:55
Verwijderd
gewoon even een meetlatje pakken, opmeten hoe breed die fan is die vervangen moet worden, dat zal hoogstwaarschijnlijk 8cm zijn, en dan koop je een nieuwe Delta fan met datzelfde formaat.. big deal
www.oc-shop.nl heeft een hele zooi van die dingen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
gewoon even een meetlatje pakken, opmeten hoe breed die fan is die vervangen moet worden, dat zal hoogstwaarschijnlijk 8cm zijn, en dan koop je een nieuwe Delta fan met datzelfde formaat.. big deal
www.oc-shop.nl heeft een hele zooi van die dingen
Lijkt mee een beetje een overkill voor haar.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:22
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
PIE schreef:
Koop gewoon en Neolec Freezer II kosten 40 gulden en zijn goed voor en normale PC als je niet OC'ed
Oud 12-11-2001, 21:27
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
ze wil toch goede koeling?

delta is de way to go dan..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:33
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Err... aan haar post te zien wil ze geen dure straaljager in haar PC

Mij lijkt het het beste om even naar de computerzaak te gaan. We kunnen hier wel tips gaan geven, maar dalijk koopt ze een dure fan die uiteindelijk niet past ofzo... We kunnen vanaf hier niet zien wat voor moederbord ze heeft etc.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

Mij lijkt het het beste om even naar de computerzaak te gaan. We kunnen hier wel tips gaan geven, maar dalijk koopt ze een dure fan die uiteindelijk niet past ofzo... We kunnen vanaf hier niet zien wat voor moederbord ze heeft etc.

euh ze wil een casefan.. als je meet, waarom zou ie dan niet passen? en als je fan met een molex-aansluiting geleverd wordt, knappe jongen als je 'm direct op je moederbord aangesloten krijgt

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 09:30
HIBJ
HIBJ is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:
Ik heb een computer die nogal erg snel overhit raakt omdat de ventilator bijna kapot is, hij maakt ook heel veel herrie,

nou wil ik hier een nieuwe voor kopen een ventilator bedoel ik. Aleen ik heb er niet veel verstand van.

Die ventilatoretjes die zijn er toch in verschillende sterkten ?? want het lijkt me beter om een sterker te kopen dan dat er nu in de computer zit. Omdat ie ook voordat die ventilator bijna kapot was heel vaak en snel overhit raakte.

En passen die ventilatoretjes allemaal op de computer of moet je ook nog rekening houden met het type computer enzo ....

alvast bedankt...

waar woon je??

heb er nog wel 1 voor je liggen als je een beetje in de buurt woont
Oud 13-11-2001, 13:25
KoRnGuy
KoRnGuy is offline

Als het ding werkt is het toch goed, ga naar de lokale pcwinkel met het ding.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 13:39
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Dan moet ze een waterkoeling nemen.

Oud 13-11-2001, 13:53
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
umm ik woon in budel das bij eindhoven

maareh..
het gaat om het ventilatoretje in de processor, dus niet om dat ding wat op het moederbord zit..
maar de computer stond laatst zowat in de fik vandaar dat ik dit post
Oud 13-11-2001, 13:54
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

Dan moet ze een waterkoeling nemen.

sure bestaat dat ookal dan??
Oud 13-11-2001, 14:04
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

wat hebben mijn posts ermee te maken ?? ik had eerst een andere nickname vandaar..
maakt niet uit of het een dure straaljager is , alles beter als dat dat ding in de fik vliegt ofzow
Oud 13-11-2001, 14:05
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
PIE schreef:

overkill?? waarom?? wat bedoel je daarmee?? tell me
Oud 13-11-2001, 14:53
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:

overkill?? waarom?? wat bedoel je daarmee?? tell me
Een beetje veel van het goede bedoelt hij. Waarschijnlijk ga e je pc toch niet zwaar oc'en
Oud 13-11-2001, 14:56
Verwijderd
schroef dat ventilatortje er dan af, meet even hoe breed/hoog hij is, dat zal 6 of 8 centimeter zijn, en ga naar je lokale PC-boer en haal daar een fan van dat formaat..

goed, een Delta is wél extreem goed in koeling, maar inderdaad een beetje teveel voor een huis-tuin en keukengebruiker..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 14:57
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:
sure bestaat dat ookal dan??
Je dat bestaat. Kijk maar op deze site. Hij heeft dat gedaan en ook nog een casemod erop uitgevoerd.

Ik ben er ook mee bezig, soon there will be pics.
Oud 13-11-2001, 16:41
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Je dat bestaat. Kijk maar op deze site. Hij heeft dat gedaan en ook nog een casemod erop uitgevoerd.

Ik ben er ook mee bezig, soon there will be pics.
vermeld ook even hoeveel fans je hebt voor de prijs van een beetje waterkoeling..

dodo
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 18:15
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
vermeld ook even hoeveel fans je hebt voor de prijs van een beetje waterkoeling..

dodo

Je hebt toch al wel 20 merkloze fans als je een waerkoeling maakty.
Oud 13-11-2001, 18:50
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

dodo

mja ik heb liever een gewone van als die waterkoel dingen zo duur zijn, dan gooi ik wel een blikje fris over de pc heen

Oud 13-11-2001, 20:09
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Je hebt toch al wel 20 merkloze fans als je een waerkoeling maakty.
waterkoeling... dream on wat zitten jullie nou te lullen, ze heeft alleen een nieuwe cpu heatsink nodig
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:27
Verwijderd
Citaat:
*GIRL~~ schreef:
maar de computer stond laatst zowat in de fik vandaar dat ik dit post
Kwam er echt rook uit je computer ofzo? Of begon het een beetje onprettig te ruiken?

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 20:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:
Over welke fan (ventilator) heb je het? Die op de processor zit, of die in de voeding zit?

Je kunt de beiden wel vervangen, maar ik raad je aan als je d'r niet zo veel verstand van hebt dit ff door iemand te laten doen die dat wel heeft. Je trekt zo een kabel los en dan kun je alsnog terug Komt nog eens bij dat je een voeding beter niet open kunt schroeven als je niet weet wat je doet.

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 06:30
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
PIE schreef:
Kwam er echt rook uit je computer ofzo? Of begon het een beetje onprettig te ruiken?

neej geen rook maar het stonk
Oud 14-11-2001, 15:15
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Over welke fan (ventilator) heb je het? Die op de processor zit, of die in de voeding zit?

Je kunt de beiden wel vervangen, maar ik raad je aan als je d'r niet zo veel verstand van hebt dit ff door iemand te laten doen die dat wel heeft. Je trekt zo een kabel los en dan kun je alsnog terug Komt nog eens bij dat je een voeding beter niet open kunt schroeven als je niet weet wat je doet.

de voeding..

Oud 14-11-2001, 16:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:

de voeding..
Goed. In die voeding zitten twee condensatoren. Op die dingen staat een aardige spanning, ook als ze stekker d'r uit is. Daarom kun je dus beter die fan bij de computershop laten vervangen. Ik neem aan dat er nog garantie op zit.

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 17:36
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Goed. In die voeding zitten twee condensatoren. Op die dingen staat een aardige spanning, ook als ze stekker d'r uit is. Daarom kun je dus beter die fan bij de computershop laten vervangen. Ik neem aan dat er nog garantie op zit.

Anders openhalen en rode draad aan de rode en de zwarte ook. Als er geen garantie op zit moet je hem gewoon ze opentrekken gewoon schijt hebbenn aan dat papiertje wat erop zit.
Oud 15-11-2001, 12:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Anders openhalen en rode draad aan de rode en de zwarte ook. Als er geen garantie op zit moet je hem gewoon ze opentrekken gewoon schijt hebbenn aan dat papiertje wat erop zit.
Ja. Gewoon zaakie kortsluiten en de hele voeding verneuken. Waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 21:08
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:

het gaat om het ventilatoretje in de processor, dus niet om dat ding wat op het moederbord zit..
???

Citaat:
*GIRL~~ schreef:

de voeding..

???

hoeveel fans zitten er in zo'n kast. welke is t?
Oud 18-11-2001, 18:41
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
die waar de stroom binenkomt zal ik maar zeggen....
Oud 18-11-2001, 22:19
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
*GIRL~~ schreef:
die waar de stroom binenkomt zal ik maar zeggen....
ok voeding dus
Oud 19-11-2001, 13:08
*GIRL~~
*GIRL~~ is offline
Citaat:
Spacey schreef:
ok voeding dus

mja schijnbaar... dat ding maakt een *** herrie
Oud 19-11-2001, 13:11
Verwijderd
Citaat:
*GIRL~~ schreef:

mja schijnbaar... dat ding maakt een *** herrie
je kunt die fan vervangen.. maar als je niet weet waar je mee bezig bent; láát het doen of zet er een hele nieuwe fan in (enermax en antec hebben hele mooie, goede stille voedingen)

't zou gewoon een kwestie moeten zijn van die fan eruit slopen, kabeltjes doorknippen en gewoon doorlussen aan de kabeltjes die "naar binnen" gaan van de voeding.. mijn advies is overigens wel die dingen te solderen, en met een stukje krimpkous netjes te isoleren.. kroonsteentje kán, maar in een voeding zou ik dat liever niet doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten