Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 21:10
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Adipocire

mijn verstand dacht
te weten
dat een hoop
woorden
red
ding en
gratie is
of kan geven

zonder inhoud
dicht ik
de leegte

ik dicht,
ik open
ogen
schijn
lijk of baar?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Experiment numero 34,8b zo ondertussen, maar het blijft zo leuk om het te proberen ^^.
Ik ben er nog niet over uit of het oerlelijk is of dat ik mezelf (zoals ik wel vaker doe, daar niet van ) tot genie moet verklaren. Op het moment neig ik naar het eerste, maar aangezien niemand het aandurft om het met mij eens te zijn ben ik razend benieuwd naar reacties .

Shit, wat kan ik lullen.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 21:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 21:17
Sketch
Sketch is offline
Ik dacht, ik ken 'm al, maar de zoekfunctie bracht geen uitkomst. Maar deze had je me via pm gestuurd ^^

Edit: Aahw, Limaon, ik was eerder.

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:17
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Yeah! Ik heb de eerste reactie van DoD's tweede experiment!

Dan moet het ook wel een goede reactie zijn, natuurlijk. Ojee, wat ga jij dan boos worden: voor goede reacties ben je bij mij niet aan het goede adres.

Ik vind het nogmaals zeer geslaagd, maar betwijfel of ik je een genie moet noemen. Ik vind

red
ding en
gratie is
of kan geven

bijvoorbeeld niet zó
als de rest.

En ik vind het ook jammer, dat je de hele clou, het hele plot al verhulde onderaan in de 'outro' van je gedicht. Ik had zelf willen uitvinden wat adipocire (en ik klaag dat prozaïsch een rotwoord is ) betekent, en zelf de conclusie willen trekken dat dat op het einde van toepassing is! Ei!

Edit: Nu klopt er niets meer van mijn hele lulverhaal reactie

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:22
Verwijderd
Experimenteren de gekste

Ik vind het leuk dat je veel uitprobeert. Al geloof ik dat ik deze minder vind dan je vorige. Hij heeft wel wat, maar je trekt het uitproberen misschien iets te veel door, het hele gedicht door, zodat het niet eens bijzonder meer is. Als je begrijpt wat ik bedoel ^^
Verder, bij zo'n gedicht verwacht ik dat als je schrijft een hoop woorden dat het dan ook over komt als een hoop woorden.
Misschien zou je de eerste paar regels niet ook zo moeten onderbreken, wat meer bij elkaar zetten. Dat zou de vorm ook ten goede komen, want nu is het zo 'los'. Argh, ik kan het niet uitleggen en het is ook maar wat ik er van vind.

red
ding en
gratie is

vind ik wel leuk.

zonder inhoud
dicht ik
de leegte

vind ik op zichzelf ook heel leuk, maar helemaal niet in dit gedicht passen. Het is een mooie originele regel.

De eerste twee strofes vind ik best wel wat hebben. Alleen de laatste strofe vind ik minder, dicht en open en ogen lijk of baar vind ik wel weer goed gevonden.

Hm, wat ik wil zeggen: Ik vind de dingen die je erin verwerkt hebt hartstikke leuk en origineel, maar als gedicht vind ik het wat minder. Het zegt me weinig, het is allemaal net iets te veel van het goede, naar mijn idee. Zoiets

Argh, en ik dacht ook als eerste te zijn, maar iedereen is me voor. En die edit had ik nog niet gelezen. En ik vind je ook best geniaal, maar ik vond je vorige gedicht genialer, zo goed?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:23
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-06-2005 @ 22:17 :
Ik dacht, ik ken 'm al, maar de zoekfunctie bracht geen uitkomst. Maar deze had je me via pm gestuurd ^^
Heb je de wijziging op het eind al gezien?

Limaon, ik ben harstikke boos op je omdat je denkt dat ik boos op je wordt omdat je denkt dat ik je reactie niet goed is. Je denkt teveel.
Ghehe, ik vind dat stukje juist vrij goed ^^, maarja dat viel te verwachten natuurlijk .

Ow, ik zal het onderstukje wel spoileren dan.
Oud 07-06-2005, 21:28
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 07-06-2005 @ 22:23 :
Heb je de wijziging op het eind al gezien?
Heb ik gezien ja. Ik vind het denk ik wel een verbetering.

Ik vond die laatste strofe eigenlijk juist de beste
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Spoilers lees ik standaard, die maken me juist nieuwsgierig

En je bent geen genie, of in ieder geval niet door dit gedicht (want je weet maar nooit!), maar ik vind dit ook geen oerlelijk gedicht, hoor. Ik vind hem best interessant en ik denk dat het ook wel waard is om hier nog wat meer mee te experimenteren. Al ben ik het ook wel eens met wat Thoughtful hierover zegt Als je dit het hele gedicht doortrekt, is het niet meer zo bijzonder misschien...

Maar je einde vind ik echt leuk
Reageren

Regels voor berichten