Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2007, 08:41
Anoniem
Ik ga begin juni met een vriendin 5 dagen naar Praag.
Aangezien we een beperkt budget hebben zijn we van plan om zo'n soort kaart te kopen waarmee je goedkoop in het OV en ook musea kan. Heeft iemand hier ervaring mee: kosten, waar te krijgen, voor hoeveel dagen etc?
En hoeveel geld moeten we ongeveer uittrekken voor maaltijden en drankjes (ik weet dat het er goedkoop is, maar hoe ongeveer)?
Daarnaast, zijn er nog leuke tips voor bezienswaardigheden naast de grote bekende zoals de Joodse begraafplaats, de Burcht etc? Leuke musea, eettentjes, marktjes, winkels. Alvast bedankt
Advertentie
Oud 15-04-2007, 09:18
Poepkind
Poepkind is offline
praag is echt heel erg leuk! Ik sliep in hotel Fortuna Rhea, dat was toen nog heel goedkoop. (25 ppn)
Je hebt er volgens mij geen combikaarten, wel weekabbo voor het ov. Die was niet heel erg goedkoop, maar wel erg handig, want uiteindelijk zouden we met losse kaartjes evenveel kwijt zijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat je met het bekijken van de standaard dingen ook wel 5 dagen zoet bent een heel leuk museumpje is die van Mucha, maar ik ben fan van hem dus vandaar. Ook kanje een rondleiding nemen door 1 of anders huis, en daar is een zaal helemaal ingericht door mucha.
Eten is overal lekker en leuk, maar kijk uit! Je word genaaid waar je bij staat! Reken altijd alles na, en soms geven ze brood zonder dat je dat bestelt, maar ze vragen er dan wel geld voor. Echt waar ik had dat een paar keer.
Die hele grote kathedraal is ook heel mooi, en je kan een boottochtje maken over de rivier. Maar dat is niet zo heel boeiend en duur.
Oud 15-04-2007, 09:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
In dit topic staan wat tips voor bezienswaardigheden in Praag.
Ik ben in Praag 1x met de metro geweest; dat kostte volgens mij iets van 50 eurocent. Verder hebben wij alles te voet gedaan, omdat ons botel redelijk in het centrum lag.
Echt goedkoop eten, zoals in de minder toeristische plaatsen in Tsjechië, is ons in Praag niet gelukt. Buiten Praag hebben wij een keer redelijk uitgebreid gegeten met twee personen voor 15 euro. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je wilt eten. Alleen een pizza is natuurlijk goedkoper dan een drie-gangen-menu. Wil je goedkoper eten en drinken, kies dan in ieder geval niet de restaurantjes aan de grote pleinen en bij bezienswaardigheden.

Laatst gewijzigd op 15-04-2007 om 09:30.
Oud 15-04-2007, 16:13
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 15-04-2007 @ 10:22 :

Echt goedkoop eten, zoals in de minder toeristische plaatsen in Tsjechië, is ons in Praag niet gelukt. Buiten Praag hebben wij een keer redelijk uitgebreid gegeten met twee personen voor 15 euro.
Toen ik 3 jaar geleden in praag was, kon je voor dat geld gewoon eten. De porties zijn er altijd groot, en ga voor de plaatselijke gerechten. Die zijn goedkoper en lekkerder dan italiaans grieks argentijns etc.
Buiten praag heb ik me voor dat bedrag tonnetje rond gegeten
Oud 17-04-2007, 15:37
Leineh.
Leineh. is offline
Leuk, ik ga volgende maand waarschijnlijk een weekendje naar Praag en het lijkt me echt een hartstikke toffe stad. Verder moet ik alles nog uitzoeken dus verder heb ik niks te melden, ´t wordt waarschijnlijk met de trein en in een Hostel. Lekker goedkoop dus
Oud 17-04-2007, 16:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-04-2007 @ 17:13 :
Buiten praag heb ik me voor dat bedrag tonnetje rond gegeten
Oke, misschien was mijn omschrijving 'redelijk uitgebreid gegeten' niet helemaal kloppend; er kon bij mij inderdaad ook niks meer bij toen.
Oud 24-04-2007, 17:05
Anoniem
thanks

Mucha is idd geweldig, ik wil zeker naar zijn museum. Zijn er nog meer tips?
Oud 04-05-2007, 21:52
battlestar
battlestar is offline
Het Nationaal Museum, te grote collectie opgezette dieren en mineralen uit alle uithoeken van de wereld.
Of met een boemeltje de Petrin-heuvel op en daar een beetje rondlopen.

Of gewoon rondstruinen door Mala Strana, eettentjes genoeg.

Bij U Prince op het Starometske Namesti kun je leuk op het (verwarmd) terras hangen en relatief goedkoop eten/cocktails drinken (http://www.hoteluprince.cz/)

Praag
Advertentie

Regels voor berichten