Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 15:01
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
We hebben hier een netwerk waarbij we allemaal met een hub verbonden zijn, die aan de router zit (dit is omdat er niet genoeg plaatsen in de router zijn). Dus we internetten via de hub, de router, en dan de modem (kabel). Nu kan ik bijna niks meer als azureus (bittorrent client dus) aanstaat, ook al cap ik de upload tot 30 kb/s en download ik ook niet sneller dan zoiets, bij 4Mbit/1Mbit. Aangezien ik dan de router ook niet goed kan bereiken leek het me een probleem van de router, en dan ging ik 'm resetten. Het leek me erg onwaarschijnlijk dat het aan azureus lag, maar ik nam net de proef op de som: 100 keer pingen van de router gaf met azureus draaiend 93% loss, dus maar 7 packets die aankwamen. Zet ik alle down- en uploads op pauze, dan is de loss 30%, dus 10 keer zoveel packets die aankomen. Het zal dus wel aan azureus liggen (het lijkt me geen toeval namelijk), maar waarom? En wat kan ik eraan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2005, 15:09
Verwijderd
Het valt soms niet zo op, maar Azureus vertraagt je verbinding altijd een beetje. Dat komt niet alleen doordat er natuurlijk gedownload wordt (dat is altijd een beetje van invloed op je prestaties), maar ook omdat er veel queries en pings heen en weer worden gestuurd.

Als je namelijk een vrij grote lijst complete torrents hebt, dan wordt van al die torrents het aantal seeds en het aantal peers bijgehouden (want op basis daarvan berekent hij o.a. de seeding rank). Dat betekent dus dat er voor al die torrents periodieke 'scrapes' zijn op hun respectievelijke trackers, waarbij die info wordt opgevraagd.

Dat levert dus nogal wat open connections op. En helemaal als een tracker down is of brak, dan kan dat erg veel vertraging opleveren. Let ook maar eens op: als je een download open hebt in Azureus, en de tracker is down/brak/timed out en dergelijke (het gezichtje is blauw of geel) dan gaat je ping en je connections per second ook ineens enorm omhoog.

Dus hoe ziet Azureus er bij jou uit ?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:17
Verwijderd
Azureus kan ranzig veel connecties hebben. Stel een maximum in in het configuratieschermpje.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:53
Verwijderd
Verstandig is wellicht ook om de tracker timeout niet zo hoog in te stellen. Anders blijft-ie eeuwig proberen te connecten met een tracker die down is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:18
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Dankjulliewel Ik ga kijken of het nu helpt, het is me in elk geval wat duidelijker. Ik had inderdaad wat brakke trackers ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten