Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 12:14
boe-1986
boe-1986 is offline
hallo,

ik heb een tijd lang dagbehandeling achter de rug en nu anderhalf jaar poliklinsch gesprekken gehad. eigenlijjk had ik vrijdag mijn laatste gesprek mijn behandelaar twijfelde een beetje of het wel goed was om de behandeling daadwerkelijk stop te zetten omdat ik een kleine terug val had. ik zei toen dat ik dat eigenlijk altijd gehad heb als er een grote verandering kwam. (bijvoorbeeld toen ik van dagbehandeling naar de poli ging en toen mijn zus voor vier maanden naar amerika ging.)
ik heb haar kunnen overtuigen en we hspraken af dat als het niet ging dat ik zou bellen. en zowiezo zou ik begin augustus bellen hoe het dan zou gaan.

nou is het gister al mis gegaan. ik ben toen ook naar het gebouw gegaan waar ik altijd de gesprekken heb, maar diegene met wie ik normaal praat was er niet. ik heb toen wel met iemand anders daar gepraat. dat was gister morgen, gister middag ging het nog een keer mis en toen ben ik weer daar heen gegaan. en toen heb ik weer met iemand anders gepraat omdat die van gister morgen al naar huis was. ik heb toen ook met een psychiater gepraat. hij was aan het denken om mij eventueel even te laten opnemen, iets wat ik absoluut NIET wil. vanmiddag heb ik een gesprek met diegene waar ik altijd mee praat. ik ben bang dat zij ook begint over een korte opname. ik wil dat dus echt niet. maar ik ben bang dat het anders niet helemaal goed gaat ook omdat het vandaag weer mis is gegaan.

ik weet niet wat ik moet doen, mijn ouders weten zowiezo net dat ik gister twee keer een gesprek heb gehad (ik woon nog thuis). ik ben bang dat ik echt een opname krijg. ik weet niet goed wat ik moet doen. ik vraag niet wat jullie wilen dat ik doe maar ik wil weten wat jullie zouden doen in mijn situatie.

ik ga ook niet blind af op wat jullie zeggen. ik ga dan nog een keer nadenken, misschien dat ik er zo achter kom wat ik het beste kan doen.

alvast bedankt voor dit hele verhaal door lezen
groetjes
boe-1986
Oud 07-06-2005, 12:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je zegt het eigenlijk allemaal zelf al in je post.

- Je hebt dit vaker als er een verandering aan komt
- Je wil niet opgenomen worden

Als ik je post zo doorlees denk ik dat het eigenlijk ook niet nodig is dat je opgenomen wordt, maar dat het nodig is dat je even iemand blijft houden bij wie je nog terecht kunt.

Het klinkt alsof je erg afhankelijk van sommige dingen bent, en je een terugval dreigt te krijgen als zoiets wegvalt. Je zus die weggaat, vermindering van therapie, maar ik lees eigenlijk niet in je post dat het al die keren ook helemaal mis is gegaan, toch?

Ik denk dat het op dit moment een rotte samenloop van omstandigheden is geweest dat de persoon waar je normaal mee sprak er niet was. Dat alleen kan ook al voor een rotte situatie zorgen. Ik denk dat als ik dit zo lees het een angst voor verandering is, en niet een verslechtering van je situatie. (Maar alvast mijn excuses als ik de plank helemaal mis sla nu )
Liefs,

Laura
Oud 07-06-2005, 12:27
boe-1986
boe-1986 is offline
hey laura,

het is wel eens vake rhelemaal mis gegaan in die perioden. ook toen heb ik wel eens een korte opname gehad. dat heeft toen wel even geholpen maaar er zijn nu zoveel dingen die ikmoet doen. ik kan nu niet even uit de maatschappij stappen. of ja er tuurlijk kan het. het kan altijd. maar dan loop ik ook die paar dingen mis die mij goed doen, zoals de harmonie die ik vanavond heb.

ik weet he gewoon even niet.....

groetjes mij
Oud 07-06-2005, 12:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Met misgaan, waar doel je dan op?
Oud 07-06-2005, 12:48
boe-1986
boe-1986 is offline
automutilatie, en nog meer van die dingen waar ik het hier op het forum niet over mag hebbe.

(of ja, even voor de bazen hier: ik mag het er hoier wel over hebben maar dan gaat dat de boventoon voeren en dat mag niet )

groetjes boe-1986
Oud 07-06-2005, 12:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik denk dat je trouwens vooral moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Want je krijgt tijdens een opname wel rust, maar ik denk dat je die op den duur toch ook binnen de maatschappij moet proberen te kunnen creeeren, of niet? Want in een kliniek leef je eigenlijk in een soort van luchtbel.

"What does your heart tell you?"

Liefs,
Knuff,

Laura
Oud 07-06-2005, 12:51
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 07-06-2005 @ 13:48 :
automutilatie, en nog meer van die dingen waar ik het hier op het forum niet over mag hebbe.

(of ja, even voor de bazen hier: ik mag het er hoier wel over hebben maar dan gaat dat de boventoon voeren en dat mag niet )

groetjes boe-1986
Nee, snap ik

Maar wat ik bedoelde daarmee is dat misgaan thuis ook wel 'mag' soms, want niemand is in een keer van zijn/haar problemen af. Alleen als het om bijvoorbeeld een zm poging zou gaan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Oud 07-06-2005, 12:53
boe-1986
boe-1986 is offline
dat bedoelde ik ook....
Oud 07-06-2005, 13:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Sorry dat ik net ineens niets meer zei op msn, maar m'n computer deed raar

Ik hoop dat het je vanmiddag lukt om zelf de keuze te maken die voor jou het beste is, want als andere mensen voor je gaan kiezen dat is sowieso nooit fijn.

Liefs,
Sterkte,

Laura
Oud 07-06-2005, 17:27
Eend
Eend is offline
Je moet eerlijk tegenover jezelf zijn. Ik ben dat niet geweest, omdat ik ook niet meer op genomen wilde worden. Bij mij is het toen gigantisch uit de hand gelopen, waardoor ik nu met een Rechterlijke Machtiging opgescheept zit, maar als ik eerlijk tegenover mezelf was geweest, had ik allang een opname nodig gehad. Ik bleef alleen mijn oogkleppen ophouden. Wat ik niet zag, was er niet.

Daarom moet je eerlijk tegenover jezelf zijn. Kun je het aan om zo in de maatschappij te leven of ben je gewoon moe en gesloopt? Zou het fijn zijn om even wat minder te hoeven doen?

Vraag dat jezelf af en geef een eerlijk antwoord. Als je geen eerlijk antwoord durft te geven, dan kun je jezelf ook maar beter op laten nemen, want als eerlijkheid moeilijk is, is de leugen ook een teken van zwakte.
Oud 08-06-2005, 14:04
boe-1986
boe-1986 is offline
thnx,

ik ben nu nog gewoon thuis. tijdens het gesprek gister met mijn eigen behandelaar kwam ook opname ten sprake. omdat ik niet kon beloven dat ik niks zou doen/ondernemen. ze hebben me nu hun vertrouwen gegeven dat ik niks doe. maar mocht ik het willen dan moet ik meteen langs komen of bellen.

mijn dag verloopt tot nu toe niet bepaald goed. en gister avond had ik repetitie van de harmonie, het was voor het eerst in jaren dat ik daar niet volijk kon doen. ik bet een nog k*tter gevoel naar huis gegaan als ik eerlijk ben.

@ eend: als ik eerlijk antwoord moet geven op die vragen die jij opgesteld heb, moet ik toegevendat het geweldig zou zijn om even de tijd te hebben om tot mezelf te komen. en ik weet ook niet zeker of ik kan beloven om niks te doen. ik durf dat niet toe tegeven aan mijn behandelaars. bang voor een opname. ik heb hetzelfde als jou. ik ben nu ook die oogkleppen op aan het houden.

ik heb nog steeds niet de knoop doorgehakt of ik een opname laat doen. ik weet ergensdat het aan de ene kant goed is. maar aan de andere kant wil ik zo graag op mijn eigen (nu nog onzekere) beentjes wil staan. ik weet dat het me eerder wel gelukt is om alleen (wel met hulp van gesprekken) vol te blijven houden. the big question is of ik dat nu nog kan.

ik ben vor durend aan het twijfelen. maar ik denk dat ik vanavond tegen mijn moeder ga toegeven dat het niet zo geweldig gaat en dat ik sinds maandag drie gesprekken nodig had.
ik denk ook dat ik morgen op nieuw ga praten met mijn behandelaars. misschien is de beste oplossing wel een opname........
Oud 09-06-2005, 09:16
boe-1986
boe-1986 is offline
pfff. ik heb net gebeld naar mijn psych. hij schrok toen ik zei wat ik allemaal weer geprobeerd had. ik krijg vandaag nog een gesprek bij hem. en ik denk dat ik er mee instem om opgenomen te worden. voor mijn eigen veiligheid. ik heb veel nagedacht en als ik heel eerlijk moet zijn is dat de beste oplossing op dit moment.

ik laat nog wat weten als ik het gesprek heb gehad.
in ieder geval bednkt voor alle reacties hier.

groetjes boe-1986
Oud 09-06-2005, 09:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
boe-1986 schreef op 09-06-2005 @ 10:16 :
pfff. ik heb net gebeld naar mijn psych. hij schrok toen ik zei wat ik allemaal weer geprobeerd had. ik krijg vandaag nog een gesprek bij hem. en ik denk dat ik er mee instem om opgenomen te worden. voor mijn eigen veiligheid. ik heb veel nagedacht en als ik heel eerlijk moet zijn is dat de beste oplossing op dit moment.
.
Oud 09-06-2005, 11:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Goed van je dat je hebt gebeld meid. Ik hoop dat het weer snel wat beter met je zal gaan.. *knuf*

Liefs,

Laura
Oud 09-06-2005, 16:56
boe-1986
boe-1986 is offline
ik heb net gesprek gehad. ik heb net mijn spullen gepakt. ben nu nog allerlei mensjes een mailtje aan het sturen, en dan ga ik naar de PAAZ. ik weet nog niet of ik de goede keuze heb gemaakt. maar goed. we zien wel

c ya
mij
Oud 13-06-2005, 12:35
boe-1986
boe-1986 is offline
i'm back in the society!!! moest alleen naar de PAAZ voor een korte time out. ben net weer thuis. heb ook gesprek gehad met mijn eigen behandelaar. ik heb haar moeten beloven me netjes te gedragen en het vertrouwen niet te schaden door weer am te doen enzo. anders krijg ik waarschijnlijk een IBS

schijnbaar denkt ze dat ze me nu al niet meer kan vertrouwens anders zegt ze dat niet zo maar goed.

ik ben thuis en daar gaat het om.

bedankt voor alle reakties hier.
Reageren

Regels voor berichten