Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 09:24
Captain
Captain is offline
Citaat:
AMSTERDAM - Een komeet zo groot als een voetbaldveld heeft bijna voor een ramp gezorgd. De komeet raasde vorige week vrijdag 14 juni met 36.000 kilometer per uur vlak langs de aarde. Het gesteente miste de aarde 'slechts' op 120.000 kilometer.

Astronomen hadden de komeet, 2002 MN, pas in de gaten, nadat deze de aarde al was gepasseerd. De laatste keer dat een komeet zo dicht bij de aarde kwam, was in december 1994.

Als de komeet de aarde had geraakt zou dit een vergelijkbare inslag hebben gehad zoals in Siberië in 1908. Toen werd ruim 2000 vierkante kilometer geheel weggevaagd.

Bron: NU.nl
Dit geloooooof je toch niet ! Waar we miljoenen lichtjaren om ons heen kunnen kijken wordt een stuk steen zo groot als een voetbalveld over het hoofd gezien , terwijl het toch een stuk van 45 bij 45 kilometer kan wegslaan ! In Nederland is dat de complete regio Amsterdam...damn !

Gaarne hierop uwen reactie

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 09:27
Hermes
Hermes is offline
En wat wou je eraan doen als je het wist?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 09:38
Captain
Captain is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Nou ik niks, maar het feit dat ze (zeggen) er pas achteraf achter zijn gekomen...als dat de waarheid is, dan zijn ze echt STOM ! Vind je het gek dat ze nooit UFO's vinden

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Enig idee hoe onnoemelijk klein een voetbalveld is ten opzichte van bijvoorbeeld nog maar ons zonnestelsel?
Oud 21-06-2002, 10:21
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Captain schreef:
Vind je het gek dat ze nooit UFO's vinden
Nee.

Als je nagaat hoe groot de afstand tussen ons zonnenstelsel en anderen is, geloof ik er niet in dat UFO's van andere planeten echt hier geweest zijn.

De meeste UFO-sightings zijn ongegrond, hersenspinsels .. of waarnemingen van nieuwe legertoestellen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:32
Captain
Captain is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Nee.

Als je nagaat hoe groot de afstand tussen ons zonnenstelsel en anderen is, geloof ik er niet in dat UFO's van andere planeten echt hier geweest zijn.

De meeste UFO-sightings zijn ongegrond, hersenspinsels .. of waarnemingen van nieuwe legertoestellen.
Een UFO is niet per se iets van buiten deze planeet hoor. Unidentified Flying Object; en dat kan dus ook een legertoestel zijn ja

Maar anyway, wat ik probeerde te zeggen is dat MOCHT er een buitenaards toestel langsvliegen, men dat ook wel over het hoofd zal zien...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 11:31
Tox
Tox is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Enig idee hoe onnoemelijk klein een voetbalveld is ten opzichte van bijvoorbeeld nog maar ons zonnestelsel?
iddem, zo blijkt het zelf dat er hoogst warschijnlijk nog een planeet in ons zonnestelsel ligt, achter pluto. He heelal is zo, wij zelf zijn ook maar een klein poep planeetje.
Oud 21-06-2002, 12:31
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Captain schreef:

Dit geloooooof je toch niet ! Waar we miljoenen lichtjaren om ons heen kunnen kijken wordt een stuk steen zo groot als een voetbalveld over het hoofd gezien , terwijl het toch een stuk van 45 bij 45 kilometer kan wegslaan ! In Nederland is dat de complete regio Amsterdam...damn !

Gaarne hierop uwen reactie

Grt,
Captain
dat scheelt ons wel weer een heleboel dealers
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Hermes schreef:
paar nukes erop af?

Citaat:
arrebar schreef:

EN méér parkeerruimte ^_^
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:08
Captain
Captain is offline
Citaat:
arrebar schreef:

Kortzichtig hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:37
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Captain schreef:

Kortzichtig hoor...
waarom niet 2 kometen
eentje voor amsterdam en eentje voor rotterdam
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tox schreef:

iddem, zo blijkt het zelf dat er hoogst warschijnlijk nog een planeet in ons zonnestelsel ligt, achter pluto. He heelal is zo, wij zelf zijn ook maar een klein poep planeetje.
waarschijnlijk is 'die planeet' gewoon een planetoïde, maar een erg grote in dit geval. Pluto is dit waarschijnlijk ook, maar daar zijn ze nog niet helemaal over uit
Oud 21-06-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:

paar nukes erop af?
He!!! Denk is aan de marskmannetjes! Als dat spul komt dan uiteindelijk wel weer in onze dampkring dus daar schiet je niet echt wat mee op.
Citaat:
Captain schreef:
Maar anyway, wat ik probeerde te zeggen is dat MOCHT er een buitenaards toestel langsvliegen, men dat ook wel over het hoofd zal zien...
Er zijn al verschillende ruimtetoestellen opgemerkt, alleen werd dit constant door hogerehand voorgehouden, als getruukte foto's en opname.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:44
Captain
Captain is offline
Denk het ook...imagine the panic als mensen erachter komen dat we inderdaad NIET alleen zijn (wat ik trouwens een vrij arrogante gedachte vind; alsof de oneindigheid er alleen voor ons is hwahahahah).

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 16:18
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:

He!!! Denk is aan de marskmannetjes! Als dat spul komt dan uiteindelijk wel weer in onze dampkring dus daar schiet je niet echt wat mee op.
we schieten ze al gewoon ver vooruit, zodat ze gewoon naar em toe "drijven"

dan komt ie dichterbij, vuurwerk, en komeetje versplinterd/uit koers.... en eentje zo groot als en voetbalveld schiet je nog wel es aan flarden
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:42
ganralph
ganralph is offline
1 pluto is waarschijnlik geen planeet met een maan - maar 2 planetoides oid die om elkaar heen draaien

2 de kans dat de mensheid vernietigd wordt door een komeet inslag is net zo groot als de kans dat je verongelukt met een vliegtuig (en dat gebeurt ook niet onregelmatig)

mocht er iets aan komen vliegen, is er weinig aan te doen; tenzij het al een paar decennia bekend is, dan zou er misschien een rampenplan gemaakt kunnen worden...

bij een kleine komeet (die nog best regelmatig langs komen) kun je hooguit een deel vd aarde evacueren (en das pas een k*t-klus)
mocht het een grote komeet zijn, hebben we allemaal pech - want een atoombunker 10km onder de grond is dan ook niet echt een oplossing

oftewel: ik slaap niet slechter dan toen ik dit niet wist; ik hoop alleen dat ze het me niet vertellen als het zover is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:46
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
arrebar schreef:

waarom niet 2 kometen
eentje voor amsterdam en eentje voor rotterdam
idd
das al een stuk minder kortzichtig
Oud 21-06-2002, 21:42
Captain
Captain is offline
Citaat:
Havock schreef:

we schieten ze al gewoon ver vooruit, zodat ze gewoon naar em toe "drijven"

dan komt ie dichterbij, vuurwerk, en komeetje versplinterd/uit koers.... en eentje zo groot als en voetbalveld schiet je nog wel es aan flarden
Precies...of een beetje te veel Armageddon gekeken LOL

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:55
Joostje
Joostje is offline
men kan wel ver kijken maar kan niet alles tegelijk zien in het universum. vergelijk het een beetje met iemand die door een verrekijker kijkt en niet ziet wat er om zich heen gebeurt. snap?
Oud 21-06-2002, 22:58
Captain
Captain is offline
Citaat:
Joostje schreef:
men kan wel ver kijken maar kan niet alles tegelijk zien in het universum. vergelijk het een beetje met iemand die door een verrekijker kijkt en niet ziet wat er om zich heen gebeurt. snap?
LOL...er kijken duizenden mensen naar weet-ik-niet hoe ver maar zodra er een flinke astroide langsvaart..."oeps, nie gezien "

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 00:53
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Captain schreef:
Denk het ook...imagine the panic als mensen erachter komen dat we inderdaad NIET alleen zijn (wat ik trouwens een vrij arrogante gedachte vind; alsof de oneindigheid er alleen voor ons is hwahahahah).

Grt,
Captain
We zijn no-way alleen. Of IIG niet alleen geweest.

Het bestaan van het heelal:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O

Wij zijn slechts de "O". En dat is nog zacht uitgedrukt.
Dus is, of was in dat ontzettend grote stuk voor ons (in het toch god mag weten hoe grote heelal) echt wel leven naast ons.
Oud 22-06-2002, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Captain schreef:

Precies...of een beetje te veel Armageddon gekeken LOL

Grt,
Captain
zei ik dat we er een boorplatform moesten neerzetten?

Citaat:
p-chez schreef:

We zijn no-way alleen. Of IIG niet alleen geweest.

Het bestaan van het heelal:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O

Wij zijn slechts de "O". En dat is nog zacht uitgedrukt.
Dus is, of was in dat ontzettend grote stuk voor ons (in het toch god mag weten hoe grote heelal) echt wel leven naast ons.
ff verbeteren:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(*10 miljoen ofzo ) . (wij zijn teh . )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 10:43
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
HAHA en oma's nog gelove in God
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 11:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Er zijn al verschillende ruimtetoestellen opgemerkt, alleen werd dit constant door hogerehand voorgehouden, als getruukte foto's en opname.
Het is wel erg toevallig dat al die foto's net bewogen, mislukt of wazig zijn...
Oud 22-06-2002, 12:35
Garp
Garp is offline
Ach, het zou juist arrogant zijn te denken dat 'buitenaardse wezens' helemaal naar ons zouden reizen om ons te bekijken... Waarom zouden ze dat doen als ze al die geavanceerde technieken hebben? Zolang ik nog geen onweerlegbaar bewijs heb gezien blijf ik er maar bij dat we voorlopig de enigen in de omgeving zijn.

En zo'n komeet is inderdaad vrij makkelijk te missen. Het is zoals iemand al eerder zei: wanneer je heel ver in de ruimte aan 't kijken bent kan je niet vlak bij je kijken... En je kan er daarnaast ook maar weinig aan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:

ik heb het over de atoombomdeeltjes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:

ik heb het over de atoombomdeeltjes
als het goed is verbrand dat spul in de atmosfeer

en ervanuitgaande dat we em niet op de voordeur naar de sodeflikker schieten........
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 15:44
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Garp schreef:
Ach, het zou juist arrogant zijn te denken dat 'buitenaardse wezens' helemaal naar ons zouden reizen om ons te bekijken... Waarom zouden ze dat doen als ze al die geavanceerde technieken hebben? Zolang ik nog geen onweerlegbaar bewijs heb gezien blijf ik er maar bij dat we voorlopig de enigen in de omgeving zijn.

Het zou wel interessant zijn voor die intelligente wezens, aangezien wij als mensen ook kikkers en kakkerlakken bestuderen.
Oud 22-06-2002, 17:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
HAHA en oma's nog gelove in God
1)ik zie niet in dat dat hiermee te maken heeft
2) waarom zou God geen megagroot heelal geschapen hebben? Hebben onze astrologen tenminste wat te doen
3)ik heb persoonlijk nergens in de Bijbel gezien dat er geen aliens bestaan.....
Oud 22-06-2002, 21:54
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

3)ik heb persoonlijk nergens in de Bijbel gezien dat er geen aliens bestaan.....
Ja dat zou er nog eens bij moeten komen.. ze hadden nog niet eens een idee hoe de aarde eruitzag laat staan dat ze dachten dat er andere planeten waren met leven enz..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:55
Garp
Garp is offline
Citaat:
M n M schreef:

Ja dat zou er nog eens bij moeten komen.. ze hadden nog niet eens een idee hoe de aarde eruitzag laat staan dat ze dachten dat er andere planeten waren met leven enz..
Make your point
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten