Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 16:20
KMBA
KMBA is offline
Is dit mogelijk?

KMBA
Advertentie
Oud 27-07-2005, 16:41
bij
bij is offline
ik denk dat het mogelijk is. Als je heel sterk in iets gelooft, in dit geval dat meditatie je zal genezen, zou dat moeten lukken.
Net als met placebo.
Oud 28-07-2005, 11:52
Verwijderd
Bij mediteren kunnen energie banen weer open gaan waar eerder een blokkade zat, dus ja, het is mogelijk..
En dat heeft niets met placebo te maken.
Oud 28-07-2005, 12:08
Verwijderd
bij dingen waar je toch al wel uit jezelf van zou genezen, versnelt het proces ongetwijfelt als je je regelmatig een tijdlang ontspant, gewoon omdat je afweersysteem dan wat meer energie overheeft. Placebo effect kan ook mooi meehelpen
Oud 30-07-2005, 03:21
Droyd
Droyd is offline
Volgens mij wel.

Al moet je wel over de mogelijkheid beschikken om goed te kunnen mediteren.
Oud 06-08-2005, 22:03
Nolos
Nolos is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 28-07-2005 @ 12:52 :
Bij mediteren kunnen energie banen weer open gaan waar eerder een blokkade zat, dus ja, het is mogelijk..
Ik weet hier vrij weinig van af, maar hoe bedoel je dit eigenlijk?
Oud 07-08-2005, 21:30
Daboman
Daboman is offline
Je kunt denk ik wel degelijk een positieve invloed op het genezingsproces uitoefenen als je mediteert. Want het lichaam geneest duidelijk sneller als het veel rust krijgt. Dat krijg je natuurlijk ook bij meditatie. Een gestresst lichaam geneest duidelijk minder snel.

Dus je kunt het genezingsproces misschien versnellen door te mediteren.
Oud 08-08-2005, 10:32
Verwijderd
Placebo !
Oud 08-08-2005, 21:42
Akilina
Akilina is offline
Ja, dit is mogelijk.

Meditatie kan voor verschillende niveaus van heling zorgen. Veel ziektes worden veroorzaakt door vervuiling van de geest en kunnen dus ook opgeheven worden door het verkrijgen van controle over de geest en een zuivering van ons bewustzijn. Daarnaast klopt het ook dat meditatie bij vergevorderde beoefenaars gepaard kan gaan met een beheersing over de subtiele lichamelijke energie.
En het is ook inderdaad waar dat de geest zo krachtig is, dat als wij hem leren afstemmen op positiviteit (met behulp van meditatie) dat dit dan ook vaak genezende en goede resultaten geeft, placebo-effect of niet. Op zijn minst zorgt het voor meer helderheid en vrede in iemand zijn geest.

En er zijn natuurlijk heel veel vormen van meditatie. De meeste mensen denken aan onspanningsoefeningen of iets dergelijks, maar echte meditatie is juist een opperste staat van concentratie en opmerkzaamheid.
Oud 08-08-2005, 23:03
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
bij schreef op 27-07-2005 @ 17:41 :
ik denk dat het mogelijk is. Als je heel sterk in iets gelooft, in dit geval dat meditatie je zal genezen, zou dat moeten lukken.
Net als met placebo.
Je bedoelt dus dat mensen gevoelig zijn voor suggestie?

Dat is wel interresant ja, maar zo is het ook moeilijker om te bepalen of iets als homeopathie ( of meditatieve genezing! ) nou echt werkt of niet.
Oud 10-08-2005, 21:51
bij
bij is offline
Citaat:
Chrome schreef op 09-08-2005 @ 00:03 :
Je bedoelt dus dat mensen gevoelig zijn voor suggestie?

Dat is wel interresant ja, maar zo is het ook moeilijker om te bepalen of iets als homeopathie ( of meditatieve genezing! ) nou echt werkt of niet.
Ik heb wel vaker op discovery gezien dat ze dat gingen testen met proefpersonen die de desbetreffende ´genezer´ niet kende. Vaak bleek ook dat de behandelingen geen effect hadden.
Maar toch is het mooi dat anderen daar wel door genezen kunnen worden.
Het hoeft toch ook niet (mag wel)´algemeen bewezen´ worden, als het voor jou in persoon , werkt.
Oud 10-08-2005, 22:00
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik ben van mening dat placebo en meditatie wel 2 verschillende dingen zijn hoor.

bij meditatie word er van uitgegaan dat het lichaam rust en zelfbewust zijn creeërt waardoor het zich in een diepe ontspannenheid verkeerd. Placebo daarin tegen heeft vrijwel geen effect op het lichaam, enkel op de geest. ontspanning daarintegen op beide.

verder denk ik dat mediateve genezing best kan helpen, zoals al is gezegd is het zo dat door spanning veel ziekten en aandoeningen veroorzaakt/aangewakkerd worden. denk aan een spastische darm, hartinfarcten etc. etc. hebben allemaal als medeoorzaak stress, natuurlijk ook andere lichamelijke problemen maar ook stress. ik denk dat als mensen wat meer met ontspanning en mediatie zich bezighielden dat dat al een stuk zou helpen met hun stress en problemen.
Oud 11-08-2005, 04:28
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 10-08-2005 @ 23:00 :
ik ben van mening dat placebo en meditatie wel 2 verschillende dingen zijn hoor.

bij meditatie word er van uitgegaan dat het lichaam rust en zelfbewust zijn creeërt waardoor het zich in een diepe ontspannenheid verkeerd. Placebo daarin tegen heeft vrijwel geen effect op het lichaam, enkel op de geest. ontspanning daarintegen op beide.

Helemaal.

Regels voor berichten