Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2007, 17:14
M.arijeee
M.arijeee is offline
heej,
ik vind zelf dat ik hele dikke bovenbenen heb.. en zit daar erg mee..
maar wat ik ook doe ( niks eten spieroefeningen doen enzo) ze worden maar niet dunner.. weet iemand wat ikkan doen??

xxx. Marije
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 17:33
Flijn
Flijn is offline
Met spieroefeningen kweek je spieren, je wordt er niet dunner van. Niks eten is al helemaal een slecht idee, dat is gewoon ongezond.
Als je benen echt dik zijn dan helpt gezond eten + sporten. Dit is goed voor je hele lichaam, plaatselijk afvallen kan namelijk niet. Ga dan voor sporten waarbij je uithoudingsvermogen getraind wordt, zoals hardlopen. En bovenaan dit deelforum staat een topic over voeding en gezondheid, daar kun je tips vragen over gezond eten.

Maar misschien zijn je benen helemaal niet dik? Dat je dat zelf vind zegt nog niet zoveel, dus vraag het aan mensen die objectief kunnen oordelen, zoals je ouders. Afvallen terwijl je al een gezond gewicht hebt is namelijk moeilijker én onnodig.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 18:22
Verwijderd
Ik weet niet of je zelf stevig gebouwd bent?

Zoniet, dan is dat denk ik je figuur, en daar kun je naar mijn idee weinig aan doen.
Want even naar mijzelf kijkent. Ik heb zelf ook stevige boven benen, en ben verder redelijk slank.
Maar als ik ga afvallen gebeurd dit niet bij mijn benen, maar gaat het er bij mijn buik af. En dan ben je niet zo heel veel verder. Vandaar..

Als je gaat wielrennen/schaatsen krijg je gespierde boven benen ipv vet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 20:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
paardrijden doet al 12 jaar wonderen. en ik fiets elke dag een uurtje en ik loop elke dag een paar kilometer. ik heb nauwelijks vet aan mijn benen. ohm, en snoepen tikt altijd het eerste aan bij mijn benen, dus dat raad ik ook af haha
maar zoals gezegd, de truuk zit 'm niet in het afvallen maar in het bewegen. en tja sommige mensen hebben nu eenmaal wat meer vlees aan hun benen, daar is toch ook niks mis mee.
Oud 06-10-2007, 11:04
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb vroeger enorm veel paardgereden, en tegenwoordig fiets ik aardig veel. Maar die benen van mij blijven zoals ze zijn. (ben nu dan ook al 6,5 kilo afgevallen, dus eigenlijk is het niet helemaal eerlijk)

Maargoed, ik accepteer het nu zo onderhand maar. Niemand is perfect, of dacht jij van wel?
Oud 06-10-2007, 15:47
Verwijderd
Vraag eens aan vriendinnen of zíj jouw bovenbenen dik vinden. En vraag dan eens aan diezelfde vriendinnen of ze hun eigen bovenbenen dik vinden. Als je 14-17 jaar bent: tien tegen een dat ze die eerste vraag met 'nee' en de tweede vraag met 'ja' beantwoorden. De meeste meisjes van die leeftijd zijn om namelijk ontzettend ontevreden met bovenbenen waar helemaal niets mis mee is - ze zijn eraan gewend om de spillebeentjes van een klein meisje te hebben en hadden niet verwacht dat vrouwelijke benen ook nu eenmaal bij een vrouwelijk figuur horen. Maar je went er wel aan. Als je over vijf jaar foto's terugziet zul je niet meer begrijpen wat je er nu niet mooi aan vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 13:20
liek88
liek88 is offline
Ik had van mezelf (voor dat ik ondergewicht kreeg) naar mijn mening ook echt stevige bovenbenen. Dat kan gewoon in je bouw zitten he! Maar op een gegeven moment worden die ook echt wel superdun! Juiste combinatie van voeding en sporten!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 13:28
IcedEarth
IcedEarth is offline
@ Liek88, jouw combinatie van voeding en sporten zal ik niemand aanraden.

OT: grote kans dat je bovenbenen helemaal niet dik zijn. Misschien lijkt het ook zo als je zit, en je dan van bovenaf naar je benen kijkt? Ten minste dan denk ik dat ik ook dikke benen heb, en als ik dan recht op sta en in de spiegel kijk zie ik dat ik best wel dunne benen heb.
Oud 08-10-2007, 15:57
Fantôme
Fantôme is offline
mja, ik heb ook vrij 'stevige' bovenbenen. zou niet zeggen dat ze echt dik zijn, maar ter vergelijking; ik ben 1.70 meter lang, heb broekmaat 38 (soms 36, als een broek groot valt) maar t-shirtmaat s of xs. in verhouding heb ik dus ook vrij stevige bovenbenen. En als ik afval gaat het er daar idd niet af... Misschien kun je wel oefeningen doen om je beenspieren te trainen. ze blijven wellicht stevig maar dan heb je wel 'strakke' benen, misschien dat je daar meer tevreden mee bent?
Oud 08-10-2007, 16:16
MieX
MieX is offline
Citaat:
paardrijden doet al 12 jaar wonderen. en ik fiets elke dag een uurtje en ik loop elke dag een paar kilometer.
Dat zijn bij mij nou exact de dingen waar ik mn bovenbeenspieren van heb gekregen, en als die uit verhouding zijn met de rest van je lichaam zijn ze nog lastiger weg te krijgen dan vet :')
Oud 08-10-2007, 16:20
Anika
Citaat:
Dat zijn bij mij nou exact de dingen waar ik mn bovenbeenspieren van heb gekregen, en als die uit verhouding zijn met de rest van je lichaam zijn ze nog lastiger weg te krijgen dan vet :')
Maar als je benen toch al stevig zijn kunnen ze beter uit spieren bestaan dan uit vet Ik ben nu door veel fietsen/hardlopen/tafeltennissen spieren aan het kweken en vet aan het wegwerken en het wordt er bij mij niet slechter op in ieder geval.
Maar als je eerst dunne benen had is het wel vervelend als je "opeens" spieren krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:37
Verwijderd
Mijn bovenbenen zijn ook wat dikker, terwijl ik juist een vrij dun bovenlichaam heb. Als ik afval gaat het ook daar vanaf, en niet van die benen. Is inderdaad gewoon je bouw denk ik, bij mij wel iig. Ik heb ook brede heupen. Af en toe vind ik het mooi en vrouwelijk, maar op andere dagen voel ik mezelf gewoon vet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 07:32
liek88
liek88 is offline
Citaat:
@ Liek88, jouw combinatie van voeding en sporten zal ik niemand aanraden .
Zo ongezond is een dieet van 1200kcal en elke dag sporten nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 08:22
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Niet persoonlijk bedoeld, maar dat lijkt mij wel aardig ongezond Lieke.. als je elke dag sport heeft je lichaam juist meer voedingsstoffen nodig. Zelfs als je wilt afvallen zou je dan met 2000kcal per dag ook nog gewicht verliezen.. maar okee.

OT: maak je niet teveel zorgen, je bent vast niet 'echt' te dik. Ik snap precies hoe het is om dat wel zo te voelen maar ik sluit me qua tips aan bij de anderen: de enige juiste combinatie is regelmatig sporten: zowel cardio als krachttraining,. Van krachttraining krijg je weliswaar meer spieren en dan kan je dus wat aankomen (spieren wegen meer dan vet), maar spieren hebben meer energie nodig dan vet. Daarnaast vooral voldoende blijven eten, want als je minder dan 1200kcal per dag binnenkrijgt, schakelt je lichaam over op de 'spaarstand': het probeert dan zo weinig mogelijk energie te verbruiken, waardoor je juist minder afvalt/sneller aankomt.
Goed voor jezelf blijven zorgen heh. Succes. <3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 08:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Niet persoonlijk bedoeld, maar dat lijkt mij wel aardig ongezond Lieke.. als je elke dag sport heeft je lichaam juist meer voedingsstoffen nodig. Zelfs als je wilt afvallen zou je dan met 2000kcal per dag ook nog gewicht verliezen.. maar okee.
Helemaal gelijk, vooral wanneer je óók nog midden in de puberteit zit en je aan het groeien en ontwikkelen bent.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 10:19
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Zo ongezond is een dieet van 1200kcal en elke dag sporten nou ook weer niet

haha nee, behalve dat je later met een verrot lelijk dun lichaam zit waar je niets mee kunt, behalve mensen afschrikken
Oud 10-10-2007, 10:23
Poepkind
Poepkind is offline
Als je er echt wat aan wilt doen zou ik flink gaan sporten om je benen strak te krijgen. Dat is een stuk mooier dan kwabbige vetbenen, vervolgens zou ik ook aan mn taille werken zodat die ook lekker strak is. Dan heb je het perfecte zandloper figuur<3 Want vette benen zijn best lelijk als daarboven ook een dikke pens hangt. Maar als het een onderdeel is van een vrouwelijk figuur...
Oud 10-10-2007, 16:15
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb ook dikke bovenbenen. Volgens mij kun je wél plaatselijk afvallen, als je iets als BBB-training doet (buik, billen, bovenbenen). Ik sport op dit moment niet en eet nogal ongezond laatste tijd, dus ik moet van mezelf ook meer gaan bewegen..
Oud 10-10-2007, 16:41
PretKroket
PretKroket is offline
gewoon gaan hardlopen/ lang fietsen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:38
liek88
liek88 is offline
@meelfriek: ik was bijna 18 dus dat scheelt wel he.

Citaat:
haha nee, behalve dat je later met een verrot lelijk dun lichaam zit waar je niets mee kunt, behalve mensen afschrikken
Je moet er vooral zélf vrede mee hebben want door doe je het voor lijkt me.

Maargoed nog even ontopic:
Bij je benen val je uiteindelijk ook echt wel af. Uiteindelijk raakt je lichaam wel in verhouding. Cardiotraining in combinatie met lichte gewichten en veel herhalingen en een voeding met voldoende eiwitten en goede koolhydraten is in ieder geval een gezonde manier. En idd niet onder de 1200kcal gaan zitten.

Laatst gewijzigd op 10-10-2007 om 17:46.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 06:42
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:

Bij je benen val je uiteindelijk ook echt wel af. Uiteindelijk raakt je lichaam wel in verhouding. Cardiotraining in combinatie met lichte gewichten en veel herhalingen en een voeding met voldoende eiwitten en goede koolhydraten is in ieder geval een gezonde manier. En idd niet onder de 1200kcal gaan zitten.
En een obsessieve manier, lijkt me..

Sorry Lieke, ik wil je niet aanvallen, en als jij je goed voelt bij dat dieet *het lijkt me dat je nogal slap en hongerig wordt, ik heb het ook wel eens op die manier gedaan maar dat is fout naar mijn idee*, moet je vooral doorgaaan . Ik wil alleen niet dat de TS een rooskleurig beeld krijgt van zo'n dieet en vervolgens in een eetstoornis belandt..
Ik heb zelf laatst een tijdje aan de lijn gedaan, en ja, ook dat had obsessieve trekjes op een gegeven moment, maar ik at 1500-2000 kcal per dag, en daarnaast bewoog ik overdag veel en sportte 3x per week. En dan gaat het ook echt prima.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 07:20
Vice
Vice is offline
Citaat:

Waarom 1200kcal? Volgens mij heb je per dag toch echt minimaal 1500ckal nodig.
Oud 11-10-2007, 11:38
liek88
liek88 is offline
Citaat:
En een obsessieve manier, lijkt me..

Sorry Lieke, ik wil je niet aanvallen, en als jij je goed voelt bij dat dieet *het lijkt me dat je nogal slap en hongerig wordt, ik heb het ook wel eens op die manier gedaan maar dat is fout naar mijn idee*, moet je vooral doorgaaan . Ik wil alleen niet dat de TS een rooskleurig beeld krijgt van zo'n dieet en vervolgens in een eetstoornis belandt..
Ik heb zelf laatst een tijdje aan de lijn gedaan, en ja, ook dat had obsessieve trekjes op een gegeven moment, maar ik at 1500-2000 kcal per dag, en daarnaast bewoog ik overdag veel en sportte 3x per week. En dan gaat het ook echt prima.
Ik eet nu al een hele poos tussen de 1600-2000kcal want op een gegeven moment moet het afvallen wel stoppen he. Dus 1200kcal eet ik niet meer. Ik voelde me toen idd lichamelijk niet al te best en 1500kcal was beter geweest maargoed er zit een eetstoornis achter en daarom hield ik me zo strikt aan die 1200kcal vast.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:39
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Waarom 1200kcal? Volgens mij heb je per dag toch echt minimaal 1500ckal nodig.
1500kcal is idd gezonder maar 1200 is écht het minimale om te voorkomen dat je stofwisseling vertraagt. Althans, dat heb ik zo ervaren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 07:01
Verwijderd
1200 kcal + elke dag sporten is oke voor iemand met een bmi boven de 30 die bovendien overgewichtsgerelateerde klachen/aandoeningen heeft en dus met spoed af moet vallen, maar is totaal belachelijk en dus een erg slecht advies voor een pubermeisje dat haar bovenbenen te dik vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 12:32
waves
waves is offline
Citaat:
paardrijden doet al 12 jaar wonderen.
Bij mij maakt het mijn bovenbenen en kuiten alleen maar gespierder en dikker .

Ik wil wel eens weten hoe die spiermassa wat minder zou kunnen worden.
Oud 12-10-2007, 13:11
Yana
Yana is offline
Citaat:
1200 kcal + elke dag sporten is oke voor iemand met een bmi boven de 30 die bovendien overgewichtsgerelateerde klachen/aandoeningen heeft en dus met spoed af moet vallen, maar is totaal belachelijk en dus een erg slecht advies voor een pubermeisje dat haar bovenbenen te dik vindt.
Juist.
Oud 12-10-2007, 15:34
liek88
liek88 is offline
Je krijgt er iig wel stokjes van en het ging hier om iemand die dunnere bovenbenen wilde en ik wilde gewoon melden hoe ík dat voor elkaar heb gekregen zodat zij dr misschien wat aan zou hebben. Niet dat dat dé manier is (als je naar een gezonde manier van afvallen kijkt) maar het werkt iig wel. Misschien haalt ze dr wel wat uit. Je weet het niet he.
Maargoed ik zeg al niks meer, het komt toch allemaal verkeerd over.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 15:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Je krijgt er iig wel stokjes van en het ging hier om iemand die dunnere bovenbenen wilde en ik wilde gewoon melden hoe ík dat voor elkaar heb gekregen zodat zij dr misschien wat aan zou hebben. Niet dat dat dé manier is (als je naar een gezonde manier van afvallen kijkt) maar het werkt iig wel. Misschien haalt ze dr wel wat uit. Je weet het niet he.
Maargoed ik zeg al niks meer, het komt toch allemaal verkeerd over.
Dat is maar tijdelijk. Natuurlijk krijgt iemand uiteindelijk dunne benen met ondergewicht. Maar ik denk niet dat zij wil dat haar spieren worden afgebroken omdat ze zo weinig eet dat haar lichaam geen andere uitweg ziet.

Het komt verkeerd over omdat 1200 cal niet de gezonde manier is. Dat het jou lukte, was omdat je een eetstoornis had. Maar ik denk niet dat je dit meisje dat gunt.
Oud 21-10-2007, 09:55
Clover
Clover is offline
Squads en lunches maken!! En fietsen! Je kunt met krachttraining meer bereiken dan gespierde benen, hangt er vanaf hoe je traint. Met weinig gewicht en veel herhalingen krijg je lange, slanke spieren. Met veel gewicht en weinig herhalingen krijg je korte, dikke spieren!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Haha, nee dus.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 12:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Haha, nee dus.
Precies.

Vrouwen met een weinig actieve leefstijl

leeftijd
kJ
kcal

1-3 jaar
4200
1000

4-8 jaar
5700
1400

9-13 jaar
8600
2100

14-18 jaar
9200
2200

19-30 jaar
9000
2100

31-50 jaar
8400
2000

51-70 jaar
8000
1900

>70
6700
1600

Bron: Voedingscentrum.

Dus als je aan 't puberen hebt heb je nog meer energie nodig.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 10:48
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Ik hoor nogtans dat jongens volle billen sexy vinden,,, dus maak je niet druk

Regels voor berichten