Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 20:01
Someboy
Someboy is offline
Is het mogelijk om een derde harde schijf toe te voegen in je pc-kast??

Ik heb er nu een van 60 gig en een van 160 gig
Echter herkent me pc die van 160 gig maar TOT 130 gig. Dit kwam omdat ik toen destijds op Win98 draaide. Later heb ik op H (schijf van 160 gig) win XP ERBIJ gezet. Maar nog steeds ziet hij maar 130 gig. Nu kun je het via computerbeheer die 30 gig toevoegen onder een nieuwe partitie. Is het ook mogelijk om die 30 gig "toe te voegen" bij een andere partitie?

En hoe zou ik eventueel een 3de harde schijf moeten plaatsen. Die van 60 staat nu op Primary, en die 2e harde schijf van 160 staat op slave. (beide IDE)
IS het nu mogelijk om een 3de schijf te plaatsen en hoe?
Oud 14-06-2005, 20:06
Wammus
Wammus is offline
Als het goed is heb je nog een vrij IDE slot op je moederbord. Daar kan je gewoon nog een IDE kabel instoppen en de 3e harde schijf die je erin wilt doen op master zetten. Je bios moet hem dan als het goed is gewoon detecteren als secondary master.

Waarom eigenlijk nog Win98 naast XP draaien? Ik vind het nergens voor nodig. Win98 is ondertussen dermate verouderd dat het eigenlijk de moeite van het gebruiken niet meer waard is op een hedendaagse pc.
Oud 14-06-2005, 20:45
Jolt
Jolt is offline
Ligt eraan of je op je IDE poort een Dvd brander/speler hebt, dan moet je een opofferen. Of je moet natuurlijk SATA op je moederbord hebben.
Reageren

Regels voor berichten