Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 20:51
Verwijderd
Hoi

Bij deze een topic over huishouden.. Vertel iets over dat van jou. Woon je bij je ouders, alleen op een kamertje, met huisgenoten, in een commune? Is je huis/kamer netjes of rommelig, vies of schoon? Komt er een schoonma(a)k(st)er?

Ben je huishoudelijk ingesteld? Kun je zelf een kastje in elkaar zetten, boor je gaten in de muur als dat nodig is of bel je je vader daarvoor?
Heb je nog leuke huishoudelijk tips, deel ze met ons
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 20:55
Roos
Roos is offline
Ik woon al 6 maanden hier en ik heb misschien 3x gestofzuigd. Verder is het vaak rommelig maar soms ruim ik het op en dan is het hier superstrak. En ik hou niet eens van rommel!

Oh ja ik heb een kast vol lijsten en foto's voor mijn nog-aan-te-leggen-fotowand. Ik ken alleen niemand die kan boren
Ikea dingen kan ik wel snel in elkaar zetten. En soms doe ik technisch verantwoorde dingetjes.

Oh ja de keuken maak ik wel vaak schoon want ik vind die vetvlekken ranzig
Oud 13-06-2005, 20:55
merels
merels is offline
hoi ik woon nog thuis, maar na 6v ben ik weg. Ik ben slordig maar sinds mijn kamer een make-over heeft gehad houd ik het wel netjes, ik kijk wel hoe lang ik dat volhoud. Wanneer ik een fulltime job heb en ik genoeg verdien neem ik een huishoudster, daar heb ik dan wel recht op. Schoonmaken is niet zo aan mij besteed.

oh ik ben totaal niet handig en soms schaam ik mij daar wel voor. Mijn vader is het ook niet dus alles duurt soms lang grr.
Oud 13-06-2005, 20:56
Hagel
Hagel is offline
Ik woon al jaren op mezelf, sinds een paar maanden in een flatje. Ik ben geen goede schoonmaakster en absoluut niet netjes, de afwas doe ik vrijwel nooit, ik was alleen af wat ik nodig heb en meestal gaat mijn vriend uit ergenis de rest wel doen. Goor is het niet maar schoon ook niet echt, de douche maak ik schoon tijdens het douchen etc. Maar ach ik kan er wel mee leven.

Oh en op zich ben ik wel handig, ik ben alleen lui. Moet nu al tijden spullen/kastjes aan de muur ophangen maar stel het steeds uit.
Oud 13-06-2005, 20:57
Verwijderd
ik woon op kamers, en hou ervan als het netjes en opgeruimd is, maar ik ben soms nogal lui, en maak snel rotzooi. ik hoef mijn kont maar te keren en alles ligt alweer overhoop.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:00
Verwijderd
Thuis doe ik zo goed als niets, maar in het huis van matt doe ik zelfs de afwas van zn huisgenoten en raak ik helemaal gefrustreerd en chagerijnig van alle rommel en viezigheid waardoor de huisvrouw in me naar boven komt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 13-06-2005 @ 21:56 :
de afwas doe ik vrijwel nooit, ik was alleen af wat ik nodig heb
Gooi je nog steeds vieze borden weg om vervolgens nieuwe te kopen?

Ik woon met mijn beste vriend en een vriendin, we hebben nogal verschillende opvattingen over huishouden, dat was denk ik ook mijn inspiratiebron voor dit topic.
Ik hou van schoon en een beetje netjes, niet spic en span maar gewoon gezellige rommel tot op zekere hoogte. Ik HAAT over-de-datum dingen in de ijskast, ik haat haren in het putje, stofbollen en aangekoekte pannen. Maar ik hou ook niet echt van schoonmaken, dus dat is vervelend.

Ik kan boren maar ik heb geen boor, ik timmer wel spijkers in de muur enzo. Ik kan koken maar soms doe ik maar wat, en vaak wordt het dan toch wel lekker. Ik weet niet zo goed hoe afwassen in z'n werk gaat, ik doe dat het liefst onder de lopende kraan met veel zeep want ik vind zo'n sopje maar een goor idee.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:03
Apomes
Apomes is offline
Ik woon nog bij mijn ouders. Ons huis heeft 3 verdiepingen en de gehele bovenverdieping is voor mij (4 kamers waarvan ik er 2 effectief gerbuik) Mijn kamers (leef- & slaapkamer en studeerkamer) zijn altijd heel proper. 2 keer per jaar houd ik grote schoonmaak en restyle ik mijn leef- & slaapkamer. de volgende restyle is begin juli . Voor de rest poetst de kuisvrouw 2 keer per week de kamers.

Oh echt handig ben ik niet dus als er gaatjes moeten worden geboord vraag ik dat aan de buurman. Iets in elkaar steken kan ik dan weer wel .

Wassen, Strijken en opwassen kan ik ook.

Echt tîps heb ik niet, alleen deze raad:
al doende leert men
Oud 13-06-2005, 21:05
merels
merels is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:02 :
Ik hou van schoon en een beetje netjes, niet spic en span maar gewoon gezellige rommel tot op zekere hoogte. Ik HAAT over-de-datum dingen in de ijskast, ik haat haren in het putje, stofbollen en aangekoekte pannen. Maar ik hou ook niet echt van schoonmaken, dus dat is vervelend.

Ik kan boren maar ik heb geen boor, ik timmer wel spijkers in de muur enzo. Ik kan koken maar soms doe ik maar wat, en vaak wordt het dan toch wel lekker. Ik weet niet zo goed hoe afwassen in z'n werk gaat, ik doe dat het liefst onder de lopende kraan met veel zeep want ik vind zo'n sopje maar een goor idee.
huh ik zie mijn toekomstbeeld
Oud 13-06-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
merels schreef op 13-06-2005 @ 22:05 :
huh ik zie mijn toekomstbeeld
verander, nu het nog kan
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:08
merels
merels is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:06 :
verander, nu het nog kan
nee ik heb genoeg zelfkennis om dat niet (meer) te proberen
Oud 13-06-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
merels schreef op 13-06-2005 @ 22:08 :
nee ik heb genoeg zelfkennis om dat niet (meer) te proberen
dan wens ik je veel succes en schone huisgenoten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:16
Otis
Otis is offline
hoi ik woon in n appartement met mn beste vriendinnetje en haar zus en we hebben allemaal relaxte kamers en n hele mooie badkamer en keuken etc en ik ben verantwoordelijk voor de keuken maar dat vergeet ik wel eens en mn kamer is altijd n teringzooi maar wel mooi en gezellig
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:22
Verwijderd
verder: ikkook zo nu en dan best graag, ik hoef toch niet elke dag voor mezelf te koken aangezien ik vaak genoeg bij mams of andere eet. schoonmaken kan best fijn zijn: muziekje aan, ramen open, nutteloze zooi weggooien.
ik hou van netjes, maar je moet wel kunnen zien dat er iemand leeft. ik haat stof, en mijn kamer is zeer stof gevoelig. afwassen is kut, en doe ik zo min mogenlijk...dus soms doet een huisgenoot mijn afwas .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:24
Maharani
Maharani is offline
Ik heb een schoonmaakobsessie en ik woon nog thuis. Soms help ik m'n moeder met koken. Boorwerk en kastjes inelkaar timmeren laat ik m'n vader doen. Maar schilderen enzo vind ik wel leuk om te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:26
Otis
Otis is offline
oh en ik kook t lekkerste van iedereen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:27
Apomes
Apomes is offline
Ohja koken kan ik ook van eitje tot zelfgemaakte lasagne enzo
Maar vooral brood, taart en gebak...heb je nu eenmaal als je al 18 jaar in een bakkerij woont
Oud 13-06-2005, 21:30
Verwijderd
hebben jullie een dweil en dweilen jullie wel eens
Met citaat reageren
Verwijderd
Mijn eigen kamer maak ik haast nooit schoon, dat doet de schoonmaakster eens in de 4 weken, . Ik kook wel regelmatig voor mijn ouders en ik strijk wel eens. Soms maak ik de badkamer of de keuken schoon omdat ik me er aan irriteer dat ie ranzig is.
Met citaat reageren
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:30 :
Wij hebben een dweil en een aftrekker!
Oud 13-06-2005, 21:31
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Twee keer per week.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:32
Verwijderd
ik wil een dweil maar ik ben bang dat ik niet eens weet hoe dat moet
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:33
American*Dream
American*Dream is offline
Ach jaah, ik houd niet zo van schoonmaken...ik ben een lui varken dus ik doe zo weinig mogelijk. Wel heb ik thuis de opdracht de badkamer schoon te maken... en daar heb ik dan weer leuke trucjes voor om elke keer zo weinig mogelijk te hoeven doen :-) voorbeelden voor de geinteresseerden: om je tegels van je douche kalkaanslag vrij te houden, insmeren met autowax 1x in de 6 maanden... en dan na elke douche beurt f fmet zown trekkertjes ding erlangs...blijft t veel langer shiny en óógt het iig schoongemaakt... putjes 'ontstoppen' met een schep soda in het putje en een beetje azijn dr bij... spiegels schoonmaken met een beetje glassex en een oude krant, anders krijg je pluisjes/stofjes van je doekje weer op de spiegel...

Verder kan ik nog net koken, opruimen ben ik ook al niet zo sterk in totdat de puinzooi zo groot wordt dat ik niks meer kan vinden en dan ruim ik eens op...
Oud 13-06-2005, 21:35
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:32 :
Mag ik het je leren herm
Oud 13-06-2005, 21:35
Jones
Ik woon hier nu bijna 2 jaar samen met 4 (mannelijke) huisgenoten. We hebben ieder onze eigen kamer en geen gemeenschappelijke ruimte. We hebben een schoonmaakster die langs komt om de keuken/badkamer/wc/gangen etc.. te doen. Onze eigen kamers maken we allemaal eigenlijk vrij weinig schoon. Stofzuigen doe ik zelden. Rommel opruimen wel vaak. Wassen en strijken etc doe ik gewoon op tijd en vind ik ook niet erg. Schone kleren is natuurlijk erg belangrijk Verder kunnen we alles in elkaar zetten en hebben we allemaal powertools in huis want tja.. we wonen wel in Delft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 13-06-2005 @ 22:35 :
Mag ik het je leren herm
dan breng ik eerst mijn salamanders naar het asiel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:32 :
aan een steel en schrobben maar
Ik leef op kamers, ik was mijn borden af voor ik ga eten, deels omdat ik een zeepsopfobie heb (altijd rechstreeks onder de kraan) deels uit luiheid.
Ik kuis meestal de donderdag of de vrijdag dan is het weer proper als ik zondag aankom.
Mijn vloer doet meestal dienst als kleerkast, maar ik verlucht wel 24 op 24 waardoor iedereen altijd klaagt over het feit dat het ijskoud is in mijn kamer...

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:40
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:37 :
dan breng ik eerst mijn salamanders naar het asiel

Je neemt een emmertje warm water met product! Je sopt je dweil erin en dan leg je de doorweekte dweil op de grond! Je doet hem rond je aftrekker en je gaat over de grond zodat alles goed nat is .

Dan doe je dweil ff weg en trek je al het vuil en water weg met alleen de aftrekker.

Als laatste sop je de dweil in de emmer, wring je hem uit todat die goed droog is en dan doe je hem terug over de aftrekker! Nu ga je terug over de grond tot 2 à 3 maal toe, totdat alles droog is (enkele keren je dweil terug soppen en uitwringen he)

Ziezo nu kan je dweilen en je salamnders uit het asiel gaan halen
Oud 13-06-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
ja ik dweil, gezien het feit dat ik laminaat heb, maar vaak ook stofzuigen hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 13-06-2005 @ 22:40 :

Je neemt een emmertje warm water met product! Je sopt je dweil erin en dan leg je de doorweekte dweil op de grond! Je doet hem rond je aftrekker en je gaat over de grond zodat alles goed nat is .

Dan doe je dweil ff weg en trek je al het vuil en water weg met alleen de aftrekker.

Als laatste sop je de dweil in de emmer, wring je hem uit todat die goed droog is en dan doe je hem terug over de aftrekker! Nu ga je terug over de grond tot 2 à 3 maal toe, totdat alles droog is (enkele keren je dweil terug soppen en uitwringen he)

Ziezo nu kan je dweilen en je salamnders uit het asiel gaan halen
ok thanks
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:45
Maharani
Maharani is offline
Herm, wist je dat echt niet?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Zaara schreef op 13-06-2005 @ 22:45 :
Herm, wist je dat echt niet?
ik ben een verwend mormel, wij hadden altijd een schoonmaakster
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:48
schimmel
schimmel is offline
ik woon bij mn ouders thuis. mijn slaapkamer is de serre en het ziet er allemaal heel leuk uit maar het is vrij ellendig. er past bijna geen fuck in en uiteraard is het een pestzooi. vies niet stoffig wel. erg volgebouwd en er staan het meeste oma meubelen/tapijtjes, echt een bij elkaar geraapt zooitje, maar als het niet zo ontzettende rommel is als nu kan het best sfeervol zijn.
oja ik heb wel een buitendeur naar de tuin en een wasbak en er zat een raam tussen mijn kamer en die van mn ouders. maar die is sinds ik een vriendje heb ineens geisoleerd met hout etc
kan ook een andere reden hebben maar goed.
ik moet echt eens op gaan ruimen en een hoop weggooien.

o, en ik stofzuig zo af en toe wel eens, de laatste keer kan ik me niet meer herinneren. en gaten en spijker doe ik zelf. mn vader heeft alleen wel de volledige kamer aangebouwd.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:49
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:47 :
Wij ook, maar ik observeer ze altijd
Oud 13-06-2005, 21:49
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Hermione schreef op 13-06-2005 @ 22:47 :
Hahaha oohhh verwend nest
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 13-06-2005 @ 22:30 :
Wij hebben een dweil en een aftrekker!
hahaha oooh ap
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:46
Glory
Glory is offline
mijn huisgenoten vinden me irritant, omdat ik volgens hen te weinig schoonmaak, maar dat ligt echt niet aan mij want mijn ene huisgenote stelde laatst voor om de koelkast 1 keer per week (!!111) uittepakken en schoon te maken. ja, hallllooooooo nee dus. ze zijn gewoon schoonmaak freaks
ik ben verder niet echt netjes, want ik laat veel dingen rondslingeren. Als ik me echt begin te ergeren aan de zooi ga ik het wel opruimen, maar ik ben erg verdraagzaam dus ja
Oud 13-06-2005, 22:54
monolo
monolo is offline
ik woon nog thuis en ik ben de netste hier in huis. ik ruim mijn eigen rotzooi op en kook regelmatig. soms maak ik de badkamer schoon woee. mijn kamer is meestal een teringzooi maar niet vies. ik wacht wel altijd heel lang met het doen van de was, hierdoor heb ik veel ondergoed
Oud 13-06-2005, 23:01
sorry
sorry is offline
Citaat:
monolo schreef op 13-06-2005 @ 23:54 :
ik woon nog thuis en ik ben de netste hier in huis. ik ruim mijn eigen rotzooi op en kook regelmatig. soms maak ik de badkamer schoon woee. mijn kamer is meestal een teringzooi maar niet vies.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:21
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ben een chaoot. Als het aan mij zou liggen zou ik nooit opruimen, schoonmaken, afwassen, dweilen, kattebakken legen, stofzuigen of de wc putzen. Koken doe ik dan weer wel, en dan was ik de dingen die ik gebruikt heb af ook al hoeft dat eigenlijk niet ( ).

Gelukkig heb ik huisgenoten die mij dwingen tot het doen van vermoeiende dingen zoals opruimen, kattebakken verschonen en afwassen. De was en de badkamer en wc doet m'n broertje en schoonmaken hoef ik gelukkig nooit, dat doen m'n ander huisgenotes.

Ik kan lekker koken (vind ik zelf) maar Nederlandse shit lukt me niet. Aziatisch is lekker & gemakkelijk.

Apomes je bent een mooi en typisch figuur

In het Duits is schoonmaken opeens iets facistisch verantwoords geworden: Sauber machen!
Oud 13-06-2005, 23:58
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik woon nog thuis bij mijn ouders en mijn kamer is meestal n rotzooi. Soms ook best wel vies doordat het zo stoffig is. Ik haat mijn kamer.
Ik was wel eens af thuis en ik ruim alles achter mn reet op, ik kook ook wel eens voor de familie .
Mn zusje is echt héél erg die laat overal etensresten achter, zo'n spoor.
Maarja ik doe niet veel eigenlijk (aan mn kamer) heb dr geen zin in want het is toch al lelijk.
Oud 14-06-2005, 00:21
Verwijderd
Mijn kamer is snel een enorme teringzooi maar daarom ruim ik ook wel were vaak op. Verder doe ik wel wat in t huishouden helemaal nu mn ma nog steeds niet kan lopen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 00:56
Waltz
Waltz is offline
Ik kan mijn kleding op een berg in de hoek van mijn kamer schuiven. En laatst heb ik mijn boeken op alfabet gesorteerd, dat vond ik ook wel behoorlijk huishoudelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 07:56
Jolene
Jolene is offline
Ik woon nu bij mijn vader en over een week bij mijn moeder, en dat gaat dus altijd zo.Mijn kamers zijn allebei een teringzooi ,omdat ik nooit zin heb om op te ruimen.Mijn vader heeft een schoonmaakster en ze heet mesereth volgens mij is ze bang voor me ofzo Mijn kamer doet ze iig niet.Ik durf niet meer af te wassen sinds gisteravond ,omdat er toen een snijplank ontplofte toen ik die aan het afwassen was Mijn vader mag alles in elkaar zetten en bouwen want die is loodgieter
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:14
Gadje
Gadje is offline
Ik woon nog thuis en ik heb pas mn kamer opgeruimd, bij valagen ruim ik mn kamer op, maar dat is meestal niet meer dan stofzuigen en alles van de grond halen en wat stoffen.
Mn bureau ruim ik niet op want die heb ik nu toch niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:28
ZerO
ZerO is offline
Nu woon ik nog thuis over 2 maanden niet meer.
Ja mijn kamer is altijd een teringzooi maar ik laat geen vieze sokken achter en ondergoed op de grond slingeren en etensresten onder mijn bed, het is meer overal boeken, schoene, cd's, tassen dat soort troep
soms heb ik van die dagen dat ik ga stofzuigen en alles opruimen maar dat doe ik alleen maar in mijn eigen kamer.
We hebben een schoonmaakster dus ik hoef verder niet ergens anders op te ruimen, en die schoonmaakster mag niet meer in mijn kamer sinds ze een schaaltje kapot heeft gemaakt

Als ik straks op mezelf woon ja ik zal wel proberen om het schoon te houden maar ik ben best lui dus we zullen zien en koken kan ik al helemaal niet
Oud 14-06-2005, 12:07
Lady Jane
Lady Jane is offline
Ik woon nog thuis, mijn kamer is meestal een zooi en vooral last van veel stof. Eén keer in de maand maak ik alles grondig schoon. Verder wordt er van mij verwacht dat ik gewoon meehelp in het huishouden, helemaal als allebei mijn ouders aan het werk zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:10
ZerO
ZerO is offline
trouwens ik weet niet eens hoe je zo'n stofzuigerzak moet vervangen
Oud 14-06-2005, 12:34
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik woon in m'n upje met2 katten die overal een teringzooi van maken, door over mijn bed te hossen , want die staat in de kamer en dan overal kattenharen aan te plakken. Verder is er 1 niet zindelijk dus die plast de godganse tijd op m'n hippe bank en anders op de grond. Ik ben dus altijd aan het schoonmaken, want ik wil wel kunnen zitten op mn bank enzo, dus ik stofzuig iedere dag... enlopo met van die allesreiniger alles schoon te maken.

Verder ben ik ongelooflijk chaotisch, dus ik kan helemaal niet opruimen en dus prop ik alles in doosjes en kastjes, dan lijkt het iig heel netjes thuis.
En afwassen doe ik wel redelijk, want ik haat afwas die helemaal beschimmeld is en die je er dan uit moet krabben
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:40
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
ZerO schreef op 14-06-2005 @ 13:10 :
trouwens ik weet niet eens hoe je zo'n stofzuigerzak moet vervangen
Moet je stofzuigerzakken vervangen dan?
Reageren

Regels voor berichten