Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 17:24
Kevin D.
Kevin D. is offline
Ik ben ben 1m78 en weeg 50 kilo, dat zit in de familie, zie niet mager uit, maar ben wel gewoon overal slank.

Ik wil toch graag wat flinker worden. Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik eet nu al gewoon goed, en gewoon vette dingen (met mate). Ik word gewoon niet zwaarder.

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:26
Muchacha
Muchacha is offline
Sporten. Krachttraining, dat je meer spieren krijgt. Misschien best in combinatie met weightgainers. Mijn ex was ook licht en smal maar hij is een pak bijgekomen en heeft er echt een lekker lijf van gekregen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:27
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ten eerste vraag ik me af hoe serieus ik dit topic moet nemen (naar aanleiding van je eerdere posts).
Ten tweede: er zijn mensen die zouden willen dat ze 50 wogen , maargoed jij duidelijk niet. Ga krachttraining doen of iets dergelijks: je krijgt meer spiermassa en wordt dus zwaarder.

Verder kun je ook even in dit topic kijken .
Oud 15-06-2005, 17:32
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 15-06-2005 @ 18:27 :
Ten eerste vraag ik me af hoe serieus ik dit topic moet nemen (naar aanleiding van je eerdere posts).
Ten tweede: er zijn mensen die zouden willen dat ze 50 wogen , maargoed jij duidelijk niet. Ga krachttraining doen of iets dergelijks: je krijgt meer spiermassa en wordt dus zwaarder.

Verder kun je ook even in dit topic kijken .
Bedankt voor die link
Ik geef toe, ik post veel bullshit , maar dit is serieus.
Idd veel mensen willen licht zijn, maar te licht is ook niet alles Kan spiermassa zoveel gewichtstoename betekenen? En word je dan ook overal wat flinker?
Oud 15-06-2005, 18:31
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Kevin D. schreef op 15-06-2005 @ 18:32 :
Kan spiermassa zoveel gewichtstoename betekenen? En word je dan ook overal wat flinker?
Ik denk dat mijn ex er een 5-tal kilo mee is bijgekomen, maar hij zag er wel een pak breder uit hoor. Als je alle spiergroepen traint, kom je overal wel wat bij ja. Enkel borstspieren en beenspieren gaat wat trager. Maar armspieren en schouders gaat vrij snel (ik merk het bij mezelf ook, zonder weightgainers weliswaar )
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:41
Verwijderd
Je post wel veel aparte dingen ...

Enne als je 1.78 bent en 50 kilo weegt, dan ben je dus echt niet slank, maar wel mager. PUNT.

Verder gewoon veel gezond eten . Accepteren hoe je bent mss...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 19:52
Verwijderd
ik ben ongeveer 2 cm kleiner en 10 kilo zwaarder als jou maar ben ook erg mager, wat voor mij idd heel goed werkt (net als de meeste al zeggen) is krachttraining, omdat je bijna geen vet hebt val je niks af en kom je alleen maar aan en dan kun je makkelijk 5-10 kilo aankomen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:24
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 15-06-2005 @ 19:41 :
Je post wel veel aparte dingen ...

Enne als je 1.78 bent en 50 kilo weegt, dan ben je dus echt niet slank, maar wel mager. PUNT.

Verder gewoon veel gezond eten . Accepteren hoe je bent mss...
Mja ik bedoelde meer in de zin van: ik zie net echt mager / ongezond mager uit.. Je ziet soms mensen die zien pas echt mager uit (hoewel ze misschien zwaarder zijn).
Gezond eten doe ik zowieso wel. Heb het ook geaccepteerd, het is niet eens zon ramp, meestal wel fijn eigelijk. Maar iets flinker zou opzich geen kwaad kunnen, alleen dan wel op een gezonde manier.
Oud 15-06-2005, 20:26
Verwijderd
Ach je bent pas 20. Jongens schijnen op hun 21ste nog een soort groeispurt te krijgen, en worden nog breder & krijgen borsthaar ...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:33
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 15-06-2005 @ 21:26 :
Ach je bent pas 20. Jongens schijnen op hun 21ste nog een soort groeispurt te krijgen, en worden nog breder & krijgen borsthaar ...
Oh hehe, dat wist ik niet
klinkt wel goed
Oud 15-06-2005, 20:36
Verwijderd
nog 1 jaartje wachten dan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:38
Roos
Roos is offline
Er zijn hier al best veel topics over (ook eentje op eten&drinken)

Kan er niet 1 topic van worden gemaakt? Of misschien kan het in het voeding&gezondheids topic ofzo?
Oud 15-06-2005, 20:38
Gothic
Gothic is offline
wat eet je dan op een dag?
Oud 15-06-2005, 21:27
Mara
Mara is offline
Volgens mij kan dit best in 't grote voedings en gezondheids topic.

Maargoed, @TS:
Ga naar www.valtaf.nl , maak een profiel aan en hou bij wat je eet.

Ga krachttraining doen en zorg dat je dagelijks 3000+ kcal binnenkrijgt. Om spieren op te bouwen moet je nl. wel genoeg eten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 00:45
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik heb ook ongeveer dezelfde probleem. Maar ben gelukkig nog maar 18 jaar, zal dus nog ongeveer 4 jaar groeien omdat ik weinig tot geen lichaamshaar heb. ( late groeispurt misschien?)

Misschien heb jij dat ook.

Ik ben 1.82 m, en weeg 67 kg.
Ik kan je 1 tip geven: Ga fitnessen. En dus ook veel koolhydraten, eiwitten en vitamines binnenkrijgen. ( Fruit, groente, Graan-voedsel zoals brood en rijst pasta's, en melk, en vlees enzo..) Komt wel goed.

ps: Je wilt er zeker goed uit zien dit jaar op het strand in de zomervakantie (Wilt iedereen natuurlijk)
Oud 16-06-2005, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 16-06-2005 @ 01:45 :
Ik heb ook ongeveer dezelfde probleem. Maar ben gelukkig nog maar 18 jaar, zal dus nog ongeveer 4 jaar groeien omdat ik weinig tot geen lichaamshaar heb. ( late groeispurt misschien?)

Misschien heb jij dat ook.

Ik ben 1.82 m, en weeg 67 kg.
Ik kan je 1 tip geven: Ga fitnessen. En dus ook veel koolhydraten, eiwitten en vitamines binnenkrijgen. ( Fruit, groente, Graan-voedsel zoals brood en rijst pasta's, en melk, en vlees enzo..) Komt wel goed.

ps: Je wilt er zeker goed uit zien dit jaar op het strand in de zomervakantie (Wilt iedereen natuurlijk)
Met 1.82 en 67 kg ben je toch zeker niet mager? Je BMI is 20,23 dus je hebt gewoon een gezond gewicht. Bovendien is mijn vriend net zo lang en weegt hij 3 kg meer, maar hij ziet er echt niet mager ofzo uit. Gewoon 'normaal' zeg maar.

De TS echter heeft een BMI van 15,78. Nu kan je wel zeggen dat je er niet (ongezond) mager utiziet, maar je hebt echt flink ondergewicht. Als je dit van nature hebt en niet hebt verkregen door jezelf uit te hongeren is het op zich niet zo erg maar je lichaam kan functioneren met wat meer gewicht.

Wat versta jij onder 'goed' eten? Een jongen van 20 mag aardig wat eten om op gewicht te blijven, zo'n 3000 kcal per dag. Als je sport of een actieve leefstijl heb is dat zelfs meer. Wil je ongeveer één kg per week aankomen, dan zul je toch zo'n 4000 kcal per dag moeten eten.

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 06:21.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:14
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben ook te licht en 'moet' aankomen. Ik zit nu onder behandeling bij een diëtiste en haar belangrijkste tip is: 6 keer per dag eten (dus 3 keer iets tussendoor eten, zoals peperkoek, evergreen of sultana, etc.), het gaat er niet zozeer om dat je elke keer veel eet, als je maar verspreid over de dag vaak iets eet.

Regels voor berichten