Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 11:40
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
Een vriend van mij heeft ooit eens tarot kaarten voor mij gelegd met behulp van een of ander boek, weet niet meer hoe het heet, maar iig e beschrijving van de kaarten was steeds onderverdeeld in verschillende gebieden, algemeen, relaties en nog iets.

Ben al een tijdje op zoek naar zo'n soort boek, heeft iemand een idee?
Oud 28-08-2005, 21:02
RoxX
RoxX is offline
hier in oss zit een winkeltje dat is helemaal into tarrot enzo
die verkopen ook heel veel van die boeken en kunnen je er ook alles over vertellen dus misschien als je ooit in de buurt bent... twinkleart heet het
Oud 28-08-2005, 22:06
bindmiddel
bindmiddel is offline
Er zijn zat van die boeken, loop elk willekeurig new age winkeltje binnen en je vind er van alles.
Oud 29-08-2005, 10:00
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik weet dat ze bij de grotere winkels ook dat soort boeken verkopen, boekhandel de ark en v&d hebben ze ook dat soort boeken

en anders misschien de bibliotheek?
Oud 29-08-2005, 18:02
bij
bij is offline
over tarot gesproken mag dat hier? .. een vriendin van mij had ook kaarten gelegd en je moest er met je hand boven gaan en dan voelde je vanzelf welke je moest pakken :het begon echt keihard te tintelen, heel bijzonder was dat
Oud 29-08-2005, 21:17
Timmy
Timmy is offline
Hier in Apeldoorn hebben we ook zo'n winkeltje de brug heet ie... daar heb ik mijn tarot kaarten gehaald
Oud 30-08-2005, 13:36
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Timmy schreef op 29-08-2005 @ 22:17 :
Hier in Apeldoorn hebben we ook zo'n winkeltje de brug heet ie... daar heb ik mijn tarot kaarten gehaald
e wil 't een beetje lukken of is het nog best lastig?
Oud 30-08-2005, 14:46
Verwijderd
Boekentips topic?

Citaat:
Tarot

Tarot voor beginners - Kathleen McCormack
ISBN 90-5764-198-4
Bij het boek zit ook een pakje tarotkaarten. Verhelderende en simpele uitleg, zeer geschikt voor kennismaken met tarot.
-> Mutant

De tarot in de herstelde orde - Onno en Rob Docters Van Leeuwen
ISBN 90-215-8985-0
Rijkelijk geïllustreerd met uitgebreide theorie, geschiedenis en praktijkuitleg. Misschien wel wat zwaar voor de beginner.
-> Mutant

Ik heb er nog 2 nieuwe bij, maar die zijn nu niet in mijn bereik. Misschien dat ik er volgende week wat over post.
Oud 01-09-2005, 21:20
nivava
nivava is offline
ik heb toevallig van de week ook tarot kaarten gekocht.
ben nu bezig om de kaarten "eigen" te maken en de betekenissen ervan te leren...

ik ben zeer benieuwd naar verhalen van mensen die dit al langer doen...

jij misschien mutant?
Oud 02-09-2005, 14:24
Verwijderd
Wat wil je weten?
Oud 02-09-2005, 15:45
nivava
nivava is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2005 @ 15:24 :
Wat wil je weten?
ervaringen...
(ik ga er vanuit dat jij dit beheerst??)
hoe lang het duurde voordat jij het kon
voorspellingen
leermeester gehad?

enzovoort....
Oud 02-09-2005, 18:10
Vejji
Vejji is offline
hoe werkt eigenlijk dat spel met tarotkaarten? dat is der toch ook? ik meende dat ze dat in e middeleeuwen veel speelden
Oud 02-09-2005, 18:19
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 02-09-2005 @ 19:10 :
hoe werkt eigenlijk dat spel met tarotkaarten? dat is der toch ook? ik meende dat ze dat in e middeleeuwen veel speelden
nee het is geen spel, hieronder wat opgezochte info

Wat is tarot?

tarot is een kaartspel dat gebruikt word om je dingen te vertellen over het verleden heden en toekomst. Er wordt beweerd dat het afkomstig is uit Egypte, dit gold vroeger als de bakermat van alle mystiek en magie.
Of zoals door Eliphas Lévi (1810-1875) die de 22 kaarten van de grote arcana in verband bracht met de 22 letters van het Hebreeuwse schrift en met de Kabbalah , volgens zijn verdere uitleg is de tarot een mysterieschool uiting, die hij in verband brengt met Hermes Trimegistos, een occultist uit de tweede of derde eeuw na Chr.
Vanwege de geheimhoudingsplicht is het niet mogelijk onderzoek te doen naar de mysteriescholen .
Ook de Tempeliers en de daarmee in verband staande Rozenkruizers worden genoemd als

Moet ik paranormaal begaafd zijn om de tarot te kunnen leren?

Nee, dat hoeft niet. Ook al is het natuurlijk een voordeel om indrukken van de kaarten te kunnen combineren met hetgeen wat je op dat moment voelt van iemand. Wel is het belangrijk dat je tot een goede combinatie kunt komen tussen verstand (studie van de betekenis der symbolen) en intuïtie. Intuïtie is wel heel belangrijk om de kaarten goed te kunnen interpreteren en combineren. Er zijn verschillende goede boeken te koop van de basiskennis van de tarot.

Is de uitkomst puur toeval?

Toeval bestaat niet: elke gebeurtenis is zinvol en heeft een reden. Het is geen toeval dat je juist die kaarten uit de tarot trekt. Dit bepaal jezelf intuitief, je hand wordt als ware gestuurd via je hogere zelf. De waarheid van tarot zou verloren gaan als je alles alleen maar op toeval baseerd. Het raadplegen van de tarot geeft geen inhoud en nooit het antwoord of advies waar je zo'n behoefte aan had, als je alles maar op toeval gooit. Ik zeg wel eens: "tarot is de spiegel van je ziel die je antwoorden geeft die je onbewust in je draagt".

Hoe kan ik de Tarot het best leren kennen en gebruiken?

Je kunt dit bereiken met behulp van boeken over tarot of met een goede cursus. Daarnaast echter vooral door veel ervaring op te doen met de kaarten zelf. Een vaak aangeraden methode is bijvoorbeeld om dagelijks er 10 tot 15 minuten voor uit te trekken en in die tijd één bepaalde kaart grondig te bekijken en er iets over te lezen. Op die manier heeft u na zo’n 11 weken met alle kaarten kennis gemaakt.
Probeer ook eens een kaart binnen te gaan.
Bekijk de kaart goed, let op de symboliek, de dieren, de kleuren en de figuren die er opstaan. Sluit nu je ogen en zie de kaart in gedachten voor je ogen. Voer desnoods een gesprekje met het figuur van de kaart, voel het landschap noem maar op. Zo raak je vertrouwd met de kaarten en voel je de sfeer van de kaart. Ook stimuleer je zo je intuitie.

misschien handig voor de TS:

Welke kaarten zijn het beste?

Alhoewel er wel degelijk kwaliteitsverschillen zijn tussen de diverse uitgaves, zowel op esthetische schilderkunst als op inhoudelijk niveau (gebruikte symboliek en benoemingen) is er geen enkel spel dat bij voorbaat voor iedereen het beste is. De keuze van de juiste kaarten heeft dan ook veel met de eigen persoonlijkheid en smaak te maken.
Slechts enkele Tarotspelen, door de aanwezigheid van voldoende publicaties en studie mogelijkheden, zijn echt toegankelijk voor beginners. Zo is het klassieke Tarotspel van A.E.Waite het meest bekende en gebruikte spel. Ook zijn deze kaarten het duidelijkst om te leren voor een beginneling. De symboliek komt in andere kaarten ook voor maar niet zo sterk al in de Rider Waite kaarten en dat is wel zo prettig. Ook kan ik jullie de kaarten van Hanson Robers aanraden. Deze werken met dezelfde symboliek en zijn een leuke variant op de Rider Waite. Voor als je eens iets anders wilt.

Als je eenmaal bekend bent met de Tarot dan kun je naar voorkeur één of meer spelen kiezen en de kennis van de andere Tarotkaarten toepassen.

Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 18:24.
Oud 08-09-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 02-09-2005 @ 16:45 :
ervaringen...
(ik ga er vanuit dat jij dit beheerst??)
hoe lang het duurde voordat jij het kon
voorspellingen
leermeester gehad?

enzovoort....
Beheersen... Ik ken weinig mensen die de tarot beheersen. Ik ken 2 vrouwen, maar zelfs zij hebben in bepaalde gevallen hun boeken nodig. Er zijn technieken om de kaarten makkelijker te onthouden, de betekenissen van de kleuren enz, maar voor de alle betekenissen en hun onderlinge relaties zult kunnen, ben je jaren verder. Laat staan dat je ze kunt interpreteren in verband.

Ik ben ermee bezig, maar beheersen, nog lang niet. Je kunt het op zich al van het begin, maar je hebt boeken en informatie nodig. Ook kan niet iedereen even goed 'lezen' en verbanden leggen.

De kaarten doen overigens geen voorspellingen, je kunt niet de toekomst leggen. Ze geven alleen een aspect van je onderbewuste weer wat de mogelijkheden aan de hand daarvan zijn. Dus het is niet van Woon ik over een jaar samen of 2 jaar. De kaarten zullen weergeven wat de problemen op dat gebied zijn en of het waarschijnlijk is dat je in die situatie dat zult voorhebben. Als je er onbewust nog niet klaar voor bent, zullen de kaarten dat ook laten zien, maar niet dat er staat: je bent er niet klaar voor.

Ik heb bijvoorbeeld een lezing laten doen over of het ooit nog goed zou komen tussen een ex en mij.
De kaarten waren overduidelijk in dat hij niet goed voor mij was en dat ik daaronder leed (de ander las dat, zonder de vraag te weten) en dat de verleiding erg groot was. Uiteindelijk wist ik dit wel, ik besefte dit ook, maar wilde niet daarnaar luisteren. Ik weigerde in te zien dat het zo was. In dat opzicht kunnen de kaarten je helpen en helderheid geven.
Oud 09-09-2005, 15:59
Vejji
Vejji is offline
en toch meende ik dat er ook een spel variant van was ><
Oud 19-09-2005, 11:58
mepsteen
mepsteen is offline
probeer het maar niet, ik vind nostradameus nog zinniger als tarot
Oud 19-09-2005, 17:51
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Tarotkaarten en boeken, kun je vinden in magic winkels, die geinspireerd zijn door Wicca of andere religien.

Voor mensen die niet dichtbij zo'n shop wonen, is de Donner of een boekenwinkel helemaal niets te veel gevraagd, die verkopen ook vaak genoeg dit soort producten.

Oud 19-09-2005, 18:04
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 09-09-2005 @ 16:59 :
en toch meende ik dat er ook een spel variant van was ><
misschien is dat er ook wel, maar weet ik er niets van. mocht je informatie kunnen vinden, zet maar neer
Oud 20-09-2005, 13:05
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 18:51 :
magic winkels, die geinspireerd zijn door Wicca of andere religien.
Oud 20-09-2005, 15:42
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 20-09-2005 @ 14:05 :
als je iets niet snap, kan je het ook gewoon vragen toch

verder bedoelt ze winkeltjes waar ze religeuze spullen verkopen, zoals wicca spullen/boedistische etc. etc.

Regels voor berichten