Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik heb toevallig van de week ook tarot kaarten gekocht.
ben nu bezig om de kaarten "eigen" te maken en de betekenissen ervan te leren... ik ben zeer benieuwd naar verhalen van mensen die dit al langer doen... jij misschien mutant?
||
Citaat:
(ik ga er vanuit dat jij dit beheerst??) hoe lang het duurde voordat jij het kon voorspellingen leermeester gehad? enzovoort....
||
Citaat:
![]() Wat is tarot? tarot is een kaartspel dat gebruikt word om je dingen te vertellen over het verleden heden en toekomst. Er wordt beweerd dat het afkomstig is uit Egypte, dit gold vroeger als de bakermat van alle mystiek en magie. Of zoals door Eliphas Lévi (1810-1875) die de 22 kaarten van de grote arcana in verband bracht met de 22 letters van het Hebreeuwse schrift en met de Kabbalah , volgens zijn verdere uitleg is de tarot een mysterieschool uiting, die hij in verband brengt met Hermes Trimegistos, een occultist uit de tweede of derde eeuw na Chr. Vanwege de geheimhoudingsplicht is het niet mogelijk onderzoek te doen naar de mysteriescholen . Ook de Tempeliers en de daarmee in verband staande Rozenkruizers worden genoemd als Moet ik paranormaal begaafd zijn om de tarot te kunnen leren? Nee, dat hoeft niet. Ook al is het natuurlijk een voordeel om indrukken van de kaarten te kunnen combineren met hetgeen wat je op dat moment voelt van iemand. Wel is het belangrijk dat je tot een goede combinatie kunt komen tussen verstand (studie van de betekenis der symbolen) en intuïtie. Intuïtie is wel heel belangrijk om de kaarten goed te kunnen interpreteren en combineren. Er zijn verschillende goede boeken te koop van de basiskennis van de tarot. Is de uitkomst puur toeval? Toeval bestaat niet: elke gebeurtenis is zinvol en heeft een reden. Het is geen toeval dat je juist die kaarten uit de tarot trekt. Dit bepaal jezelf intuitief, je hand wordt als ware gestuurd via je hogere zelf. De waarheid van tarot zou verloren gaan als je alles alleen maar op toeval baseerd. Het raadplegen van de tarot geeft geen inhoud en nooit het antwoord of advies waar je zo'n behoefte aan had, als je alles maar op toeval gooit. Ik zeg wel eens: "tarot is de spiegel van je ziel die je antwoorden geeft die je onbewust in je draagt". Hoe kan ik de Tarot het best leren kennen en gebruiken? Je kunt dit bereiken met behulp van boeken over tarot of met een goede cursus. Daarnaast echter vooral door veel ervaring op te doen met de kaarten zelf. Een vaak aangeraden methode is bijvoorbeeld om dagelijks er 10 tot 15 minuten voor uit te trekken en in die tijd één bepaalde kaart grondig te bekijken en er iets over te lezen. Op die manier heeft u na zo’n 11 weken met alle kaarten kennis gemaakt. Probeer ook eens een kaart binnen te gaan. Bekijk de kaart goed, let op de symboliek, de dieren, de kleuren en de figuren die er opstaan. Sluit nu je ogen en zie de kaart in gedachten voor je ogen. Voer desnoods een gesprekje met het figuur van de kaart, voel het landschap noem maar op. Zo raak je vertrouwd met de kaarten en voel je de sfeer van de kaart. Ook stimuleer je zo je intuitie. misschien handig voor de TS: Welke kaarten zijn het beste? Alhoewel er wel degelijk kwaliteitsverschillen zijn tussen de diverse uitgaves, zowel op esthetische schilderkunst als op inhoudelijk niveau (gebruikte symboliek en benoemingen) is er geen enkel spel dat bij voorbaat voor iedereen het beste is. De keuze van de juiste kaarten heeft dan ook veel met de eigen persoonlijkheid en smaak te maken. Slechts enkele Tarotspelen, door de aanwezigheid van voldoende publicaties en studie mogelijkheden, zijn echt toegankelijk voor beginners. Zo is het klassieke Tarotspel van A.E.Waite het meest bekende en gebruikte spel. Ook zijn deze kaarten het duidelijkst om te leren voor een beginneling. De symboliek komt in andere kaarten ook voor maar niet zo sterk al in de Rider Waite kaarten en dat is wel zo prettig. Ook kan ik jullie de kaarten van Hanson Robers aanraden. Deze werken met dezelfde symboliek en zijn een leuke variant op de Rider Waite. Voor als je eens iets anders wilt. Als je eenmaal bekend bent met de Tarot dan kun je naar voorkeur één of meer spelen kiezen en de kennis van de andere Tarotkaarten toepassen.
Laatst gewijzigd op 02-09-2005 om 18:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ermee bezig, maar beheersen, nog lang niet. Je kunt het op zich al van het begin, maar je hebt boeken en informatie nodig. Ook kan niet iedereen even goed 'lezen' en verbanden leggen. De kaarten doen overigens geen voorspellingen, je kunt niet de toekomst leggen. Ze geven alleen een aspect van je onderbewuste weer wat de mogelijkheden aan de hand daarvan zijn. Dus het is niet van Woon ik over een jaar samen of 2 jaar. De kaarten zullen weergeven wat de problemen op dat gebied zijn en of het waarschijnlijk is dat je in die situatie dat zult voorhebben. Als je er onbewust nog niet klaar voor bent, zullen de kaarten dat ook laten zien, maar niet dat er staat: je bent er niet klaar voor. Ik heb bijvoorbeeld een lezing laten doen over of het ooit nog goed zou komen tussen een ex en mij. De kaarten waren overduidelijk in dat hij niet goed voor mij was en dat ik daaronder leed (de ander las dat, zonder de vraag te weten) en dat de verleiding erg groot was. Uiteindelijk wist ik dit wel, ik besefte dit ook, maar wilde niet daarnaar luisteren. Ik weigerde in te zien dat het zo was. In dat opzicht kunnen de kaarten je helpen en helderheid geven. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() verder bedoelt ze winkeltjes waar ze religeuze spullen verkopen, zoals wicca spullen/boedistische etc. etc. ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom en Wicca? Verwijderd | 130 | 17-05-2010 19:21 | |
Verhalen & Gedichten |
is lezen jou hobby? Marieke_Peters | 54 | 28-12-2003 12:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Filosofisch is mij een beetje vreemd PsychoBoy | 5 | 13-12-2002 13:46 | |