Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 14:34
bla1991
bla1991 is offline
ik ben al ongeveer 8 weken lang duizelig... een licht gevoel in mijn hoofd, dit ontstond nadat ik een keer uit een (warm) bad opstond. het gekke is dat ik nergens last van heb ik als ik ergens mee bezig ben, bv als ik naar school fiets of aan het sporten ben. wel heb ik er last van als ik tv kijk. zijn er hier meer mensen die dit hebben of weten wat het is?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:09
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Misschien een vorm van epilepsie? En als je aan het computeren bent en bijvoorbeeld drukke spelletjes speelt?
Ik weet alleen niet of epilepsie is aangeboren of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:11
bla1991
bla1991 is offline
ik speel geen computer games, dus dat zou ik niet kunnen zeggen. maar het is alleen irritant het is niet zo dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen, maar tijdens tv kijken kan ik er minder gemakkelijk bij blijven omdat ik dus heel de tijd zo'n raar gevoel in mn hoofd heb.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:16
coopergirl
coopergirl is offline
Kan het niet met je bloeddruk of met je suikers te maken hebben? Je slikt ook geen medicijnen die als bijwerking duizeligheid hebben?
Oud 27-04-2005, 16:07
bla1991
bla1991 is offline
ik slik geen medicijnen, heb wel laatst mn bloeddruk op gemeten 69/113 , misschien een beetje te laag?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:56
Silverchoice
Silverchoice is offline
Je bloeddruk is idd aan de lage kant (120/80 'normaal'), maar niet dramatisch. Een licht gevoel in het hoofd kan heel veel oorzaken hebben. Ik zou, zeker als je er dingen voor moet laten, gewoon even langs de huisarts gaan als ik jou was.
Oud 27-04-2005, 17:59
bla1991
bla1991 is offline
ik ben al bij de huisarts geweest, maar die had als theorie dat je hersenen je dingen konden laten denken die niet zo waren. hij bedoelde dus eigenlijk dat ik het me verbeeld dat ik duizelig ben. zou dat kunnen, omdat ik me alleen in rust duizelig voel? (met rust bedoel ik ook op school he). maar wat ik dan wel vreemd vind is dat het opeens onstaan is toen ik uit bad stapte, weet iemand of het mogelijk is dat een 'aanval'van duizeligheid langer dan 8 weken blijft? ook heb ik netelroos, een uitslag, dat is in de zelfde week ontstaan toen die duizeligheid ontstond, kan dit verband houden met elkaar?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:31
Iveauh
Iveauh is offline
jij hebt echt een verrotte huisarts
als jij lui uitgerust in bad zit, krijg je eht warm, hierdoor zal je bloed heel langzaam gaan stromen, en je bloedvaten zetten uit.
als je dan opstaat, trekt het bloed van je hersenen naar beneden, omdat er niet genoeg pompkracht achter het bloed zit.
hierdoor word je duizelig, dit is iets wat zo ongeveer bij iedereen voorkomt..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:43
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 27-04-2005 @ 19:31 :
jij hebt echt een verrotte huisarts
als jij lui uitgerust in bad zit, krijg je eht warm, hierdoor zal je bloed heel langzaam gaan stromen, en je bloedvaten zetten uit.
als je dan opstaat, trekt het bloed van je hersenen naar beneden, omdat er niet genoeg pompkracht achter het bloed zit.
hierdoor word je duizelig, dit is iets wat zo ongeveer bij iedereen voorkomt..
Ja dat zal best, maar dat verklaart niet waarom TS het ook krijgt als hij tv zit te kijken of iets dergelijks.

@TS Heb je misschien bloed gegeven pas geleden? Komt de duizeligheid uit het niets of is het wanneer je opstaat/ na inspanning etc.?

edit: Een verband tussen netelroos en duizeligheid ken ik niet en kan ik zo snel niet vinden in een boek. Mocht er een verband zijn, dan weet je huisarts dat wel.
Oud 27-04-2005, 18:46
bla1991
bla1991 is offline
het komt gewoon uit het niets... vooral in rust
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:53
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 27-04-2005 @ 19:46 :
het komt gewoon uit het niets... vooral in rust
Mja, als je niets te doen hebt (lees tv kijken etc.) ga je wellicht (onbewust) nadenken over duizeligheid en dit kan weer een nieuwe 'aanval' in de hand werken; daar heeft je huisarts wel gelijk in. Ik zou proberen er niet te veel over nadenken (makkelijk gezegd, ik weet t ).
Oud 27-04-2005, 18:55
Brown eye
Brown eye is offline
Dat je duizelig wordt als je uit een warm bad stapt heeft geloof ik iedereen, maar tijdens het tv kijken is wel raar. Ik heb het bijna altijd als ik opsta, zowel uit m'n bed als van de bank. Maar dat komt volgens mij door bloedarmoede of lage bloeddruk... heb ik nogal vaak last van! Maar vind het een beetje raar dat je dokter zegt dat je je inbeeld dat je duizelig bent ....je bent het of je bent het niet! Misschien moet je een afspraak maken bij een andere dokter... geloof dat dat gewoon kan! Succes ermee!
Oud 27-04-2005, 18:59
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 27-04-2005 @ 19:55 :
... Maar vind het een beetje raar dat je dokter zegt dat je je inbeeld dat je duizelig bent ....je bent het of je bent het niet! Misschien moet je een afspraak maken bij een andere dokter... geloof dat dat gewoon kan! Succes ermee!
Zo raar is dat nu ook weer niet. Als een uitgedroogd persoon in een woestijn een fata morgana 'ziet', wil dat toch ook niet zeggen dat die er is?
Oud 27-04-2005, 19:15
bla1991
bla1991 is offline
ik heb ook vooral in deze periode van het jaar een neusverkoudheid (rhinitis heet dat geloof ik), zou het kunnen zijn dat mijn hersenen (te) weinig zuurstof krijgen? ik had ook iets gelezen dat sommige mensen hyperventileren en dan een licht gevoel in hun hoofd krijgen, het zelfde kan dan toch ook door verkoudheid?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 19:59 :
Zo raar is dat nu ook weer niet. Als een uitgedroogd persoon in een woestijn een fata morgana 'ziet', wil dat toch ook niet zeggen dat die er is?
Toch vind ik het absurd dat een huisarts dergelijke conclusies trekt. Duizeligheid kan door anemie (bloedarmoede), lage tense, gruis in je gehoorgang, ziekte van menière, draai-duizeligheid et cetera veroorzaakt worden.. Om direct te stellen dat het psychisch is . Laat hem at least wat (bloed)monsters nemen en onderzoeken.

Bovendien, stel dat het psychisch zou zijn, dan dien je iemand alsnog verder te helpen (al is het een doorverwijzing naar de GGZ, bijwijze van).
Oud 27-04-2005, 19:25
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 27-04-2005 @ 20:15 :
ik heb ook vooral in deze periode van het jaar een neusverkoudheid (rhinitis heet dat geloof ik), zou het kunnen zijn dat mijn hersenen (te) weinig zuurstof krijgen? ik had ook iets gelezen dat sommige mensen hyperventileren en dan een licht gevoel in hun hoofd krijgen, het zelfde kan dan toch ook door verkoudheid?
Hyperventilatie kan de oorzaak zijn van een licht gevoel in het hoofd, maar bij hyperventilatie krijgen je hersenen te veel zuurstof en dat heeft dus niets met verkoudheid te maken (als dat al mogelijk zou zijn ) Hyperventilatie is ook niet een aandoening op zich; het heeft veelal een psychologische oorzaak; bijvoorbeeld als jij denkt aan duizeligheid, denk je aan een aanval daarvan (vorm van angst) en hierdoor kun je gaan hyperventileren, hetgeen ook daadwerkelijk een aanval uitlokt. Je huisarts zou ook een soort test kunnen doen, waarbij hij hyperventilatie 'opwekt' en kijkt of dan duizeligheid optreedt.
Oud 27-04-2005, 19:26
RoxX
RoxX is offline
je bent doorgekookt in bad

maar ff serieus.. misschien een dokter opzoeke.. ?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:30
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-04-2005 @ 20:21 :
Toch vind ik het absurd dat een huisarts dergelijke conclusies trekt. Duizeligheid kan door anemie (bloedarmoede), lage tense, gruis in je gehoorgang, ziekte van menière, draai-duizeligheid et cetera veroorzaakt worden.. Om direct te stellen dat het psychisch is . Laat hem at least wat (bloed)monsters nemen en onderzoeken.

Bovendien, stel dat het psychisch zou zijn, dan dien je iemand alsnog verder te helpen (al is het een doorverwijzing naar de GGZ, bijwijze van).
Je haalt dingen door elkaar. Draaiduizeligheid (vertigo) is iets anders dan 'licht in het hoofd'. Ziekte van Menière (hetgeen na verloop van tijd invloed heeft op je gehoor) heeft als symptoom vertigo en niet het gevoel van 'licht in het hoofd'. Lage tensie zou kunnen, maar dit is wel gemeten en de huisarts zag dat niet als oorzaak. Bloedarmoede uit zich meer in moeheid,bleekheid dan in duizeligheid.
De gedachte van de huisarts is zo gek nog niet.

edit: GGZ is een branche-organisatie voor instellingen in de geestelijke gezondheidszorg. Wou je deze jongen om zijn klachten doorverwijzen naar een psycholoog?

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:30
bla1991
bla1991 is offline
mn ouders denken ook dat het psychisch is zoals de dokter zei, dus zij vinden het niet nodig dat ik wéér naar de dokter ga.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 19:37
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 27-04-2005 @ 20:30 :
mn ouders denken ook dat het psychisch is zoals de dokter zei, dus zij vinden het niet nodig dat ik wéér naar de dokter ga.
Wat ik zei, probeer er niet te veel over na te denken. Zeker na je bezoek aan de huisarts is het zeeer onwaarschijnlijk dat er iets anders (ernstigs) aan de hand is. Mocht er nou over een x aantal weken nog niets veranderd zijn kun je altijd overwegen nog eens lang de ha te gaan.
Oud 27-04-2005, 19:57
bla1991
bla1991 is offline
maar als het psychisch is, hoe kan het dan ooit begonnen zijn? ik bedoel ik heb hier vroeger nooit last van gehad hebben, dus toen het begon heb ik me ook niet afgevraagd of ik toen duizelig was of niet... en stel dat het psychisch is, hoe kom ik er dan van af want ik probeer het al 8 weken te negeren maar ik blijf er constant aan denken...?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:05
Silverchoice
Silverchoice is offline
Die eerste keer, toen je uit bad kwam, trad die duizeligheid op met de reden die Bigfish al ongeveer beschreef. De volgende keren kunnen een reactie hierop zijn.
Je kunt het pas echt uit je hoofd zetten als jij overtuigd bent dat er niets aan de hand is. Ga desnoods nog een keer terug naar de huisarts en vraag of hij het je nog een keer goed uit wil leggen. Als dat voor jouw geruststelling helpt, doet hij dat graag en daarbij maakt het niet uit hoe je ouders daar over denken vind ik. Is het zo dat je ergens specifiek bang voor bent? Dat kun je dan ook aan hem (of hier) vragen; als jij er ook van overtuigd bent dat er niets aan de hand is, kun je het vanzelf van je af zetten.
Oud 27-04-2005, 20:09
bla1991
bla1991 is offline
ik ben geloof ik nergens bang voor, niet voor enge kindertjes in de straat ofzo... maar dit is de eerste keer dat ik serieus over mn gezondheid nadenk, maar ik heb eigenlijk ook geen andere klachten dus het zou psycholisch kunnen zijn. maar wat ik me soms wel af vraag: 'heb ik last van duizeligheid als ik er aan denk of denk ik eraan als ik last er van heb' (wat was er eerder de kip of het ei)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:26
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 27-04-2005 @ 21:09 :
ik ben geloof ik nergens bang voor, niet voor enge kindertjes in de straat ofzo... maar dit is de eerste keer dat ik serieus over mn gezondheid nadenk, maar ik heb eigenlijk ook geen andere klachten dus het zou psycholisch kunnen zijn. maar wat ik me soms wel af vraag: 'heb ik last van duizeligheid als ik er aan denk of denk ik eraan als ik last er van heb' (wat was er eerder de kip of het ei)
Achja, onoplosbaar probleem he met angst doelde ik op een specifieke ziekte oid
Oud 28-04-2005, 15:54
bla1991
bla1991 is offline
heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 18:58
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Er is een goede mogelijkheid dat je een virale/bacteriele infectie hebt in je evenwichtsorgaan of aan de zenuw die informatie daar vandaan leidt (Nervus vestibulocochlearis).

Er zijn vele casussen bekend waarbij een (langdurige) voorhoofds- bijholte-ontsteking gepaard gaat met duizeligheid. Het zou kunnen zijn dat deze infectie verplaatst is richting je evenwichtsorgaan.

Heb je antibiotica gekregen voor je voorhoofds- bijholte-onsteking?
Oud 02-05-2005, 14:16
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
ik dacht ook aan spanningen toen ik jouw topic las, omdat je je er zorgen over maakt en het nu 8 weken aanhoudt. Zo'n huisarts kan best gelijk hebben hoor, ik neem aan dat hij ook naar jouw symptomen heeft geluisterd en herkende waarschijnlijk niets van jouw symptomen die ernstig kunnen zijn.

Als je het hebt, probeer dan eens tegen jezelf te zeggen: ach het gaat wel weer weg en ga daarna verder met wat je wilde doen, eens kijken of het naar mate de tijd minder gaat worden. Je kunt het altijd proberen: niet geschoten is altijd mis!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 20:06
JessieL
JessieL is offline
Ik heb ook last van duizeligheden als ik stil zit, zeg maar.
nu ook achter de pc. als ik opschool zit of uitga oid heb ik er geen last van. vreemd he. volgens mij ga je dan op dingen letten ofzo. vreemd..........
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:47
bla1991
bla1991 is offline
het is waarschijnlijk inderdaad psychologisch, maar hoe kom ik hier dan vanaf?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:00
bla1991
bla1991 is offline
weet er misschien iemand een truukje om dit te negeren?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:08
xliselottex
xliselottex is offline
heej,
dit probleem ken ik wel.
ik heb het zelf ook een keer gehad toen ik in bad zat en opstond (toen ben ik flauwgevallen, dat is geen aanrader als je in bad zit), en een keer dat ik met mn hoofd op de verwarming viel...
ben ook een keer (na die van t bad) naar de dokter geweest, die me uitlegde dat het inderdaad kwam doordat je bloedvaten door het warme water uitzetten, en dat als je opstaat het bloed dus naar beneden zakt.
mijn bloeddruk is ongeveer net zoiets als die van jou (weet het niet precies), en volgens artsen is dat goed. beetje aan de lage kant, maar meer niet. zout eten (dropjes!) kan bij zo'n bloeddruk trouwens geen kwaad.
de laatste tijd ben ik niet meer flauwgevallen, maar heb ik wel nog vaak bij opstaan (en al helemaal als het zo bloedheet is als nu) last van duizeligheid. dan ga ik meestal even op mn hurken zitten tot het weggetrokken is. dat helpt bij mij wel.
Oud 20-06-2005, 15:20
bla1991
bla1991 is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 20-06-2005 @ 15:08 :
heej,
dit probleem ken ik wel.
ik heb het zelf ook een keer gehad toen ik in bad zat en opstond (toen ben ik flauwgevallen, dat is geen aanrader als je in bad zit), en een keer dat ik met mn hoofd op de verwarming viel...
ben ook een keer (na die van t bad) naar de dokter geweest, die me uitlegde dat het inderdaad kwam doordat je bloedvaten door het warme water uitzetten, en dat als je opstaat het bloed dus naar beneden zakt.
mijn bloeddruk is ongeveer net zoiets als die van jou (weet het niet precies), en volgens artsen is dat goed. beetje aan de lage kant, maar meer niet. zout eten (dropjes!) kan bij zo'n bloeddruk trouwens geen kwaad.
de laatste tijd ben ik niet meer flauwgevallen, maar heb ik wel nog vaak bij opstaan (en al helemaal als het zo bloedheet is als nu) last van duizeligheid. dan ga ik meestal even op mn hurken zitten tot het weggetrokken is. dat helpt bij mij wel.
maar volgens de dokter, en dit geloof ik ook best, is het zo gegaan dat sinds ik die duizeligheidsaanval heb gehad ik er constant aan denk en daardoor me constant duizelig voel. weet er iemand dan een truukje om dit te negeren? dat ik er dus niet aan denk als ik bijvoorbeeld aan het leren ben ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:48
Dith
Dith is offline
Ik heb (ongeveer) hetzelfde. Al weken achter elkaar duizelig, flauwvallen, hoofdpijn etc. Verschillende onderzoeken gedaan, er kwam toen spanningshoofdpijn uit, fysiotherapie voor gehad en nu is het teruggekomen en vindt de arts dat het in mijn hoofd zit, terwijl ik weet dat dat absoluut niet is en daar ga ik me dan druk over maken waardoor ik er nóg meer last van krijg.
Erg vervelend maar ik kan je dus ook niet helpen want ik weet zelf ook niet wat ik heb, zodra ik de uitslag van laatste onderzoek heb laat ik het weten.
Oud 23-06-2005, 16:14
bla1991
bla1991 is offline
maar weet iemand hoe ik dit kan negeren?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
bla1991 schreef op 23-06-2005 @ 17:14 :
maar weet iemand hoe ik dit kan negeren?
elke keer dat je denkt dat je duizelig bent, expres nog harder denken dat je NIET duizelig bent
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten