Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 18:05
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Vanochtend toen ik mijn konijn eten ging geven zag ik iets heel erg vreemds aan zijn hoofd:

In het begin zaten zijn haren er nog voor dus ik zag het niet echt goed maar je kan zijn haren gewoon opzij halen en dan zie je dit . Het lijkt net alsof het vel waar zijn haren aan vast zitten is losgeraakt oid, je kijkt zobeetje recht tegen zijn skelet aan. Hij vind het helemaal niet erg als je er aan zit, bovendien is hij harstikke rustig, bijna rustiger als normaal zelfs. Het lijkt me dus niet dat hij pijn heeft.
Als je eraan zit (wat ik 1 keer heb gedaan) voel je zobeetje gelijk zijn skelet, het lijkt net alsof er nog maar 0,5 milimeter vel tussen zit. Hij schrok niet toen ik eraan zat.
Heeft iemand enig idee wat dit is?? Ik vind het echt super vreemd en ben best bezorgt om het beest. Moet ik er gelijk mee naar de dierenarst??
Advertentie
Oud 17-06-2005, 18:14
tourmalijn
tourmalijn is offline
Ik zou er wel mee naar de dierenarts gaan..
het ziet er inderdaad niet echt gezond uit nee
Oud 18-06-2005, 06:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Heb je nergens het resterende stukje haar terug gevonden?

Ik vind het een rare wond, want als iemand hem heeft aangevallen zou je veel meer wonden zien en voornamelijk ook bloed, en als hij zich ergens aan open heeft gehaald zou je toch ook bloed en schrammen moeten zien.

Je kan voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan
Oud 18-06-2005, 07:04
mando-diao
mando-diao is offline
Mijn konijn had dit ook, op ongeveer dezelfde plek. Er was ook geen bloed, hoe het gebeurd is weet ik niet. Ik heb er verder niets mee gedaan en vrij snel groeide er al weer dons en na een maand/anderhalf was er niets meer van te zien. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk even langs de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 07:15
wizkid
wizkid is offline
Het lijkt een beetje op ringworm, dan krijgen dieren ook kale plekken (en mensen krijgen van die rode ringen op hun huid). Google er maar eens op misschien kom je verder.
Dit konijn heeft het volgens mij ook:
Oud 18-06-2005, 09:42
AlopiA
AlopiA is offline
het ziet eruit alsof hij zich geschaafd heeft en dat zijn haar weggeschaafd is.
Dat heeft onze kat ook wel eens gehad, zie je nu niks meer van

ik vind het er niet echt ringwormachtig uit zien eigenlijk, de huid ziet er veel te egaal en glad voor uit.
Maar het zou natuurlijk kunnen, bezoekje da en je weet het zeker
Oud 18-06-2005, 09:44
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 18-06-2005 @ 10:42 :
het ziet eruit alsof hij zich geschaafd heeft en dat zijn haar weggeschaafd is.
Dat heeft onze kat ook wel eens gehad, zie je nu niks meer van

ik vind het er niet echt ringwormachtig uit zien eigenlijk, de huid ziet er veel te egaal en glad voor uit.
Maar het zou natuurlijk kunnen, bezoekje da en je weet het zeker
Ja k weet nie hoe t er precies uitziet bij konijnen k vond niet echt een goede foto, maar als je bij foto's van katten kijkt is het wel glad enzo, maarja k denk toch dat hij ff bezoekje moet brengen idd.
Oud 18-06-2005, 09:59
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou gewoon even langs gaan bij de dierenarts.
Oud 18-06-2005, 12:02
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
wizkid schreef op 18-06-2005 @ 10:44 :
Ja k weet nie hoe t er precies uitziet bij konijnen k vond niet echt een goede foto, maar als je bij foto's van katten kijkt is het wel glad enzo, maarja k denk toch dat hij ff bezoekje moet brengen idd.
dat zou ik zeker doen
Reageren

Regels voor berichten