Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 21:11
Evaatje
Evaatje is offline
Het valt mij op dat elke keer als er een luchtballon in de lucht is (niet zo hoog) de honden in de buurt allemaal beginnen te blaffen.. terwijl als er een vliegtuig laag overvliegt, er geen een hond blaft... dat is toch vreemd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 21:48
Verwijderd
Idd dat is heel vreemd!

Mijn konijn had dat ook altijd, als een luchtballon langskwam vloog ze in de gordijnen. Maar als een vliegtuig over komt haalt ze de vensterbank maar.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:51
reuffneck32
reuffneck32 is offline
luchtballon maakt een hoger geluid
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:57
Cookie
Cookie is offline
Paarden precies hetzelfde, als ik aan het rijden ben en er komt een luchtballon over wordt hij bang, en als er een straaljager overkomt doet hij niets. (laatst een keer maar toen was ie zo hard dat zelfs ik er van schrok )
Oud 24-06-2005, 21:02
grandmommy
grandmommy is offline
gheh, ik was eens aan het rijden en toen landde ( of nouja, stortte neer) er een luchtballon op het maisveld naast de bak. het beest heeft tot tien uur 's avonds nerveus heen en weer gedraafd met opengesperde neusgaten en gespannen gehinnik

maar mijn pony is er verder eigenlijk helemaal niet bang van.
Oud 24-06-2005, 21:44
Bloem
Bloem is offline
Misschien ook omdat mensen anders reageren op een luchtballon dan op een vliegtuig? Als mensen een luchtballon zien gaan ze ook vaak wijzen, en tegen anderen zeggen van 'kijk eens', dus dieren voelen die 'opwinding' misschien ook wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 21:47
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-06-2005 @ 22:44 :
Misschien ook omdat mensen anders reageren op een luchtballon dan op een vliegtuig? Als mensen een luchtballon zien gaan ze ook vaak wijzen, en tegen anderen zeggen van 'kijk eens', dus dieren voelen die 'opwinding' misschien ook wel.
Hmz denk het niet..als ik gewoon aan het rijden ben merk ik vaak alleen aan dat beest dat er een ballon overkomt....kweet niet.
Oud 25-06-2005, 01:36
Keith
Keith is offline
Ik denk dat geluid toch wel de moosite verklaring is voor de angst/oplettendheid, omdat het geluid dat een luchtballon maakt idd wel wat freaky is eigenlijk, voor een hond misschien nog veel erger zelfs, als die meer boventonen hoort ofzo.

En mag ik de eerste zijn u een fijne verjaardag toe te wensen terwijl u wsl. nog slaapt miss cookie. <o) (^) (MSN smilies moeten af en toe).
Oud 30-06-2005, 18:47
Verwijderd
Mijn oom en tante zijn een keer met een luchtballon weg geweest. Na afloop vertelden ze dat je boven in de lucht geen auto's of niks kan horen, je hoorde alleen maar honden!!! Dat lijkt me best kicken!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 13:01
indigo
indigo is offline
Huh, mijn hond blaft helemaal niet als er een luchtballon overkomt (en die komen hier best vaak over). En... al onze buurhonden (dat zijn er nogal wat) ook niet. Ik heb het tenminste nooit gehoord.
Oud 11-07-2005, 14:20
Verwijderd
Die van ons weet al te melden dat het ding eraan komt voor wij het überhaupt kunnen zien. Schiet helemaal in de stress dan, janken enzo. Zou het niet met het lawaai/geluid van die brander te maken kunnen hebben? Honden horen veel beter dan wij en dat kan best een akelig geluid/lawaai maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten