Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 20:06
Qimm
Qimm is offline
Ik heb al jaren oude, afgetrapte leren rijlaarzen (omdat plastic rijlaarzen écht geen succes zijn) en vandaag heb ik de knoop doorgehakt en heb ik nieuwe leren rijlaarzen gekocht <3
Leren rijlaarzen vind ik fijn omdat ze lekker stevig zijn, 's winters je tenen er niet afvriezen, 's zomers geen zwembad creeren en omdat ze gewoon cool zijn.
Ter afwisseling (en voor al het heel erg warm is) heb ik (gewone berg-) schoenen met chaps. Prettig als je naast paardijden ook veel moet lopen.

Nu is de vraag, wat dragen jullie en waarom?
Oud 28-05-2005, 22:23
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
2 paar leren laarzen voor wedstrijden.
en rij met chaps
Oud 28-05-2005, 22:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb een paar stalschoenen. En een paar leren rijlaarzen die ik zowel voor mijn wedstrijden als voor mijn dagelijkse ritjes gebruik.
Oud 29-05-2005, 07:07
hodelahitie
hodelahitie is offline
Omdat ik toch geen wedstrijden rijd, heb ik geen laarzen nodig. Ik rijd dus gewoon met jodhpurs. Ook geen (mini)chaps meer... Eerst nog wel, maar nu eigenlijk nooit meer. Waarom weet ik niet (misschien wel een beetje de luiheid om ze elke keer aan te doen ) Maar ik vind zonder net zo fijn rijden als met.

En jodhpurs lopen meestal ook wel fijner dan laarzen (vind ik tenminste). En omdat ik soms nog wel eens wat afloop op een dag, bijvoorbeeld bij het lesgeven om aanwijzigingen te geven, of als ik help bij een wedstrijd of gewoon met mijn paard lekker ga wandelen, vind ik ze ook wel fijner.

Het enige nadeel is in de winter, dan zou ik wel van die lelijke plastic laarzen willen die hartstikke vies mogen worden want door de modder lopen met jodhpurs is niet altijd alles. Maar gelukkig komt mijn lieve paardje meestal al naar me toe lopen. Maar dan vind ik plastic laarzen wel fijn (daarna moeten ze wel meteen uit want dan zijn ze te koud, maar wel droger).

Leren laarzen vind ik wel mooi, maar voor mij zo onnodig om aan te schaffen. Ze lijken me ook wel fijn, om te rijden dan, lopen al minder. Dus vandaar. Misschien dat ik later ooit nog wel leren laarzen koop, maar waar ik nu rijd, zijn jodhpurs een stuk handiger.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:42
Qimm
Qimm is offline
Misschien zijn die laarzen die ik nu heb wel wat voor jou

Oud 29-05-2005, 10:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Die heb ik ook, maar dan de dressuurversie (iets minder grof).. Bevallen echt prima. Zodra ik weer M1 dressuur ben laat ik nieuwe leren rijlaarzen aanmeten (cavallo), heb ik al eens eerder laten doen.. maar kleine meisjes, evenals kleine voetjes, worden groot; helaas.
Oud 29-05-2005, 10:54
Qimm
Qimm is offline
Ik moet eerst nog testen of ze goed bevallen ik heb ze sinds gisteren, maar ik kan niet rijden want het paardje is kreupel Maar ik heb ze wel al aan gehad en ze zitten heerlijk!
Oud 29-05-2005, 10:55
Roxy
Roxy is offline
Ik heb een een geweldig stel stalschoenen die het binnekort gaan begeven. Ik heb nu een soort zwarte sportschoenen met een goede onderkant.. maar die verkopen ze helaas niet meer.. Dus als iemand iets voor me weet.. Ik zoek iets wat niet zo'n plastic neus heeft, ook geen al te harde neus die je ook nog wel eens ziet.. Oh daarboven draag ik gewoon chaps, behalve als het heel heel warm is dan laat ik ze af, behalve als ik naar het bos ga... Als het dressuurmatig gezien ooit nog wat wordt met ons wil ik wel een keer leren aanschaffen maar ik vind het nu wel super fijn rijden zo.
Oud 29-05-2005, 11:48
Fleur
Fleur is offline
Ik heb nog nix geweldigs gevonden en leren rijlaarzen vind ik te duur en eigenlijk onnodig voor mijzelf.

Ik heb rubberen laarzen die warm zijn, chaps die ik niet meer pas, thermoboots die uiteraard ook te warm zijn en stalschoenen die ook te warm zijn en eigenlijk te lomp op mee te rijden.

Dus nu doe ik het met palladiums...niet geweldig, maar voorlopig zou ik even niets beters weten.
Jodphurs mss?
Oud 29-05-2005, 12:37
11568
11568 is offline
Heb leren rijlaarzen die ik al een half jaar niet gebruik omdat de zool van éen los zit en ik te lui ben om 'm te laten maken. Vind ze ideaal. Nu rij ik op [jaja, heel gevaarlijk] allstars. Lekker luchtig en het rijdt vrij lekker. Heb het gevoel dat ik meer contact heb met de buik.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:35
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb geen leren rijlaarzen, want ik heb toch nooit wedstrijden. Ze doen het prima voor dat ene uurtje wat ik per week rijd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:02
Orpa
Orpa is offline
Als ik m'n rijbroek aanheb dan heb ik (alleen met het rijden) leren laarzen, voor 45 euro 2de hands gekocht, zitten geweldig, zorgen dat ik m'n hakken netjes naar beneden houd en dat ik niet zwik bij m'n enkels. Deze maak ik ook iedere keer als ik gereden heb netjes schoon met zeep, dan droogwrijven met een handoek, spanners erin, in een tas en dan in de kast...

Als k niet rijd heb ik hele lelijke plastic laarzen, met voering die los zit... Maar ze zijn wel handig, mogen nat en vies worden, even in een bak water houden, borstel eroverheen, schoon... Bovendien gaan ze lekker makkelijk aan en uit, dus hoef k ook niet moeilijk te doen met laarzenknechten enz.

Als k n spijkerbroek aan heb dan heb ik platte gympies, niet bedoeld om mee paard te rijden, maar wel heeeeel handig, en sterke zool, en (nog belangrijkers) sterke neus...

Verder heb ik een paar winterstalschoenen, voor als het sneeuwt oid, van die hele dikke gevoerde, van Aigle.

En 2 paar jophurs, 1 paar waarvan de rits niet helemaal goed is, dus die k alleen aan doe als t echt moet, en een paar rode met een riempje om m'n enkel heen, die heel mooi zijn, maar niet zo handig...

Ik ben verwend...
Oud 29-05-2005, 15:16
biep
biep is offline
Voor jonge paarden inrijden etc. Jodphurs en chaps.

Voor dressuur/wedstrijden Petri lerendressuurrijlaarzen.

Voor springen/wedstrijden leren (watlagere) springlaarzen.

En voor door de blubber lopen/op weg naar wedstrijd etc, afgetrapte skateschoenen of korte laarsjes (2,95 bij de Bristol, ideaal als Jodphur/stalschoen bij nat weer!)
Oud 29-05-2005, 21:42
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
biep schreef op 29-05-2005 @ 16:16 :
Voor jonge paarden inrijden etc. Jodphurs en chaps.

Voor dressuur/wedstrijden Petri lerendressuurrijlaarzen.

Voor springen/wedstrijden leren (watlagere) springlaarzen.

En voor door de blubber lopen/op weg naar wedstrijd etc, afgetrapte skateschoenen of korte laarsjes (2,95 bij de Bristol, ideaal als Jodphur/stalschoen bij nat weer!)

die korte goedkope laarsjes, heb je daar misschien een foto van? want ik ben op zoek naar neuw schoeisel voor onder m'n chaps
Oud 30-05-2005, 09:18
Miracle
Miracle is offline
Ik rij bijna altijd in chaps, omdat het fijnst rijd en loopt.
Bij bijzondere gelegenheden moeten we in laarzen, dus die heb ik wel gewoon.

Laarzen lopen gewoon zo ontzettend irritant. En aangezien ik bijna nooit weinig loop op stal...
Oud 30-05-2005, 11:17
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-05-2005 @ 11:42 :
Misschien zijn die laarzen die ik nu heb wel wat voor jou

[afbeelding]
die wilde ik eerst ook kopen, maar de zomer komt er aan en dan zijn lagere schoenen fijner. Maar Mountain Horse is wel een fijn merk... Ik heb ze zelfs nog aangehad maar toen toch voor de jodphurs van Ariat gekozen, zijn mooi elegant etc. Maar misschien voor de winter, ik zat namelijk al te twijfelen wat ik nu wilde.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:56
MarMaar
MarMaar is offline
Ik rij nu met mountain horse schoenen met harry's horse chaps (leren die wasbaar zijn)
Ik zou dolgraag leren rijlaarzen willen hebben, maar mijn kuiten zijn in vergelijking met mijn schoenmaat veeeel te smal. Op maat laten maken zou de enige optie zijn, maar dat vind ik op moment een beetje té duur.
Misschien dat ik, als ik weer wedstrijden ga rijden, alsnog de overweging maak om ze aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:25
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Vroeger reed ik met rubberen laarzen. De chaps kwamen al snelt daarvoor in de plaats, omdat dat veel fijner zit en ik had dan geen gehannes met een voering die eruit wil met het uittrekken.

Nu rijd ik gewoon met mijn skateschoenen. Die zijn toch oud en ik voer en mest er ook mee, dan heeft mijn ma maar 1 paar vieze schoenen. Chaps vind ik niet zo fijn op een westernzadel (ik heb van die korte)
Oud 07-06-2005, 17:35
Eend
Eend is offline
Ik rij met laarzen, chaps, jodpurs en stalschoenen Ligt er aan in wat voor bui ik ben en of ik zin heb om mijn rijlaarzen aan te trekken (zo'n gedoe) of mijn veters te strikken (ook zo'n vreselijk klusje ). Ik heb dus alles wel
Oud 07-06-2005, 18:13
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Chaps met bergschoenen, lopen het fijnst, rijden het fijnst en soepel.
Oud 08-06-2005, 18:24
Verwijderd
Ik heb de eerste paar jaar gewoon met kinderlaarsjes gereden, daarna een stel hele goeie lederen laarzen overgenomen van mn nicht. Dikke voering, lekker soepel etcetc.

Ze zijn uiteindelijk toch te klein geworden, ik ben gestopt met de 'klasse' wedstrijden dus heb ze weg gemikt. Nu/daarna gewoon met een stel sterke bergschoenen met afgetrapte chaps erboven.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 10:53
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik rijd eigenlijk altijd met chaps..

Heb nog dure lederen laarzen staan, maar die moet ik inlopen en dat doet pijn!! En van m'n voornemen om weer wedstrijden te gaan starten komt toch niets. Dus ze staan hier eigenlijk voor niks
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:43
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 07-06-2005 @ 19:13 :
helemaal mee eens!

Ik heb echt zo'n hekel aan laarzen. Dan voel ik me echt heel opgesloten. Vooral rubberen laarzen. Die vind ik te koud in de winter en te warm in de zomer
Oud 19-06-2005, 15:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 07-06-2005 @ 19:13 :
Die heb ik ook
...als ik dan weer een keertje kan paardrijden.
Reageren

Regels voor berichten