Omdat ik toch geen wedstrijden rijd, heb ik geen laarzen nodig. Ik rijd dus gewoon met jodhpurs. Ook geen (mini)chaps meer... Eerst nog wel, maar nu eigenlijk nooit meer. Waarom weet ik niet (misschien wel een beetje de luiheid om ze elke keer aan te doen

) Maar ik vind zonder net zo fijn rijden als met.
En jodhpurs lopen meestal ook wel fijner dan laarzen (vind ik tenminste). En omdat ik soms nog wel eens wat afloop op een dag, bijvoorbeeld bij het lesgeven om aanwijzigingen te geven, of als ik help bij een wedstrijd of gewoon met mijn paard lekker ga wandelen, vind ik ze ook wel fijner.
Het enige nadeel is in de winter, dan zou ik wel van die lelijke plastic laarzen willen die hartstikke vies mogen worden want door de modder lopen met jodhpurs is niet altijd alles. Maar gelukkig komt mijn lieve paardje meestal al naar me toe lopen. Maar dan vind ik plastic laarzen wel fijn (daarna moeten ze wel meteen uit

want dan zijn ze te koud, maar wel droger).
Leren laarzen vind ik wel mooi, maar voor mij zo onnodig om aan te schaffen. Ze lijken me ook wel fijn, om te rijden dan, lopen al minder. Dus vandaar. Misschien dat ik later ooit nog wel leren laarzen koop, maar waar ik nu rijd, zijn jodhpurs een stuk handiger.