Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Welke games vinden jullie het best?
De nieuwe games met mooie graphics 26 34.21%
De alleroudste classics 9 11.84%
First-gen games zoals de NES en SNES 23 30.26%
Second-gen games zoals de N64 en PS1 8 10.53%
Internet spelletjes 3 3.95%
Anders... 7 9.21%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 15:02
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Tegenwoordig word er heel veel over de nieuwste games gesproken, met die geweldige graphics enzo.
Persoonlijk vind ik de game-play van oude games veel en veel beter, met als topper Zelda - Ocarina of time (N64). (Ook de NES spellen vind ik zwaar ownen )
Oud 09-06-2005, 15:55
Wammus
Wammus is offline
Ik vind de nieuwste games met de mooie graphics het beste. De gameplay is in de loop der jaren niet heel veel veranderd wat er volgens mij dus op neer komt dat de nieuwste Zelda met mooie graphics zo'n beetje op hetzelfde neerkomt als de oude n64 zelda met boutgraphics. Waarom zou je dan niet voor de nieuwe gaan als het er veel mooier/realistischer (hoewel ik hier in het geval van Zelda over durf te twijfelen maar dat is iets heel anders het gaat ff om het idee) uitziet en bijna hetzelfde speelt. Dan is het toch alleen maar mooi meegenomen dat het er beter uitziet.
Oud 09-06-2005, 15:59
D@mien
D@mien is offline
nothing beats the SNES...
Oud 09-06-2005, 16:07
maximeus
maximeus is offline
ik vind oude games vet (natuurlijk zelda en kirby...) maar ik vind ook dat er tegenwoordig óók vette spellen uitgebracht worden (half-life 2, doom 3 (ja, dat spel was echt vet) en straks battlefield 2)
Oud 09-06-2005, 19:37
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik hou van games die het snelste laden
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 19:41
Jolt
Jolt is offline
Gewoon een snelle HDD kopen, slimpo.

Maja, ik wil wel wat eye candy.
Oud 09-06-2005, 20:31
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-06-2005 @ 16:55 :
Ik vind de nieuwste games met de mooie graphics het beste. De gameplay is in de loop der jaren niet heel veel veranderd wat er volgens mij dus op neer komt dat de nieuwste Zelda met mooie graphics zo'n beetje op hetzelfde neerkomt als de oude n64 zelda met boutgraphics. Waarom zou je dan niet voor de nieuwe gaan als het er veel mooier/realistischer (hoewel ik hier in het geval van Zelda over durf te twijfelen maar dat is iets heel anders het gaat ff om het idee) uitziet en bijna hetzelfde speelt. Dan is het toch alleen maar mooi meegenomen dat het er beter uitziet.
Uiteraard, maar vooral op de PS2 ben ik dat nog niet tegengekomen... Het rijden bij GT3-ASpec mag dan wel heel realistisch zijn, geef mij toch maar Rush 2 op de N64, dat is NIET realistisch maar wel leuker om te spelen op comp vin ik...
Oud 09-06-2005, 20:31
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-06-2005 @ 20:37 :
Ik hou van games die het snelste laden
de oudste met een emulator op je comp dus
Oud 09-06-2005, 21:44
Dynamico
Dynamico is offline
Games waarbij de pixels nog te tellen zijn.
Oud 09-06-2005, 22:14
Vice
Vice is offline
Dat is voor mij heel verschillend. Mariogames zie ik het liefst gewoon in 2D, terwijl ik racegames in 3D ook geweldig vind. Maar voor mij hoeft een spel niet realistsch te zijn.
Oud 09-06-2005, 22:19
Dynamico
Dynamico is offline
Oh ja, racegames mogen wel in 3D.

Maar bij vrijwel alle andere spellen word ik er misselijk van.
Oud 09-06-2005, 22:53
Verwijderd
allebei...de nieuwe games met mooie graphics zijn, als de gameplay goed is uiteraard om van te smullen, maar ik kan ook nog genieten van oude games met een goede gameplay
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:22
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2005 @ 23:14 :
Dat is voor mij heel verschillend. Mariogames zie ik het liefst gewoon in 2D, terwijl ik racegames in 3D ook geweldig vind. Maar voor mij hoeft een spel niet realistsch te zijn.
En daar ben ik het mee eens
Oud 15-06-2005, 12:18
BBEM
BBEM is offline
geef mij maar 2D mario bros voor op de nintendo
Oud 15-06-2005, 12:24
Naz
Naz is offline
RPG's - Hoe mooiere graphics hoe beter wat mij betreft, al kan ik ik SNES rpgs ook heel erg waarderen. Voornamelijk gameplay en opties belangrijk

Racegames: 3d, hoe nieuwer hoe beter

Sport games: 3d, hoe nieuwer hoe beter

Platform: 2d, snes/nintendo

Shooters: Op dit moment spreekt mij de half life 1 en quake 3 generatie het meeste aan. Die nieuwe engines voor doom 3 en UT 3 zijn wel erg mooi, maar dat zoek je niet echt in een shooter.

RTS: Tot nu toe Red Alert 2 achtige graphics het beste, starcraft, warcraft 3. Helemaal in 3d vind ik niet zoo fantastisch
Oud 15-06-2005, 13:01
Verwijderd
Internetgames, ik houd niet van single player.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:11
Equilibrium
Equilibrium is offline
RPG's: Vooral verhaal, gameplay. (Baldur's Gate is GENIAAL! )
World of Warcraft vind ik heerlijk spelen.

FPS: Gameplay over all. Verhaal is toch flinterdun in 99% van de gevallen (tenzij je Deus Ex telt als FPS) en graphics heb ik in zo'n spel geen tijd om op te letten. (en als het hapert omdat mijn PC de graphics niet aankan zijn de graphics alleen maar irritant en hinderlijk)

Racegames: GAMEPLAY OVER ALL! Als het kut raced dan is het spel kut... simpel. (Gran Turismo series van spellen heb ik flink wat op gegodverd om die licences steeds te halen...)

RTS: GAMEPLAY! Een ongeballanceerd spel waarin een kant sterker is dan de andere is NIET leuk om te spelen zelfs al zijn de graphics ubergeil.

Dus: gameplay over all. Wat niet wil zeggen dat spellen met mooie graphics geen goede gameplay kunnen hebben. Maar ik heb liever een 80 uur durend spel met geweldig verhaal, en de beste gameplay ooit dan een spel dat je in 3 uur uitspeelt met de geilst mogelijke graphics en kutcontrols.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nieuwe games zijn vaak korte, weinig boeiende verhalen met puur en alleen het doel, schieten, racen, whatever.

Er zijn nog een paar coole games in dat opzicht, maar toch zijn de alleroudste games vaak gewoon leuker en boeiender om te spelen.

Vroeger had je Duke Nuke'm als shoot-em-up, dat vind ik persoonlijk een veel vetter spel dan de moderde FPS's. De GTA reeks is er beter op geworden, maar dat is echt één van de weinigen.

Alleen de online gaming vind ik echt per definitie een positieve verandering.
Oud 15-06-2005, 20:19
JH
JH is offline
Ik vind het een beetje kort door de bocht om een van de zaken aan te kruisen. Over het algemeen vind ik de gameplay van de oudere spellen het best, maar nieuwe spellen zoals HL2 of Halo mag ik ook graag spelen. En bij die spellen is de eye candy een enorm pluspunt wat toch ook meetelt. Algemeen zou ik oudere spellen zeggen maar sommige nieuwe doen er zeker niet voor onder.
Oud 15-06-2005, 20:47
RanC
RanC is offline
Laat ik echt retro en 1337 zijn en zeggen:

"De nieuwe games zijn echt kewle poep! K thx pie!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:54
Jolt
Jolt is offline
www.teh-ownage.com

Je bent pas l33t als je met zo een shirt rondloopt.
Oud 15-06-2005, 20:57
RanC
RanC is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2005 @ 21:54 :
www.teh-ownage.com

Je bent pas l33t als je met zo een shirt rondloopt.
Waarom MOET ik toch altijd klikken op valse links? ;_;
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:32
Menahem
Menahem is offline
Als het qua gameplay niets veranderd, kies ik toch zeker voor hetzelfde spel met goede graphics.

Hoewel Stunts blijft heerschen
Oud 15-06-2005, 21:48
Verwijderd
Moeilijk. ik zag vandaag voor het eerst () animal crossing in werking en was helemaal verliefd op dat spel meteen, maar toen ging ik erin balloon fight spelen en dat was ook wel erg gaaf. Hmm. Super mario en sonic zijn first gen spellen dus toch maar daarop gestemd.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:51
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-06-2005 @ 16:59 :
nothing beats the SNES...
Oud 16-06-2005, 00:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-06-2005 @ 21:57 :
Waarom MOET ik toch altijd klikken op valse links? ;_;
Het was eerst een site, kon je shirts bestellen met owange erop, en Teh, en al die andere nerd termen, is helaas uit de lucht gehaald.
Oud 16-06-2005, 09:55
Gimme more beer
Citaat:
Menahem schreef op 15-06-2005 @ 22:32 :
Als het qua gameplay niets veranderd, kies ik toch zeker voor hetzelfde spel met goede graphics.
Maar dat gebeurt niet. Het worden allemaal van die games waar meer tijd in de graphics zitten dan in de database, terwijl het andersom altijd zo veel vetter is geweest. Waar zijn die oude adventures zoals Tex Murphy, Discworld, Blade Runner etc? Ik mis ze echt, dat waren nog eens games die me uren en uren konden boeien.
Oud 16-06-2005, 23:09
Evil creature
Evil creature is offline
Monkey island blijft ruleren (1&2 dan)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 23:18
Verwijderd
SNES blijf ik super vinden, gewoon zo simpel maar oo zo vermakelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 23:31
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-06-2005 @ 00:18 :
SNES blijf ik super vinden, gewoon zo simpel maar oo zo vermakelijk.
Oud 17-06-2005, 00:17
Verwijderd
Anders, namelijk PC-spellen uit de periode 1996-2002. Dus Unreal, Unreal Tournament, Blood, Shadow Warrior, Quake 2, Serious Sam, et cetera.

In elk geval niet die waardeloze troep van tegenwoordig, waar je 60 euro neertelt voor een gameplay van hooguit twee dagen die voor 90% bestaat uit 'oh' en 'ah' zeggen tegen artwork en maar voor 10% uit entertainment.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:38
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2005 @ 01:17 :
Anders, namelijk PC-spellen uit de periode 1996-2002. Dus Unreal, Unreal Tournament, Blood, Shadow Warrior, Quake 2, Serious Sam, et cetera.

In elk geval niet die waardeloze troep van tegenwoordig, waar je 60 euro neertelt voor een gameplay van hooguit twee dagen die voor 90% bestaat uit 'oh' en 'ah' zeggen tegen artwork en maar voor 10% uit entertainment.
Enige spel waar ik de afgelopen 4 jaar geld aan uit heb gegeven is World of Warcraft...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Equilibrium schreef op 17-06-2005 @ 11:38 :
Enige spel waar ik de afgelopen 4 jaar geld aan uit heb gegeven is World of Warcraft...
Ik ook, om die reden dus.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:14
Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2005 @ 12:07 :
Ik ook, om die reden dus.
Ownee, ik heb ook nog NSFU uit de budgetbak getrokken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:32
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2005 @ 01:17 :

Half Life 2 was anders super ruig, zowel single player als multi, hoe ruig is het om met de zwaarte kracht te spelen.
Far Cry, was ruig, tot aan de monsters.

Tja en voor de rest is niks fatsoenlijks uit gekomen, GTA;SA misschien, maja, binnekort F.E.A.R. Doom III, maar dan nog mooier en enger, en natuurlijk beter .

En niet te vergeten Guild Wars, wat leuker moet zijn dan WoW, en tering veel mensen spelen het.
Oud 17-06-2005, 13:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Eigenlijk alles van na de SNES. De SNES zelf had ook wel uitstekende spellen, maar de hoogtepunten(voor zowel console als PC)kwamen eigenlijk zo'n beetje midden jaren negentig. Ook vandaag de dag worden er natuurlijk fantastische spellen gemaakt, maar de dichtheid lijkt wat te zijn afgenomen, helaas. Dit is m.i niet te wijten aan een gebrek aan creativiteit van de hardcore industrie(alle talentvolle bedrijven van weleer zijn immers nog steeds in business + we hebben er een hele hoop nieuwe bijgekregen), maar door een influx van waardeloze opportunisten.

Een ding weet ik wel: ik ben blij dat de tijden van de Commodore 64 en de NES voorgoed voorbij zijn. Wat een klotespellen waren dat. Oh en ik ben ook blij dat men sinds 1997 is gaan inzien dat alleen maar knallen en deurtjes openmaken in FPS gewoon niet leuk is. En eigenlijk ook nooit is geweest.

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Equilibrium schreef op 15-06-2005 @ 15:11 :

Dus: gameplay over all. Wat niet wil zeggen dat spellen met mooie graphics geen goede gameplay kunnen hebben. Maar ik heb liever een 80 uur durend spel met geweldig verhaal, en de beste gameplay ooit dan een spel dat je in 3 uur uitspeelt met de geilst mogelijke graphics en kutcontrols.
Gameplay is natuurlijk belangrijker, maar dat wil toch nog niet zeggen dat je dan maar helemaal geen eisen meer moet stellen aan graphics? Ik speel liever een goed spel met goede graphics dan een goed spel met lelijke graphics.
Oud 17-06-2005, 13:12
Verwijderd
Maar liever een goed spel met iets mindere graphics dan een slecht spel met hele goede graphics. Zie gtaA, graphics zijn nou niet echt state of the art maar het spel zelf is geweldig.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 17-06-2005 @ 14:12 :
Maar liever een goed spel met iets mindere graphics dan een slecht spel met hele goede graphics. Zie gtaA, graphics zijn nou niet echt state of the art maar het spel zelf is geweldig.
Jaaahaaaa, maaaaaarrrrrrrrrr:

Liever een slecht spel met mooie graphics dan een slecht spel met slechte graphics.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan

Edit: als ik mocht kiezen tussen de Xbox/PC versie van GTA: SA en de PS2 versie dan koos ik die eerste. Waarom? Zelfde gameplay(meer zelfs!), betere graphics.
Oud 17-06-2005, 14:29
Jolt
Jolt is offline
Hoe makkelijk is trouwens richten met de muis bij GTAA.
Oud 18-06-2005, 20:58
Below_Zero
Below_Zero is offline
Ik vind nieuwe games met mooie graphics goed, zoals Half Life 2 dat doet
Oud 18-06-2005, 21:17
Gimme more beer
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-06-2005 @ 14:22 :
Jaaahaaaa, maaaaaarrrrrrrrrr:

Liever een slecht spel met mooie graphics dan een slecht spel met slechte graphics.
Vaak is die keuze niet aanwezig.
Oud 18-06-2005, 21:19
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 17-06-2005 @ 12:32 :
Half Life 2 was anders super ruig, zowel single player als multi, hoe ruig is het om met de zwaarte kracht te spelen.
Mwoah, ik vond het maar weinig enjoyable, het was wel grappig, maar niet echt boeiend.
Oud 21-06-2005, 20:32
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Nothing beats N64
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:38
Jolt
Jolt is offline
Nothing beats F.E.A.R
Oud 21-06-2005, 21:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-06-2005 @ 22:17 :
Vaak is die keuze niet aanwezig.
Jawel hoor.
Oud 21-06-2005, 21:08
Gimme more beer
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-06-2005 @ 22:01 :
Jawel hoor.
Als het gaat om oude games zijn er maar weinig nieuwe games die echt aan de gameplay en storyline van oude games kunnen tippen.
Oud 21-06-2005, 21:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-06-2005 @ 22:08 :
Als het gaat om oude games zijn er maar weinig nieuwe games die echt aan de gameplay en storyline van oude games kunnen tippen.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat versta jij trouwens onder oude games? Toch niet Nes-spelletjes of PC-spellen van vóór 1995?
Oud 21-06-2005, 21:33
Reynaert
Reynaert is offline
Ik vind spellen met geniale gameplay geweldig, en spellen met een geniaal verhaal. Graphics doen er wat mij betreft niet zo toe. Mijn twee favoriete spellen zijn Final Fantasy 7 (geniaal verhaal) en Counter-Strike (geniale gameplay), maar er zijn natuurlijk veel andere spellen die dicht bij deze perfectie in de buurt komen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:36
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-06-2005 @ 22:08 :
F.E.A.R
No One Lives Forever
Reageren

Regels voor berichten