Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 13:49
Tamagotchi
Tamagotchi is offline
Hey,

Ik heb sta nu een 4,9 voor frans, en zit in vwo 4, ik krijg nog een mondeling, en ik heb een herkansing gemaakt (ging slecht). Ik ben gewoon slecht in frans, en daarom wil ik het heel graag laten vallen, maar als ik het laat vallen met een 5 als eindcijfer, is dat ook het eindcijfer op mijn exameneindlijst Als ik door ga heb ik nog 2 jaar om het te verbeteren, met het risico dat ik het dan ook slecht maak.
Wat zal ik doen? Waarschijnlijk haal ik het cijfer niet meer op met de mondeling..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 14:46
Keith
Keith is offline
Ik nee maa ndat jij een profiel doet zonder Fa2 en dat jouw school Fa1 al afrond in de 4e? Anders zit je echt aan Frans vast.

Ik zou het proberen te verbeteren, een 5 buiten je profiel is echt niet fijn, wannt het betekent dat je voor alle vakken die je eigenlijk toch niet boeien een voldoende moet hallen. Het kost echt niet zo veel tijd en misschien heb je er nog wat aan in je latere leven.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:54
Tamagotchi
Tamagotchi is offline
In alle profielen is frans1 verplicht, tot volgend jaar dan mag je zelf kiezen of je frans2 neemt. Is frans2 eigenlijk precies hetzelfde als frans1?

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:00
Sanctus
Sanctus is offline
Nee nerd, anders zouden er niet zowel Frans 1 als Frans 2 bestaan
Oud 16-06-2005, 15:02
Keith
Keith is offline
Citaat:
Tamagotchi schreef op 16-06-2005 @ 15:54 :
In alle profielen is frans1 verplicht, tot volgend jaar dan mag je zelf kiezen of je frans2 neemt. Is frans2 eigenlijk precies hetzelfde als frans1?
Het is niet IN de profielen verplicht maar BIJ de profielen verplicht. Dat is een wezenlij kverschil. Fa1 is alleen lezen, Fa2 is spreken, schrijven, lezen, boos worden, land kennen en alles etc.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:17
Tamagotchi
Tamagotchi is offline
Ja dat bedoel ik, het is er verplicht om bij te nemen. In havo 4 trouwens niet. En ik heb nu frans 1 gehad en ik heb lezen, schrijven, spreken en grammatica gehad
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:25
Keith
Keith is offline
in de eerste 3 jaar heb je sowieso spreken lezen schrijven. Als je het in de 4e hebt gehad zit je gewoon op een vreemde school.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:32
kweety
kweety is offline
Citaat:
Keith schreef op 16-06-2005 @ 16:25 :
in de eerste 3 jaar heb je sowieso spreken lezen schrijven. Als je het in de 4e hebt gehad zit je gewoon op een vreemde school.
tot vorig jaar of twee jaar geleden was het zo dat frans 1 alleen het lezen was, maar tegenwoordig moet je het hele vak doen, alleen op een lager niveau.
Ik zou, wanneer je voor alle andere vakken wel goed staat frans echt laten vallen. Je mag namelijk 2 onvoldoendes staan, waarvan er maar 1 binnen het profiel mag zijn. Dat is frans nog niet, dus ik zou me dan niet te druk maken. En kun je bij jouw op school niet een vakherexamen doen. dat je het hele vak zeg maar herkanst.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 00:25
Balance
Balance is offline
Zie je zelf nog verbetering voor de komende 2 jaar? Zo ja, houden. Zo niet, laten vallen.
Een onvoldoende in je algemene deel is minder erg dan in je profieldeel.
Oud 17-06-2005, 09:21
Keith
Keith is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-06-2005 @ 01:25 :

Een onvoldoende in je algemene deel is minder erg dan in je profieldeel.
Daar ben ik het niet mee eens. In je profieldeel zitten veel minder vakken bij de N-profielen, alleen Na, Wi, Sk en evt. Bi. Dat zijn dan ook nog eens de vakken waar je voor hebt gekozen en die je dus leuk vindt of tenminste makkelijk vindt. In het gemeenschappelijke deel zitten echter veel meer vakken, Ne, Li, En, Du, Fa, LO, CKV, ANW, GS1, Maatschappijleer/Levensbeschouwing misschien nog wel meer. Nu zijn die vakken misschien niet de moeilijkste, maar het kan zijn dat je voor een van die vakken heel tegenvallend presteert.

Vooral aangezien je niet zo denderen bent in Frans kan het zijn dat jeniet echt geweldig bent in de andere talen. En dat je, als je Frans laat voor wat het is, je die allemaal zou moeten halen is dan toch riskant.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keith schreef op 17-06-2005 @ 10:21 :
Daar ben ik het niet mee eens. In je profieldeel zitten veel minder vakken bij de N-profielen, alleen Na, Wi, Sk en evt. Bi. Dat zijn dan ook nog eens de vakken waar je voor hebt gekozen en die je dus leuk vindt of tenminste makkelijk vindt. In het gemeenschappelijke deel zitten echter veel meer vakken, Ne, Li, En, Du, Fa, LO, CKV, ANW, GS1, Maatschappijleer/Levensbeschouwing misschien nog wel meer. Nu zijn die vakken misschien niet de moeilijkste, maar het kan zijn dat je voor een van die vakken heel tegenvallend presteert.

Vooral aangezien je niet zo denderen bent in Frans kan het zijn dat jeniet echt geweldig bent in de andere talen. En dat je, als je Frans laat voor wat het is, je die allemaal zou moeten halen is dan toch riskant.
Maar om te slagen mag je wel twee onvoldoendes hebben in je gemeenschappelijk deel en wel maar een onvoldoende in je profieldeel. Dat is mijn redding geweest en ik neem ook aan dat Balance dat bedoelt.
Oud 18-06-2005, 18:22
Keith
Keith is offline
Dus 2 onvoldoendes buiten profiel is ok? Dan zou ik idd dat Frans maar vergeten .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keith schreef op 18-06-2005 @ 19:22 :
Dus 2 onvoldoendes buiten profiel is ok? Dan zou ik idd dat Frans maar vergeten .
Met twee onvoldoendes buiten je profiel ben je idd geslaagd (mits de rest wel voldoende is he) en ook niet lager dan een 4 en een 5 (twee 5-en mag ook).
Oud 26-06-2005, 15:32
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Keith schreef op 16-06-2005 @ 16:02 :
Het is niet IN de profielen verplicht maar BIJ de profielen verplicht. Dat is een wezenlij kverschil. Fa1 is alleen lezen, Fa2 is spreken, schrijven, lezen, boos worden, land kennen en alles etc.
Mag ik daar ff op terugkomen

Fa1 --> spreken en luisteren
Fa2 --> schrijven / lezen en alle franse troep erop en eraan
Oud 26-06-2005, 16:00
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 26-06-2005 @ 16:32 :
Mag ik daar ff op terugkomen

Fa1 --> spreken en luisteren
Fa2 --> schrijven / lezen en alle franse troep erop en eraan
Bij ons:
Fa1 luisteren en lezen en een beetje spreken
Fa2 alle onzin
Oud 26-06-2005, 16:49
Verwijderd
havo :
FA1 : luisteren/spreken
FA2 : lezen/schrijven

vwo :
FA1 : lezen
FA2 : schrijven/luisteren/spreken

Het kan zijn dat jouw school verplicht FA12 geeft in 4V zodat je al een deel van je vrije deel hebt ingevuld.

Ik zou het trouwens gewoon aankijken in 5V frans1,2 en dan kan je het altijd nog laten vallen als je daar enorm slecht in bent..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 07:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-06-2005 @ 18:25 :
Maar om te slagen mag je wel twee onvoldoendes hebben in je gemeenschappelijk deel en wel maar een onvoldoende in je profieldeel. Dat is mijn redding geweest en ik neem ook aan dat Balance dat bedoelt.
dat bedoelde ik idd.
m'n nichtje heeft nu een her omdat ze 2 vijven heeft in d'r profieldeel.
zou één van die vijven (of allebei) in 't algemene of vrije deel hebben gezeten, dan was ze geslaagd..

@Keith: ik ben het niet met je eens dat je je vakken uit je profieldeel leuk of makkelijk vindt.
Soms heb je de vakken gewoon nodig, kán je de andere vakken gewoon niet of kies je voor een profiel op basis van 1 of 2 leuke vakken en krijg je er ook 2 of 3 stomme vakken bij..
Oud 28-06-2005, 09:21
Keith
Keith is offline
Leuk is msischien niet het juiste woord. Maar het zijn wel vakken waar je voor hebt gekozen en die dus in je toekomstplannen nodig gaan zijn, hiervoor is het denk ik een stuk makkelijker jezelf te motiveren dan voor de massa's algemene vakken.
Oud 29-06-2005, 18:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Keith schreef op 28-06-2005 @ 10:21 :
Leuk is msischien niet het juiste woord. Maar het zijn wel vakken waar je voor hebt gekozen en die dus in je toekomstplannen nodig gaan zijn, hiervoor is het denk ik een stuk makkelijker jezelf te motiveren dan voor de massa's algemene vakken.
ben ik toch nog steeds niet met je eens.
Ik heb bijvoorbeeld voor C&M gekozen omdat ik AK niet kon en natuurkunde en scheikunde niet leuk vond. CKV3 leek me juist wel leuk. Dan bleef er dus maar één profiel over...
Maar ik geloof niet dat er vakken zijn waar ik een grotere hekel aan heb gehad dan aan frans2 en geschiedenis2.
Sommige vakken komen gewoon automatisch mee met leukere vakken.
Reageren

Regels voor berichten