Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2005, 14:27
Kimisa
Kimisa is offline
Ik kwam dit topic tegen van vorig jaar, leek me wel een leuk idee om het dit jaar opnieuw te doen.

Dus mensen, hoe was jullie schooljaar?

Mijn schooljaar ging wel redelijk. Ik ben van 3H overgestapt naar 4V, en ik had verwacht dat het te zwaar zou zijn maar dat is heel erg meegevallen. Ik twijfelde wel heel erg tussen NG-EM, heb uiteindelijk NG gekozen en ga dit ook blijven doen, hoewel ik niet zeker weet of dit de juiste keuze is, natuurkunde gaat niet zo goed dit jaar.
Het was wel een leuk schooljaar met de klasgenoten, gelukkig gaat bijna iedereen over. Het enige wat ik jammer vind is dat mijn cijfers dit jaar zo middelmatig zijn, en het zijn ook allemaal al SE's. Volgend jaar beter mijn best doen..

Gaat jullie gang.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2005, 14:45
Verwijderd
2de jaar HBO-Japans, en 't begon al vreselijk saai. 't Werd alleen maar erger. Dus besloot ik rond Kerstmis dat ik zou gaan stoppen. De klas was wel altijd erg gezellig, dus dat maakte weer veel goed. Nu op naar Taalwetenschap in Nijmegen!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn eerste jaar aan de uni. Biomedische wetenschappen aan de KUL in Belgie. Vond het wel spannend om wat anders te gaan doen, had er veel zin in maar in januari met de examens viel het allemaal toch wat tegen. De manier van examens vond ik nou niet super enzo. In het tweede semester steeds meer gaan twijfelen of dit het wel is en ook op zoek gegaan naar alternatieven. Uiteindelijk besloten om iig mijn examens nog te maken en daarna te zien wat ik ga doen. Mijn eerste examen ging alvast slecht, hopelijk gaat de rest beter.

Het op kot wonen bevalt me erg goed en de stad hier ook en ik heb leuke nieuwe vrienden gekregen.
Oud 18-06-2005, 15:30
Verwijderd
Mijn jaar was vreselijk met slechte cijfers. Ik ga hopelijk wel over, maar dat weet ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:38
pyres
pyres is offline
mijn schooljaar was ontzettend kut
mijn vriend maakte het uit de dag voor m'n stage begon en tijdens m'n stage heb ik een blinde darmontsteking gekregen dus het was echt toppie

toen ben ik eens gaan nadenken en heb ik besloten om een andere studie te gaan doen

ik hoop echt dat het komend jaar beter wordt
want veel slechter dan dit kan het niet worden
Oud 18-06-2005, 16:08
El Kim
El Kim is offline
Kut. Ik heb 4 maanden alleen maar op bed gelegen.
Oud 18-06-2005, 16:14
Keith
Keith is offline
Ging wel snel vond ik. Eerste jaar aan de universiteit, Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft. Ga m'n P wel halen in deze tentamenweek denk ik.

Voor de mensen die een midner scholjaar hebbeg gehad: kop op, volgend jaar beter .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:27
Verwijderd
5 vwo.
Vorig jaar overgestapt van natuurkant naar EM-profiel. Dit was echt de beste keus die ik kon nemen. Deze vakken liggen me veel beter, ik moet nog steeds veel voor school doen. Maar dit is te behappen. Sta goed voor alle vakken.
Engels heb ik zelfs met een 6.8 voor SE afgesloten . Waar ik het hele jaar een 5 voor stond.
Ik ga dus vrij zeker mn examenjaar in. Met pws over de zeven wereldwonderen. Een super leuk onderwerp. En natuurlijk de laatste tentamens.
Nooit meer frans en duits. na 5 jaar daar eindelijk vanaf.

*blij is*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mwuah, up&downs.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:07
Nyawa
Positief, 5VWO. Het gaat nog steeds zeer goed qua cijfers en ik heb echt het idee dat ik superveel geleerd heb. Het was wel een stuk zwaarder dan vorig jaar door alle PO's, handelingsdelen en zware SE-toetsen (in V4 wordt er bij ons nauwelijks iets afgesloten namelijk), maar ik heb mezelf er toch goed doorheen geslagen. Vorig jaar ging het op vriendschappelijk gebied niet zo lekker, dit jaar is dat alweer een stuk verbeterd. Ik ga nu met zoveel meer mensen om dit jaar en heb heel veel mensen beter leren kennen. Ook was dit het eerste jaar voor mij als hoofdredacteur bij de schoolkrant: echt ontzettend leuk en ik ben blij dat ik nog een jaartje mag. Hoogtepunt van het jaar was toch wel de Romereis in mei.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:11
Verwijderd
Superjaar, eerste jaar op hbo, op kamers gegaan, studentenvereniging, noem maar op. Studie bevalt goed, maar eigenlijk te makkelijk, weinig uitdaging, dus besloten dat als ik m'n p haal dit jaar ik volgend jaar naar de universiteit ga

Ontzettend leuke klas, ontzettend leuke mensen leren kennen het jaar, leuke leraren, leuke projecten, heb het idee dat ik pas een paar maandjes bezig ben.

Daarnaast natuurlijk het hele studentenleven om de studie heen: in 1 woord: geweldig

Kortom: superjaar!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 17:48
Verwijderd
HBO ging hetzelfde als vorig jaar: saai, maar verder wel oké. Alleen liep m'n eerste stage niet zo. Universiteit erbij doen is niet zo van de grond gekomen, ik kreeg vlak voor de eerste tentamenweek een blindedarmontsteking en miste daardoor het laatste college, het tentamen en het begin van de nieuwe vakken. En daarna moest ik een andere stageplaats zoeken en daar meer uren lopen om nog aan het goede aantal uren te komen...en aangezien ik nu eerst een HBO-diploma wil halen is de universiteit er toen dus bij ingeschoten. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2005 @ 18:48 :
HBO ging hetzelfde als vorig jaar: saai, maar verder wel oké. Alleen liep m'n eerste stage niet zo. Universiteit erbij doen is niet zo van de grond gekomen, ik kreeg vlak voor de eerste tentamenweek een blindedarmontsteking en miste daardoor het laatste college, het tentamen en het begin van de nieuwe vakken. En daarna moest ik een andere stageplaats zoeken en daar meer uren lopen om nog aan het goede aantal uren te komen...en aangezien ik nu eerst een HBO-diploma wil halen is de universiteit er toen dus bij ingeschoten. Helaas.
Ga je het komend jaar niet opnieuw proberen erbij te doen?
Oud 18-06-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-06-2005 @ 19:08 :
Ga je het komend jaar niet opnieuw proberen erbij te doen?
Ik moet komend jaar 'afstuderen', lijkt me daarom niet zo verstandig. Ik ben bang dat ik me dan daar niet voor 100% op kan richten, wat ik wel wil. Misschien dat ik het jaar daarop gewoon alleen universiteit ga doen (in Utrecht kan ik meteen beginnen met onderwijskunde en kan het maar twee jaar (in Leiden moet je eerst flink wat algemene vakken doen en duurt het drie jaar)). Eerst volgend jaar halen, dan zien we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:16
Verwijderd
Ik begon zonder verwachtingen aan de havo, besloot halverwege om toch toelatingsexamen voor de universiteit te doen en nu ben ik met vlag en wimpel geslaagd en zit ik hoogstwaarschijnlijk over twee maanden in Nijmegen om daar Taalwetenschap te studeren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:18
fractuur
fractuur is offline
Een heel vreemd jaar. Kort maar krachtig. In het begin zat ik echt te balen dat ik al in de zesde zat, maar in de loop van de tijd vond ik het allemaal wel prima, en zo rond februari had ik het helemaal gehad op school. Veel goede docenten gehad, leuke tijd gehad met vrienden, maar het word tijd voor iets nieuws. En natuurlijk geslaagd.
Oud 18-06-2005, 18:53
Morri
Morri is offline
3gymnasium. Leuk jaar! De klas was niet altijd even leuk, maar vergeleken met voorgaande jaren al een heel stuk beter. Qua punten is het echt helemaal toppie! Volgend jaar ga ik C&M doen, ondanks dat gezeur van iedereen die vindt dat ik een natuurprofiel moet kiezen. Ik zie er nu al naar uit, geen natuur- en scheikunde meer!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:50
Sawna
Sawna is offline
6 Gymnasium, geslaagd, positief. Een hele verademing vergeleken met 5 gynmasium, veel minder druk wat betreft projecten en de toetsperiodes waren ook fijn relaxt

In het begin van het jaar zag ik heel erg tegen het naderen van 'het eind' op, maar zoals al eerder gezegd is, zo rond februari was ik het eigenlijk ook wel zat en was het voor mij klaar en was ik toe aan iets nieuws. Ja, nu nog even vakantie terwijl ik zoek naar een kamer in Uilenstede, en anders ergens anders in Amsterdam. Hooray, geschiedenis, VU, here I come
Oud 18-06-2005, 19:55
Evaatje
Evaatje is offline
5 VWO, E&M, elk jaar denk ik: nou gaat het zeker weten heel zwaar worden.. tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurd eigenlijk k'doe er wel wat voor, maar het gaat vanzelf zeg maar, heb nu vakken die ik leuk vind, en nog steeds goede cijfers
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:51
Verwijderd
6 gymnasium, geslaagd. Kort eigenlijk, tweede gedeelte van het jaar bijster weinig hoeven doen, het eerste gedeelte was relatief druk omdat mijn school niet in staat is PO's redelijk over 3 jaar te verdelen. Een iets actievere werkhouding dan ik in de 5e had, dus dat is zeker positief. Na februari, maart had ik er echt geen zin meer in, toen werd het nogal een sleur. Mensen beter leren kennen, zowel in positieve als negatieve zin (helaas). Niet zozeer nieuwe vriendschappen aangegaan, als wel oude opgehaald en/of versterkt. Cijfertechnisch was het ook wel in orde.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:59
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik vond het een kutjaar, m'n cijfers zijn goed, maar dat is dan ook het enige. Ik zit niet in een leuke klas, heb het er niet naar m'n zin en daar baal ik echt van aangezien ik het vorige jaren altijd wel leuk vond, maar ze moesten zo nodig al die klassen uit elkaar halen. Meestal als ik 's ochtends de klas binnen kom wandelen heb ik niet eens zin om iemand goedenmorgen te zeggen en ook als de schooldag voorbij is loop ik gewoon het gebouw uit. In de pauzes en na school is het wel leuk, maar verder... Ik hoop dat het volgens jaar beter wordt
Oud 18-06-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Evaatje schreef op 18-06-2005 @ 20:55 :
5 VWO, E&M, elk jaar denk ik: nou gaat het zeker weten heel zwaar worden.. tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurd eigenlijk k'doe er wel wat voor, maar het gaat vanzelf zeg maar, heb nu vakken die ik leuk vind, en nog steeds goede cijfers
Inderdaad jou cijfers zijn altijd super hoog.. mag ook wel als je alles keurig bijhoud.

Nja daar schort het bij mij soms aan, het bijhouden van de stof en mezelf ertoe aanzetten om te leren. Ach ik ben over, dus wat zeur ik.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:36
Balance
Balance is offline
Ik moet nog een paar weken, dus ik kan nog niet voorspellen of ik m'n propedeuse heb gehaald. Maar tot nu toe heb ik alles gehaald, dus 't gaat wel goed.
Wel is m'n studie me in het begin erg tegengevallen qua studiedruk (te laag) en qua moeilijkheid (te makkelijk).
Dat was erg wennen en ik heb best wat getwijfeld over m'n studie, maar na m'n stage heb ik besloten deze studie te blijven doen
Oud 18-06-2005, 21:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2005 @ 19:13 :
Ik moet komend jaar 'afstuderen', lijkt me daarom niet zo verstandig. Ik ben bang dat ik me dan daar niet voor 100% op kan richten, wat ik wel wil. Misschien dat ik het jaar daarop gewoon alleen universiteit ga doen (in Utrecht kan ik meteen beginnen met onderwijskunde en kan het maar twee jaar (in Leiden moet je eerst flink wat algemene vakken doen en duurt het drie jaar)). Eerst volgend jaar halen, dan zien we wel verder.
overloper

weet je al zeker dat je onderwijskunde wil gaan doen dan?
Oud 19-06-2005, 09:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Eerste jaar psychologie aan de UU, ik vond het een makkie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-06-2005 @ 15:45 :
2de jaar HBO-Japans, en 't begon al vreselijk saai. 't Werd alleen maar erger. Dus besloot ik rond Kerstmis dat ik zou gaan stoppen. De klas was wel altijd erg gezellig, dus dat maakte weer veel goed. Nu op naar Taalwetenschap in Nijmegen!
Omg, kom je hierheen! Da's cool

Ontopic: Heel goed jaar, eigenlijk. Eerste jaar Nederlands. Studie is verrekte gemakkelijk voor iemand die een beetje kan leren, dus met mijn cijfers gaat het prima. Ik sta nu nog een 8 gemiddeld, hoewel ik nog 5 tentamens moet maken. Met een beetje geluk krijg ik het voor elkaar om mijn propedeuse cum laude te halen

Ook leuke mensen leren kennen, hoewel de mensen bij illustratie vorig jaar toch echt leuker waren. Die mis ik eerlijk gezegd wel een beetje. Maar goed, ik vermaak me prima, goed sociaal leven, op kamers gaan is leuk en ik werk zelfs af en toe.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 10:01.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:10
Drez
Drez is offline
2e jaar geschiedenis.
Jaa, het ging best kut, vriend maakte het uit vlak voor mijn eerste tentamens en ik was [daarvoor ook al] nogal depressief.
Maar in het 2e semester ging het op persoonlijk gebied veel beter, ik heb echt aan mezelf gewerkt (psych) en veel nieuwe leuke dingen gedaan en nieuwe leuke mensen leren kennen en de mensen die ik al kende beter leren kennen <3 en studeercursussen gedaan want ik heb geen discipline. Mijn studie heeft daar een beetje onder geleden, ik heb vrij weinig gehaald dit jaar.
Volgend jaar ga ik nog een studeercursus doen (het hele jaar door gecontroleerd worden..ojee) en ga ik veel herkansen en een minor doen, en mijn P eindelijk halen (of in augustus nog, dat weet ik nog niet). Maargoed, nog geen derdejaarsvakken volgend jaar. Misschien in het 2e semester..
Oud 19-06-2005, 10:48
Verwijderd
Waarschijnlijk iets te goed. Nog meer dan andere jaren heb ik allerlei projecten tot het absolute einde laten wachten. Qua cijfers loopt het allemaal op rolletjes (volgens mij sta ik een 8.7 gemiddeld), daar heb ik niets over te klagen. Na de vijfde heb ik nu het gevoel dat ook het eindexamen zonder al te veel moeite moet lukken.
Qua studierichting ben ik wel van inzicht veranderd. Ik weet nu zeker dat ik niet professioneel in de muziekwereld bezig wil zijn. Verder ben ik meer geïnteresseerd geraakt in natuurkunde. Dat is nooit een probleem geweest, maar nu word ik er echt door getrokken. Staat bovenaan het verlanglijstje van studies. Eerst twijfelde ik ook over alfavakken, maar die zou ik nu niet meer als major kiezen.

Volgend jaar hoop ik vooral een goed PWS af te leveren, me goed te oriënteren voor mijn studie en met het hoogste gemiddelde van mijn school te slagen. Hehe!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:26
Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb tot en met vorig blok al mn studiepunten gehaald, maar voor de rest ging het kut. Mijn leven lijkt momenteel net een slechte soap
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:41
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Over het algemeen ging het wel z'n gangetje, af en toe (vooral op het end) nog ff wat stress, maar dat heb je elk jaar wel een periode dat het ff wat drukker is enzo. Wat ik wel vond is dat de 4e meeviel. Vorig jaar maakte ze ons helemaal bang over de 2e fase, terwijl het eigenlijk allemaal wel meevalt. Ik vind zelf dat het goed gegaan is.
Oud 19-06-2005, 13:07
Verwijderd
Na mijn opname ben ik in november toch weer terug naar school gegaan. Eerst 2 uurtjes per dag en het ging helemaal niet goed, maar in januari veranderde alles en ben ik wat meer gaan doen. Eerst dacht ik dat ik naar het mbo wou, dat ik iets anders niet zou kunnen maar langzamerhand kreeg ik meer zelfvertrouwen en nu heb ik gekozen om volgend jaar naar het volwassen onderwijs te gaan en mijn havo af te gaan maken .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:18
Liss
Liss is offline
Dit jaar een naar een nieuwe school gegaan om 5+6 vwo in 1 jaar te doen na mn havo en ik miste mn oude school al voor ik eraan begon. Besloten om een jaar hard te gaan werken met dan maar iets minder vrije tijd om mn vwo diploma te kunnen halen, meteen an geen huiswerk gemaakt eigenlijk, eerste twee weekjes wel fulltime naar school geweest (rooster van half 9 tm 5 uur) en veel nieuwe vrienden erbij. Later het aardig rustig aan gaan doen en veel de stad in gegaan met klasgenoten, vakken als gs en nl ben ik na november nooit meer geweest (heel het jaar facultatief les)
Rond december stond ik aardig wat onvoldoendes (net als iedereen, normaal daar) maar die heb ik toch allemaal weten op te halen en heb nu mn vwo diploma
Jaar viel me reuze mee en het staat me bij als een jaar met veel lol en weinig school
Oud 19-06-2005, 20:49
gezweetwel
gezweetwel is offline
qua resultaten viel het bij mij wel mee, was zelfs wat vooruit, nu ja, ik moet m'n jaarrapport nog krijgen/verdienen
had meer moeilijkheid van m'n vijfde jaar verwacht... hoewel, het blijkt nu op het einde van het jaar in volle examenperiode toch wel een beetje moeilijker/drukker dan voorgaande jaren
zat in compleet andere klas en ondervond veel irritatie van een meisje dat constant bij me liep (gelukkig, nog maar één jaar meer te gaan)... dus op sociaal vlak was 't niet zó leuk
heb me ook veel belachelijk gemaakt op school
maar volgens mij moet je toch al bijzonder zijn om de dingen te doen die ik al gedaan heb, en tóch niet gepest te worden da's dus positief
Oud 19-06-2005, 21:09
Yolcu
Yolcu is offline
Het afgelopen jaar is snel gegaan. Ik ben na m'n 2jarige hbo-opleiding begonnen aan een wo-opleiding. Ik wilde voor mezelf bewijzen dat ik het kon.. ik was bang dat t veel te moeilijk voor mij zou zijn, maar dat viel eigenlijk erg mee. Het niveau was veel minder hoog dan verwacht, al was m'n motivatie af en toe ver te zoeken.

De eerste helft van het tweede semester stond ik voor de meeste vakken achten en negens, maar op de één of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om een paar vakken (waarschijnlijk) niet te halen. Tja, ach.. ik kan er niet wakker van liggen. Jammer is dat ik geen hertentamens kan maken in de zomermaanden omdat ik in het buitenland ga werken. Dus alle niet-gehaalde vakken zal ik volgend jaar opnieuw moeten doen. Ergens in m'n achterhoofd speel ik met het idee om niet meer terug te gaan naar de uni, omdat ik het nut er niet zo van inzie. Maar misschien wil ik na die 3 maanden stress en hitte wel niets liever dan terug naar dat regelmatige, rustige studentenleventje. Even afwachten dus.

Op persoonlijk vlak is er veel veranderd. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen, ben voor een tijdje op kamers gaan wonen maar ik kon toch niet zo goed aarden. Na 10 maanden heb ik dan ook besloten om weer thuis te gaan wonen en dat bevalt me prima.
Oud 19-06-2005, 21:18
Verwijderd
Eerste jaar aan de uni, Geschiedenis aan de Vu. Studie bevalt me heel erg, het is heel leuk om te doen. Klas is ook gezellig, klein clubje, hooguit 25 man. Overstap van hbo naar uni is me wel goed vergaan, alleen moge de resultaten nog iets beters. Haal nog iets tevaak een vijf. Maargoed, als je met één dag leren een vijf haalt moet het wel lukken. Nu alleen nog aanwennen langer dan één dag van te voren te leren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:18
Verwijderd
Ik ben gewoon over.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:32
Kimisa
Kimisa is offline
Ik ben ook over, vandaag te horen gekregen.

Wel met cijfers die ik niet zo denderend vind, maar ach. Over.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-06-2005 @ 22:38 :
overloper

weet je al zeker dat je onderwijskunde wil gaan doen dan?
Dat wist ik al toen ik Leiden begon.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:11
Roxy
Roxy is offline
3de jaars commerciele economie
Eerst 21 weken stage bij een reclamebureau. Ik hield me bezig met marktonderzoeken voor verschillende klanten.. Was opzich relaxt, kon mn eigen gang gaan, eigen werk, eigen kantoortje, werd niet op mn vingers gekeken. Het werk was ook redelijk leuk en afwisselend, maar had niet altijd evenveel te doen dus ook veel tijd gemsnt enzo. Het ergste was het vroege opstaan en lange dagen. Op school heb je nog af en toe vrij en verschillende schooltijden, maar dit was altijd 10 uur per dag weg en heel vroeg op. Het werd voor mij ook een stuk fijner toen ik een periode tijdens de uitvoering van de onderzoeekn van 1300 tot 2100 werkte.. Maar alles goed afgerond en was blij toen ik weg was
Daarna weer half jaar school, twee leuke en grote projecten. Helaas eigenlijk voor het eerst wat strubbelingen met andere projectleden. Andere vakken gingen ook wel goed, alleen echt blokken en stampen voor tentamens valt me een beetje tegen na 5 maanden echt praktisch bezig geweest te zijn en daarvoor lang vakantie enzo. Heb alles gehaald, moet nog een hertentamentje doen. Had alleen nog wel een of twee vakken het tweede jaar willen doen die ik nog open heb staan, maar dat is er niet van gekomen..
Oud 20-06-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-06-2005 @ 22:38 :
overloper
Helemaal niet, Utrecht is nét zo leuk als Leiden

Cool, Leonoor. Onderwijskunde is tof

Ontopic: Ik ben dit jaar dus ook begonnen met onderwijskunde, gaat goed, alleen statistiek2 niet gehaald, overleef ik wel weer. Ik heb ook nog toelating gedaan bij de Hogeschool voor de Kunsten, weer voor de schrijversopleiding en weer niet toegelaten. Dus ik heb besloten dat ik onderwijskunde lekker afmaak en een vrijetijdsschrijfster word.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:10
pino123
pino123 is offline
schooljaar ging goed: pver van 4 vwo naar 5vwo

het belangrijkste was goed te staan voor fa1, du1, gs1 en anw en de overige se-toetsen, en dat sta ik nu ook dus ik kijk positief terug op dit jaar en op naar de volgende
Oud 20-06-2005, 14:21
Verwijderd
Een raar jaar. Echt school kan je het niet noemen. Ik heb het hele jaar in de lessen actief meegedaan alleen nooit huiswerk gemaakt, ook nooit opgekregen. Examen voorbereid.
Van school gewisseld halverwege het jaar en ik zit nu op een veel fijnere school.
Ik vind de manier van lesgeven heel raar op school. Je werkt voor jezelf, niemand die je op wat voor manier dan ook controleert en als je achterloopt hoor je dat een week voor het examen ongeveer.
Maar de examens gingen best aardig dus waarschijnlijk heb ik het ondanks dit toch gehaald.
Mijn klas was op de eerste school wel een beetje oke nog maar op de tweede school echt helemaal niks. Maar daar staat tegenover dat de leraren op de eerste school niks waren en op de tweede school wel.
Ik kan niet echt zeggen of ik het een goed jaar vond of niet. Ik denk het wel. Ik heb eindexamen gedaan in 4 vakken en daar gaat het om. Maar er waren ook heel veel dingen niet leuk afgelopen jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:38
Verwijderd
Ik vond dit jaar kut

Eerst een fiasco met bijvakken (koos Duits, bleek niks te zijn), vervolgens met mijn stage, die ik twee keer niet heb gehaald. Verder veel verwarring en invoering van vraaggestuurd onderwijs. Wij moeten weten wat we willen leren. Ongeveer van "goed, dit is TLD -Teacher and Learner Development-, zeg maar wat ik moet doen. Niet echt constructief bezig.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:43
Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
pino123 schreef op 20-06-2005 @ 15:10 :
schooljaar ging goed: pver van 4 vwo naar 5vwo

het belangrijkste was goed te staan voor fa1, du1, gs1 en anw en de overige se-toetsen, en dat sta ik nu ook dus ik kijk positief terug op dit jaar en op naar de volgende
Jij bent 15? Heb je een jaar overgeslagen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 16:37
Energie
Energie is offline
Ik ga opzoek naar een nieuwe school of misschien opleiding.

-Ik raad iedereen aan die twijfelt om een economische opleiding op hva te doen, het niet op die school te doen. ronduit waardeloze opleiding zeg. Wil je 5 uur per week naar school en niets leren? ga naar hva.
Oud 20-06-2005, 16:44
mjk
mjk is offline
Dit jaar A5 na in A4 te zijn blijven zitten. Zwaar jaar wat werk betreft. Aan de cijfers te zien niet, alles boven 7. De toetsen uit het PTA gemiddeld 7.3. Dus uiteindelijk met 2 onvoldoendes(beide Engels) ruim overgegaan. Makkelijker dan gedacht iig.
Oud 20-06-2005, 16:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn schooljaar vond ik voor mijn doen vrij tegenvallend. Ik ben begonnen met een nieuwe opleiding, de Uni in Tilburg. Ik ben iemand die veel voor school doet en in dit ene jaar Uni heb ik ook veel meer gedaan dan bijvoorbeeld in 1 jaar HBO hiervoor. Dan neemt toch de frustratie toe als je toch bepaalde tentamens niet haalt. Ik heb tot nu toe 2 hers, dus eigenlijk valt dat best wel mee. Maar het is toch vrij zuur, maar ik ben ook niet echt tegenslagen gewend van school, omdat ik op de HAVO en het HBO alles vrij simpel haalde en hoge punten haalde (en toen deed ik er ook al veel aan).

Maja, eigenlijk nog geen man overboord, ik ben als je het vergelijkt met anderen toch redelijk goed met mijn 2 jarige studie (het is een Master-studie, heb mijn Bachelor na 4 jaar HBO gehaald) begonnen en als ik nou die hertentamens in augustus "gewoon" haal, dan is er helemaal niets aan de hand.

Echter, ik heb me in dit hele jaar Uni al meer geëergerd dan in die 4 jaar HBO bij elkaar!

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:36
Aithne
Aithne is offline
Ik heb best een goed jaar gehad. Dit was het eerste jaar op het hbo, leuke mensen leren kennen. Was alleen na 2 maanden al niet meer gemotiveerd. Stage viel erg tegen. Donderdag assesment, en als ik daar al mn punten voor haal heb ik mn propedeuse en ga ik volgend jaar richting universiteit
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-06-2005 @ 14:15 :
Helemaal niet, Utrecht is nét zo leuk als Leiden
dat geloof ik best, maar dan blijft het nog wel overlopen

@leonoor: oh dat wist ik niet (meer?). Ik had bij jou onderwijskunde of ortho verwacht.
Oud 20-06-2005, 18:07
Miracle
Miracle is offline
Examenjaar. 5HAVO

Achteraf gezien was het een makkie. Natuurlijk de altijd lastige deadlines en werkstukken, maar ik heb het makkelijk gered. Ook dit jaar besefte ik weer, dat ik me veel te druk maak. Wat me erg goed bevallen is, dat ik niet veel huiswerk hoefde te maken en genoeg tijd over had voor belangrijkere dingen.
Eigenlijk is het jaar omgevlogen. Misschien zelfs mede door een nare gebeurtenis eind november. Daardoor kwam school ff op een laag pitje, maar ik dat heb ik allemaal in kunnen halen. Nare gebeurtenissen zijn niet leuk, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik me even wat minder met school bezig ging houden.

Tja, ik ben naar verschillende open dagen geweest en twee meeloopdagen gehad. Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil doen volgend jaar. Niks is leuk genoeg en alles is onmogelijk. Ik heb nu weer een nieuwe eis gevonden: een opleiding met veel doorstudeermogelijkheden. Nu blijkt dat havo niet echt moeilijk voor me is, wil ik veel mogelijkheden open houden om na de hbo te gaan doen.
De keuze ligt momenteel tussen Financiel service management, Farmakunde, Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutisch Technieken en Biologie en medisch laboratorium onderzoek. Iets medisch/technisch, iets met economie en iets met veel doorstudeermogelijkheden. Heeft iemand nog een aanrader/tip?

Regels voor berichten