Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
re·li·gie (de ~ (v.), -giën/~s) 1 godsdienst gods·dienst (de ~ (m.)) 1 geheel van de leerstellingen en plechtigheden van een volk of kerkgenootschap => geloof, geloofsovertuiging, religie 2 verering, aanbidding van God sek·te (de ~, ~n/~s) 1 [pej.] gesloten religieuze groepering met een sterke leider |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar een religie is geen godsdienst.. net als: een koe is een zoogdier maar een zoogdier is geen koe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
de wetenschap is ontstaan uit onderdelen van bepaalde ( zeer oude) religies ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wetenschap: Water kookt bij 100 graden. Dat kan steeds herhaald worden en zovaak als je wil. Zolang dat steeds gebeurt kan je aannemen (lees: niet zeker weten) dat water kookt als je het verhit tot 100 graden. Blijkt water niet meer te koken bij 100 graden, dan wordt de theorie verworpen en een nieuwe theorie bedacht en getoetst. Religie: God bestaat. Dit is niet te bewijzen, waar te nemen of te toetsen. Toch nemen mensen dit voor waarheid aan. Dat is het verschil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar inderdaad wetenschap wordt getoetst, maar is wel puur inductief. Het basseert zich volledig op generaliseringen, en neemt zo dus ook een soort kosmische werkelijkheid aan! (desondanks zeg ik niet dat je niks met wetenschap kunt, ik vindt de wetenschap altijd errug nuttig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Astrologie zou ik geen religie noemen, maar een pseudowetenschap. Een wetenschap die je vaak niet goed kan falsifiseren en dus geen echte wetenschap is. Ik denk dat je gewoon te moeilijk bezig bent om een definitie van religie te geven die in overeenstemming is met wetenschap. |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn natuurlijk nog meer verschillen, maar deze is het meest belangrijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() alleen ze kijken NET ietsje anders naar de wereld.. mooi voorbeeld ( waar ik wat van weet) een wetenschapper kijkt vaak naar een radertje een heks ( of druide) zal naar de hele wekker kijken beetje kort door de bocht hoor maar snap je wat ik bedoel ? een heks zal bv zeggen .. water kookt bij 100 graden ? welk water ? zeewater ? water uit een rivier ? regenwater ? ( doen allemaal wat anders) de wetenschapper rommelt net zo lang met een bepaald soort water tot er alleen H2O over blijft (dat ENE radertje dus) en zegt dan .. kijk het kookt bij 100 graden snap je het verschil ? ![]() Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 16:22. |
![]() |
||
Citaat:
Deductie bestaat ook nog hoor...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheïsten Verwijderd | 500 | 12-07-2012 16:48 | |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |