Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 12:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay... Ik heb volgende week vrijdag een soort van auditie en ben net van mn lenzen af omdat ik gestopt ben met dansen... Nu ga ik dus misschien gogo-dansen en doe ik volgende week een les mee. Bedacht ik me dus dat ik geen lenzen meer heb en dan dus weinig zie in die les Nu zat ik te denken om van die goedkope lenzen bij de kruidvat te halen hiervoor, alleen weet ik mijn lenssterkte niet meer... En ik vind het niet zo geweldig om bij mijn opticien langs te gaan met het verhaal 'Wat is mijn lenssterkte want ik ga lenzen halen bij de kruidvat'

Mijn brilsterkte is -1,50 en -1,75 (ik denk nu -1,75 en -2,00, maar goed)

Lijkt niet zoveel, maar toch zie ik veel dingen in zo'n les niet (oogcontact, scherpte in dansen --> ik ben gewend om alles precies gelijk te doen en dat verslechtert heel erg als ik geen lenzen in heb, heb ik ervaren).

Weet iemand dus hoeveel je van je sterkte af moet halen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:10
mini89
mini89 is offline
Je kunt ook daglenzen kopen bij de opticiën; die zijn er ook in pakjes van 5 (heb je er dan wel twee van nodig omdat je verschillende sterktes hebt), 'k weet niet precies hoeveel ze kosten, maar ik denk dat dat nog wel meevalt.
je doet ze een dag in, gooit ze daarna weg, en hebt toch goede lenzen in.
Bij mij is de sterkte van mijn lenzen trouwens hetzelfde als de bril.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mini89 schreef op 16-06-2005 @ 15:10 :
Je kunt ook daglenzen kopen bij de opticiën; die zijn er ook in pakjes van 5 (heb je er dan wel twee van nodig omdat je verschillende sterktes hebt), 'k weet niet precies hoeveel ze kosten, maar ik denk dat dat nog wel meevalt.
je doet ze een dag in, gooit ze daarna weg, en hebt toch goede lenzen in.
Bij mij is de sterkte van mijn lenzen trouwens hetzelfde als de bril.
Je lenzen zitten dichter op je ogen waardoor de sterkte als t goed is verandert.

Maar wat ik dan niet snap: je ogen moet je toch laten wennen aan je lenzen? Hoe doe je dat met daglenzen dan? Daar krijg je dan toch niet echt de tijd voor? Maar ik vrees dat het te lang duurt voordat die daglenzen er dan zijn bij mn opticien. Dat duurt nml langer dan 5 werkdagen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-06-2005 @ 15:18 :
Je lenzen zitten dichter op je ogen waardoor de sterkte als t goed is verandert.

Maar wat ik dan niet snap: je ogen moet je toch laten wennen aan je lenzen? Hoe doe je dat met daglenzen dan? Daar krijg je dan toch niet echt de tijd voor? Maar ik vrees dat het te lang duurt voordat die daglenzen er dan zijn bij mn opticien. Dat duurt nml langer dan 5 werkdagen.
Ik geloof dat je lenssterkte niet veel scheelt met brilsterkte. Maar bij veel opticiens hebben ze daglenzen gewoon op voorraad in de gangbare sterktes (die van jou zeker dus), dus je zou kunnen kijken. Bij Hans Anders weet ik zeker dat ze ze op voorraad hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:03
gurl19
gurl19 is offline
mijn lens en brilsterkt schilt een -0.50 Maar dat kan bij iedereen wel verschillend zijn.

Je kunt natuurlijk gewoon wat van de kruidvat halen en de sterkte gokken. Ze zijn niet zo duur, dus als je nie scherp ziet zal je andere moeten halen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Kun je niet dansen met een bril op?
Over het verschil tussen sterkte van bril en lenzen weet ik niks, helaas.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 16-06-2005 @ 17:28 :
Kun je niet dansen met een bril op?
Over het verschil tussen sterkte van bril en lenzen weet ik niks, helaas.
Dat vind ik niet echt sexy, dansen met een bril
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:54
Verwijderd
hoe hoger de sterkte, hoe groter het verschil in sterkte tussen lens/bril voor zover ik weet.
(bij mij scheelt het bv. "-2", wat bij jou al niet kan )
en als je ze op de gok koopt (wat me toch ook niet handig lijkt) zou ik ze eerder met wat lagere sterkte kopen dan je denkt nodig te hebben (tenzij je 't natuurlijk zeker weet..)
m.a.w. als ik jou was zou ik gewoon je bril ophouden
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
citroen schreef op 16-06-2005 @ 17:54 :

m.a.w. als ik jou was zou ik gewoon je bril ophouden
Ik moet wel een goede indruk maken als gogo-danser, en dan dans je niet zo snel met een bril op
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-06-2005 @ 18:05 :
Ik moet wel een goede indruk maken als gogo-danser, en dan dans je niet zo snel met een bril op
aha.. 'k weet verder niet wat gogo-dansen is eigenlijk
naja.. koop dan lenzen met een lage sterkte, dan zie je iig iets beter. misschien ff vragen wat gurl18 voor sterkte heeft om te vergelijken?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:24
Kali
Kali is offline
mijn oogarts geeft me papier met startkte op die voor zowel bril als lens zelfde is hoor, en geen problemen mee. Verder daglenzen zitten beter, ga naar ene lenzencentrum daar hebben ze altijd daglenzen in voorraad.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kali schreef op 16-06-2005 @ 18:24 :
Verder daglenzen zitten beter, ga naar ene lenzencentrum daar hebben ze altijd daglenzen in voorraad.
Beter dan wat als ik vragen mag?

Maar ik weet sowieso dat mijn sterkte verschilt. Dat zei hij pas nog toen ik overstapte naar een bril. Weet alleen niet meer wat het verschil is. Ik ga denk ik maar gokken op 1,25. En misschien dan maar sowieso ff langs mn opticien om te vragen of ie ze op voorraad heeft. Hij is alleen nogal duur Hans Anders is misschien toch beter... (goedkoper?)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:14
Kali
Kali is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-06-2005 @ 18:38 :
Beter dan wat als ik vragen mag?

Maar ik weet sowieso dat mijn sterkte verschilt. Dat zei hij pas nog toen ik overstapte naar een bril. Weet alleen niet meer wat het verschil is. Ik ga denk ik maar gokken op 1,25. En misschien dan maar sowieso ff langs mn opticien om te vragen of ie ze op voorraad heeft. Hij is alleen nogal duur Hans Anders is misschien toch beter... (goedkoper?)

daglenzen zitten beter dan maandlenzen, zitten steviger op het oog (ook iets moeilijker om eraf te halen).
Ik heb nooit een verschil tussen brilsterkte en lenssterkte gehad, tegen mij hebben ze juist gezegd dat beide zelfde sterkte had zodanig dat je ogen minder snel achteruit gingen, omdat het anders niet veel zin heeft maarbon.
Geen idee van winkels in Nederland, in Belgie heb je speciale lenzencentra waar vrij goedkoop en de courante sterktes te krijgen zijn. Ben zelf - 3.75 en -3.50 men bril is zwakker omdat ik laatste jaar glazen niet heb laten aanpassen , maar nooit problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:15
Kali
Kali is offline
Wat bedoel je trouwens met "ogen laten wennen aan lenzen" ?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 16-06-2005 @ 19:15 :
Wat bedoel je trouwens met "ogen laten wennen aan lenzen" ?
waarschijnlijk bedoeld ze harde lenzen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:17
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
citroen schreef op 16-06-2005 @ 18:09 :
aha.. 'k weet verder niet wat gogo-dansen is eigenlijk
naja.. koop dan lenzen met een lage sterkte, dan zie je iig iets beter. misschien ff vragen wat gurl18 voor sterkte heeft om te vergelijken?
ik heb -3 dus wel veel meer als haar.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 23:24
Verwijderd
Waarom ga je niet gewoon bij de opticien testen?

Je kunt toch zeggen of je je afvraagt of je ogen al slechter zijn geworden? Dan vraag je gewoon je sterkte en zeg je dat je later beslist of je een nieuwe bril/lenzen neemt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:05
Evaatje
Evaatje is offline
Nou, ik heb -1,25 en -0,75 van brilsterkte.. en van lenzen allebei -1,0 dus simpelgedacht zou ik denken dat het er tussenin zit.. maar ik zou gewoon langs een andere opticien gaan voor een gratis oogcontrole.. en dan vraag je gewoon heel sneaky: en als ik nou lenzen wil? welke sterkte zou ik dan moeten nemen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-06-2005 @ 00:24 :

Je kunt toch zeggen of je je afvraagt of je ogen al slechter zijn geworden? Dan vraag je gewoon je sterkte en zeg je dat je later beslist of je een nieuwe bril/lenzen neemt.
Ja precies, dat zou ik ook gewoon doen.
Oud 17-06-2005, 14:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-06-2005 @ 00:24 :

Ik heb pas net een nieuwe bril En mn lenssterkte is pas nog opgenomen Kan wel bij een andere opticien langsgaan... Hmz ja, ik ga wel gewoon even langs.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 16-06-2005 @ 19:19 :
waarschijnlijk bedoeld ze harde lenzen
Nee hoor, ik moest mn ogen ook aan zachte lenzen laten wennen. Eerste dag 2 uur ofzo, derde dag langer, etc....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:56
Kali
Kali is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-06-2005 @ 15:16 :
Nee hoor, ik moest mn ogen ook aan zachte lenzen laten wennen. Eerste dag 2 uur ofzo, derde dag langer, etc....
Dat is enkel de eerste maal ...
Als jij je lenzen een week niet draagt, herbegin je dan ook met eerst 2u, dan 4u enz?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kali schreef op 17-06-2005 @ 15:56 :
Dat is enkel de eerste maal ...
Als jij je lenzen een week niet draagt, herbegin je dan ook met eerst 2u, dan 4u enz?
Ik heb ze nu al bijn a 3 maanden niet meer gedragen. Mijn ogen kunnen al niet zo goed tegen lenzen. Ik heb er geen ervaring mee hoe je ogen erop reageren als je ze 3 maanden niet in hebt. Een week is heel wat anders. Maar als dat zo zou zijn, had ik nu ook geen lenzen nodig waarschijnlijk, dan had ik ze nog.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:40
Verwijderd
Ik heb met lenzen hetzelfde als met m'n bril, volgens mij.

Ik denk dat je idd het beste gewoon even langs kunt gaan bij de opticien of hem/haar even bellen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:50
freakje
freakje is offline
Bij mij verschilt het ook -0,50 lenzen tegenover bril. Lenzen zijn -4,00 en bril -4,50.

Ik heb dat ook al eens gedaan, gewoon bellen en zeggen dat je je sterkte nodig hebt voor medisch onderzoek, voor iets op school o.i.d. Bij mij is dat in elk geval gelukt
Oud 17-06-2005, 15:59
Verwijderd
Ze zullen echt niet moeilijk gaan doen als jij gewoon belt of langs gaat om je sterkte te vragen...het is toch geen geheim, 't gaat om iets dat 'van je zelf' is. Ik weet ook niet hoe duur eenmalig daglenzen is bij de opticien, zou je ook kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:57
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Volgens mij zijn je lenzen idd sterker dan je bril, omdat ze dichter op het oog zitten.. Ik heb zelf -4.00 en -3.50, incl. een cilinder van -0.75 in beide ogen.. Ik heb maandlenzen en ik denk persoonlijk dat je vooral géén lenzen bij de drogist moet halen.. Het zijn wel je ogen.. Ik zou denk ik eerst, voor die eerste les, ook daglenzen nemen en dan, als je het bevalt (die les) gewoon weer over op maandlenzen gaan.. En ik denk dat je niet hoeft te wennen aan de lenzen, aangezien je al een tijd lenzen hebt gehad..

P.S.: Je kan toch gewoon een gratis oogmeting laten doen..?

Regels voor berichten