Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 21:09
evanescence
evanescence is offline
Ik heb een onwijs goede site gevonden over Gran Canaria waar ik dit weekend naar toe ga...hierop wordt men gewaarschuwd voor time sharing...ik wist eerst niet wat dit was...

timesharing houdt in:
Time-sharing is dat ze proberen een appartement of bungalow te verkopen waar je dan een paar weken per jaar gebruik van mag maken. De rest van het jaar wordt het dan verhuurd aan anderen.
Buiten dat het veel te duur is wordt het nooit echt van jou en je hebt er dan ook niets over te vertellen.
Op strategische plekjes in de toeristenplaatsen staan goed uitziende jongens en meisjes met een vlotte babbel die je proberen een kraslot in je handen te duwen. Je raadt het natuurlijk al... je wint een prijs! Om die af te halen wordt je in een taxi gezet die je naar een duur vakantiecomplex wordt gebracht waar ze je gaan hersenspoelen net zo lang tot dat je je handtekening zet on der een contract waar je niet meer onder uit kan.

Heeft iemand hier eens wat van meegemaakt op vakantie? ben je wel eens aangesproken door iemand die je wat wilde aansmeren op vakantie en wat deed je daarmee? ken je mensen die hierbij ingestrapt zijn etc...en wist je voordat je op vakantie ging dat er dit soort dingen gebeurde in toeristen plaatsen?
Oud 20-07-2005, 09:10
Wawl
Wawl is offline
Ik word vaak zat aangesproken. Gewoon niet op in gaan.

Mensen die zich laten 'hersenspoelen' zijn al helemaal dom.
Oud 20-07-2005, 09:14
cyntha
cyntha is offline
Ja, ik word ook vaak zat aangesproken. Gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en doorlopen.
Oud 20-07-2005, 11:23
$un$hine
$un$hine is offline
Tijdens mijn vakantie vorig jaar op Gran Canaria heb ik inderdaad mensen er over gehoord dat ze aangesproken werden door zulke mensen. Tijdens de busreis naar het hotel werden wij hiervoor al gewaarschuwd door de hostess.
Ik had van dit verschijnsel al eerder gehoord. Ik ken niemand die er in is getrapt, maar ik hoorde van een andere Nederlander in hetzelfde hotel dat hij wel een man en vrouw in had zien stappen bij zo'n persoon. Er zijn waarschijnlijk zat mensen die hier dus intrappen.
Oud 20-07-2005, 19:48
Dís
Dís is offline
ze zeggen dat je die een paar weken mag gebruiken, maar net op die weken dat je ze wilt,is het elke keer al 'verhuurd aan een ander'...
Oud 20-07-2005, 20:44
Balance
Balance is offline
Genoeg keren aangesproken en ook wel eens mensen tegengekomen die er in waren getrapt. Wij werden er altijd al voor gewaarschuwd door de reisleiding.
Oud 20-07-2005, 23:39
Verwijderd
Haha, hier zijn zoveel zaken over geweest, van domme toeristen die zo'n timeshare-recht kochten, er thuis achterkwamen dat ze zwaar afgezet waren en er vervolgens achterkwamen dat ze een overeenkomst hadden gesloten naar een of ander achterlijk recht dat niet voorziet in opzegging, van het Isle of Man of Madagascar ofzo
Oud 21-07-2005, 01:14
Verwijderd

Dit doet me denken aan Sbs 6.
Oud 22-07-2005, 10:37
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
evanescence schreef op 19-07-2005 @ 22:09 :

Time-sharing is dat ze proberen een appartement of bungalow te verkopen waar je dan een paar weken per jaar gebruik van mag maken. De rest van het jaar wordt het dan verhuurd aan anderen.
Buiten dat het veel te duur is wordt het nooit echt van jou en je hebt er dan ook niets over te vertellen.
Op strategische plekjes in de toeristenplaatsen staan goed uitziende jongens en meisjes met een vlotte babbel die je proberen een kraslot in je handen te duwen. Je raadt het natuurlijk al... je wint een prijs! Om die af te halen wordt je in een taxi gezet die je naar een duur vakantiecomplex wordt gebracht waar ze je gaan hersenspoelen net zo lang tot dat je je handtekening zet on der een contract waar je niet meer onder uit kan.
Dat is nog niet alles. Als je dus dat bedrag betaalt (je moet denken aan bedragen van 10.000 euro), krijg je ook nog eens elk jaar een dikke rekening van duidende euro's op je deurmat met "onderhoudskosten". Op Gran Canaria kom je dit van alle vakantieplaatsen misschien nog wel het meest tegen.
Oud 22-07-2005, 10:44
Balance
Balance is offline
hmm, als je dat nog niet kende, ken je misschien ook het balletje-balletje spel niet? Dat wordt ook erg veel gedaan op Gran Canaria.

In ieder geval: als je iemand bezig ziet met een balletje onder drie op-z'n-kop-gezette bekertjes, waarbij jij moet raden onder welk bekertje het balletje zit: doe er niet aan mee. Al lijkt het nog zo makkelijk, je verliest d'r ongetwijfeld geld aan, dus niet aan beginnen.

Regels voor berichten