Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 14:42
Mois
Mois is offline
Hallo!

Voor school (MCV) moet ik een verslag maken over verschillende visies op werk.

Zouden jullie mij een stukje kunnen vertellen wat jou visie op werk is?

Bij voorbaat dank!

p.s sorry voor de crosspost, maar het gaat over Werk en over Maatschappelijke vakken.
Meer slagingskans op antwoorden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 10:52
Denkie
Denkie is offline
Ik vind werk belangrijk, maar wel op een manier zodat ontspanning ook een belangrijk aandeel krijgt binnen het leven. Het 'werk' van tegenwoordig is veeleisend en tijdrovend, dit levert veel stress en dergelijke.

Werk voor mij is het ontwikkelen van jezelf. Het ontdekken van talenten, het uitbreiden van je vaardigheden enzovoorts. Ik ben nu nog jong, dus ik streef zelf naar een baan waar ik veel NUTTIGE dingen kan leren, zoals de omgangswijze met lastige klanten, probleemoplossend en probleemherkennend bezig zijn, bepaalde administratieve vaardigheden enzovoorts.
Dit zijn "algemene" dingen die in elk bedrijf wel van toepassing kan zijn of nuttig kan zijn bij je latere werkgever. Als je deze vaardigheden bijvoorbeeld goed onder de knie hebt, dan heb je misschien later bij je "echte" baan een voorsprong wat betreft bepaalde vaardigheden.

Overigens, uit ervaring zijn dit soort baantjes waar je veel kan vinden erg lastig te vinden, maar zeker wel de moeite waard als je een echte goede baan gevonden hebt.

Zelf heb ik een goede werkgever waar ik erg veel leer. Ik ben, bij het zoeken naar een baan, vooral gaan kijken wát ik er van kan leren in verhouding tot het salaris. Voorbeeldje:

- Je kan werken bij de AH als vakkenvuller voor 2,50 per uur,
dodelijk saai werk, leert er niet bijzonder veel en het verdiend nog een weinig in verhouding.

- Je kan ook werken bij een computerbedrijf bij de Technische Dienst voor 5,00 euro per uur. Die 5,00 euro is veel fijner verdiend als je ook nog eens een heleboel competenties ermee kan uitbreiden en er veel mee kan leren. Je werkt dan wel misschien ietsje harder, maar wat je er voor terug krijgt is veel meer dan een vakkenvuller bij de AH die misschien alleen zijn salaris overhoud en er verder weinig dingen geleerd heeft.

Kortom: werk vind ik belangrijk, het moet niet ten koste gaan van je vrije tijd en je moet er veel vaardigheden mee kunnen uitbreiden natuurlijk aan de hand van je opleidingsniveau, je kennen en je kunnen.

P.S.: Even een opmerking terzijde: het is vrij snel getypt en een eerste brainstorm van mij: dus misschien dat er nog iets toegevoegd wordt of aangepast... Ik vind het wel interessant om er nog even wat langer over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:18
Mois
Mois is offline
Ok! Is prima hoor! Ik moet morgen mijn verslag inleveren, dus!
Maar alvast bedankt! Kan ik er mooi in verwerken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten