Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, Grimm, ik vind het een onderwerp waar gerust over gediscussieerd kan worden. Wat mij betreft heeft het alles met cultuur te maken. Letteren is het onderdeel van cultuur dat er het dichts bij aansluit. Er bestaat ook wel een subforum Moderne talen, maar dit heeft echt niets met huiswerk te maken. Wat mij betreft zit ik hier dus goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik niet dat je mensen erop kunt afrekenen of ze typen: 'Hii Liefurd!!!' of 'Hoi'. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op msn ook niet altijd de meest Nederlands correcte taal gebruik, gewoon omdat ik dan snel iets wil typen. Als we daar nu al over gaan mierenneuken, blijft er helemaal geen ABN meer over. Is er Goddamned Fucking Fun in een discussie als bijna iedereen het met elkaar eens is dan? ![]()
||
Citaat:
Ik vind msntaal echt vreselijk en onnodig, net zoals de talloze Engelse woorden die men ineens moet gaan gebruiken. Voor taalfouten kan ik nog wel een beetje begrip opbrengen, omdat ik ook de meest bizarre fouten maak zo af en toe ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Overigens is er geen enkele taalkundige reden om de ene taal (zelfs creooltalen zoals die op MSN gebruikt worden) beter te vinden dan de andere taal. |
![]() |
||
Citaat:
Pff ik vind dit alles nogal flauw, jullie lijken wel oude peetjes die niets anders te doen hebben dan af te geven op de nieuwste generatie en haar al dan niet slechte gewoontes. Nu moetn jullie natuurlijk om ter hardst roepen dat ik wss. veelvuldig gebruik maak van chattaal maar dat is dus niet het geval. flauw.-> Ander en beter
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
A) Citaat:
B) Citaat:
Een voorbeeld Waarom ga je dan niet verder in dat topic? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je toch nog iets bereikt op dit forum ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En daarbij, in Belgie worden vier talen gesproken, dat zou pas echte chattaal worden als je die zou combineren.
|
Ik erger me dood aan taalfouten!
En vooral de 'simpele'. Bijvoorbeeld: allebij in plaats van allebei ![]() ![]() Kijk, buitenlanders en dyslectische mensen, daar maak ik een uitzondering voor
||
Citaat:
Hier werd iemand hard onderuitgetrapt. Heel mooi! *applaus*
|
Omg!!11
U r teh n00b!11 juh, vink oowk nit sow c007 Leet speek (1337 5p34k), breezertaal en mensen die Engels gebruiken, ook al kunnen ze het eigenlijk niet, dat is irritant. Die andere fouten zijn ook vervelend, maar ik vind afkortingen als idd ook ergerlijk, dus verdraagzaamheid is niet mijn sterke kant. Helaas zijn alle voorgenoemde fouten op (bijna) elk forum aanwezig. Best stom dus. Maar ach. Postcount + + (Nog zo'n irritant iets.)
||
Citaat:
Hommage aan een gestorven persoon?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
( grote volksverhuizing naar Amsterdam tot gevolg, de stad groeide uit van een boerengat tot een grootstad-> gouden eeuw) Ik baseer me bv. op de vorm 'gij' die bij jullie enkel in de Bijbel voorkomt. (omdat mensen (van de eerste of tweede generatie) uit Antwerpen die Statenbijbel (mee) hebben vertaald) en op toneelstukken als 'De Spaanse Brabander' enz. Durf nu nog maar eens te beweren dat het Hollands nederlands verder geëvolueerd is! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
gij (pers.vnw.) 1 [archa.] u [subjectsvorm van de tweede pers. enk. en mv.] 2 [Belg., inf.] jij Waar het bij ons reeds archaïstisch bevonden wordt, schijnt het 'daar' gewoon spreektaal te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En dat terwijl ik veel van dat soort posts heb geplaatst. Ik doe dingen waar ik geen erg in heb ![]() Ow, en in Brabant zeggen ook nog heel veel mensen gewoon "gij" hoor ![]()
||
Citaat:
Omdat ze in Holland in die eeuw ook al met 'je' praatten (verbastering van het Engelse 'you') maar omdat de Bijbelvertaling allemaal in dialect was en het daardoor lijkt dat het vroeger ook in Holland wel gebruikt werd. tsss ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ach ja ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Corrigeren van taalfouten bij het flirten (online)? Armoed | 72 | 23-06-2010 17:02 | |
De Kantine |
Taalfouten #10 Verwijderd | 500 | 05-10-2009 17:02 | |
De Kantine |
Delen Nederland afsteken? Mu | 213 | 09-10-2004 17:46 | |
De Kantine |
ingeburgerde taalfouten snoopy | 109 | 11-07-2002 12:48 |