Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 16:21
Pinnok
Pinnok is offline
heej mensen!

er zit een gewonde kraai in de tuin, hij 's makkelijk te pakken.
Ik zou hem graag helpen, weer aansterken enzo
maar heeft iemand tips hoe ik dat beste doe?
wat moet ik hem te eten geven? kheb gelezen dat katteneten en rauwe eieren best wel goed zijn, klopt dit? (droge kattenbrokjes ook?)
en waar steek ik hem het beste? binnen, buiten, of serre?
heeft hij nog andere dingen nodig?
alvast bedankt...
Oud 04-06-2005, 16:25
Verwijderd
Breng hem naar de dierenarts zou ik zeggen.

Tegen een shock (als ie bijvoorbeeld door een kat gepakt is oid.) helpt gewoon een beetje rust en wat water wel; zet 'm in een doos in de schuur bijvoorbeeld en laat 'm gewoon met rust.
Probeer vanavond of morgen of ie weer een beetje tot rust gekomen is en er dus weer op uit kan.

Maar goed, als je dus écht complete verzorging wil, breng je 'm het beste even naar de dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:27
Pinnok
Pinnok is offline
ik denk dat ie zonder dierenartsenhulp er ook weer bovenop komt hoor. Hij is niet heel zwaar gekwetst.
Oud 04-06-2005, 17:02
Verwijderd
Dan zou ik 'm gewoon even op een rustige plaats in een doos zetten met wat water en idd wat brood. En vooral niet teveel gaan kijken, dat brengt alleen maar extra stress met zich mee voor het beestje.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:22
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik gaf onze kauw, altijd brinta En dat is prima gelukt, ik heb hem weer vrijgelaten toen hij aangesterkt was. (was trouwens nog een tip van mijn opa, die vroeger ook ooit een kraai of een kauw gehad heeft)
Oud 07-06-2005, 11:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 04-06-2005 @ 17:25 :
Tegen een shock (als ie bijvoorbeeld door een kat gepakt is oid.) helpt gewoon een beetje rust en wat water wel
Je studeert geen geneeskunde zeker?
Bij geval van een shock mag je ABSOLUUT geen water geven.
Direct 112 bellen (als het bij een mens het geval is).

Ontopic: Ik denk dat je hem het beste naar een vogelopvang kan brengen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:28
AngelLena
AngelLena is offline
vogelopvang of dierenambulance bellen. Zij weten precies wat te doen en kunnen goed voor het diertje zorgen
Oud 17-06-2005, 18:14
Kauw
Kauw is offline
Hallo,
je kan hem inderdaad het beste naar de vogelopvang brengen. Maar ALLEEN als hij/zij het echt nodig heeft en trouwens.. Kraaien komen nooit in je tuin (behalve als je tuin kilometers groot is ) Dus zullen ze hun nesten ook wel niet in de buurt bouwen. Dus misschien is het een kauwtje? Maar je MOET kijken of de ouders er niet bijzitten. Als die er echt echt echt echt niet bij zitten (ook als alle katten weg zijn en jij) dan pas kan je hem pakken. Maar goed, als er geen vogelopvang bij je in de buurt is kan je misschien een mailtje naar Bionda sturen. Dit is haar site:

http://www.fixeer.nl/kauwen/

Eventueel kan je de kraai/kauw naar haar brengen, ze heeft veel ervaring en ze laat hem later, in groepsverband weer vrij. Maar ik raad niet aan hem zelf te houden, maar volgens mij was je dat al van plan . Enne, NOOIT GEEN NOOIT MELK!!! En brood ook niet! "Heb jij ook een kraai/kauw een koe zien melken of brood bakken?" Van brood en pasta krijgen ze broodveren die veren zijn wit en slap waardoor ze gauw afbreken. Dat is dus heeeeeel slecht. Als je het beestje toch nog wat te eten wil geven voordat je hem ergens naartoe brengt geef hem dan (afhankelijk van hoe oud ie is) kattenvoer. Van die droge brokjes als ie nog heel klein is moet je de kattenbrokjes in water leggen, zo'n 2 uur en dan voeren aan het kleintje wees niet bang het achterin z'n keeltje te duwen. En oh ja, ook geen zout, peper of andere kruiden/specerijen geven. Is ook slecht! Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt en ik hoop dat ie overleeft
Heel veel suc6, laat je nog ff weten of ie survives ?? groetjes, Kauw
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 18:16
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Pinnok schreef op 04-06-2005 @ 17:21 :
heej mensen!

er zit een gewonde kraai in de tuin, hij 's makkelijk te pakken.
Ik zou hem graag helpen, weer aansterken enzo
maar heeft iemand tips hoe ik dat beste doe?
wat moet ik hem te eten geven? kheb gelezen dat katteneten en rauwe eieren best wel goed zijn, klopt dit? (droge kattenbrokjes ook?)
en waar steek ik hem het beste? binnen, buiten, of serre?
heeft hij nog andere dingen nodig?
alvast bedankt...
Ohja, hij kan het beste buiten, maar wel met binnenverblijf. En anders maar binnen. In het nest hebben ze elkaar om warm te blijven en anders vliegen ze met de ouders mee.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 07-06-2005 @ 12:45 :
Je studeert geen geneeskunde zeker?
Bij geval van een shock mag je ABSOLUUT geen water geven.
Direct 112 bellen (als het bij een mens het geval is).

Ontopic: Ik denk dat je hem het beste naar een vogelopvang kan brengen
Ik bedoel, dat je er eventueel een bakje water bij kan zetten voor als hij weer genoeg bij is om te drinken.
Dieren die in shock zijn gaan sowieso geen water zitten drinken, omdat ze daar simpelweg gewoon niet aan 'denken' of zin in hebben.

Jij studeert zeker geen diergeneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 21:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 17-06-2005 @ 19:29 :
Ik bedoel, dat je er eventueel een bakje water bij kan zetten voor als hij weer genoeg bij is om te drinken.
Dieren die in shock zijn gaan sowieso geen water zitten drinken, omdat ze daar simpelweg gewoon niet aan 'denken' of zin in hebben.

Jij studeert zeker geen diergeneeskunde?
Nee, maar heb wel mijn ehbo diploma... als een mens is shock verkeerd moet je meteen 112 bellen en in GEEN geval laten drinken, hoeveel dorst hij ook heeft...
Maarja.. het woord shock wordt vaak verkeerd gebruikt...
Vertel eens... wat versta jij onder shock?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:17
Verwijderd
Bij een dier kun je er gerust water bij zetten, want in geval van shock zullen ze niet gaan drinken.

Onder een shock versta ik, puur lichamelijk (medisch om het zo maar te zeggen) het geheel ontregeld raken van praktisch je hele lijf, je temperatuur, bloedsomloop, je hele hebben en houden, zo gezegd. O.a. veroorzaakt door bloedverlies.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 22:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 18-06-2005 @ 17:17 :
Bij een dier kun je er gerust water bij zetten, want in geval van shock zullen ze niet gaan drinken.

Onder een shock versta ik, puur lichamelijk (medisch om het zo maar te zeggen) het geheel ontregeld raken van praktisch je hele lijf, je temperatuur, bloedsomloop, je hele hebben en houden, zo gezegd. O.a. veroorzaakt door bloedverlies.
oke dan.. in dat geval mag je dus NIET drinken
Een dier ook niet lijkt me, vooral omdat mensen dan aangeven dat ze dorst hebben... GEEN drinken geven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:22
Verwijderd
aaaaaaaaaaaah! ik bedoel al de hele tijd te zeggen dat een dier toch niet gaat drinken, ook al zet je er water bij, omdat het zich niet lekker voelt!
Pas als het zich beter voelt zal het weer aandacht gaan besteden aan andere dingen behalve het feit dat het zich niet lekker voelt.

arhg
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:33
Pinnok
Pinnok is offline
de kauw is weg, wsh gelukkig toch weggevlogen...
z'n ouders vlogen heel de tijd rond ons huis te kraaien. Hebik em weer vrijgelaten. Zat ie een hele tijd gewoon neer, hij kon niet vliegen... Ben verschillende keren gaan kijken of ie er nog zat, en na een paar uur was ie weg. Veel beter zo he! Ik vind het wel eigenaardig, het beestje kon bijna niet vliegen.
Zou het kunnen dat z'n ouders hem hebben meegenomen?
Oud 25-06-2005, 18:40
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Pinnok schreef op 19-06-2005 @ 19:33 :
de kauw is weg, wsh gelukkig toch weggevlogen...
z'n ouders vlogen heel de tijd rond ons huis te kraaien. Hebik em weer vrijgelaten. Zat ie een hele tijd gewoon neer, hij kon niet vliegen... Ben verschillende keren gaan kijken of ie er nog zat, en na een paar uur was ie weg. Veel beter zo he! Ik vind het wel eigenaardig, het beestje kon bijna niet vliegen.
Zou het kunnen dat z'n ouders hem hebben meegenomen?
Vet cool! Als de ouders komen moet je ze altijd loslaten ja, goed gedaan. Maar kan het niet zijn dat ie onder een struikje is gehupt offe,, dat ie toch wat beter kon vliegen dan je dacht? Maja, happy end!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten