Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 19:29
I-alone
I-alone is offline
Ik heb nog niet zo heel lang een nieuwe vriend, net 1,5 maand. In die periode zijn we heel snel gegaan met allerlei dingen en nu hebben we een pauze ingelast.

Daar zijn we donderdag mee begonnen en we hebben samen afgesproken om elkaar volgende week vrijdag weer te zien. We bellen ook niet, ook niet smsen of wat dan ook. Een hele week helemaal niets dus. Ik vind het ontzettend moeilijk om ook niet te smsen, maar dat leek mij beter.

Mijn vriend gaf eerlijk aan dat hij soms geen zin had om me te zien en dan liever bij zijn vrienden zat. Dat deed me wel heel erg pijn, maar ik was wel blij dat hij daar zo eerlijk over was. Ook heeft hij nog nooit echt een relatie gehad zoals hij nu met mij heeft en hij weet dus niet precies wat hij voor me voelt.

Heeft iemand ervaring hiermee?
En /of wat vind je van zo'n pauze?
Oud 25-06-2005, 19:34
Roos
Roos is offline
Bij mij werkt dat niet. Ik heb het wel 2x gedaan, en toen is het ook uitgegaan. In die "pauze" kwam ik erachter dat ik beter alleen af was.
Oud 25-06-2005, 19:34
Mardia
Mardia is offline
Ik vind t vreselijk irritant zo'n 'pauze', maar t lijkt haast onvermijdelijk in welke relatie dan ook.

Vaak komt er n moment waarop de een beslist om even wat afstand te nemen en het rustig aan te doen. Het enige wat je dan kan doen als persoon B is om die rust ook in acht te nemen. Laat hem of haar maar even voelen wat hij/zij mist.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Sorry, maar ik moest gelijk aan Ross en Rachel denken.

- "We were on a break!"
* "You know, Ross, why don't you put thát on your answering machine!"
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:44
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een pauze 'redt' geen verloren relaties, maar kan wel een hele goede plakker zijn op een klein gaatje in de fietsband.

Ik heb het vaak zien gebeuren, waarvan slechts twee keer echt een blijvend positief effect op een relatie waar te nemen was.

waarom voelt het alsof ik hier niet posten mag?
Oud 25-06-2005, 19:59
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 25-06-2005 @ 20:44
waarom voelt het alsof ik hier niet posten mag? [/B]
Dat weet ik niet
Oud 25-06-2005, 20:09
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Omdat ik me voel als een ponskaarten-programmeur in een delphi topic
Oud 25-06-2005, 20:30
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Na 1.5 maand al een pauze moeten inlassen vind ik nogal rap..

In die periode ben je meestal nog hartstikke verliefd en wil je zo veel mogelijk bij elkaar zijn..
Daarom ook dat dit een beetje raar is, in mijn ogen.

Als je na 1.5 al effe een pauze moet inlassen, zou ik toch eens serieus moeten nadenken.

En verder geloof ik eigenlijk niet in een pauze..
Het is wat Ir. De Narie zegt..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 21:23
Codaz
Codaz is offline
Het lijkt mij echt vreselijk als ik niet meer met mijn weinige vrienden om mag gaan van mijn vriendin. Ook lijkt het me klote als ik haar elke dag MOET zien
Van mij hoeft dat niet hoor...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 21:54
Yerli
Yerli is offline
Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet als hij zegt dat hij soms geen zin heeft om je te zien en liever bij zijn vrienden is, maar die wil hij natuurlijk ook nog graag zien lijkt me..

Maar goed, zelf heb ik eigenlijk ook geen goede ervaringen met het inlassen van pauzes.

Wat wil je eigenlijk met deze pauze bereiken?

(Bedoel er verder niks meehoor , vraag het me gewoon af..)
Oud 25-06-2005, 22:15
Verwijderd
Pauzes werken niet, meestal. Het geeft alleen maar aan dat je in wezen al te ver uit elkaar bent gegroeid/al niet zo goed bij elkaar past/gek genoeg op elkaar bent en het 'actief een pauze inlassen' voelt ook zoooo slecht. Voor mij dan, persoonlijke ervaring.

Het zal best voor een hoop mensen wél werken, maar dan moet het wel van twee kanten komen (erna ook echt weer bij elkaar willen zijn), dat geknipper en getwijfel of je nu wel of niet genoeg waarde ziet en ermee door wil is zo slopend

Misschien gewoon net ietsjes anders aanpakken dan een complete stop, gewoon wat minder contact? Ipv 3x per dag 1x in de twee dagen bellen? 3x in de week elkaar zien ipv elke dag?

Ik moet nog maar iemand tegen komen dat áls zoiets gebeurt, hij het ook werkelijk aan kan. I know i can. Ik hoop voor jou dat hij er zoeen is
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 22:24
JanDeVries
JanDeVries is offline
Na 1,5 maand al een pauze? Een paar vriendinnen van mij hebben ook een pauze in hun relatie ingelast, maar dan wel na een maand of 8. En dan vooral omdat ze het niet uit durven maken, en het zo langzaam dood willen laten bloeden.
Oud 25-06-2005, 22:29
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 25-06-2005 @ 21:30 :
Na 1.5 maand al een pauze moeten inlassen vind ik nogal rap..

In die periode ben je meestal nog hartstikke verliefd en wil je zo veel mogelijk bij elkaar zijn..
Daarom ook dat dit een beetje raar is, in mijn ogen.

Als je na 1.5 al effe een pauze moet inlassen, zou ik toch eens serieus moeten nadenken.

En verder geloof ik eigenlijk niet in een pauze..
Het is wat Ir. De Narie zegt..
Maar dat is het dis juist: mijn vriend weet niet of hij wel verliefd is...Hij kent dat gevoel niet en weet dus ook niet of hij het is ja of nee.
Hij zegt wel heel vaak dat hij gek op me is, dat hij het fijn vindt om bij me te zijn en zich heel erg op z'n gemak voelt bij me enz. maar verliefd zijn kent hij niet.
Oud 25-06-2005, 22:30
Methuus
Methuus is offline
Lol, na 1.5 maand al 'n pauze nodig.

Erm. Move on.
Oud 25-06-2005, 22:31
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
Codaz schreef op 25-06-2005 @ 22:23 :
Het lijkt mij echt vreselijk als ik niet meer met mijn weinige vrienden om mag gaan van mijn vriendin. Ook lijkt het me klote als ik haar elke dag MOET zien
Van mij hoeft dat niet hoor...
Het is niet zo dat ik hem dat verbied of wat dan ook, helemaal niet! Het kwam alleen wel es voor dat hij dan geen rekening met mij hield en naar mijn mening teveel deed waar hij zelf zin in had, zonder dan aan mij te denken...

En hij MOET mij helemaal niet zien, ik wil hem zelf ook niet elke dag zien. Hecht nogal waarde aan mijn eigen dingen doen, zoals dat ik naast hem nog uitga met vriendinnen enz.
Oud 25-06-2005, 22:35
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
Yerli schreef op 25-06-2005 @ 22:54 :
Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet als hij zegt dat hij soms geen zin heeft om je te zien en liever bij zijn vrienden is, maar die wil hij natuurlijk ook nog graag zien lijkt me..

Maar goed, zelf heb ik eigenlijk ook geen goede ervaringen met het inlassen van pauzes.

Wat wil je eigenlijk met deze pauze bereiken?

(Bedoel er verder niks meehoor , vraag het me gewoon af..)
Dat klopt en dat vind ik ook prima, maar zoals ik net al zei: als hij in dat geval geen rekening met mij houd, vind ik dat niet zo leuk.

Ik wil dat hij in deze tijd nadenkt over ons en alles op een rijtje zet. We zijn in de afgelopen maand echt heel snel gegaan en daar is dit nu het wond van...Ik doe dit ook uit een soort van zelfbescherming: als hij niet verliefd op me is en het gaat uit, dan liever nu dan over een half jaar ofzo. Klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben in vorige relaties nogal gekwetst en dat wil ik nu voorkomen.
Oud 25-06-2005, 22:39
I-alone
I-alone is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-06-2005 @ 23:15 :
Ik moet nog maar iemand tegen komen dat áls zoiets gebeurt, hij het ook werkelijk aan kan. I know i can. Ik hoop voor jou dat hij er zoeen is
Dat van het minderen van contact zat ik zelf ook al aan te denken. Ik heb een ''regel'' al overtreden door hem net te smsen...We gaan beiden uit in de stad en hij zei ''...misschien zie ik je daar, maar ik weet niet of de rest ook gaat...''

Wat bedoel je precies met het?
Oud 25-06-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
I-alone schreef op 25-06-2005 @ 23:39 :
Dat van het minderen van contact zat ik zelf ook al aan te denken. Ik heb een ''regel'' al overtreden door hem net te smsen...We gaan beiden uit in de stad en hij zei ''...misschien zie ik je daar, maar ik weet niet of de rest ook gaat...''

Wat bedoel je precies met het?
'dat hij het ok werkelijk'
die het?

'Het' als in je relatie een tijdje op een laag pitje zetten en wat meer vrijheid en onafhankelijkheid verwachten, eventjes wat rustiger aan. Dat hij niet in paniek raakt je kwijt te raken, niet teveel rare denkbeelden gaat vormen over dingen die er niet zijn ('ze vindt me niet aantrekkelijk meer' en al die andere emotionele crap) eventueel de andere kant op schiet en je helemaal links laat liggen want 'hey, dat was nog makkelijk ook. Misschien voel ik minder voor haar dan ik dacht'.

Dan kun je zwaaien met je handje, maarja... 1,5 maand is niks. Als je nu alweer je zuurstof nodig hebt, weet je dan uberhaupt wel zeker of je hiermee door wil gaan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:09
zeep007
zeep007 is offline
Een pauze na 1,5 maand is niet gezond. Dan behoor je volgens mij nog smoorverliefd te zijn en wil je elkaars zuurstof zijn, bij wijze van.
Als je dan al een pauze neemt om de voel op een rijte moet zeten is er al goed iets mis is met de relatie of met de verliefdheid op zich.

Theoretisch zou het kunnen werken, in de praktijk heb ik het nog nooit gezien. Een pauze is meestal; wen er maar alvast aan, dit gaat niet meer goedkomen.

Sorry, voor de harde bewoording, tuurlijk hoop ik voor je dat het beter uitpakt, maar helaas heb ik nog nooit goede ervaringen over pauzes gehoord. Tenzij je de term "knipperlicht" relatie je aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 00:10
Verwijderd
Jep ik ken het, had ook met een jongen die niet wist wat hij voor me voelde. Ik ga m tijd om na te denken, deed hij helaas niet. Want paar dagen later zoenden we weer en dacht ik dat het goed zat. Maar helaas.

Het lijkt me gewoon niet gezond dat er nu al een pauze moet komen. En ook dat hij bijvoorbeeld zegt dat ie liever bij zn vrienden zit. Maar goed, misschien moet de liefde nog wat meer groeien.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 00:13
Verwijderd
"ja dan nemen we even pauze, dan kan ik wat anderen neuken en dan over 2 maandjes zijn we weer verliefd"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 05:45
Roos
Roos is offline
Is het al uit?
Oud 26-06-2005, 07:07
Verwijderd
Ik kan het niet voor anderen zeggen, maar voor mij werkt het nemen van een pauze niet.

Heb het wel eens gedaan, maar dan mis ik haar vervolgens zo dat ik na 2 dagen toch weer aan de telefoon hang
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 11:10
Verwijderd
Citaat:
I-alone schreef op 25-06-2005 @ 23:29 :
Maar dat is het dis juist: mijn vriend weet niet of hij wel verliefd is...Hij kent dat gevoel niet en weet dus ook niet of hij het is ja of nee.
Hij zegt wel heel vaak dat hij gek op me is, dat hij het fijn vindt om bij me te zijn en zich heel erg op z'n gemak voelt bij me enz. maar verliefd zijn kent hij niet.
Dan is hij dus niet verliefd. Volgens mij weet íedereen het zeker als ze verliefd zijn. Bovendien, in de eerste maand al iets hebben van 'hm, nee, eigenlijk heb ik helemaal geen zin om mijn vriendin te zien,' dat komt niet echt verliefd over.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 11:39
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-06-2005 @ 06:45 :
Is het al uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2005, 12:31
Yurgentje
Yurgentje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-06-2005 @ 20:43 :
Sorry, maar ik moest gelijk aan Ross en Rachel denken.

- "We were on a break!"
* "You know, Ross, why don't you put thát on your answering machine!"
hahaha nog een friends fan hier
Oud 26-06-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
I-alone schreef op 25-06-2005 @ 20:29 :
Heeft iemand ervaring hiermee?
En /of wat vind je van zo'n pauze?
Als je na 1,5 maand al een pauze in moet lassen kan dat niet veel goeds voorspellen. Ik zou persoonlijk nooit meer een pauze inlassen in mijn relatie. Maak het dan meteen uit.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:13
Verwijderd
Na anderhalve maand een 'pauze' nemen is uitmaken voor watjes.

Kortom, ik zou mijn tijd hier niet aan verspillen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 18:23
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
I-alone schreef op 25-06-2005 @ 23:35 :
Dat klopt en dat vind ik ook prima, maar zoals ik net al zei: als hij in dat geval geen rekening met mij houd, vind ik dat niet zo leuk.

Ik wil dat hij in deze tijd nadenkt over ons en alles op een rijtje zet. We zijn in de afgelopen maand echt heel snel gegaan en daar is dit nu het wond van...Ik doe dit ook uit een soort van zelfbescherming: als hij niet verliefd op me is en het gaat uit, dan liever nu dan over een half jaar ofzo. Klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben in vorige relaties nogal gekwetst en dat wil ik nu voorkomen.
Nee, klinkt niet zo raar. Als je het wilt moet je het gewoon doen. Als het in die anderhalve maand zo snel is gegaan, je twijfelt en je bent al eerder gekwetst dan kan ik begrijpen dat je gewoon even een weekje wilt nadenken en kijken wat wat hij ervan vind..
Reageren

Regels voor berichten