Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 18:31
Stefanie
Stefanie is offline
Ik woon in een flat op de bovenste verdieping (met een plat dak) dus het is op mijn kamer redelijk warm. Ik geef mijn cavia's af en toe wat fruit uit de koelkast en heb ze een keer in een badje met water gedaan. Verder weet ik niet echt manieren om ze 'koel' te houden.

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie huisdieren het een beetje koel hebben op hete dagen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2005, 18:39
leucomelas
leucomelas is offline
wij zetten ze in ieder geval uit de zon als ze daar in staan.
we hebben een grote bak water in iedere kooi gedaan, zodat ze drin kunnen springen mochten ze dat willen.
ook hebben we bij de muizen buiten een grote zeiknatte handoek voor de kooi gehangen, zodat er geen zon doorkomt en het tenminste een beetje verkoeld wordt door het water.
ook geven we ze idd fruit en groente uit de koelkast.
Oud 24-06-2005, 18:44
Verwijderd
Daar zorgen ze zelf voor...normaal liggen ze opgerold op de bank, op de stoel of op bed, nu liggen het grootste deel van de dag uitgestrekt op de vloer (laminaat) of ze gaan in de gang op de trap liggen (dat is het koelste deel van het huis).

Wij zorgen wel voor voldoende vers water natuurlijk.

We hebben twee katten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 18:53
Bloem
Bloem is offline
Mijn hond loopt de hele dag heen en weer tussen vol-in-de-zon-op-het-gras en de koele tegels in de schaduw, en ipv dat hij nu naast me (op mijn kamer) op zn mand ligt, ligt 'ie languit op het zeil, lekker koel. Dat regelt 'ie dus zelf wel.

We gaan nu alleen niet midden op de dag met hem wandelen, want dat is veel te warm voor hem, dat vindt ie helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 19:06
Lajo
Lajo is offline
Een natte doek helpt geen drol.
Door het water gaan de vezels uit elkaar, waardoor de zon beter naar binnen kan schijnen...
Oud 24-06-2005, 20:00
Raven
Raven is offline
mijn valkje gaat lekker onder de douche
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 20:47
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb m'n pony niet te zwaar velast met rijden en daarna een lekkere douche gegeven
bovendien wordt het dak van de stallen besproeid dus zijn de stallen niet heel heet, en ze hebben een automatische drinkbak dus altijd vers water. m'n pony heeft haast geen last van de warmte.
Oud 25-06-2005, 13:23
11568
11568 is offline
Kat zoekt het zelf wel uit. Ik weet niet waar die is met die hitte, in elk geval niet binnen.
De hond ligt meestal te hijgen op het laminaat en zo af en toe loopt ze naar buiten en dan doe ik 'r onder de tuinslang, vindt ze lekker.
Konijnen hebben normaal een ren op de tegels maar nu lopen ze dag en nacht in een ren op het gras, dat lijkt toch koeler te zijn. Als het echt heet wordt maak ik ze nat, ook al vinden ze dat niet leuk.
Naar pony ga ik alleen héel erg vroeg of rond een uur of 10 's avonds. Half uurtje rijden. Gister longeerde ik haar en na 10 minuten was ze overal al zeiknat terwijl dat met normaal weer pas een uur duurt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 15:45
MTpower
MTpower is offline
mijn hond gaat altijd buiten in de schaduw liggen...
Verder zorg ik er sowiezo voor dat er genoeg water staat zodat ie wel genoeg te drinken heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:09
Nona
Nona is offline
Uit de zon houden, en zodra het in de avond wat af begint te koelen zet ik de schuifdeur naar de tuin open. Dan gaat ze eerst een half uur met dr snuit voor de opening zitten.

Bij ons in huis is het ook niet zo heel warm, daar hebben mijn ouders een hekel aan. Dus ik denk niet dat mijn konijn snel zielig is.
Oud 28-06-2005, 20:29
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wij hebben een boxer. Met dit weer hijgt hij al als je nog geen 5 minuten gelopen hebt. We lopen dus niet langer dan 10 minuten per keer met hem met deze temperaturen.
Oud 28-06-2005, 22:07
Verwijderd
Onze honden zijn een beetje vreemd geloof ik; op het moment dat de tuindeuren opengaan, installeren zij zich gezamelijk voor de opening en gaan zij tien à vijftien minuten een beetje stupide in de zon zitten knipperen.

Kom OP, je bent al pikzwart en dan doe je zoiets?!
En dan gaan ze daarna hijgend en puffend op de koele tegelvloer in de vestibule liggen, ja ehhh....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
M'n paard wordt gewoon gereden zoals altijd of gaat een uur aan de longeerlijn. Verder mag hij een tijd in de shaduw buiten staan en spuit ik hem 2 á 3 keer per dag met water af. De stal waarin hij staat is hoe dan ook al koel en als hij op de wei staat krijgt hij een deken op dat UV en warmte afstotend is, zodat hij het ook niet warm krijgt. Daarbij heeft hij een automatische drinkbak.

Voor mijn honden parkeren we telkens een ventilator in de woonkamer waar ze dan voor kunnen gaan liggen. Ze krijgen voldoende vers water en zoeken uit zich zelf al een koel plekje op de plavuizen.

M'n dwergpapegaaitjes wil ik met dit weer nog weleens buiten parkeren in de schaduw. Vinden ze leuk. Hebben een grote waterbak waar ze constant in bezig zijn en ook ruim voldoende water en voedsel.

Bij mijn hamster heb ik ook een kleine ventilator geparkeerd, al heeft hij toch geen last van de warmte.
Oud 29-06-2005, 17:22
Verwijderd
een ventilator? bij je hamster?

Dat lijkt me eigenlijk niet zo heel erg verstandig.

Edit: vooral omdat al dat soort klein grut meestal erg gevoelige luchtwegen hebben en door langdurig een ventilator hun richting in te laten waaien kunnen de slijmvliezen uitdrogen.

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hij staat ook niet direct op zijn kooi gericht. Maar het was/is telkens stikbenauwd op mijn kamer en als ik mijn ramen openzet zorgt dat nogal snel voor tocht. Ventilator zorgde toch nog voor een beetje koeling, want anders is het gewoon écht niet te doen
Oud 29-06-2005, 22:28
Verwijderd
Nee oke, als de ventilator niet recht op de kooi gericht staat zal het wel meevallen idd, maar je hebt soms van die mensen met dergelijke 'briljante' ideëen die hun hamster wat koelte toe willen waaien enzo
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
Haha inderdaad
Oud 30-06-2005, 18:43
Verwijderd
Op warme dagen is mijn kamer de heetste en benauwdste plek in het huis. En toch; op zulke dagen gaat Poeske juist op die plek liggen chillen!

Nouja ik heb dus geen tips voor het koel houden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:49
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 30-06-2005 @ 19:43 :
Op warme dagen is mijn kamer de heetste en benauwdste plek in het huis. En toch; op zulke dagen gaat Poeske juist op die plek liggen chillen!

Nouja ik heb dus geen tips voor het koel houden...
Ik heb zes katten, en die doen dat dus ook erg vaak.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 08:56
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Als het echt warm is leg ik koelelementen uit de vriezer in het caviahok, gewikkeld in een grote doek (twee washandjes eromheen kan ook). Ingevroren flesjes water met een doek eromheen doen het ook prima. Wel zorgen dat de doek niet los kan raken. Cavia's vinden het ook fijn om natgespoten te worden met een plantenspuit! Hoewel ze er eerst wel even aan moeten wennen natuurlijk. Ik maak de oren en dat kale plekje erachter ook van tijd tot tijd nat met koud water, gewoon met m'n vingers.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:14
Somebody Special
Somebody Special is offline
Onze hond heeft het erg slecht met de warmte van de afgelopen week.
Ze heeft een hartkwaal, je merkt dan duidelijk dat aar hartje het bijna niet trekt op zulke dagen.
Wandelen doen we geen stap overdag, ze zou dood neervallen, dus alleen 's morgens vroeg en/of 's avonds laat.
Verder ligt ze de hele dag op bed waar de airco dag en nacht aan staat en zo af en toe loopt ze de zon in om er dan zo hijgend uit te komen dat ik denk dat ze dood gaat
Dan zet ik haar even onder de douche om een beetje af te koelen.
Reageren

Regels voor berichten