Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2001, 08:21
Gilo
Gilo is offline
wat is jullie mening hierover van deze 2 pakketen en de voor - en nadelen. Graag jullie mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2001, 08:29
Marc S
Marc S is offline
Ik gebruik zelf StarOffice 5.2 op kantoor (onder Windows 2000). Tja, voor- en nadelen... hmm, voor de meeste dingen die ik doe zijn beide suites prima geschikt; zij het niet dat StarOffice gratis is en M$ Office een hoop geld kost...

Het feit dat ik mijn werk ook met StarOffice kan afhandelen en dat het gratis is, was voor mij voldoende

Wel is StarOffice iets trager qua reactie, mede door de eigen GUI en desktop (vreet aardig wat aan geheugen), maar daar merk je weinig van op een snelle machine.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 11:52
Jozzy
Jozzy is offline
Het voordeel van StarOffice is, dat het werkt... (en ja, ik draai gewoon Win ME)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 11:55
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik gebruik zelf StarOffice 5.2 op kantoor (onder Windows 2000). Tja, voor- en nadelen... hmm, voor de meeste dingen die ik doe zijn beide suites prima geschikt; zij het niet dat StarOffice gratis is en M$ Office een hoop geld kost...

Het feit dat ik mijn werk ook met StarOffice kan afhandelen en dat het gratis is, was voor mij voldoende

Wel is StarOffice iets trager qua reactie, mede door de eigen GUI en desktop (vreet aardig wat aan geheugen), maar daar merk je weinig van op een snelle machine.

scheelt weer van die dure licenties van Microsoft dat is ook het grootste voordeel!

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 13:08
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Gilo schreef:
wat is jullie mening hierover van deze 2 pakketen en de voor - en nadelen. Graag jullie mening
Microsoft Office is imho beter.

Voordelen Microsoft tov SO:

* Het is een standaardpakket.
* Er zijn veel mensen die je met de meest vage dingen kunnen helpen.
* De bestanden die het produceert worden vrijwel overal gebruikt. (standaard .doc-bestanden e.d.)

Voordelen StarOffice tov Microsoft:
* Het is gratis.

StarOffice 5.2 is (hier - op een relatief langzame machine (300MHz., 192MB) vergeleken met Office 97 langzaam, irritant en langzaam.

StarOffice 6 belooft veel goeds.
(het blijft - hier - langzaam, maar dat is OfficeXP ongetwijfeld ook)

Conan... is misschien te subjectief?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:22
cryforhelp
cryforhelp is offline
In mijn opzicht is staroffice altijd beter, ik ben nu een beetje aan t klooien met 6 beta en tis wel grappig, tzelfde als office 97 die ik ook draai. Het grootste voordeel is natuurlijk dat t geen microsoft is (smerige monopolisten).
Oud 29-11-2001, 19:50
pietje63
pietje63 is offline
ok, ik ben zelf ook wel anti M$ maar jullie zitten erg te zeiken

ik wil geen ms office omdat het van misrosoft is, en volgens mij hebben de meeste mensen die hiet zitten te zijken over dat ms office geld kost zelf ook wel illegale software, duz..

ik ben zelf gewoon hardstikke tevreden met ms office, een van de goede dingen van microsoft, en nog redelijk snel ook
Oud 29-11-2001, 19:54
brok
brok is offline
Ik vind Office XP goed draaien, no problems at all, behalve dan dat Outlook 2002 gewoon zuigt, maarja dat deed ie altijd al (Outlook Express roeleert)
Oud 29-11-2001, 20:10
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

ik wil geen ms office omdat het van misrosoft is, en volgens mij hebben de meeste mensen die hiet zitten te zijken over dat ms office geld kost zelf ook wel illegale software, duz..

ik ben zelf gewoon hardstikke tevreden met ms office, een van de goede dingen van microsoft, en nog redelijk snel ook

doordat het zo vet gekopieert word het vet verspreid, waardoor het marktaandeel vet groot is. en jij gaat gebruiken wat andere gebruiken en omdat het makkelijker is. je helpt microsoft wel degelijk door illegale kopies te gebruiken. indirect dan.

Oud 29-11-2001, 20:14
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Spacey schreef:
doordat het zo vet gekopieert word het vet verspreid, waardoor het marktaandeel vet groot is. en jij gaat gebruiken wat andere gebruiken en omdat het makkelijker is. je helpt microsoft wel degelijk door illegale kopies te gebruiken. indirect dan.

[/B]
ja, weet ik, maar ik zit er niet meer dat ik microsoft help, zolang ik er zelf maar niet minder van wordt
Oud 29-11-2001, 21:25
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:

oke dan,
dat t gratis is is alleen belangrijk voor zij die een bedrijf hebben,
wat er nog meer als voordeel aanhangt?
in SO zitten minder bugs (of er zijn er minder bekend) dus als je weer zon standaard worm virusje hebt dat zich dmv fouten in Office zich wil fwden kan je m lekker zien crashen

ik kijk met smart uit naar SO 6,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten