Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 17:24
mlagerwerf
mlagerwerf is offline
Wat te doen als je vriendin alleen maar kan zeiken?

Even een voorbeeldje van net...
We hadden met paar vrienden afgesproken om naar Madagascar te gaan vanavond, dus ik samen met een vriend van mij vandaag op het werk gereserveerd. Dus ik laat het mijn vriendin net weten wordt ze boos omdat ik niet aan haar heb gevraagd hoe laat we gaan en dat ze niet naar de late wil. Ze is morgen gewoon vrij enzo maja dat maakt haar niet uit. Dus hangt ze de telefoon op, ik probeer paar keer terug te bellen en ze hangt telkens op, dus dan maar een smsje. Geen reactie...
Krijg ik een smsje: ik wil geen 2e keus zijn en ik wil je niet meer zien. ( ik doe altijd alles voor haar en ze zei van de week nog dat ik niet altijd zo lief moest doen)
En dit is maar een voorbeeld van vandaag...
Het probleem is dat ik super veel van haar hou en dr egt niet kwijt wil. Maar als ze weer is zo doet heb ik soms egt het gevoel dat ze maar moet oprotten.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 17:26
Verwijderd
Eens echt met haar praten lijkt me iig verstandig (niet via de telefoon en niet op een moment dat ze al dwars doet).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:28
Verwijderd
Je houdt van haar, maar ze is strontvervelend. Waarom hou je dan van haar? Gewoon even de balans opmaken: is ze vaker vervelend dan leuk, dan maak je het uit.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:30
mlagerwerf
mlagerwerf is offline
Heeft weinig zin denk ik, als ik een keer serieus met dr wil praten begint ze alleen maar te lachen als ik bv. vraag wat ik verkeerd heb gedaan in haar ogen of weet ik veel wat. En ze zegt dat ik nooit serieus kan zijn, als zij t erges over wil hebben.

K vind haar gewoon soms zo oneerlijk. Als ik bv. ff 5 minuten later bij haar ben, omdat n vriend wat kwam afgeven ofzo dan heb ik mega ruzie. En zij komt rustig 1,5 uur te laat en dan mag ik niks zeggen dr over.

Over sommige dingen valt gewoon niet met haar te praten...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:32
Suey
Suey is offline
Wat Nare Man zegt.
En een vriendin van me kan ook zo doen tegen dr vriend, dan begrijp ik haar echt niet. Maar hij is eraan gewend geraakt en ze hebben al een jaar iets met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
mlagerwerf schreef op 29-06-2005 @ 18:30 :
Heeft weinig zin denk ik, als ik een keer serieus met dr wil praten begint ze alleen maar te lachen als ik bv. vraag wat ik verkeerd heb gedaan in haar ogen of weet ik veel wat. En ze zegt dat ik nooit serieus kan zijn, als zij t erges over wil hebben.

K vind haar gewoon soms zo oneerlijk. Als ik bv. ff 5 minuten later bij haar ben, omdat n vriend wat kwam afgeven ofzo dan heb ik mega ruzie. En zij komt rustig 1,5 uur te laat en dan mag ik niks zeggen dr over.

Lijkt me een behoorlijke feeks, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:34
Verwijderd
Eh, oke je had het wel even kunnen vragen, maar die reactie van haar slaat echt nergens op

Van iemand houden kan ook wel als die persoon vervelend is, je moet jezelf alleen afvragen of je daar nou gelukkig van wordt en jezelf gewoon standaard op de eerste plaats zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:

Dan sluit ik me aan bij nare man.

(Of toch een keer gewoon heel duidelijk tegen haar zijn, dat je serieus met haar wilt praten en dat als ze dat niet kan, ze dan de pot op kan oid (als je dat vindt dan tenminste ). Vaak kunnen mensen het dan opeens wel.)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:42
Iduna
Iduna is offline
Volgens mij kan ik af en toe ook wel zeiken, maar dan weet ik achteraf wel dat het niet helemaal eerlijk was. Maar hij kan af en toe ook wel het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Heeft zij door dat zij onredelijk is? Zo nee, dan valt er ook niet met haar te praten.. Als je wel wilt praten, dan moet je even zorgen dat jij je verhaal kwijt kunt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:46
Counterfeit
Counterfeit is offline
fock die bitch gek
Oud 29-06-2005, 17:49
Blackgeni
Blackgeni is offline
Idd als ze jouw beslissingen niet respecteerd wat moet je dan nog met haar?
Oud 29-06-2005, 17:54
mlagerwerf
mlagerwerf is offline
Ze weet zelf iig niet dat ze onredelijk is want dat vind ze van mij altijd...

Maja zien wel hoe het gaat lopen, denk nie da ik zo makkelijk kan zegge da t over is..maar komt goed (hoop ik)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:55
bindmiddel
bindmiddel is offline
Je laat over je heen lopen dude, je bent te goed. Laat haar eens merken dat ze ook best wat mag doen voor jullie relatie.......Het hoeft toch niet allemaal van jou te komen
Oud 29-06-2005, 17:57
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Op deze leeftijd vind ik het niet anders dan logisch dat je vriend of vriendin op de tweede plaats komt. Als het echt voorbestemd is en al dat soort gezweef, dan krijgen jullie later alle tijd nog wel samen.
Is ze niet gewoon ongesteld? Ik kan ook zo doen als ik in die week zit. Of heeft ze het echt altijd?
Ik zou dan niet zo over me heen laten lopen.
Hoeveel je ook van haar houdt, dit is toch niet fijn een relatie hebben met iemand?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:03
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 29-06-2005 @ 18:46 :
fock die bitch gek
Oud 29-06-2005, 18:08
esprit-chick
esprit-chick is offline
klinkt als n verwend kut kind, en dat maak ik op uit jouw woorden....

zegt genoeg dunkt me....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:20
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 29-06-2005 @ 19:08 :
klinkt als n verwend kut kind, en dat maak ik op uit jouw woorden....

zegt genoeg dunkt me....
jup

waarom geef je haar geen robot cadeau
Oud 29-06-2005, 18:27
Verwijderd
het went
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2005 @ 18:28 :
Je houdt van haar, maar ze is strontvervelend. Waarom hou je dan van haar? Gewoon even de balans opmaken: is ze vaker vervelend dan leuk, dan maak je het uit.
Agree

Zij behandelt je als een hoop stront, terwijl jij zegt alles voor haar over te hebben. Vreemde manier van houden van heb jij dan
Oud 29-06-2005, 19:10
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
mlagerwerf schreef op 29-06-2005 @ 18:24 :
Wat te doen als je vriendin alleen maar kan zeiken?

Even een voorbeeldje van net...
We hadden met paar vrienden afgesproken om naar Madagascar te gaan vanavond, dus ik samen met een vriend van mij vandaag op het werk gereserveerd. Dus ik laat het mijn vriendin net weten wordt ze boos omdat ik niet aan haar heb gevraagd hoe laat we gaan en dat ze niet naar de late wil. Ze is morgen gewoon vrij enzo maja dat maakt haar niet uit. Dus hangt ze de telefoon op, ik probeer paar keer terug te bellen en ze hangt telkens op, dus dan maar een smsje. Geen reactie...
Krijg ik een smsje: ik wil geen 2e keus zijn en ik wil je niet meer zien. ( ik doe altijd alles voor haar en ze zei van de week nog dat ik niet altijd zo lief moest doen)
En dit is maar een voorbeeld van vandaag...
Het probleem is dat ik super veel van haar hou en dr egt niet kwijt wil. Maar als ze weer is zo doet heb ik soms egt het gevoel dat ze maar moet oprotten.

Ik zou in dit geval zeggen, dat je het gewoon lief bedoelde om plaatsen te reserveren en omdat jij er van uit ging dat wanneer zij vrij is, het niet uitmaakt of je gezellig de late film neemt of de vroege. Dat ze het verkeerd begrijpt, en dat jij niet altijd met haar hoeft te overleggen over hoe en wat. Druk haar gewoon even op de feiten dat het niet leuk voor jou is dat ze zo reageert. En als het structureel is, zou ik goed met haar gaan praten en evt als het niet verandert heerlijk voor jezelf kiezen en haar de bons geven. Misschien dat ze dan bekeert. Het is in iedergeval niet leuk voor jou.

Wat betreft dat ophangen, bel hoogstens 2 keer terug en laat het dan bekoelen. Dat is beter dan steeds terug gaan bellen. Zij lkan terugbellen, ze hang immers boos (om niks) op.
Oud 29-06-2005, 19:12
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:

Dit had ik niet gelezen.
Ik denk dat je er beter mee kan stoppen, als het echt zo is dat alleen zij de kwaaie is. Dit is niet goed, en je wordt er zelf niet gelukkiger van. Als je ook niet serieus met haar kan praten, hou er dan aub mee op. Doe jezelf een plezier.
Oud 29-06-2005, 19:22
Akilina
Akilina is offline
Ik deed dit gedrag zelf vertonen toen ik een relatie had. En het komt zeker voort uit onzekerheid en dergelijke. Maar blijkbaar is het gedrag dat z'n vruchten afwerpt, anders zou ze het niet zo vaak doen. Blijkbaar is dat vervelende gedrag (want dat is het gewoon) een soort van belonend en haalt ze er iets uit (bevestiging of zo).

Want ze meent er niets van en wil alleen maar aandacht of zo en ze weet dat ze ermee weg zal komen. Ik denk echt niet dat je het serieus moet nemen, dat ze het bijvoorbeeld uit zal maken of zo. Dat is alleen maar om je uit te tent te lokken en om jou angstig te maken en om aandacht te krijgen van je.

Misschien moet je het gewoon eens negeren, anders blijft het zo'n neerwaartse spiraal. Gewoon zeggen dat je veel van haar houdt, maar dat je het niet accepteert dat ze telkens zo idioot doet en dat zulke acties de relatie ook niet echt leuk maken. Dan zal dit gedrag snel stoppen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:39
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Akilina schreef op 29-06-2005 @ 20:22 :
Want ze meent er niets van en wil alleen maar aandacht of zo en ze weet dat ze ermee weg zal komen. Ik denk echt niet dat je het serieus moet nemen, dat ze het bijvoorbeeld uit zal maken of zo. Dat is alleen maar om je uit te tent te lokken en om jou angstig te maken en om aandacht te krijgen van je.
En dus speelt ze een heel gemeen manipulatief spelletje met je, voortkomend uit haar (irreële) angst om jou te verliezen. Ze is jouw grenzen aan het verkennen, maar die tevens ook steeds weer aan het verleggen, omdat haar gedrag zo onvoorspelbaar is en zij steeds weer een bepaalde reactie bij jou probeert uit te lokken. Waarschijnlijk kan ze na zo'n reactie opeens weer ook poeslief tegen je zijn.. Zegt ze ook vaak tegen je dat ze bang is dat jij haar verlaat en vraagt ze steeds om bevestiging van jouw liefde voor haar?

Citaat:
Ik deed dit gedrag zelf vertonen toen ik een relatie had. En het komt zeker voort uit onzekerheid en dergelijke. Maar blijkbaar is het gedrag dat z'n vruchten afwerpt, anders zou ze het niet zo vaak doen. Blijkbaar is dat vervelende gedrag (want dat is het gewoon) een soort van belonend en haalt ze er iets uit (bevestiging of zo).

Misschien moet je het gewoon eens negeren, anders blijft het zo'n neerwaartse spiraal. Gewoon zeggen dat je veel van haar houdt, maar dat je het niet accepteert dat ze telkens zo idioot doet en dat zulke acties de relatie ook niet echt leuk maken. Dan zal dit gedrag snel stoppen denk ik.
Misschien wel, misschien ook niet, omdat dat voor haar weer een extra angst op kan leveren hem te verliezen. Waardoor haar gedrag alleen maar toe zal gaan nemen. En hoe meer hij geeft, hoe meer zij zal gaan vragen, om in haar rol te kunnen blijven. Een rol die veilig voor haar is.

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:08
Crunchie
Crunchie is offline
Volgens mij is het gewoon een zeer naief en onzeker meisje die bevestiging nodig heeft. Borderline kan je op zo'n manier wel aan elke puber koppelen en dat is te zwaar in dit geval denk ik.

Negeer haar maar een paar keer flink, zoals Akilina al zei. Toch ook proberen met haar te praten daarna, want anders kom je niet verder.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2005 @ 18:28 :
My thoughts exactly.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 20:23
evanescence
evanescence is offline
zeggen dat ze niet moet zeiken...
maar dan niet op een botte manier behalve als ze het echt te bont maakt!
Oud 29-06-2005, 21:39
MTpower
MTpower is offline
typisch geval van ongesteldheid
En hoe oud is ze?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:17
W1A
W1A is offline
*klinkt bekend*

een goede vriend heeft precies hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk is het uitgegaan en nu ergert ie zich kapot omdat hij vindt dat ie te lang bij haar is gebleven en zo veel moeite voor niks heeft gedaan.

(Nu was zijn ex nog erger als ik de verhalen mag geloven)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:17
Shitonya
Shitonya is offline
Uitmaken
En wat nare man zei natuurlijk. Hangt er ook vanaf:
- hoeveel je zelf zeikt
- of je hier ooit met haar normaal over kan praten
- hoe oud ze is, hoe lang ze al zo zeikt
- of je hier aan kan wennen/ of je hiermee kan leven
- of dit alles het wel waard is
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 00:43
bamiPoep
bamiPoep is offline
smack die biach
Oud 30-06-2005, 09:10
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Typisch geval van attentionwhore. Praten hierover, of dumpen. Het wordt alleen maar erger.
Oud 30-06-2005, 09:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2005 @ 18:33 :
Lijkt me een behoorlijke feeks, eigenlijk.
Oud 30-06-2005, 09:36
vidaaa
vidaaa is offline
Wat heb je aan een vriendin als je er niet eens serieus mee kan praten moet ze wel heeeeel knap zijn als je het daar mee volhoudt
Oud 30-06-2005, 10:13
JJ13
JJ13 is offline
probeer eens met haar te [raten en zeg wat je dwarszit en anders negeer haar n tijdje als ze weer zo doet.
Oud 30-06-2005, 10:54
Cookie
Cookie is offline
Diagnose: Je zit onder de plak.
Oud 30-06-2005, 11:12
Verwijderd
wordt je ook geslagen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:14
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-06-2005 @ 12:12 :
wordt je ook geslagen?

Je houd wel van dr maar hoe zie je het over een aantal jaar? Hoe gaat ze zich dan gedragen als je nu geen maatregelen neemt?
Oud 30-06-2005, 11:49
007--inge
007--inge is offline
Citaat:
Cookie schreef op 30-06-2005 @ 11:54 :
Diagnose: Je zit onder de plak.

Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 30-06-2005 @ 12:12 :
wordt je ook geslagen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:18
Pluis
Pluis is offline
wat een doos...
typisch geval van iemand die het niet heeft begrepen.. dit mag je dus lekker tot in detail gaan uitleggen, zodat ze snapt dat ze geen 2e keus is (ze trekt geloof ik nogal snel conclusies).
ik hoop echt voor je dat ze niet op alles zo overdreven reageert.
vind het ook vrij ondankbaar. Ben je zo lief voor d'r en dan miept ze over zoiets onbenulligs.. Ze heeft geloof ik een beetje een luxeprobleem: alles voor elkaar en dan maar zoeken naar kleine foutjes. *zucht*

Kleine suggestie: uitmaken voordat zij het doet.. heb je iig je waarde nog.. wat moet je met zo'n persoon?

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:22
Verwijderd
Swaffel d'r een blauw oog om te laten zien dat jij, man zijnde, nog steeds de baas bent. Als het dan niet op houdt maak je het uit.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:48
Verwijderd
Ik begrijp denk ik wel een beetje waarom ze zo doet. Bij mij is het in ieder geval zo dat ik er niet van houdt dat mensen dingen voor mij regelen zonder mij erbij te betrekken. Misschien wil ze morgen voor school aan het werk, heeft ze het druk, is ze moe etc... Je zou kunnen proberen om haar iets meer bij het overlegproces te betrekken.

Dat neemt niet weg dat haar gedrag in deze situatie buiten de perken is en als ze het vaak doet, je je relatie maar eens moet gaan evalueren.

Oh trouwens, je topictitel geeft de kern van het probleem al aan, en ik neem aan dat je die zelf bedacht hebt?

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:14
Fainne
Fainne is offline
Hoe oud is jouw vriendin seg? Haar reactie komt op mij over als die van een kind in zijn eerste puberjaren.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Vuur met vuur bestrijden: keihard afleren, dus.

Als ze zegt: "Ik wil geen tweede keus zijn" o.i.d., gelijk torpederen en zeggen dat ze 15de keus is.
Als je niet mag zeggen dat ze 1.5 uur te laat, lekker de hele dag erover zeiken en in d'r face ermee zitten.
Als ze uitlacht als je serieus wilt praten, dan zou ik me moeilijk kunnen inhouden waarschijnlijk, maar het beste wat je dan kunt doen is gewoon opstaan er vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:39
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 29-06-2005 @ 18:46 :
fock die bitch gek
Voor het eerst dat ik zo'n bekrompen mening ondersteun .
Maar ze is echt een bitch dus doe je zelf een plezier en dump d'r. Of ze moet natuurlijk in eens heeeeel anders zijn...
Oud 30-06-2005, 19:02
Sade
Sade is offline
Citaat:
mlagerwerf schreef op 29-06-2005 @ 18:24 :

Persoonlijk zou ik zo'n vriendje dumpen

Maar ik neem aan dat je haar niet zomaar kwijt wil, dus misschien valt erover te praten.
Oud 30-06-2005, 19:47
snoopy
snoopy is offline
Ik kan er sowieso al niet tegen als ik iets wil uitpraten en hij hangt steeds op. Op dat punt zou ik al ontzettend geirriteerd raken. Dan komt de rest er nog bij. Wat rest is een simpele optelsom: lullig+lullig+lullig=uitmaken!
Oud 30-06-2005, 19:47
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
FuSe schreef op 30-06-2005 @ 16:22 :
Swaffel d'r een blauw oog om te laten zien dat jij, man zijnde, nog steeds de baas bent. Als het dan niet op houdt maak je het uit.
Oud 30-06-2005, 19:51
Verwijderd
Klinkt eigenlijk best wel als een typische vrouw.
(en nu krijg ik ruzie met alle vrouwen hier )

Dumpen, spaar jezelf een koppijn.
Citaat:
Shitonya schreef op 30-06-2005 @ 00:17 :
En wat nare man zei natuurlijk. Hangt er ook vanaf:
- hoeveel je zelf zeikt
- of je hier ooit met haar normaal over kan praten
- hoe oud ze is, hoe lang ze al zo zeikt
- of je hier aan kan wennen/ of je hiermee kan leven
- of dit alles het wel waard is

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:26
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-06-2005 @ 19:27 :
het went
absoluut
Reageren

Regels voor berichten