Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 19:01
Counterfeit
Counterfeit is offline
hallo ik werk sinds vandaag bij een bedrijf via tempo team,
en nu zei de baas daar dat ze teveel productie hadden ingeplant en dat er als er niet meer gewerkt zou worden er juist ontslagen gaan vallen, via een sneaky omweg maakte hij dat natuurlijk duidelijk. Dus ik hoor op mn 1e werkdag dat iedereen vanaf woensdag om half 7 moet beginnen tot half 6, en ik moet 2 dagen in de week overwerken. Dat zou dus betekenen dat ik van half 7 tot half 8 zou werken. Ik vraag me af of ik zowiso mag overwerken en of het maximale uren per week niet overschreden wordt.

alvast bedankt mzzl
Oud 04-07-2005, 19:16
Verwijderd
http://www.arbobondgenoten.nl/arboth.../watmag.htm#17

Daar staat dat je maximaal 9 uur per dag mag werken, van 6.30u tot 18.30u mag dus al niet, tenzij je twee uur pauze hebt, wat ik me niet voor kan stellen. Of het aantal uren per week ook overschreven wordt ligt er aan hoeveel dagen je werkt ed, maar het aantal uren per dag wordt dus iig al overschreden, ook zonder overwerken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:17
Counterfeit
Counterfeit is offline
ja hoor, ik heb vandaag al van half 8 tot half 8 gewerkt met 1,5 pauze
Oud 04-07-2005, 19:34
Verwijderd
Je gaat vakantiewerk doen voor het geld lijkt mij. Dus als je dan wat moet overwerken lijkt me toch niet zo'n probleem? Ok, dat ze het eisen zal vast wel niet mogen maar wat kun je anders? Klagen? Denk dat je er dan snel uit gegooid word. Vond het zelf btw niet erg toen ik 15-17 jaar was om 65u per week te werken. Me uren werden gewoon uitgesmeerd over de maanden na de vakantie.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:44
Counterfeit
Counterfeit is offline
mjah opzich is het geen probleem om wat meer te werken, graag zelf. Maar het werk wat ik moet doen is niet zo heel erg relaxt, ik sta heel de dag stalen platen uit een grote plaat te hameren en die op te stapelen dat hou ik geen 12 uur per dag vol. En ik kom al zo goed uit mn nest sochtends
Oud 04-07-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Counterfeit schreef op 04-07-2005 @ 20:44 :
mjah opzich is het geen probleem om wat meer te werken, graag zelf. Maar het werk wat ik moet doen is niet zo heel erg relaxt, ik sta heel de dag stalen platen uit een grote plaat te hameren en die op te stapelen dat hou ik geen 12 uur per dag vol. En ik kom al zo goed uit mn nest sochtends
Ik deed op me 15-17 ook soortgelijk werk, platen felzen, zetten enz. Je zult zien dat je het eerst zwaar hebt maar na verloop van tijd went het wat betreft de zwaarte. Was toen zelf een onzettend botje.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:18
Counterfeit
Counterfeit is offline
mjah ben ik ff blij dat ik geen botje ben anders zou ik breken
ik heb trouwens geklaagd en ik ga gewoon normale werktijd werken dus ik kom wel door die weken heen

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 15:21
MB
MB is offline
Citaat:
Wes schreef op 04-07-2005 @ 21:37 :
Ik deed op me 15-17 ook soortgelijk werk, platen felzen, zetten enz. Je zult zien dat je het eerst zwaar hebt maar na verloop van tijd went het wat betreft de zwaarte. Was toen zelf een onzettend botje.
nou... Ik heb vorig jaar in de vakantie 40 uur in de week bij een ijzer fabriek gewerkt (dus redelijk zwaar fysiek werk) en daarnaast stond ik nog 12 uur in de week (s'avonds) alleen in de drukste snackbar van ons dorp.

Toen heb ik ook gewerkt totdat ik op vakantie ging en toen was ik in Llorret de eerste avonden zo moe dat ik al vrij 'vroeg' naar het appartement ging... Was toch wel zonde. Dus je kan het wel doen, maar dan zou ik niet 1 dag voordat je opvakantie gaat stoppen, maar een weekje eerder ofzo...
Reageren

Regels voor berichten