Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 22:51
Verwijderd
Bonjour,

Ik had een vraag. Ik heb gehoord dat het café waar het verhaal van Amélie zich afspeelt ook echt bestaat. Het heet dan echter niet Les deux moulins maar Des deux moulins.

Over een week ga ik dit bezoeken, ik heb echter 1 probleem. Ik weet niet precies waar het is en er circuleren ook verschillende adressen op het internet rond.

Wie kan mij goed informeren en het juiste adres geven. En als je dan ook nog kan zeggen welke metro ik moet nemen en hoe ik het ongeveer kan vinden zou dat al helemaaal fijn zijn.

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 30-06-2005, 15:27
Verwijderd
ik weet alleen dat je bij de VVV in Montmartre gratis plattegrondjes met een wandelroute langs de filmlocaties van Amélie kan krijgen.

dit heb ik van de anwb site:

Amélies Montmartre
De minder toeristische helft van de wijk Montmartre beleeft een revival door de film Amélie. De VVV van Montmartre heeft gratis plattegrondjes met een wandelroute langs de filmlocaties. Met de Sacré-Coeur, maar ook de kruidenier waar Amélie boven woonde. Hij verkoopt ansichtkaarten van zijn zaak, die u bij een café crème volschrijft in het café waar Amélie werkte.
Office de Tourisme Montmartre: 21 Place du Tertre, 18e arr. (Montmartre), tel. 0033-1-42622121, metro: Abesses

edit:
mijn vriend en ik gaan in augustus een weekje naar parijs en willen daar ook kijken
Oud 30-06-2005, 15:47
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ben er een paar weken geleden nog geweest...
Het zit in rue Lepic, aan het begin van de straat dus, bij Metro Blanche. Als je vanuit die metro omhoog loopt de straat in zit hij aan je linkerhand, op een hoekje. Kan je niet missen.

Maar stel je er niet al teveel van voor hoor, het is gewoon een brasserietje, ik vind hem niet superleuk, en volgens mij is hij ook verbouwd sinds de film, maar dat weet ik niet zeker. De filmposter hangt in elk geval binnen :-)
Oud 30-06-2005, 16:55
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 30-06-2005 @ 16:47 :
Ben er een paar weken geleden nog geweest.
idd niet zo boeiend, maar wel leuk om even te zien. Ze verkopen ook lekkere ijsjes op de straathoek trouwens

maar gewoon de straat naast de Moulin Rouge zeg maar. Bovenstaande beschrijvingen zijn beter.
Oud 30-06-2005, 21:47
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
.Pure schreef op 30-06-2005 @ 17:55 :
Ze verkopen ook lekkere ijsjes op de straathoek trouwens
.
Hebben die ook de 100% Amelie-prijsverhoging?

@ts: verwacht in die Brasserie ook iets hogere prijzen dan in een normale brasserie...de beroemdheid wordt natuurlijk wel uitgemolken!
Oud 30-06-2005, 23:14
Verwijderd
Metro Blanche, lijn 2, en dan uit het metrostation lopen en dan zie ik het aan de linkerkant.

Is het trouwens wel het bezoeken waard of gewoon leuk om het gezien te hebben?
Oud 01-07-2005, 12:01
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
ERICx schreef op 01-07-2005 @ 00:14 :
Metro Blanche, lijn 2, en dan uit het metrostation lopen en dan zie ik het aan de linkerkant.

Is het trouwens wel het bezoeken waard of gewoon leuk om het gezien te hebben?
uh rechts toch? nouja, iig aan de kant vd moulin rouge

ik vond het gewoon 'leuk om gezien te hebben'
Advertentie

Regels voor berichten