Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 23:45
guess what
guess what is offline
zoals de topic titel al zegt, zouden jullie contact houden met vakantie liefdes (uit een ander land..)? als in mailen, smsen, bellen, msnen of zelfs meeten?
of is dit zinloos, en waarom?
en mensen met ervaring hiermee..? ben erg benieuwd naar romantische liefdesdrama's
Oud 14-08-2003, 02:44
Verwijderd
nope nooit gedaan, laatste vakantie liefde is wel tijd geleden maar het was ook gewoon echt vakantie liefde (als je het al liefde kunt noemen). Als je iemand echt leuk vind of gewoon aardig dan kan ik het me wel voorstellen dat je dan wel contact wilt houden.

dit verhaal kunnen we wel; 100x horen, maar ik wil idd ook wel eens wat horen over de mensen die WEL contact hebben of hebben gehad met een vakantieliefde vertel vertel
Oud 14-08-2003, 03:06
LB06
LB06 is offline
Werkt niet. Moet je met het uitgaan maar degelijk staan te wezen, terwijl je haar/hem toch maar 1x per jaar ziet ofzo.
Oud 14-08-2003, 03:09
LB06
LB06 is offline
Ik doelde trouwens op een echte relatie. Contact houden via de telefoon of msn is niks mis mee.
Oud 14-08-2003, 08:40
pyres74
pyres74 is offline
jah bij mn laatste (oeeeeeeeeeeee ) heb ik nog wel even contact gehouden maar dat werd echt een gigantische eikel

(info: dat was ookal echt 3 jaar geleden hoor hehe)
Oud 14-08-2003, 08:45
Pandemonium
Pandemonium is offline
zinvol hoor ik heb het een half jaar vol gehouden, maar ok hij woonde dan ook gewoon in nederland, zo'n 50 km bij mij vandaan....
Oud 14-08-2003, 09:08
Verwijderd
Buiten Nederland compleet zinloos. Bellen is te duur, mailen is saai, afspreken is vrijwel onmogelijk.

Het kenmerk van vakantieliefdes is m.i. dat je die persoon daarna nooit meer terugziet. Het is de bedoeling dat je je in die twee weken in Italië helemaal sufneukt en daarna nooit meer wat van je laat horen. Alsof je op vakantie leuke mensen tegenkomt.
Oud 14-08-2003, 10:30
Slettelina *
Slettelina * is offline
Zinloos.. Je komt vanzelf altijd wel een nieuw iemand tegen dichterbij huis..
Vakantieliefdes begin ik niet aan
Oud 14-08-2003, 10:37
MissMorena
MissMorena is offline
Citaat:
smilie me schreef op 14-08-2003 @ 11:30:
Zinloos.. Je komt vanzelf altijd wel een nieuw iemand tegen dichterbij huis..
Vakantieliefdes begin ik niet aan
Oud 14-08-2003, 10:45
miro
miro is offline
Het is maar net hoe je dr zelf tegen aan kijkt.

Waarom zou je geen contact houden als je hotel de botel verliefd bent? Je ziet vanzelf wel hoe het verder gaat.

Ikzelf heb liever iemand dicht bij huis. Vakantieliefde is niks voor mij. Teveel moeite, teveel onzekerheid.

Mijn zus had trouwens een vakantievriend, dat is 6 jaar goed gegaan. Ze heeft zelfs een tijd bij hem geweest.

Het kan dus wel goed gaan, maar t vergt wel veel energie.
Oud 14-08-2003, 12:04
DEChengst
DEChengst is offline
Dat is volkomen zinloos. Vaak woont die "liefde" te ver weg voor een serieuze relatie. Bovendien een vakantieliefde is precies dat: een neukertje voor de vakantie waar je stukken lagere eisen aan stelt dan aan een volwaardige relatie.
Oud 14-08-2003, 12:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik ben het met nare man eens wat dat neuken betreft
Oud 14-08-2003, 13:48
kinkymoi
kinkymoi is offline
mnn het gaat nu toch al zo'n 3 weken goed met mn vriend uit frankrijk

in oktober ga ik naar hem toe en daarna komt ie naar mij....

ach.. het is te proberen toch
Oud 14-08-2003, 14:14
Verwijderd
Aan mijn vakantieliefde

Het is nu
herfst
eikel

loesje
Oud 14-08-2003, 19:47
Verwijderd
K heb jongen leren kennen op vakantie en hij woont in Engeland (Bristol) en we vinden elkaar echt wel heel erg leuk, dus we houden zowiezo contact, en dan zien we wel hoe het loopt enzo... en als het écht wat blijft, dan ga k wel met het vliegtuig ofzo
Oud 14-08-2003, 21:18
Luna
Luna is offline
kep weleens n vakantie vriendje gehad(2jr geleden) waar k daarna nog 3 maanden iets mee gehad heb, t was heel relaxed allemaal en ik was beswel verliefd. maar hij woonde te verweg om iest serieus op te bouwen dus hebben we dat maar uitgemaakt.
ik spreek/ zie m nog weleens als ie in amsterdam is maar ik zou nu niet meer verliefd op m worden (heb al n hele lieve vriend )
Oud 14-08-2003, 21:35
Yolcu
Yolcu is offline
Ligt helemaal aan de situatie, de personen en de afstand.

Mijn vakantievriendje van dit jaar woont een paar duizend kilometer ver weg, en we hebben bij het afscheid al afgesproken dat we geen contact zouden houden, omdat dat alles veel te gecompliceerd en moeilijk zou maken: het was nu al zo moeilijk om daar weg te gaan en de afstand is gewoon veel te groot om een fatsoenlijke relatie te onderhouden. Gelukkig waren we het daar allebei over eens, maar het blijft wel moeilijk. Als ik foto's zie van ons samen dan wil ik niets liever als bij hem zijn, hem vasthouden en hem zoenen. Maar we hebben bewust geen adressen/telefoonnummers/e-mailadressen uitgewisseld, omdat we allebei wisten dat we elkaar dan veel te graag weer wilden zien. Dit is wel moeilijk maar we weten wel allebei waar we aan toe zijn. Als het zo moet zijn, kom ik hem heus nog wel eens tegen. Waarschijnlijk heeft het niet zo moeten zijn.
Oud 17-08-2003, 15:42
zeep007
zeep007 is offline
Ik weet het niet, waarschijnlijk zinloos.

Mijn vakantievriendje liet duidelijk weten dat hij niet geloofde in vakantieliefde die uitbloeiden in volwaardige relaties. Ik heb het er dus ook niet verder erover gehad en gewoon van het moment genoten.
Nu thuis zou ik er toch gewoon even heen willen, niet voor een relatie ofzo, maar het eindigt gewoon zo abrupt. We melen wel en msn'en, maar dat is niet hetzelfde.
Mijn gevoel zegt GA, mijn verstand zegt laat maar gaan.

en ondertussen voel ik mij nu
Oud 17-08-2003, 18:42
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ik heb 4 weken geleden in spanje een hele leuke jongen ontmoet, waarmee ik een hele week opgetrokken ben, het klikt heel goed en we hebben veel gemeen. Ik ben erg verliefd op hem en hij op mij en we hebben nog steeds heel erg goed contact ookal woont hij 160 km verderop. Hij was gister naar mij toe gekomen en hebben een hele fijne dag gehad in scheveningen. Ik ga verder niks plannen, maar het lijkt erg goed te gaan. Aankomende week komt hij misschien wel weer naar mij toe en we zullen zien hoe het allemaal zal gaan uitpakken.
Ik weet iniedergeval dat dit echt DE jongen is waar ik tot nu toe van gedroomd heb. We weten al heel wat van elkaar af en we gaan zoveel mogelijk afspraken maken om elkaar nog beter te leren kennen voordat we gaan zeggen dat we een echte relatie hebben. Sowieso kunnen we elkaar alleen maar in weekenden, vakantie's en vrije dagen zien, want doordeweeks studeert en werkt hij en ik moet doordeweeks aan mijn opleiding werken....
Oud 17-08-2003, 20:17
lieve
lieve is offline
Ik zou er wel nog met mailen ofzo... maar ik zou niet de eerste zijn om het te doen. Zodat ik zeker kan zijn dat het van 2 kanten komt...
Maar of dat lang gaat duren dat zou ik zo nog nie weten zenne!

Groetjes Lieve,xxx
Oud 20-08-2003, 17:11
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
guess what schreef op 14-08-2003 @ 00:45:
zoals de topic titel al zegt, zouden jullie contact houden met vakantie liefdes (uit een ander land..)? als in mailen, smsen, bellen, msnen of zelfs meeten?
en mensen met ervaring hiermee..? ben erg benieuwd naar romantische liefdesdrama's
misschien heel lichtelijk contact als vrienden, maar om het als lovers door te zetten lijkt me zinloos, of je moet echt het gevoel hebben dat het de ware is.
Op vakantie doen de mensen zich toch altijd leuker voor moet je realiseren en meestal wonen ze op grote afstand, dus complicaties alom voor een makkelijke relatie met weinig problemen of tegenvallers.
Oud 20-08-2003, 18:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
vrij kansloos.
ik heb overigens wel een paar keer (3X) contact gehouden met mensen waarmee ik niet het bed mee in was gedoken, heb daar een goede vriend aan over gehouden(die woonden ook allemaal in nederland)
Oud 20-08-2003, 18:24
Verwijderd
Doe niet aan vakantieliefdes, werkt gewoonweg niet.
Oud 20-08-2003, 20:44
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
drie jaar geleden was ik helemaal gek op mijn vakantievriendje en ook na de vakantie hielden we contact totdat dat van hem niet meer hoefde en hij heel boos en scheldend zei dat hij toch een ander had naja ik heb nog nooit zo gejankt!

maar de volgende zomer kwam er weer aan, zelfde bestemming zelfde camping en ook hij van de partij dus belde hij me een maand voordat we allebei zouden komen om het 'weer goed te maken' ik was ziels gelukkig! En hij liet merken dat we ook weer dit jaar voor elkaar zouden gaan....

Komen we elkaar weer tegen die zomer en hij deed bot en raar en ik was weer helemaal verliefd.....maar die klootzak heeft toen met een super goeie vriendin van me gekust! Ik heb nog harder gejankt! ik was zo gekwetst!

sindsdien geloof ik niet meer in vakantieliefdes! Hou nooit contact met je vakantieliefde! En zorg ook zeker niet dat je elkaar na een jaar weer ziet want het is allemaal bedrog en er is veel te veel veranderd en gebeurt in tussentijd! Vind ik! Hij belt me namelijk nog steeds op me ouwe mobiel! Vast om sorry te zeggen....
Oud 20-08-2003, 22:35
Kwaxor
Kwaxor is offline
Zinloos, tenzij je echt keiverliefd bent ofzo....
Had deze zomer ook een meisje leren kennen in Zuid Frankrijk, maar dat was meer omdat er geen ruk te beleven viel.... Nahja na de vakantie wou ze dus 'verder' met me maar ik zag t zowiezo al niet zo zitten en deze maandag heb ik gvd 4 uur in de trein moeten zitten om t uit te maken bij haar(in Groningen)....

Aka: Dumpen op de laatste dag die shit....
Oud 21-08-2003, 12:48
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
Ik weet niet of het zinvol is om contact te houden met een vakantieliefde uit een ander land, maar als je gek op elkaar bent vind ik dat je het altijd kan proberen!

Volgens mij is het wel zinvol om contact te houden met een vakantieliefde die gewoon in het zelfde land woont, als je tenminste echt gek op elkaar bent.
Ik heb vorig jaar zomervakantie namelijk een hele leuke jongen in Spanje ontmoet, hij woont in Hoogeveen, ik in Almere, maar hij is nu alweer bijna 14 maanden mijn vriend
Oud 21-08-2003, 16:27
Cæles
Cæles is offline
Ik heb wel contact met m'n vakantievriendje, we zijn allebei dol op elkaar....jammer genoeg wonen we best ver van elkaar vandaan, en we zijn niet zo rijk dat we elkaar echt regelmatig kunnen zien
Nu hebben we erg veel contact over MSN/ mail en smsjes....maar das natuurlijk ook niet alles....
Oud 21-08-2003, 22:33
DisNaks
DisNaks is offline
zinvol, echt wel..iig voor mij was het dat wel. We zijn de eerste keer maar heel kort samen geweest, echt alleen de laatste dagen van een vakantie...maar daarna bleven we contact houden,werden hele goede vrienden, gingen elkaar opzoeken en hebben weer wat gekregen alleen nu voor 8 maanden helaas is dit nu ook voorbij maar vrienden zijn we nog steeds...hij is trouwens wel een nederlander
Oud 23-08-2003, 19:57
Mjoez
Mjoez is offline
Je hoeft toch geen relatie te behouden...
Ik heb deze vakantie een hele leuke jongen ontmoet, een Franse. Hij en ik hebben het heel leuk gehad en hebben nu nog contact, maar dat houdt niet in dat we geen nieuwe relatie op mogen bouwen in ons eigen land (heb ik overigens geen zin, maar het zou mogen). Daar hebben we over gepraat en dat leek ons allebei vanzelfsprekend, want het werkt inderdaad niet echt; een echte relatie tussen een Nederlandse en een Fransman.
Waarschijnlijk zie ik hem volgend jaar wel weer, en dan kijken we wel weer verder...
Oud 23-08-2003, 20:05
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Afgelopen vakantie wel telefoonnummers uitgewisseld en af en toe nog contact. Twee weekjes later is hij nog langs gekomen, maar viel eigenlijk ontzettend tegen bij mij.
Bij hem waarschijnlijk niet want sindsdien smst of belt ie me 3x op een dag ongeveer
Oud 23-08-2003, 21:06
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
guess what schreef op 14-08-2003 @ 00:45:
wel gehad maar is inmiddels al weer uit maar is wel vervelend vaak op (te) groote afstand zie niet meer zo vaak bloed vaak dood (de relatie dan )
Oud 23-08-2003, 21:09
Last Resort
Last Resort is offline
Ik heb met mijn vakantieliefde zelfs nog een half jaar een mega-lange-afstandsrelatie gehad. Nou mailen we nog een beetje, maar echt veel stelt het allemaal niet meer voor. Toch ben ik blij dat ik het contact aan heb gehouden. Voor mij was het dus wel zinvol.
Oud 23-08-2003, 21:46
Cinamon
Cinamon is offline
Nee... Lijkt me niet echt zinvol. Ik bedoel ik heb dit jaar pas voor het eerst wat je noemt, een 'vakantieliefde'. Maar ja, hij komt uit Frankrijk en om nou contact te houden met bellen, smsen en dergelijke... Beetje overdreven. Maar msn/email vind ik nog wel okee.. Maar het is toch niet meer mijn 'liefde' om het zo maar te zeggen... Het was leuk voor 2 weken maar langer ook niet...
Zo denk ik erover!
Oud 24-08-2003, 11:23
The0
The0 is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 20-08-2003 @ 18:11:
misschien heel lichtelijk contact als vrienden, maar om het als lovers door te zetten lijkt me zinloos, of je moet echt het gevoel hebben dat het de ware is.
Op vakantie doen de mensen zich toch altijd leuker voor moet je realiseren en meestal wonen ze op grote afstand, dus complicaties alom voor een makkelijke relatie met weinig problemen of tegenvallers.
Oud 24-08-2003, 11:53
Suziewafel
Suziewafel is offline
Zinloos, nu moet ik mijn zusje die Italiaan van deze vakantie uit haar hoofd helpen te zetten. Die jongen versierde meiden waar ze bij stond, maar ze vond het vast helemaal geweldig dat hij zo populair op de camping was. Ik heb haar gezegd dat die jongen waarschijnlijk de zelfde avond toen wij weggingen nog een ander had, maar toen begon ze te huilen en zei dat ik hem helemaal niet kende. Nee, ze kende hem ook 5 dagen...
Oud 31-08-2003, 13:36
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
echt zinvol lijkt me het niet, als je nog wel een relatie wilt houden. en al helemaal niet als diegene in het buitenland woont, lijkt me ook erg moeilijk.

ik heb zelf nog wel contact met een vakantie liefde van 2 jaar geleden maar dan gewoon als vrienden. Hij heeft zijn leven daar en ik het mijnes hier. Het deed wel ff pijn toen ie vertelde dat ie een nieuwe vriendin had, maar ja zo gaat dat als je allebei verder gaat met je eigen leven.
xxx
Oud 29-06-2005, 21:51
moeilijk
moeilijk is offline
Ik haal dit topic weer ff op.
Ik ben net 4 dagen terug uit Ecuador waar ik een dikke 5 maanden heb gezeten. Na 1 maand kwam ik mijn vriend tegen, ecuadoreaan. Door omstandigheden, en omdat we elkaar toch wel erg leuk onden, heb ik die 4 maanden die daar op volgden bij hem in huis gewoont. In die tijd hebben we een hechte band opgebouwd. We werden eigenlijk meteen in het diepe gegooid, zo snel samenwonen. Maar het ging erg goed en we zijn echt helemaal verliefd en houden van elkaar. Maar nu zit ik dus weer in Nederland...

Ik ben bijna 20, hij 28, en ik wil dit jaar aan een studie beginnen. Heb echter nog geen idee wat ik wil, dat was ook de rede dat ik er een jaar tussenuit ging. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik wil hem echt niet kwijt en hij mij ook niet. Als het lukt wil ik in october voor een paar weken naar hem toe en misschien kan hij in december naar mij toekomen. Maar toch...en daarnaa... Ik weet het gewoon niet. En ik mis hem nu al zo erg, zodra ik aan hem denk krijg ik zo'n jank gevoel.
Misschien moet ik het gewoon aankijken en zien hoe het loopt. Het liefst zou ik nu nog het vliegtuig pakken en naar hem terug gaan... Heeft iemand anders ervaring met zo'n liefde?
Oud 29-06-2005, 22:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik doe niet aan vakantieliefdes.
Oud 29-06-2005, 22:04
dwight88
dwight88 is offline
vorige zomer. ontmoet in turkije, woonde wel in nederland.

eigenlijk sloeg het daar al nergens op, ze was 3 jaar jonger dan ik (straalde dat niet uit, overigens, ik stond beetje verbaasd te kijken toen ze zei hoe oud ze was).
daarna nog een kortstondige relatie proberen te houden, totdat we doorkregen dat we allebei echt COMPLEET anders waren.

en eigenlijk nu 0 contact meer. en vind ik niet echt jammer, eigenlijk
Oud 29-06-2005, 22:13
perfectme
perfectme is offline
Vakantieliefdes moeten vakantieliefdes blijven.
Oud 29-06-2005, 22:46
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Ik heb al moeite om contact te houden met gewone vakantiemaatjes, laat staan dat ik een relatie zou kunnen houden met een vakantieliefde.
Oud 30-06-2005, 09:29
Verwijderd
Zo'n grote up lijkt me niet nodig

Pff.. Wat is dat toch. Nooit gebeurt hier wat en dan ben ik een dagje weg......
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten