Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 12:46
Kimisa
Kimisa is offline
Ik heb twee weken geleden gesolliciteerd bij de V&D en ik ben aangenomen. Ik moest een kopie van mijn identiteitsbewijs inleveren en daarna zou ik dan binnen 10-14 dagen mijn contract binnenkrijgen. Dit is inmiddels al meer dan twee weken geleden, en ik heb nog steeds niks gekregen. Mijn werkgever belde me vandaag, dat ik al in het systeem stond en dat ik al kon beginnen met werken. Hij vroeg of ik het contract al binnen had, hij vond het ook al lang duren.

Ik begin nu dus zaterdag met werken, maar ik heb nog steeds geen contract. Is dit een probleem en kan ik nu wel gewoon werken? Want ik moet toch wel een contract hebben met een handtekening van mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2005, 12:50
Verwijderd
Je moet wel een contract hebben natuurlijk, maar als je gewoon eventjes een paraafje laat zetten op een briefje door jouw leiddinggevende, dan heb je in elk geval bewijs dat je de eerste dag(en) gewerkt hebt terwijl je je contract nog niet binnen had. Is helemaal geen probleem, maar het kan wel handig zijn, al verwacht ik niet dat V&D moeilijk zou doen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:50
Joenes
Joenes is offline
Als je al mondeling een contract overeen bent gekomen, dan is dit ook gewoon rechtsgeldig. Ze zijn dan verplicht het aantal contracturen uit te betalen en je overeengekomen salaris te betalen.

Als er nog niets is afgesproken qua uren en salaris dan zou ik nog niet gaan werken.
Oud 30-06-2005, 12:51
Verwijderd
Ja, natuurlijk zijn mondelinge overeenkomsten geldig, maar ze zijn zo moeilijk te bewijzen he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:55
Kimisa
Kimisa is offline
Het enige wat er nu is afgesproken is dat ik het minimumloon betaald ga krijgen (helaas ja, maar goed). Verder dat ik deze zaterdag van 10:00 tot 18:00 ga werken. Ik weet niet of dit elke zaterdag zo is, ik neem aan van wel.

Deze zaterdag zou ik dan te horen krijgen welke dagen ik nog meer ga werken, en eventuele vakantiedagen die ik erbij ga doen.

Ik moet dus gewoon een bewijsje hebben van de dagen die ik heb gewerkt zonder contract?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:01
Verwijderd
Wat betreft de ingangsdatum van je contract (dus het moment waar jij verplicht bent te werken en waarop zij verplicht zijn loon te betalen, enzovoorts) is gewoon van belang wat je hebt afgesproken. Die overeenkomst is geldig. De geldigheid hangt natuurlijk niet af van een papiertje. Dat is puur en alleen om het makkelijker te kunnen bewijzen. Je werkt dus gewoon op contract hoor.

Dus als jij hebt afgesproken dat je zaterdag zou beginnen, en je hebt ook al afgesproken op welke tijden en tegen welk loon, dan kun je gewoon beginnen. Maar laat zoals ik zei gewoon eventjes jouw afdelingschef of iemand anders even een paraafje zetten op een papiertje met daarop de tijden die je hebt gewerkt. Waarschijnlijk heb je het niet nodig, maar toch, kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:02
Kimisa
Kimisa is offline
Oke, dat zal ik dan doen voor de zekerheid. Bedankt (allebei).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten