Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het op zich ook wel een prettig idee: het maakt niet uit hoe erg je het verneukt, je komt altijd weer terug, en dan nog beter ook. Geen gedoe met je leven opofferen voor Jezus oid, of in dienst van ... staan, gewoon je eigen leven leiden, geen gezanik. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want je kan net zo goed zelf een religie bedenken die jou goed past maar wat heeft het voor zin als het niet de waarheid is. Dan heb je erop losgeleefd en dan sterf je en dan sta je voor de troon van God en je moet je verantwoorden. Dank denk je ook: ('shit, dit was niet de bedoeling, ik had nu een koe moeten zijn') ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mag ik dit een zeer braakopwekkende opmerking vinden? Wat als jij er nu lekker aan alle strenge regeltjes aan het houden bent terwijl wij erop los leven en we allemaal de pijp uitgaan en er is niks? Heb je jezelf voor niks aan die regeltjes gehouden ![]() Dat jij GELOOFD dat het de waarheid is maakt het nog niet zo dus houd in het vervolg opmerkingen over waarheid voor je.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dan vraag ik me af wat er gebeurd als de hoeveelheid leven afneemt, waar blijven die mensen en dieren dan?
||
![]() |
Citaat:
Misschien hoeven niet alle mensen per se op aarde te leven (maar gewoon 'ginder'). Het feit dat er vragen zijn wil niet zeggen dat het niet kan bestaan, als je dat bedoelt. Maar dat wil natuurlijk weer niet zeggen dat je je de vragen niet kan stellen. En als ik je zo goed begrijp negeer je me maar en ga je maar verder met vragen stellen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die zielen die zullen dan langer moeten wachten, of mogen misschien wel na de 7e hemel. ![]() |
![]() |
|
Hmm, dat 'andere' zou dan verrekte ver weg moeten zijn, maar, theoretisch zou het kunnen.
Maar ja, uberhaupt kan je je afvragen wat het nut van het wel of niet is als we ons toch niets herinneren van eventuele vorige levens. Zelf blijf ik dan ook zitten met een conflict met mijn definitie van bewustzijn, als je bewustzijn een soort geest is die je lichaam kan verlaten en een nieuw lichaam kan krijgen, hoe past dat in wat we weten over dat het bewustzijn puur in de hersenen schuilt?
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-07-2005 om 23:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat dat moorden en verkrachten betreft: WAT DENK JE ZELF?!?!?! Hetgeen dat mij van het christendom ontzettend tegen de borst stuit is het eeuwige vergeving moeten vragen voor al je zonden. Het lijkt me nu inmiddels toch wel algemeen bekend dat de mens zo'n beetje het einige organisme is dat de wereld uit evenwicht trekt. Ik vind het dus onzin dat mensen zich constant moeten verontschuldigen daarvoor. Het is gewoon de aard van het beestje zeg maar. Maar bij reïncarnatie is dat niet zo, je leeft je leven, met alle fouten die alle mensen maken. De één groter dan de ander (want elke zonde is even groot voor de Heer toch?), maar als je op een gegeven moment weer terug komt heb je geleerd van je fouten en doe je het beter. Zo word je elk leven een stukje beter. Ik zeg niet dat ik het zie als de absolute waarheid, want die bestaat volgens mij niet, maar als ik dan toch een religie moet uitkiezen waarmee ik alles in mijn leven een voor mij te rechtvaardigen plekje kan geven, dan is het reïncarnatie. Naïef misschien, maar ik vind het allemaal wel logisch op z'n plek vallen hiermee. Jaaa, het is echt goed om je kinderen te indoctrineren met een geloof. Zodra ze dan voor zichzelf gaan denken weten ze precies wat ze moeten doen. *NOT* x
||
Citaat:
![]() en geen grote verplichtingen .. KAN wel hoor als je dat wil wie was ik .. hmmm best leuk hoe ze het belichten maar sommige dingen vind ik onverstandig. met iemand naar haar eigen graf gaan uit een vorig leven zonder dat daar iemand bij is die echt verstand van zaken heeft is niet zo slim. |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft leven na de dood: ik zie wel. Niemand die voor zover teruggekomen is om mij te vertellen wat ik mee ga maken.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom vroeg ik: wil je niet liever zoeken naar datgenen wat waar is. Toen gaf ik als voorbeeld wat ik geloof dat waar is. Dat jij daar problemen mee hebt kan ik niks aan doen. Maar ik heb genoeg aanwijzingen en opnbaringen gehad om te geloven dat wat ik geloof waar is. D aarom probeer ik andere mensen te overtuigen omdat het zoveel voor mij betekent en het mijn redding is. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat die trein betreft: dat is op zich nog wel hersenkundig te beredeneren. Maar hoe wil je bv verklaren dat iemand die wordt geopereerd na de operatie weet wat de dokters tegen elkaar hebben gezegd? Of iemand die in coma heeft gelegen weet waar de zuster zijn horloge heeft weggelegd? Vaag toch... Er is ongetwijfeld meer dan wat wij zien, horen en voelen. Maar hoe en wat? Ik weet het ook niet. Ik hou me ook niet heel erg bezig met de dood, maar als er in dit leven meer valt te ontdekken dan wat ik nu zie, dan wil ik dat graag. Vandaar. Het is gewoon pure nieuwsgierigheid. x
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|