Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 12:15
Astuanax
Astuanax is offline
Omdat het al lang gelden is dat ik nog ns iets gepost heb.

Soms erger ik me aan dingen die nog niet gebeurd zijn. Zo had ik onlangs het visioen dat ik op café zat met vrienden en een zekere Gorgio was ook aanwezig. Hij had lang, zwart haar met een wit zweetbandje in en een een azuurblauw T-shirt die de leuze ‘Italia per sempre’ leek uit te schreeuwen. Ik kwam aan en toonde hen, vervuld van trots, het armbandje dat ik voor mijn vriendin gemaakt had. Prompt wist Gorgio toe te voegen dat hij voor zijn vriendin zelf hele wandtapijten gemaakt had in wel honderd felle kleuren. Oh ja, en ze prees ook altijd zijn kookkunsten de hemel in.
Na een paar opgetrokken wenkbrauwen, tandengeknars en gegrom van mijn kant besloot ik een tripel te nemen, lekker zwaar bier, dat zou wel indruk maken. Meteen koos Gorgio een Martini bianco, ‘met mijn Italiaanse afkomst moet ik wel iets zuiders nemen hé,’ voegde hij er nog aan toe. Het gesprek ging even later over vakantie.
Ik was bezig over Spanje, waar ik deze zomer met vrienden bescheiden op vakantie zou gaan, toen Gorgio mij plots onderbrak. Hij zei dat hij naar de Dominicaanse Republiek zou gaan en voegde er nog aan toe dat alle meisjes ter wereld de Italianen de knapste mannen vinden.
‘Je bent niet eens Italiaan, je hebt een Belgisch paspoort,’ repliceerde ik giftig.
‘Eens Italiaans, altijd Italiaans,’ proclameerde hij op plechtige toon.
Later vertelde hij ons ook nog dat hij goed was in sport, dat hij elke avond drie meisjes rond zijn vinger kon draaien en dat hij een buik als een wasbord had.
Nadat hij het Italiaanse volkslied luidkeels 'gezongen' had, druppelden de mensen van ons groepje een na een het café uit, weg van dat zwartharig serpent. Uiteindelijk (na tevergeefse pogingen om indruk te maken) stapte ook ik het café uit terwijl ik zwoer dat ik de volgende dag een karrenvracht voodoopopjes zou kopen.

Laatst gewijzigd op 03-07-2005 om 12:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 12:41
Verwijderd
Volgens mij kweek jij ernstige haatgevoelens tegenover iemand Faantje.. Wel leuk om te lezen, niet heel erg bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:48
Changshan
Changshan is offline
Hehe, heeft wel wat.

Citaat:
Hij had lang, zwart haar met een wit zweetbandje in en een een azuurblauw T-shirt
Dubbel 'een'.
Reageren

Regels voor berichten