Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 11:36
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Ik ben op zoek naar een zonnebrandmiddel die ook geschikt is voor de gevoelig huid. tuurlijk heb je dan van die tubes van 20 ml voor 60 euro, maar ik ben meer op zoek naar 1 tussen de bekendere merken. wie heeft een gevoelige huid en welk zonnebrandmiddel gebruik je?
Oud 13-07-2005, 12:38
Vlinderr
Vlinderr is offline
Bedoel je met een gevoelige huid, allergieën? Eczeem enzo?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:02
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Ja ik heb heel snel last van allergische reacties bij sommige shampo's, douchegellen, body lotion etc. jeuk en uitslag, is vaak ook wel weer snel weg. M'n huid is ook erg droog.
Maar meestal zijn de middeltjes waar anderen met een gevoelige huid tegen kunnen in het algemeen geschikt voor de gevoelige huid. fruitzuur bv staat erom bekend heel irriterend te zijn. dus vandaar dat ik benieuwd was wie een gevoelige huid heeft en daarbij welke zonnebrand aankan.
Oud 13-07-2005, 20:40
Verwijderd
mijn vader is allergisch voor de meeste zonnebrandcreme's (krijgt rode jeukende uitslag), maar niet voor ambre solaire van garnier. Is niet de goedkoopste maar ook zeker niet belachelijk duur. Je kunt 't misschien eens proberen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 22:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou misschien zwitsal kunnen proberen. Denk niet dat dat erg agressief is en het is ook niet echt belachelijk duur.
Oud 14-07-2005, 07:56
niene
niene is offline
zwitsal kan ik niet tegen, en heb ook gevoelige huid!
probeer eens van vichy, verkrijgbaar bij de apotheek (+/- 20 Euro)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:48
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Ik ben ook allergisch voor veel producten met parfum (bodylotion, shampoo e.d.) maar niet voor de zonnebrandcreme van de hema, speciaal voor gevoelige huid, het zit in een groenige fles geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:24
Verwijderd
Kwestie van uitproberen...'t is maar net waar je op reageert en dat is toch bij iedereen anders. Zelf vind ik Zwitsal fijn. Verder heb ik er één van Delial en één van Cap Soleil, die ik ook wel prettig vind.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:23
Princesita
Princesita is offline
Ik heb hier ook last van en ik gebruik Zwitsal Dat gaat redelijk goed.
Bij De Tuinen verkopen ze (niet in alle vestigingen) Urtizon zonnebrandcreme in verschillende factors. Is iets van 8 of 9 euro per flesje dacht ik. Is voor mensen met extreem gevoelige huid en zonneallergie.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:51
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik krijg heel vaak uitslag van cremes en heb een erg gevoelige huid. Ik heb een tijd lang de zonnebrandcreme en aftersun van ROC gebruikt, maar die is vrij duur. Nu heb ik ontdekt dat ik ook goed tegen die van Zwitsal kan, bovendien heeft die niet zo'n belachelijk hoge factor.

Regels voor berichten