Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 20:18
voorbijganger
voorbijganger is offline
ik hoor mijn stem
jouw stem
in mijn hoofd
jouw hoofd

kan iemand de vraag
het antwoord
nog eens herhalen?
herhalen?

soms is het antwoord
de vraag
soms de vraag
het antwoord
Oud 05-07-2005, 00:02
xineof
xineof is offline
Ik heb eerlijk gezegd een beetje zoiets van 'nee, nét niet' . Het is net wat te veel gebouwd op herhaling/tegenstelling, maar ik denk dat dat in dit gedicht niet genoeg is.

Bijvoorbeeld als afsluiting nóg een herhaling, dan heb ik als lezer niet het idee dat het af is. Dan weet ik eigenlijk niet precies wat er gezegd is. Als je de laatste twee regels precies het omgekeerde laat zijn van het vorige kan dat wel, maar daarvoor vind ik het voorgaande niet sterk genoeg eerlijk gezegd. Ik heb een beetje zo van 'ja maar wat staat er nu?'.

De eerste strofe vind ik nog het beste, dat geeft die indruk van iemand die een beetje heen en weer wordt geslingerd. Dat vind ik goed gedaan. Maar daarop zou ik niet te veel voortbouwen.
Oud 05-07-2005, 10:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je hebt de regels ook iets uit laten springen, zie ik. ik denk dat het ook je bedoeling is geweest, dat je het met een soort weerklank leest -mijn stem (jouw stem) mijn hoofd (jouw hoofd). dat komt wel goed over. misschien bedoel je met de laatste strofe wel heel erg veel, maar dat komt er niet echt uit. het antwoord is de vraag en omgekeerd, oke, dat valt te begrijpen. maar een lezer kan daar niet veel mee. het is ook niet aansprekend genoeg om zelf een beeld te vormen, mss buiten jouw beeld.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:58
Reem
Reem is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 05-07-2005 @ 11:31 :
je hebt de regels ook iets uit laten springen, zie ik. ik denk dat het ook je bedoeling is geweest, dat je het met een soort weerklank leest -mijn stem (jouw stem) mijn hoofd (jouw hoofd). dat komt wel goed over. misschien bedoel je met de laatste strofe wel heel erg veel, maar dat komt er niet echt uit. het antwoord is de vraag en omgekeerd, oke, dat valt te begrijpen. maar een lezer kan daar niet veel mee. het is ook niet aansprekend genoeg om zelf een beeld te vormen, mss buiten jouw beeld.
Daar sluit ik me bij aan. Het zijn slechts woorden die je nu overbrengt: soms is het antwoord de vraag, en de vraag het antwoord. Leuker zou zijn geweest als je dit op een andere manier zou overbrengen op de lezer.
Reageren

Regels voor berichten