Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 23:58
madmax
madmax is offline
De dader okan o zit weer vast hoorde ik, hij had nederlandse mensen ........en vermoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 00:37
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Okan O. is een heel ander iemand en is bovendien al 4 jaar ofzo dood.
Oud 05-06-2002, 07:43
Joostje
Joostje is offline
hmm ik vind het vreemd dat hij gewoon met z kop (dus niet met zo'n alkje ervoor) op tv komt
Oud 05-06-2002, 11:54
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
hmm ik vind het vreemd dat hij gewoon met z kop (dus niet met zo'n alkje ervoor) op tv komt
Hij is niet verdacht, maar was al schuldig verklaard. Volgens mij zit 't 'm daar in.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 12:13
Jozzy
Jozzy is offline
Dit ging toch over die Hakan K.-gast?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 12:19
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Dit ging toch over die Hakan K.-gast?
Yup.

Denk ik tenminste.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Hij is niet verdacht, maar was al schuldig verklaard. Volgens mij zit 't 'm daar in.
.

misschien ja. er staan ook overal foto's van hitler en stalin in geschiedenisboekjes
Oud 05-06-2002, 21:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Al die ophef als ze daar ook eens iemand eerder vrij laten... Damn, er komen hier zo vaak mensen na 7 jaar vrij.
Oud 05-06-2002, 22:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Al die ophef als ze daar ook eens iemand eerder vrij laten... Damn, er komen hier zo vaak mensen na 7 jaar vrij.
tja normaal mag het wel, maar deze kerel heeft een NEDERLANDSE vermoord! Vandaar.

zie de roloog tussen de regels door.
Oud 05-06-2002, 22:21
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Joostje schreef:
tja normaal mag het wel, maar deze kerel heeft een NEDERLANDSE vermoord! Vandaar.

zie de roloog tussen de regels door.
Voor Nederland is dát natuurlijk de reden dat die ophef er is. Maar in Turkije.. ik kan me best voorstellen dat als iemand die drie keer levenslang gekregen heeft (daar dertig jaar, volgens - ik meende - de Gelderlander) en dan na zes of zeven jaar wegens een foutje vrijkomt en dan direct in de media komt (en passant een journalist slaand), dat daar ophef over komt..

Hoe dan ook, hij zit weer vast en ze zullen dezelfde fout voorlopig vast niet meer maken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 22:35
CraigDavid
CraigDavid is offline
ALANYA - Hakan K. komt niet vrij. De rechter in Alanaya bepaalde dinsdag dat de misdadiger de rest van zijn straf moet uitzitten. Dat meldde hoofdofficier van justitie Selami Hatiboglu in Alanya.

K. was veroordeeld wegens de verkrachting van twee Nederlandse vrouwen in 1995 in Alanya. Ook zat hij een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op Marijke van Dijk. Op basis van een Turkse amnestiewet kwam hij 23 mei vrij na zeven jaar celstraf.

Het Turkse constitutionele hof verklaarde het eerste artikel van de amnestiewet vorige week ongrondwettelijk. Dat artikel verkortte de gevangenisstraf van een aantal straffen met tien jaar. Het is niet duidelijk wat het lot is van de andere gevangenen die op basis van de amnestiewet zijn vrijgelaten. K. moet nu de rest van zijn levenslange gevangenisstraf uitzitten.

Bij Y. Drost, die de belangen behartigt van de twee Nederlandse vrouwen die het drama overleefden, bestaat nog onzekerheid over de reden van de opsluiting van de Turk. Hij heeft nog niet officieel gehoord dat K. op basis van onjuiste toepassing van de amnestiewet weer achter de tralies moet. Drost: "Ik weet wel dat hij naar de gevangenis is overgebracht." Bij het verlaten van de rechtbank riep de misdadiger volgens Drost: "Premier Ecevit heeft mij aan de Nederlanders verkocht"

Excuses

In de rechtbank bood K. zijn excuses aan aan GPD- en NOS-correspondente Jessica Lutz. Zij kreeg maandag een klap van hem toen hij bij het politiebureau arriveerde. De aanklacht die ze tegen hem had ingediend, zet ze ondanks zijn excuses door.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 08:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Voor Nederland is dát natuurlijk de reden dat die ophef er is. Maar in Turkije.. ik kan me best voorstellen dat als iemand die drie keer levenslang gekregen heeft (daar dertig jaar, volgens - ik meende - de Gelderlander) en dan na zes of zeven jaar wegens een foutje vrijkomt en dan direct in de media komt (en passant een journalist slaand), dat daar ophef over komt..

Hoe dan ook, hij zit weer vast en ze zullen dezelfde fout voorlopig vast niet meer maken.
op zich wel ok maar hoe zit het met al die andere lui die vrij zijn gelaten met die paroolregeling?
Oud 06-06-2002, 11:34
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Joostje schreef:

op zich wel ok maar hoe zit het met al die andere lui die vrij zijn gelaten met die paroolregeling?
Ja dat boeit de Nederlandse Regering niet, die hebben geen Nederlanders vermoord.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:01
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Hadden die ook levenslang dan?
Die regeling geldt als mensen maximaal 10 jaar moeten zitten.
En daar moeten ze dan een andere oplossing voor moeten verzinnen...
Oud 07-06-2002, 20:17
PV
PV is offline
ach ja weer zo'n voorbeeld van 'levenslang' misschien niet eens zon slecht idee om de doodstraf weer in te voeren. dat kan je echt doén.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 12:46
Zazl
Zazl is offline
Die Okan O was gister wel bij VERMIST... dat ging inderdaad over een moordzaak en die is ook dood.
Oud 08-06-2002, 13:32
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik lees net in het Rotterdams Dagblad dat Hakan K weer vrijkomt in 2007
Zegt er iemand: "Bij goed gedrag kan iemand na de helft van zijn straf vrijgelaten worden."
Volgens mij is hier die rekenfout waar ze het over hadden, aangezien de helft van 138 jaar geen 12 is...
Oud 12-06-2002, 13:34
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Eerst zeiken ze over dat er te lange, erge straffen worden gegeven in Turkije, en dan is het weer niet goed.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 18:04
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Eerst zeiken ze over dat er te lange, erge straffen worden gegeven in Turkije, en dan is het weer niet goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten