Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Veel van mijn vrienden hadden havo advies, die zijn uiteindelijk naar de mavo gegaan. Ik had vwo advies, was van plan om gymnasium te gaan doen. niet gedaan en nu zit ik op de havo. Probeer gewoon te doen wat je het beste lijkt. Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daar was de normale norm trouwen 541.
||
Citaat:
![]() Hm, goeie vraag wel eigenlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (althans vanaf groep 8) wel raar eigelijk dat ik naar 5 VWO ga met 3 negens en 4 achten en met waarschijnlijk maar 1 6 (doe niet meer dan 2 uur huiswerk per week , dus daar ligt het niet aan) stom zulke toelatingseisen ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik ben toegelaten ![]() Maar ja .... blijft het stom vinden.... dat 1 zo'n toetje dat bepaald... als iemand een niveau niet aankan merk je dat toch vanzelf wel.. Toets is wel handig om te kijken of advies van basischool wel klopt.
||
Citaat:
In dat geval moet je gewoon een aantal scholen proberen. Een iq test zou ook handig kunnen hebben en aan een basischool advies heb je ook veel. Gewoon bellen en een gesprek aanvragen in dat geval met iemand die daar overgaat.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() @TS: als jij normaal A's haalt, dan moet dat gewoon goedkomen. Je scoort niet zo snel erg onder je niveau hoor, tenzij je ziek bent of ernstige last heb van faalangst, en dan houdt je toekomstige school daar wel rekening mee, anders is het geen goede school. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het was zo dat ik eigenlijk qua prestaties een HAVO óf net VWO leerling was maar met mijn inzet en motivatie en studiehouding was ik een echte VWO-er, en omdat ik erop de basisschool veel dingen bij deed gaf mijn basisschooljuf mij een VWO advies. Dus als je gewoon je best doet dan maakt het niet zoveel uit.. En ach als je niet toegelaten wordt tot een havo/vwo school maar wel vmbo-tl kan doen dan zou ik gewoon eerst lekker 4 jaar vmbo-tl doen en dan doorstromen naar havo. Duurt wel wat langer, maar wat maakt dat uit? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
LWOO = leerwegondersteunend onderwijs en je hebt het in 2 vormen..
1. LWOO in kleine klas = extra ondersteuning en weinig vakken, veel techniek/verzorging en je word echt voorbereid op VMBO-BBL. 2. LWOO in normale klas = extra ondersteuning bij verschillende vakken die verder gaat dan RT-ondersteuning.. (echt speciale programma's) Praktijkonderwijs is lager dan LWOO geloof ik.. |
![]() |
|
![]() |
Praktijkonderwijs is gewoon heel praktijkgericht, je krijgt buiten Nederlands en Engels ook geen talen, je krijgt geen natuurkunde/scheikunde en volgens mij ook niet echt economie. Je moet dan denken aan vakken als mode, koken, verzorging, hout, metaal, andere techniek. Op deze scholen zitten vaak kinderen met zware dyslexie, dyscalculie en andere leerproblemen. Dus dat is niks voor de TS, je kunt er ook niet voor kiezen, maar moet iets van een 'verwijzing'/'toelating' hebben.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij krijg je op praktijkonderwijs alleen maar Engels en Nederlands.. Onze LWOO leerlingen krijgen : Duits, Engels, Nederlands, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Algemene Vormend Onderwijs (kweetniet wat het is) oh en verzorging en techniek en zo af en toe scheikunde geloof ik.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
eerste kind intilligenter infrasoft | 81 | 17-07-2007 15:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ouders wantrouwen cito-toets Love & Peace | 80 | 01-03-2007 16:23 |