Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 09:47
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Is het vooral een uitgebreide maaltijd waar de dag helemaal wordt besproken, of is het vlug vlug vlug en dan weer opruimen? Persoonlijk houd ik erg van natafelen, mijn moeder dus niet Na ja, ben wel benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 11:00
Cookie
Cookie is offline
T wordt steeds gezelliger, vaak blijven we nog wel even zitten. Het verschilt een beetje.
Oud 19-06-2005, 11:50
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Wij eten nog geen eens aan tafel dus ja.. snel en weer opruimen.
Oud 19-06-2005, 12:00
Verwijderd
ik eet op mijn bed uit de pan
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 13:55
Nona
Nona is offline
Zoals in Mathilda (Roald Dahl): voor de tv hangen met het bord op schoot.
Oud 19-06-2005, 13:56
Love_Fulfilled
Citaat:
Katje schreef op 19-06-2005 @ 13:00 :
ik eet op mijn bed uit de pan
Sure ..
Oud 19-06-2005, 14:01
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 19-06-2005 @ 14:56 :
Sure ..
Wat is daar zo ongeloofwaardig aan?
Het avondeten is voor mij een sociale activiteit. Ik spreek met mensen af om te gaan eten en daar zit meestal automatisch een gezellige avond aan.
Oud 19-06-2005, 14:02
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 19-06-2005 @ 14:55 :
Zoals in Mathilda (Roald Dahl): voor de tv hangen met het bord op schoot.
bah

nee voor eten moet je de tijd nemen
en ook niet met wat anders bezig zijn .. anders krijg je maar de helft van wat het eten je geven kan

zelfs als ik alleen ben dek ik leuk de tafel
wijntje erbij
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:26
Verwijderd
De ene keer zitten we rustig aan tafel, rustig eten, beetje kletsen. De andere keer hebben we zin om voor de tv te zitten en doen we dat.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:33
Verwijderd
Ik woon bij mijn ouders en we eten elke avond gezamenlijk. Het enige moment waarop we elkaar zien, want mijn moeder werkt overdag en ik ben altijd op mijn kamer. Ik vind het gezellig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:15
Bell
Bell is offline
wij eten iedere dag samen en het is de ene keer sneller dan de andere keer.. soms moet iemand weg ofzo en dan kunnen we niet alng natafelen...

op zondag doen we het meestal wel
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:58
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Bij mijn ouders is het belangrijk, lekker eten en ook vaak erg leuk. Op mijn kamer minder belangrijk, met mijn huisgenoten eet ik vaak voor de TV, zelden aan tafel.
Oud 19-06-2005, 18:02
Fleur
Fleur is offline
Ik eet zelden aan tafel en als ik aan tafel eet dan lees ik ondertussen een tijdschrift oid.

Meestal eet ik gewoon achter de computer of voor de TV.
Het is al jaaaaaaaaren zo dat ik niet meer met mijn moeder aan tafel eet, alleen met de kerst
Dus nee geen sociale betekenis, ik eet tegen de trek en omdat ik het lekker vind, meer niet.
Oud 19-06-2005, 18:42
Phlox
Phlox is offline
We eten altijd aan tafel, soms aan de tuintafel.

Soms eet ik apart met mn broertjes iets simpels, bijvoorbeeld als mn ouders later iets heel ingewikkelds gaan eten waar wij toch niet om geven.
Als ouders laat zijn of weg ofzo eet ik een pizza of zon stoomding van de Albert Heijn, meestal wel aan tafel heel soms aan mn bureau als ik t druk heb.
En verder maken we er altijd iets gezelligs van en tafelen we nog lang na
Oud 19-06-2005, 20:08
Verwijderd
Altijd samen aan tafel en we kletsen een beetje bij.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:57
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik vind het ook altijd gezellig omdat mijn ouders en mijn zus de hele dag weg zijn en ik ze dus niet zie. Het is dus een ontmoetingsplek waar iedereen bij is. Ik vind het dan ook altijd vervelend als iemand weg is..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier op kot is het eten echt wat gezelligs vind ik. Ik ben de hele dag bezig met mijn studie en 's avonds neem ik dan echt de tijd om te koken, even bij te praten met mijn huisgenoten en te ontspannen. We eten met allemaal tegelijk als het kan (als je op dat moment thuis bent) en we zitten dan ook echt met zijn allen aan tafel, ieder met zijn eigen bordje eten. Vaak met de tv aan met het nieuws op. Eens in de week proberen we samen te eten en dat is echt wel heel gezellig.

Thuis kletsen we bij tijdens het eten omdat we dan samen zijn. Meestal eten we aan tafel maar soms in het weekend ook op de bank achter de tv. Natafelen doen we niet zo aan.
Oud 19-06-2005, 21:14
Mara
Mara is offline
We eten mééstal samen, enkele keer kan het niet als ik om 18u moet beginnen met werk en mijn moeder om 18u vrij is.

Het is vrij snel klaar, niet echt gezellig meestal. Soms wel, goede gesprekken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:30
Bloem
Bloem is offline
Wij proberen om altijd samen te eten, en dat gebeurt dus ook vrij vaak, hoewel mijn zusje tegenwoordig niet meer zo vaak mee-eet omdat ze moet werken onder etenstijd. Bijna altijd eten we aan tafel, heel soms met iets makkelijks voor de tv, maar dat gebeurt niet zo vaak. Ik vind het altijd wel gezellig om zo een beetje de dag 'door te spreken', en mocht ik later ooit kinderen krijgen wil ik met hen ook aan tafel avondeten en niet voor de tv ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:39
Rossantha
Rossantha is offline
Wij eten gewoon op de bank tijdens the bold
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 01:06
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het is door de weeks altijd snel, eten, eten, afruimen, weinig gepraat.

In het weekend is het altijd langdradig, voetbaltalk,
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 01:09
MTpower
MTpower is offline
Ik eet eigenlijk altijd alleen (omdat ik vaak pas na 10 uur 's avonds thuis ben).
Dus het is vooral vlug vlug en weer opruimen, vanavond heb ik gewoon een biefstukje gebakken en aan het aanrecht uit de pan direct opgegeten met wat sla enzo... zodat er niet teveel afwas was
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 06:46
Verwijderd
't wisselt, maar meestal nemen we de borden mee naar de bank en eten het daar op, soms met de tv aan, soms niet. En als ik veel huiswerk moet maken, dan eet ik achter de computer.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:47
Love_Fulfilled
Citaat:
Rossantha schreef op 19-06-2005 @ 23:39 :
Wij eten gewoon op de bank tijdens the bold
Komt bekend voor .
Oud 20-06-2005, 10:49
PV
PV is offline
Thuis eten we altijd gezamenlijk, meestal aan de keukentafel en als we met zn vijven zijn aan de (eet)kamertafel. In de keuken is altijd de radio aan, in de kamer soms de tv. Er wordt idd 'de dag besproken' Is meestal wel leuk en gezellig, maar tis niet dat we uren aan tafel zitten, na een half uur is iedereen wel klaar.
Op kamers eet ik altijd op de bank voor de tv
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 10:49
marla
marla is offline
Wij eten altijd aan tafel. Ik heb eigenlijk alleen voor de tv gegeten als ik later thuis was.
En niet eerder van tafel gaan nadat iedereen klaar is met eten.
Oud 20-06-2005, 10:52
markeerstift
markeerstift is offline
wij eten thuis gezamelijk, zodat we toch allemaal 1 keer per dag samen zijn..
Verder is het mijn breuk tussen middag en avond.
Oud 20-06-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 19-06-2005 @ 14:56 :
Sure ..
en waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:06
Konijn
Konijn is offline
De enige tijd per dag dat we met zn 4en thuis zijn, dus meestal aan tafel, en we blijven erna altijd zitten kletsen totdat iemand wegmoet meestal (wat rustig een uur kan zijn).
Oud 20-06-2005, 13:36
Redhair
Redhair is offline
Doorgaans eten wij met z'n allen aan tafel, tenzij ik of mijn broer 's avonds moet werken. Dan kook ik rond 4 uur wat voor mezelf, mijn broer eet op zijn werk.
We bespreken altijd wat we gedaan hebben enzo, en tafelen meestal ook na.
Oud 20-06-2005, 16:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik eet altijd vrij snel, zodat ik weer verder kan met mijn activiteiten waar ik mee bezig was. Nee, de dag bespreken doen we niet echt... of ja ik niet. Ik maak toch niet veel mee. Dus ja, snel eten, maar er wel van proberen te genieten. Meestal heb ik toch grote honger voor het avondeten, dus het gaat er zeker wel in. We eten meestal wel gezamenlijk aan de tafel ja, soms voor de TV.

Maar praten doe ik weinig. Mijn zusje bijvoorbeeld wel, die kletst aan een stuk door tijdens het eten. Over wat Jantje heeft gezegd op school en Pietje heeft gezegd op school. Zelf vraag ik me af wat daar het nut van is dat te vertellen als mijn pa, mijn ma en ik die personen verder helemaal niet kennen. Ook komen altijd dezelfde, afgezaagde grappen en onderwerpen bij ons aan bod, zodat je soms helemaal geen zin meer hebt om steeds over hetzelfde te kletsen.
Oud 20-06-2005, 17:15
Love_Fulfilled
Wij praten echt nooit tijdens het eten, me ma wil in stilte eten, muts .
Oud 20-06-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 19-06-2005 @ 12:50 :
Wij eten nog geen eens aan tafel dus ja.. snel en weer opruimen.
Waar eet je dan?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:46
11
11 is offline
Niets, gewoon eten en klaar.
Oud 27-06-2005, 09:57
Verwijderd
Bij ons thuis eten we meestal met z'n allen, gewoon gezellig aan de tafel en de dag een beetje bespreken .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:05
Verwijderd
Het avondeten is bij ons thuis eik het enige moment dat we met zn zessen (momenteel 5, de oudste zit in Frankrijk) aan tafel zitten en de dag n btje doorspreken. Ook is dat het ideale moment om vakanties e.d. te bespreke... Het is dus vooral ook sociaal gezellig
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 27-06-2005 @ 11:05 :
Het avondeten is bij ons thuis eik het enige moment dat we met zn zessen (momenteel 5, de oudste zit in Frankrijk) aan tafel zitten en de dag n btje doorspreken. Ook is dat het ideale moment om vakanties e.d. te bespreke... Het is dus vooral ook sociaal gezellig
ja zo is het bij ons ook als mijn moeder iets met mij en mn broers wil bespreken doet ze dat ook altijd aan tafel.. ze spreekt ons verder nooit tegelijk met z'n 3en omdat we nooit tegelijk thuis zijn
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:18
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
altijd aan de keukentafel, netjes de tafel gedekt en nog natafelen soms wel irri als het lang duurt
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:03
Wammus
Wammus is offline
Als ik bij m'n ma eet dan aan tafel en een beetje praten en ouwehoeren. Normaal ben ik bij m'n pa en dan gewoon met een bord eten op schoot voor de tv. Veel gepraat word er dan trouwens niet. Alleen een beetje over wat er op tv is oid.
Oud 30-06-2005, 10:01
Verwijderd
Ja gezamelijk eten, en een beetje ouwehoeren over vanalles en nog wat!!! 2 uur tafelen hier is eerder regel dan uitzondering
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 10:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als iedereen rond etenstijd thuis is, eten we met z'n vieren aan de eettafel. Als we tijd genoeg hebben, blijven we dan ook soms nog wel even zitten om wat te praten. Meestal is het echter zo dat mijn zusje en ik vroeg weg moeten i.v.m. sporten, en dan eten wij met z'n drieen en mijn vader warmt zijn maaltijd naderhand op in de magnetron. Soms kom ik laat terug uit school en moet ik ook mijn eten opwarmen. Als er dan iemand thuis is, zit ik gewoon aan tafel te eten, anders wil ik nog wel ooit met mijn bord bij de tv of de computer gaan zitten, maar daar zijn ze hier thuis nogal op tegen, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 16:08
Jones
Met huisgenoten de helft van de tijd voor de tv (Will & Grace ) en de andere helft gewoon aan tafel. Bij m'n ouders altijd aan tafel. Lang natafelen gebeurd op beide plekken regelmatig
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 16:16
Jeopardize
Jeopardize is offline
Als ik alleen ben schuif ik in een onnavolgbaar tempo de inhoud van mijn bord naar binnen. Ik vind alleen eten totaal niet boeiend en ik kan niet wachten tot ik weer klaar ben en andere dingen kan gaan doen.

Thuis doe ik wel normaal, daar zitten we met z'n allen aan tafel met de televisie uit. Gezellig
Oud 02-07-2005, 21:21
Verwijderd
Met huisgenoten of vrienden is het eigenlijk altijd met bord op schoot voor de tv of gewoon op de bank. In het weekend bij m'n ouders bijna altijd aan tafel, tenzij er iets heel leuks op tv is. We blijven dan echt niet langer zitten dan nodig is, al wordt er wel veel gepraat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 23:19
Verwijderd
Mn moeder en ik zitten dan aan tafel te eten, meestal met 6 uurs nieuws op. Gewoon lekker genieten van het eten en ondertussen kletsen. We spreken elkaar verders ook wel, dus het is niet echt een moment om bij te kletsen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 14:54
MB
MB is offline
Thuis is het gewoon eten en ondertussen soms beetje praten, maar geen belangrijke dingen. Duurt meestal ook maar 20 minuten ofzo... Bij mijn vader (is altijd alleen maar in het weekend) is het altijd eerst eten en dan nog +- een uur over van alles en nog wat praten.
Oud 03-07-2005, 17:13
M@rco
M@rco is offline
We eten altijd aan tafel. Vervolgens zet mijn vader de TV aan en gaat vanaf de eettafel naar de TV kijken, waar mijn moeder zich dan aan ergert. Ondertussen raakt hij als hij een hap neemt steeds (onbewust) met zijn vork zijn tanden, waar mijn moeder zich ook aan ergert. Gezellig is het dus niet, maar we eten wel aan tafel en als het meezit zegt er iemand af en toe iets.
Oud 03-07-2005, 19:51
Verwijderd
lang natafelen is er niet bij, mijn vader moet na het eten werken
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:59
WolterB
WolterB is offline
Als ik alleen eet wil ik soms uitgebreid gaan koken voor mezelf, gewoon iets wat ik lekker vind, neem er dan alle tijd voor om wat klaar te maken en het op te eten.

Met de flat is het vaak met zn tweeën koken, wat al gezellig is. Het eten is dan een sociaal iets, meestal duurt het dan ook wel een uurtje.. Lekker kletsen, tijd nemen boor het eten en nog ff blijven zitten achteraf.

Als ik bij mn vader of moeder ben, is het eten vaak korter en wordt er voor me gekookt. Wel blijft het eten dan een sociaal iets, vaak ook aan tafel. Bord op schoot gebeurt niet veel en als het gebeurt praten we wel vooral ipv naar tv kijken.
Oud 03-07-2005, 20:01
Kevintjuuuh
Kevintjuuuh is offline
Hmm, bij ons gaat het eten wel. Meestal eten we gewoon de Hollandse pot en anders is het wel iets makkelijk van de Lidl, brood of patat. Er wordt niet heel erg veel aandacht aan besteedt op zich en het eten duurt dan ook maar 25 minuutjes ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten