Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 17:06
johnbiezen
johnbiezen is offline
Als je nou medicijnen nodig hebt zoals Ritalin, Antibiotica, Hormonen pillen (zoals dé pil etc) en je dus voor een weekendje ergens heen maar 4 pillen nodig hebt, hoe neem je dat dan mee in het vliegtuig?

Dat vraag ik me altijd af, gaat douane, als je het gewoon in je toilettas hebt zitten (gewoon in klein plastic bakje) hier moeilijk over doen?

Ik heb nog (helaas) nooit gevlogen, en zoal ook (zover ik kan kijken) niet gaan vliegen, maar toch, hier ben ik altijd benieuwd naar...
Advertentie
Oud 12-02-2004, 17:10
MieX
MieX is offline
je kunt bij de apotheek een medicijnpaspoort halen, dan staat er zwart op wit dat je medicijnen vervoert en geen drugs (heb ik zelf ook mee als ik ga vliegen, maar t is nog nooit gecontroleerd)
Oud 12-02-2004, 17:26
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
MieX schreef op 12-02-2004 @ 18:10:
je kunt bij de apotheek een medicijnpaspoort halen, dan staat er zwart op wit dat je medicijnen vervoert en geen drugs (heb ik zelf ook mee als ik ga vliegen, maar t is nog nooit gecontroleerd)
En dat doe je dan in de tas ofsow (naast de medicijnen), dat medicijnenpaspoort..

Maar ook al als het gaat om bijv. 4 pilletjes?
Oud 12-02-2004, 17:28
Miracle
Miracle is offline
Idd, wat diegene boven mij zegt.

Nog wat tips:
  • Bewaar de medicijnen in twee verschillende tassen (bijv. handbagage en koffer). Dan heb je minder kans dat je op vakantie zonder medicijnen zit.
  • Volgens mij kun je met het medicijnpaspoort ook in het buitenland je medicijn verkrijgen, mocht het op zijn of zoekgeraakt.
Oud 12-02-2004, 17:33
johnbiezen
johnbiezen is offline
Maar een vriendin van mij gaat paar dagen naar Portugal met het vliegtuig, met de klas, ze gebruikt Antibiotica, dus ze neemt iets van 4 pilletjes mee, moet ze dan ook zo'n paspoort aanvragen bijvoorbeeld?
Oud 12-02-2004, 17:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 12-02-2004 @ 18:33:
Maar een vriendin van mij gaat paar dagen naar Portugal met het vliegtuig, met de klas, ze gebruikt Antibiotica, dus ze neemt iets van 4 pilletjes mee, moet ze dan ook zo'n paspoort aanvragen bijvoorbeeld?
Zou ik wel doen, beter het zeker voor het onzekere
En wat volgens mij ook wel belangrijk is, is dat je de medicijnen meeneemt in de originele verpakking
Oud 12-02-2004, 17:36
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
MieX schreef op 12-02-2004 @ 18:34:
Zou ik wel doen, beter het zeker voor het onzekere
En wat volgens mij ook wel belangrijk is, is dat je de medicijnen meeneemt in de originele verpakking
Ze gaat dit weekend dus is ze waarschijnlijk te laat me zo'n ding aanvragen...dan moet ze maar hopen dat die 4 pilletjes niet worden gezien
Oud 12-02-2004, 17:50
Balance
Balance is offline
hebben die dingen geen gewone verpakking?
met pijnstillers (paracetamol, ibuprofen) en andere medicijnen/pillen (hooikoortspilletjes / de pil) heb ik nog nooit problemen gehad.
Oud 12-02-2004, 17:57
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2004 @ 18:50:
hebben die dingen geen gewone verpakking?
met pijnstillers (paracetamol, ibuprofen) en andere medicijnen/pillen (hooikoortspilletjes / de pil) heb ik nog nooit problemen gehad.
Ik heb haar net via msn gesproken, ze doet gewoon zei ze zo'n fotorolbakje (van plastic voor ontwikklen), en daar plakt ze dan die sticker van de Apotheek op, waar alles op staat (gegevens, wat die pillen zijn, merk pillen, hoeveel mg etc) gewoon zo'n sticker vd aptoteek. DAn doet ze dat bakje gewoon in d'r toilettas, en hoopt ze niet aangehouden te worden...

Maar ze zei dat die medicijnenpaspoort waarschijnlijk toch niet te krijgen zijn op zo'n korte termijn...(en waar zou je zo'n paspoort moeten laten zien? Als je aangehouden wordt?)
Oud 12-02-2004, 18:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 12-02-2004 @ 18:57:
Ik heb haar net via msn gesproken, ze doet gewoon zei ze zo'n fotorolbakje (van plastic voor ontwikklen), en daar plakt ze dan die sticker van de Apotheek op, waar alles op staat (gegevens, wat die pillen zijn, merk pillen, hoeveel mg etc) gewoon zo'n sticker vd aptoteek. DAn doet ze dat bakje gewoon in d'r toilettas, en hoopt ze niet aangehouden te worden...

Maar ze zei dat die medicijnenpaspoort waarschijnlijk toch niet te krijgen zijn op zo'n korte termijn...(en waar zou je zo'n paspoort moeten laten zien? Als je aangehouden wordt?)
waarom laat ze het niet in de originele verpakking?

Maar overigens gebeurt er echt niks als ze aangehouden wordt.
Ze zullen even in d'r koffer willen kijken, vinden die pilletjes, merken dat het geen drugs zijn en later d'r weer verder gaan.
En ik betwijfel of ze voor een aantal van 4 stuks uberhaupt een koffer openmaken.
Oud 12-02-2004, 18:13
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ja oke, en anders neemt ze ze maar niet mee...

Ze neemt nu 2 pillen per dag. Maar of het uit maakt als ze 1 dag en 1 ochtent een keer geen pillen neemt weet ik niet....
Oud 12-02-2004, 18:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 12-02-2004 @ 19:13:
Ja oke, en anders neemt ze ze maar niet mee...

Ze neemt nu 2 pillen per dag. Maar of het uit maakt als ze 1 dag en 1 ochtent een keer geen pillen neemt weet ik niet....
met antibiotica lijkt het me slim om ze allemaal te slikken.
geen zorgen maken over 4 van die pilletjes joh. zo moeilijk doen ze niet hoor.
Oud 12-02-2004, 18:18
Ieke
Ieke is offline
Dat kan ze wel. Volgens mij kan je het gewoon bij de aptheek waar ze haar medicijnen gehaalt heeft ophalen. (bij ons kan het ook bij de huisarts, maar dat heeft met de constructie hier te maken) en dan krijg je gewoon een uitdraai van de actuele medicatie met een handtekening. Zou het wel meenemen, mochten ze moeilijk gaan doen heeft ze het iig.
Met medicijnen in de koffer moet je oppassen, het wordt heel kout en dat is voor een aantal medicijnen helemaal niet goed. Je moet ze gewoon in je handbagage meenemen en als je met meerdere gaat kan je het opslitsen. Ook is de orginele verpakking wel nodig. (voor het geval dat men echt moeilijk wil doen)
Oud 12-02-2004, 18:20
Quiana
Quiana is offline
Bij mij hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan...
Oud 12-02-2004, 18:24
johnbiezen
johnbiezen is offline
't blijft een risico, ze weet het nog niet

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 19:37.
Oud 12-02-2004, 19:36
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2004 @ 19:16:
met antibiotica lijkt het me slim om ze allemaal te slikken.
geen zorgen maken over 4 van die pilletjes joh. zo moeilijk doen ze niet hoor.
Nee oke, maar stel dat ze het vinden, en ze wordt uit die groep gehaald, dan moet ze zich later verantwoorden tegenover al die mensen uit haar klas die mee reizen , ze wil liever niet dat iedereen weet dat ze antbiotica slikt voor puistjes..
Oud 12-02-2004, 20:53
MieX
MieX is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 12-02-2004 @ 18:36:
Ze gaat dit weekend dus is ze waarschijnlijk te laat me zo'n ding aanvragen...dan moet ze maar hopen dat die 4 pilletjes niet worden gezien
je hoeft t ook niet helemaal aan te vragen, ik ging naar de apotheek, vroeg erom en kreeg t zo mee, binnen een kwartiertje ben je klaar.
Oud 12-02-2004, 21:21
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
MieX schreef op 12-02-2004 @ 21:53:
je hoeft t ook niet helemaal aan te vragen, ik ging naar de apotheek, vroeg erom en kreeg t zo mee, binnen een kwartiertje ben je klaar.
Maar wat moet je met die papieren, want ze reist met een groep hé... dus paspoorten worden gelijk als ze vertrekken bij leraar ingeleverd...

Moet ze dat medicijnpaspoort gewoon bij haar 4 pillen stoppen zodat als ze de tas openmaken, dat medicijnpaspoort vinden?
Oud 12-02-2004, 22:29
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 12-02-2004 @ 22:21:
Maar wat moet je met die papieren, want ze reist met een groep hé... dus paspoorten worden gelijk als ze vertrekken bij leraar ingeleverd...

Moet ze dat medicijnpaspoort gewoon bij haar 4 pillen stoppen zodat als ze de tas openmaken, dat medicijnpaspoort vinden?
Inleveren bij een leraar? Kan je niet voor je eigen papieren zorgen? Vaag. Ik stopte het altijd bij mijn gewone paspoort. Heb je het allemaal bij elkaar. Iig wel in de buurt houden, zodat je het zo kan vinden.
Oud 13-02-2004, 08:33
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ze denkt niet dat ze ze meeneemt, als ze uit die groep wordt gehaald, dan staat ze mooi voor lul, en moet ze zich bij iedereen verantwoorden ...daar had ze geen zin in...Het zijn 4 pilletjes, ze wist ook niet of douane daar moeilijk om ging doen hé (als ze ze had meegenomen had ze het gewoon in haar normale koffer gedaan, in haar toilettas)
Oud 13-02-2004, 09:59
Verwijderd
Kan ze zelf ook typen, of heeft ze iets aan d'r vingers ofzo?
Oud 13-02-2004, 10:09
skip
skip is offline
wat is dit nou allemaal voor onzin. je pil en ook antibiotica kan je gewoon meenemen in de originele verpakking. heb het al vaak genoeg gedaan. en pas geleden zou ik voor een jaar weggaan...een hele doos met strips van de pil mee in m'n koffer.....geen probleem!!!

denk je dat ze iedereen eruit halen die met een pil reist. over het algemeen is dat sowieso wat een vrouw meeheeft en je kan ook makkelijk iets van ibuprofen of aleeve of dat soort dingen meenemen. helemaal geen probleem!!!!

en paspoorten inleveren als je gaat vliegen....je moet door de paspoortcontrole...lijkt me dat je dan je eigen paspoort laat zien, want iedereen wordt gecontroleerd met paspoort en bij incheck ook. en zo'n medicijnpaspoort, als je het nou echt aanschaft is dat meer als je insuline nodig hebt en zo met spuiten en dat soort spul, want dan heb je naalden in je handbagage en dat mag officieel niet. dan kun je laten zien waarom je die meehebt enzo!!

trouwens, ben in amerika een keer uit de rij gehaald met 4 strips van de pil en een doosje aleeve en in nederland toen ik terugkwam en had ik ook medicijnen mee. helemaal geen punt. ik zou er niet zo moeilijk over doen hoor!!!

~SKIP~
Oud 13-02-2004, 18:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Mijn toillettas zit altijd helemaal propvol met allerlei verschillende pillen en antibiotica kuren als ik op vakantie ga, en ik heb er nog nóoit mn koffer voor open hoeven maken.
Zelfs niet in landen als mexico of guatemala.
Oud 13-02-2004, 18:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-02-2004 @ 10:59:
Kan ze zelf ook typen, of heeft ze iets aan d'r vingers ofzo?
maybe heeft ze daar die medicijnen voor nodig
Oud 13-02-2004, 19:59
Verwijderd
Ik heb er zelfs nog nooit aan gedacht dat je met paracetamol en andere pijnstillers en de pil in de problemen kunt komen.
Ik heb het altijd gewoon meegenomen, in originele verpakking, en het is nooit gecontroleerd. En als het wel gecontroleerd wordt, en het zit in de originele verpakking, lijkt me ook niet dat er snel problemen zullen ontstaan..
Advertentie
Oud 13-02-2004, 20:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 13-02-2004 @ 20:59:
Ik heb er zelfs nog nooit aan gedacht dat je met paracetamol en andere pijnstillers en de pil in de problemen kunt komen.
Ik heb het altijd gewoon meegenomen, in originele verpakking, en het is nooit gecontroleerd. En als het wel gecontroleerd wordt, en het zit in de originele verpakking, lijkt me ook niet dat er snel problemen zullen ontstaan..
Het kan. Als ze moeilijk willen doen heb je een probleem, maar meestal zijn ze niet zo moeilijk.
Oud 13-02-2004, 21:32
MieX
MieX is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 13-02-2004 @ 20:59:
Ik ben zelf naar thailand gevlogen en vooral omdat ze daar zo streng zijn met drugs heeft mn huisarts t aangeraden om zo'n paspoort te halen. De rokende mensen werden bijvoorbeeld ook geadviseerd om geen shag mee te nemen omdat dat in Thailand ook voor drugs kan worden aangezien.
Oud 18-07-2005, 20:39
*ikniet*
*ikniet* is offline
een keertj problemen gehad,
ik had toen minstens 4 pilletjes per dag nodig om niet doodziek uit een vliegtuig bus of trein ofzo te komen, en we gingen naar spanje,
nou zijn ze daar niet superstreng, maar was er een controle,
woden die pilletjes voor drugs aangezien
gelukkig hebk een medicijnen paspoort

ze kunnen dus wel moeilijk doen..
Oud 18-07-2005, 20:42
Verwijderd
grappig dat ik deze topic tegenkom, zat er een tijdje terug over na te denken. Slik zelf alleen de pil, zal daar wel geen problemen mee krijgen. Natuurlijk wel de ultieme manier voor drugssmokkelaars om hun pillen mee te smokkelen denk ik:\
Advertentie

Regels voor berichten