Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 01:20
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ik woon nu nog maar 2 dagen in Amerika, en ik heb al helemaal een thuisgevoel, maar de mode in NL mis ik!! Amerikaanse jongeren gaan echt zwaar bagger gekleed ! Iemand die mijn mening deelt of zijn jullie het oneens met me??
Oud 07-06-2002, 06:08
Cinamon
Cinamon is offline
waar woon jij dan?
haha ik kan er niet echtover meepraten, ben er nog nooit geweest maar ik ga er vandezomer heen dus ik zal eens kijken...
je zou tog denken dat ze netjes en vet stoer voorop lopen met al die nieuwe trends enzow...

Oud 07-06-2002, 09:05
KazzZ
KazzZ is offline
ja dat klopt inderdaad!Ik was er vorig zomer, en ik dacht; laat ik eens ff koele amerikaanse kleding kopen! NOT dus! Geen enkele leuke normale kledingwinkel en de amerikanen lopen er alleen maar in lelijke spijkerbroeken, vies t-shirtje en gympen! Zien er echt niet uit.. Maybe moet je voor echte leuke kleding in hele grote steden wezen.. we zijn meer in kleinere plaatsen geweest. (voor amerikaanse doen dan).
Ik werd er nog aangesproken door zo'n amerikaans meisje in de supermarkt, dan ze m'n shirtje zo koel vond! gewoon doodnormaal shirtje..ahahah! naja.. rare amerikanen
Oud 07-06-2002, 11:58
Verwijderd
Ik vind dat amerikanen zich slecht kleden, met hun verschrikkelijke sportkleding van tommy en dkny...
En als ik zie wat ze allemaal bij jenny jones of jerry springer dragen is het allemaal zo hoerig en bloot...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:15
de
de is offline
De Amerikanen lopen er in mijns inziens ronduit slonzig (baggy) bij.
Teveel grote Tommy-logo's en teveel rood wit en blauw, voor mij een vorm van doorgeslagen patriottisme.

Het enige voordeel, dat rl daar veel goedkoper is
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:01
punkyfish
punkyfish is offline
je zult daar toch ook wel verschillende stijlen hebben, dus misschien hebben andere mensen wel leuke kleren aan?

wat heb je dan zoal al gezien wat 'echt niet kan'?
Oud 07-06-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
de schreef:
Het enige voordeel, dat rl daar veel goedkoper is
Aan de andere kant weer niet. RL heeft in Amerika een iets andere status dan hier.

Als je in Nederland met RL loopt, word je over het algemeen als kakker bestempeld (of wat dan ook). In Amerika is RL een doodgewoon merk, waar zelfs de meest loserige puisterige kantoorpik nog in loopt. Het is daar gewoon casualwear en heeft niet die 'kakker'bijsmaak die het hier heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:36
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
bertbart schreef:
En als ik zie wat ze allemaal bij jenny jones of jerry springer dragen is het allemaal zo hoerig en bloot...
Volgens mij is dat ook niet echt een weergave van de doorsnee Amerikaan

Verder ben ik er nog nooit geweest, dus kan er niets over zeggen.
Oud 07-06-2002, 14:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je in Nederland met RL loopt, word je over het algemeen als kakker bestempeld (of wat dan ook). In Amerika is RL een doodgewoon merk, waar zelfs de meest loserige puisterige kantoorpik nog in loopt. Het is daar gewoon casualwear en heeft niet die 'kakker'bijsmaak die het hier heeft.
Dus koop je het daar, en draag je het hier
Oud 07-06-2002, 14:51
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Ik vind dat amerikanen zich slecht kleden, met hun verschrikkelijke sportkleding van tommy en dkny...
Als je je wereldbeeld baseert op Jenny Jones en Jerry Springer ben je niet echt goed bezig imo...
Oud 07-06-2002, 18:59
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Het ligt gewoon aan je smaak, ze lopen daar allemaal in wijde kleren enzo, nou als je daar van houd is het leuk.
Toen ik daar was heb ik genoeg nieuwe kleren gekocht beide keren dat ik er was. Je moet gewoon goed zoeken. Ga bijvoorbeeld naar zo'n outlet store me zus heeft er ook genoeg kleren gevonden en die draagt gewoon normale strakke kleren, je moet alleen goed zoeken.

Dus en de vriend van me zus ook die draagt totaal geen baggy kleren en die heeft ook genoeg kunnen vinden genoeg mooie leuke nette kleren
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
J-roen schreef:

Als je je wereldbeeld baseert op Jenny Jones en Jerry Springer ben je niet echt goed bezig imo...
of die amerikanen kennis hebben van de rest van de wereld
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben sowieso niet zo'n fan van de VS, mijn beeld van de kleding kan ik alleen vormen nav wat ik op tv heb gezien en dat ik niet echt geweldig. te baggy, te grote logo's en te hoerig
Oud 07-06-2002, 23:16
maar
maar is offline
Citaat:
nare man schreef:

Aan de andere kant weer niet. RL heeft in Amerika een iets andere status dan hier.

Precies ja, en kraagje omhoog is ghetto-style

Verder.. don't get me started.. de kledingstijl van de meeste Amerikaanse jongeren is echt bagger. Jongens stuk voor stuk met hangende skate broeken met boxershorts erboven, en niet-matchende te kleine T-shirts. Meisjes hebben geblondeerd 'gestraightened' haar, dragen ontzettend weinig en ordinaire kleding, en veel te veel oogmake-up en poeder. Witte sportschoenen zijn unisex.
De Abercrombie-stijl die nu steeds populairder wordt vind ik wel wat hebben trouwens:jongens met een polo, wat wijdere korte broek, slippers, kralenketting en een wilde haarbos bijvoorbeeld .
En ik krijg zelf regelmatig complimenten van Amerikanen over mijn kleding en toch blijven het alleen Europeanen die zich zo kleden.
Maarja, ik mis de stijl in Nederland dus ook..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 00:37
biertjehappen
biertjehappen is offline
bagger vet bedoel je die mensen in amerika zijn echt TE dik..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 03:53
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
JA dat van die vette mensen is dus ook echt waar.....echt, er rijden (ja RIJDEN!) hier ultra mega fat people rond in karretjes met zuurstofflessen achterop....pretty fucked up, huh?!
Oud 08-06-2002, 04:07
killing.f0r.fun
killing.f0r.fun is offline
ik ( original misfit ) zit ook in de us voor 3 maanden en ik ben er vaker geweest maar ik let niet zo op fashion =p wel erg veel emokids hier
Oud 08-06-2002, 12:11
shanli
shanli is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:

Volgens mij is dat ook niet echt een weergave van de doorsnee Amerikaan

Verder ben ik er nog nooit geweest, dus kan er niets over zeggen.
Oud 08-06-2002, 12:51
ESCO
ESCO is offline
Precies ja, en kraagje omhoog is ghetto-style

sorry dat is franse style lascotte dat doen ze al heel heel erg lang heeft iets met rugby te maken.

Ikweet niet hoe je daar bij komt dat dat ghetto style zou moeten zijn.
Ikheb nog nooit in een clip of bij kiki new york of wat dan ook zwarte of latino's met kraagjes omhoog gezien.
Oud 08-06-2002, 14:04
fruitmand
fruitmand is offline
ik zit op een amerikaanse school, en ik vind dat je de jongens hier altijd geweldig goed gekleed zijn
misschien is het toch wel anders als ze in een europese (???) omgeving wonen...
Oud 08-06-2002, 14:52
feline
feline is offline
't valt me over het algemeen wel op dat Nederlanders wat meer met kleding bezig zijn. Nederlanders zijn iets stijlvoller dan de gemiddelde europeaan en amerikaan. En dan bedoel ik niet perse dat je een modepopje moet zijn, maar de 'alernatieveren' in Nederland voeren hun stijl ook iets meer door. De Duitse, Engelse en Italianen die pas bij ons op school als uitwisseling waren, zeiden dat ook al tegen ons, dat het hen opviel dat wij hier zo letten op kleding.
Oud 08-06-2002, 17:04
maar
maar is offline
Citaat:
ESCO schreef:

sorry dat is franse style lascotte dat doen ze al heel heel erg lang heeft iets met rugby te maken.

Ikweet niet hoe je daar bij komt dat dat ghetto style zou moeten zijn.
Ikheb nog nooit in een clip of bij kiki new york of wat dan ook zwarte of latino's met kraagjes omhoog gezien.
Ik woon in Amerika.. en als ik m'n kraagje omhoog heb krijg ik opmerkingen over dat dat ghetto is. Misschien is het in andere delen van het land anders, dat kan ik niet beoordelen.
Nouja we zijn het er in ieder geval over eens dat een kraagje hier een andere betekenis heeft dan daar..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:04
italianboy
italianboy is offline
wat ik gezien heb aan Amerikaanse jeugd moet ik je groot gelijk geven..

Het ziet er over het algemeen niet uit!

beetje sloeberig
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:08
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Als ik het hier zo lees is de stijl die de mensen dragen in de film " clueless" best wel op de waarheid gebaseerd!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:26
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
Daar noem je wat zeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 23:54
nieuwbe
nieuwbe is offline
Tja, Amerikanen en mode gaan niet samen. Of zoals een of andere collumnist eens schreef:

'Als Amerikaanse vrouwen 'hip' willen zijn, dragen ze naast hun eeuwige jeans en topje een designers tas'...

Tja, klopt wel.... IMHO....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:16
Breg
Breg is offline
ik ben zelf op vakantie in New York geweest, en vond juist dat veel mensen daar mooie kleding hadden, en ik ben ook in bloomingdales en macy´s (= 2 megawarenhuizen) geweest, en daar hing kleding die ik hier in Nederland pas een half jaar later zag (bv. heupbroeken, die werden in Nederland in het najaar ´in` (toch?), terwijl daar in april de winkels er al mee vol hingen). De meeste mensen die er in N.Y. slonzig bij liepen waren juist toeristen (algemene toeristenlook: grote zonnebril, grote fotocamera, uitgelopen schoenen, spijkerbroek en t-shirt) Er waren trouwens wél veel amerikaanse toeristen die er ook zo uitzagen, dus misschien hebben ze alleen in de grote steden een beetje ´verstand` van mode?

En ik vraag me af, als ´iedereen` er in de VS zo slonzig bij zou lopen, hoe zouden ze er dan op komen om die vrouwen uit Sex and the City allemaal van die dure designerkleding te laten dragen, als dat een totaal onrealistisch beeld is?
Oud 09-06-2002, 15:30
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik ga deze zomer naar Los Angeles en San Francisco, ik hoop dat daar wel wat leuke winkels zijn. Wil toch wel wat moois kopen daar iemand misschien wat tips???
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:14
ESCO
ESCO is offline
ik ben zelf op vakantie in New York geweest, en vond juist dat veel mensen daar mooie kleding hadden, en ik ben ook in bloomingdales en macy´s (= 2 megawarenhuizen) geweest, en daar hing kleding die ik hier in Nederland pas een half jaar later zag (bv. heupbroeken, die werden in Nederland in het najaar ´in` (toch?), terwijl daar in april de winkels er al mee vol hingen). De meeste mensen die er in N.Y. slonzig bij liepen waren juist toeristen (algemene toeristenlook: grote zonnebril, grote fotocamera, uitgelopen schoenen, spijkerbroek en t-shirt) Er waren trouwens wél veel amerikaanse toeristen die er ook zo uitzagen, dus misschien hebben ze alleen in de grote steden een beetje ´verstand` van mode?

New york is ook een mode stad Milaan, parijs,New York,Londen
De meeste hebben t ook over gehuchten en vage steden want grote namen worden niet genoemd.
Reageren

Regels voor berichten