Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 22:17
Sannetje
Sannetje is offline
Welke gevolgen heeft weinig slapen op je lichaam, behalve dat je je moe voelt?

Worden er verder nog processen bemoeilijkt ofzo?

Of is dit per persoon verschillend?

Ik hoop dat iemand dit weet.
Oud 05-06-2002, 22:22
ekki
ekki is offline
ofc verschilt dat per persoon.

als je echt heel weinig slaapt, kan je eigenlijk van alles wel last krijgen. geestelijk kan alles veel meer overdreven worden (je wordt bijvoorbeeld veel sneller ergens chagrijnig of verdrietig of boos om ofzo), je reactievermogen kan afnemen, je kan bijvoorbeeld meer haaruitval krijgen, je darmen kunnen vervelend gaan doen (dat doen ze bij mij), je kan last krijgen van je ogen (trillend ooglid of gewoon 'zware oogleden), je huid wordt waarschijnlijk veel witter (of heb je sowieso geen blanke huidskleur? dan zal het namelijk wel meevallen ), je kan hoofdpijn krijgen en nog veel meer...

maar het verschilt per persoon.
Oud 05-06-2002, 22:26
ekki
ekki is offline
ohja, natuurlijk neemt je afweer af. dus je kan veel sneller ziek worden. maar eigenlijk is dat een samenvatting van alles wat ik hiervoor opnoemde.
Oud 06-06-2002, 15:35
beestje
beestje is offline
ja een aantal dingen weet je natuurlijk al
concentratieproblemen, duizeligheid, helemaal geen of juist heel veel honger, scheelzien, keelpijn, trillende spieren....

als je heel erg lang helemaal niet slaapt (maar dan hebben we het echt over meerdere nachten achter elkaar overslaan) kun je zelfs gaan hallucineren, maar dat is geloof ik niet helemaal van toepassing

en je wordt idd chagrijnig, sneller gedeprimeerd (althans, als je daar al last van hebt) en nog meer van dat soort dingetjes

maar dit wist je waarschijnlijk allemaal al dus echt nuttig is mijn reply niet.... ik kan je alleen aanraden toch zovee mogelijk te slapen, wantr ook jij mag niet zomaar front-anti-slapen
Oud 06-06-2002, 15:54
Oen
Oen is offline
Van te weinig slaap ga je dood.
Maar dan ben je al heel ver heen.
Je draait helemaal door.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:17
bloffan
bloffan is offline
Ik krijg altijd last van m'n maag en heb ook een keer gehad toen ik echt heel weinig had geslapen dat ik last kreeg van hartkloppingen/bonzen. Ik kreeg ook last van koortsigheid.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:53
UnUsual
UnUsual is offline
Maar wat noemen jullie weinig slapen?!
Oud 06-06-2002, 18:01
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
beestje schreef:
als je heel erg lang helemaal niet slaapt (maar dan hebben we het echt over meerdere nachten achter elkaar overslaan) kun je zelfs gaan hallucineren, maar dat is geloof ik niet helemaal van toepassing

ja in frankrijk zag ik eens een ijsbeer op de snelweg
<-- had ik ook... zeer lang niet geslapen, was wel koel trouwes
Oud 06-06-2002, 22:22
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
beestje schreef:
nee, je gaat van slaap gebrek niet hallucineren (tenminste- als het slaapgebrek niet door medicatie is veroorzaakt). als je lang niet slaapt ga je op een gegeven ogenblik voor hele korte periodes (seconden) slapen (al dan niet staand). veelal krijg je dan ook heftige dromen. dit zijn dus GEEN hallucinaties.

overigens bestaat er een heel leuk slaapritme, waarbij je slechts 2 uur per dag slaap, in periodes van 20 min, elke 4 uur:
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=892542
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:25
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
bonefish schreef:

nee, je gaat van slaap gebrek niet hallucineren (tenminste- als het slaapgebrek niet door medicatie is veroorzaakt). als je lang niet slaapt ga je op een gegeven ogenblik voor hele korte periodes (seconden) slapen (al dan niet staand). veelal krijg je dan ook heftige dromen. dit zijn dus GEEN hallucinaties.

ja dat klopt, het was meer een gekkig droom achtig iets in mijn zombie-achtige half-slaap toestand...maar het was wel grappieg
Oud 06-06-2002, 22:47
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
bonefish schreef:

knipperdeknip...

overigens bestaat er een heel leuk slaapritme, waarbij je slechts 2 uur per dag slaap, in periodes van 20 min, elke 4 uur:
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=892542
denk niet dat je het daarmee redt....
Oud 08-06-2002, 19:55
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Markiex schreef:

denk niet dat je het daarmee redt....
nou het grappige is dat het dus wel blijkt te lukken. het is alleen lastig omdat je niet een slaapperiode kunt overslaan, anders wordt je zwaar moe. je moet dus wel op school/werk kunnen slapen wil je dit doen. je kunt ook dan niet dingen doen die langer dan 4 uur zonder onderbreking duren.

hier is nog een artikel erover:
http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/15/103358/720
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:20
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Slechte weerstand..
Oud 12-06-2002, 10:58
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
bonefish schreef:

nou het grappige is dat het dus wel blijkt te lukken. het is alleen lastig omdat je niet een slaapperiode kunt overslaan, anders wordt je zwaar moe. je moet dus wel op school/werk kunnen slapen wil je dit doen. je kunt ook dan niet dingen doen die langer dan 4 uur zonder onderbreking duren.

hier is nog een artikel erover:
http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/15/103358/720
bedenk hierbij wel, dat iedereen zijn ideale slaaptijd heeft. De een kan genoeg hebben aan wat hoerboven staat, de ander zal er misschien helemaal niet tegen kunnen..
Oud 12-06-2002, 11:12
Squall
Squall is offline
je humeur
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:57
Verwijderd
je kunt het heel erg koud krijgen enzow... je hart gaat op een lager pitje werken enzow.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten