Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 21:30
PublicExection
PublicExection is offline
Ik had een vraagje over de puberteit.
ik vroeg me af wanneer de puberteit start en stopt ? als da bij sommige langer kan duren dan bij anderen ?

in mij geval, ik ben net 17

als ik zo'n 12-13 jaar was had ik kanker gekregen, na een behandeling van zo'n 3 jaar was ik er "vanaf"
maar ik merkte geen verangeringen aan m'n lichaam. zoals beharing, lengte, gestalte, enz... dat was ondekt aan begin mijn 16 jaar
toen zei de dorkter dat m'n puberteit was "stilgelegd" door de chemotherapie en was hij direkt met mannelijke hormoon inspuitingen gestart.
in 1 jaar tijd ben ik zo'n 10cm gegroeid van gestalte, en gaat m'n beharing ook heel goed, maar de lengte van m'n penis is maar 3 cm bijgekomen
nu is hij 15cm
kan er nog bijkomen ???? groeit hij (en ikzelf nog ) ??
ik krijg een beetje snor, maar nog geen baard, of geen okselhaar (wel haar op een andere plaats) maar goed
antwoord please !
Oud 02-06-2002, 21:36
Mark
Mark is offline
Lengte van je penis is niet belangrijk. De meeste vrouwen vinden dat helemaal niet belangrijk, dus don't worry. Trouwens, omdat het bij jou is stilgelegd, zou het ook wel langer doorgaan. Maak je geen zorgen, het komt waarschijnlijk wel goed.
Oud 02-06-2002, 21:43
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
in 1 jaar tijd ben ik zo'n 10cm gegroeid van gestalte,
en gaat m'n beharing ook heel goed,
maar de lengte van m'n penis is maar 3 cm bijgekomen nu is hij 15cm
ik krijg een beetje snor, maar nog geen baard, of geen okselhaar (wel haar op een andere plaats) maar goed
[/B]
Dat gaat toch de goede richting uit!

And neem van mij aan 15 cm is good (te lang is helemaal niet prettig, tis trouwens een heel normale lengte!)

And normaal gesproken groei je tot je 18/19e door... omdat het bij jou is stilgelegd.. zal het vast nog wel komen!
Oud 02-06-2002, 21:53
PublicExection
PublicExection is offline
Bedankt mensen !
ik zat al een héél eind met die vraag maar durfde hem niet te stellen omdat ik die nogal persoonlijk vond, en bang was voor uitgelachen te worden ofsow
tnx!!
Oud 03-06-2002, 10:16
Darkwell
Darkwell is offline
Citaat:
PublicExection schreef:
in 1 jaar tijd ben ik zo'n 10cm gegroeid van gestalte, en gaat m'n beharing ook heel goed, maar de lengte van m'n penis is maar 3 cm bijgekomen
nu is hij 15cm
kan er nog bijkomen ???? groeit hij (en ikzelf nog ) ??
antwoord please !
Dat gaat nu juist vooruit! Hou die okselharen maar zo, dat vind ik over het algemeen toch vies, ook bij jongens. Bekijk maar eens van jongens van jou leeftijd hoe veel/weinig zich nog maar echt elke dag moeten scheren, zoveel zij dat er niet eens.
En een penis van 15 cm is aardig gemiddeld geloof ik, meeste meisjes geven niet eens zo om de lengte. Ik zou het zelf niet eens weten als een penis klein is, want wat is normaal, het moet in verhouding passen bij je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 12:13
Oen
Oen is offline
Ben nu 17 en relatief laat gaan puberen, en alles zit nu helemaal weer op schema.
Wat al gezegd was, zijn er vrij weinig jongens van 17 die echt al baard groei hebben (diegene die ik ken zijn meestal ook nog buitenlanders, *vond het wel een leuk weetje*) Maar meestal komt dit ook pas na je echte puberteit, in de tijden van adolecentie. Dus maak je geen zorgen alles komt goed.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:09
ekki
ekki is offline
als je het echt zeker wil weten zal je het toch aan je huisarts moeten vragen. wij kunnen namelijk wel speculeren, maar ik vrees dat weinig mensen precies het effect van een chemokuur op het lichaam weten.

als je mannelijke hormonen van je arts krijgt en een tijd moet blijven slikken gaat het denk ik idd wel goed komen, maar als je alles zeker wil weten, dan is het beste adres die van je huisarts.
Oud 03-06-2002, 15:36
Verwijderd
15/16 cm is toch gemiddeld?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:59
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
okselhaar heb ik ook maar heel weinig van, vindik eigenlijk wel prettig, ziet er zo ranzig uit
Oud 06-06-2002, 13:58
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
jongen je bent 17, tot je 21ste gaat er nog vanalles gebeuren aan je lichaam en gaat je lul ook zeker nog groeien, die hormonen lijken mij nergens voor nodig. Niet teveel kloten met je lichaam.
Oud 06-06-2002, 14:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
jongen je bent 17, tot je 21ste gaat er nog vanalles gebeuren aan je lichaam en gaat je lul ook zeker nog groeien, die hormonen lijken mij nergens voor nodig. Niet teveel kloten met je lichaam.
denk dat je niet goed weet wat de gevolgen van een chemokuur zijn. dus ik weet ook niet of je zo snel kan oordelen. niet dat ik dat kan ofzo...
Oud 18-06-2002, 13:16
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
Citaat:
Morgan schreef:
15/16 cm is toch gemiddeld?
Hey hij had het over de effecten en niet over hoe lang jou leuris is! Open zelf een topic als je zo benieuwd bent.
Oud 18-06-2002, 13:21
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Whippersnapper schreef:

Hey hij had het over de effecten en niet over hoe lang jou leuris is! Open zelf een topic als je zo benieuwd bent.
Uh.. Morgan is van het vrouwelijk geslacht. *kuch*
Oud 18-06-2002, 13:53
Verwijderd
Als je nu die hormonen krijgt, zal het toch zeker goed komen?
En zoals hierboven al allemaal staat: 15 cm is vrij gemiddeld, baardgroei hoef je nog helemaal niet te hebben (vriend van me heeft dat ook nog helemaal niet, hij is bijna 18). Daarover hoef je je dus echt geen zorgen te maken hoor!

Ik denk ook dat die doktoren je wel een beetje in te gaten houden, toch? Om te kijken of je je nu wel lichamelijk ontwikkeld?

En je hoeft je er hier ook niet voor te schamen, dit forum is er juist voor raad joh!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:19
Geraldine
Geraldine is offline
Mjah, dat okselhaar, daar zou ik iig geen probleem van maken.
en dat je nog geen baard heb, ach, das ook geen ramp, dat hebben de meeste jongens van jou leeftijd niet. Er zijn zat jongens van 16/17 die helemaal geen haar op hun gezicht hebben, ook geen snor dus.
neej, zou ik me geen zorgen over maken.

btw, zuidkorea heeft gescoord.

Regels voor berichten