Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 17:42
Ex Libris
Ex Libris is offline
mijn band heeft snel een fatsoenlijk logo nodig want er moeten t-shirts en covers enz gemaakt worden en het is zowiezo belachelijk dat we nog geen logo hebben als er mensen geintresseerd zijn dit voor ons te doen zijn we heel erg dankbaar. de band heet dus Ex Libris en over het ontwerp zijn wat ideeën.

wat we trug kunnen doen? je naam in het cd boekje?
alvast bedankt
Oud 04-07-2005, 18:18
qghp
qghp is offline
Ik maak wel wat
Oud 04-07-2005, 18:21
Ex Libris
Ex Libris is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 04-07-2005 @ 19:18 :
Ik maak wel wat
richtlijnen?

- simpel maar mooi lettertype zoals dat van Nightwish of Dream Theater....mja daar komt 't eigenlijk wel op neer

- liefst wat (donker)paars kleurgebruik.

Oud 04-07-2005, 18:25
qghp
qghp is offline
Oud 04-07-2005, 18:30
Ex Libris
Ex Libris is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 04-07-2005 @ 19:25 :
[afbeelding]
tering.....doen we

Oud 04-07-2005, 18:31
qghp
qghp is offline
ok zet me maar onder special thanks to
Oud 04-07-2005, 18:51
Miles
Miles is offline
Oud 04-07-2005, 19:38
Verwijderd
Jullie band komt uit de boeken[verzameling] van ...
Oud 04-07-2005, 20:00
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Miles schreef op 04-07-2005 @ 19:51 :
[afbeelding]
Leuk....
Oud 04-07-2005, 20:02
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar is het niet handig om te vermelden wat voor muziek jullie maken...?
Oud 04-07-2005, 20:30
Yurgentje
Yurgentje is offline
met als voorbeeld nightwish.... lijkt t me heel duistere muziek
Oud 04-07-2005, 21:18
Type
Type is offline
Citaat:
Ex Libris schreef op 04-07-2005 @ 19:30 :
tering.....doen we

Dude, tip: voor een goed logo en als je serieus bent, ga je dat niet vragen op een random forum, dan laat je het door iemand / een bureau doen. Dat kost je dan wel wat, maar dan heb je ook wat, en als je een serieuze band hebt zou je dat er voor over moeten hebben.

Voor niets gaat de zon op, right?
Dus houd er rekening mee dat je voor een ECHT goed logo ook wel wat moet doen, wat meer dan enkel een naam vermelden. Lijkt me.

En als je het toch via hier wil doen, dan zou ik er iig wat meer richtlijnen bijzetten in de startpost. En dan hopen dat iemand het serieus neemt...
Oud 04-07-2005, 21:22
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
oke het is niet echt mooi (eigenlijk lelijk maarja) en heel simpel, maar ik verveelde mij:
tadáa

(edit) waarom gebruiken jullie trouwens niet die letters op de frontpage van jullie site? ziet er toch ook wel goed uit?

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 21:55.
Oud 04-07-2005, 21:40
Knuffelwurmpje
Knuffelwurmpje is offline
Hé wow
dat is een vet mooi logo voor een band vind ik..
als je't niet zo mooi vindt geef dan nog wat richtlijnen enzo
dan ga'k ook iets maken..
Oud 04-07-2005, 23:07
Rampspoed
Rampspoed is offline
Wat voor soort band is het dat speelt natuurlijk ook een grote rol
Oud 05-07-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Paarlemoeren schreef op 04-07-2005 @ 22:22 :
oke het is niet echt mooi (eigenlijk lelijk maarja) en heel simpel, maar ik verveelde mij:
tadáa

(edit) waarom gebruiken jullie trouwens niet die letters op de frontpage van jullie site? ziet er toch ook wel goed uit?
dat is geen logo dat is een plaatje. een logo maak je in vector zoals in illustrator en is niet zo irritant psychadelic zoals jouw ding.

en nee ik ga niks maken voor die band, zoek aub een professioneel bureau of iemand die op zo'n school zit en wat bij wil verdienen.
Oud 06-07-2005, 09:33
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ermee moet. Maar ik ga hem maar sluiten, want het is nogal nutteloos.
Een logo maak je niet zomaar even. Je moet weten wat je wil, waar je het voor wil gaan gebruiken (alleen online, alleen cds, ook later voor merchandising enz enz) en daar rekening mee houden. Welke kleuren, hoeveel kleuren, denk aan de daaraan verbonden kosten ivm drukken.
Ik raad jullie aan een professioneel iemand in de arm te nemen, of iemand aan te spreken. Reken er niet op dat het gratis is, maar bedenk wel dat je met dat logo verder moet. Als je een slechte keuze maakt, dan zit je daaraan vast, het moet wel redelijk tijdloos zijn, niet dat je het over 5 jaar beu bent.
Verder denk ik niet dat je hier zomaar even via een topic met te weinig informatie zo ver krijgt om een fatsoenlijk logo te ontwerpen. We hebben allemaal onze bezigheden en diegenen die er professioneel mee bezig zijn, verwachter er natuurlijk ook iets voor.

Veel succes iig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten