Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 01:25
Keith
Keith is offline
Hey,

Mijn zusje zit op voetbal en zou graag willen lergen beter ingooien. Over iets meer dan een week gaan we camperen, en lijkt het me wel leuk om haar te helpen. De vraag is alleen, hoe verbeter je je techniek? Aan fysieke kracht komt ze niet tekort. Misschien dat er hier iemand sites kent waar je kunt zien hoe het het beste kan.Hoeft overigens niet noodzakelijk over ingooien te gaan, andere sites zijn ook welkom.
Oud 25-06-2005, 12:48
kalinho
kalinho is offline
ehm, denk toch dat je 't voor moet doen, ipv uit een boekie/internet te leren...
Oud 25-06-2005, 12:58
number9
number9 is offline
Ja het enige wat je evt zou kunnen vinden zijn plaatjes denk k.

Of zoiets:

bal vasthouden achter je nek, eerst met goede been naar voren, terwijl je met je slechte been naar voren stap de zwaai met je armen inzetten n terwijl je je been neerzet de bal gooien (let op beide benen moeten op de grond staan als je de bal loslaat)

Ik zal niet zeggen dat dit DE technische manier is om in te gooien, maar zo doe ik t in ieder geval.
Oud 01-07-2005, 13:03
Verwijderd
uuhh kracht ligt het dan waarschijnlijk wel aan, naarmate ik meer krachttraining ging doen, hoe verder ik kon ingooien
en:

bal met 'goede' hand goed vasthouden, later tweede hand erbij ( boven het hoofd ongeveer), rug beetje hollen en met volle kracht en heel het lichaam gooien, dan komtie wel ver
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 00:17
danielle84
danielle84 is offline
nou volgens mij kan je het wel of je kan het niet. ik kan ook niet ver ingooien. snap ook niet dat profvoetballes tot in de 16meter kunnen gooien. ik denk dat je het gewoon moet oefenen. het word vanzelf wel verder en beter
Oud 08-07-2005, 15:56
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
danielle84 schreef op 02-07-2005 @ 01:17 :
nou volgens mij kan je het wel of je kan het niet. ik kan ook niet ver ingooien. snap ook niet dat profvoetballes tot in de 16meter kunnen gooien. ik denk dat je het gewoon moet oefenen. het word vanzelf wel verder en beter
Je kan het of je kan het niet is niet helemaal waar. De 1 zal nooit zo ver kunnen gooien als de ander natuurlijk, maar dit is juist iets dat je goed kunt trainen.

Het is alleen de vraag of je hierbij de prioriteit moet leggen bij het trainen bij voetbal...
Oud 08-07-2005, 16:00
danielle84
danielle84 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 08-07-2005 @ 16:56 :
Je kan het of je kan het niet is niet helemaal waar. De 1 zal nooit zo ver kunnen gooien als de ander natuurlijk, maar dit is juist iets dat je goed kunt trainen.

Het is alleen de vraag of je hierbij de prioriteit moet leggen bij het trainen bij voetbal...
ik bedoel gewoon de één kan het wel van nature de andere niet. net als voetballen de één kan het goed, heeft er aanleg voor. als je het niet kan, kan je er op trainen maar toch zul je het niet zo goed kunnen als iemand die er wel aanleg voor heeft.
maar sowieso ik denk trouwens niet dat ingooien nou echt iets aan een wedstrijd kan veranderen.
Reageren

Regels voor berichten