Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 18:55
Kimisa
Kimisa is offline
Ik heb gezocht, en ook op de site van de belastingdienst gekregen maar ik snap het nog steeds niet. Ik heb een baantje, krijg minimumloon (€2,88). Heb een 2-12 uren contract, maar nu in de zomervakantie werk ik vaker en heb ik een zogenaamd 13-30 uren contract. Betaal ik nu wel of geen belasting of andere premies en gedoe? De een zegt van wel, de ander zegt alleen als je boven een bepaald bedrag uitkomt.

Ik ben deze week ongeveer 34 uur ingeroosterd, als ik ervanuit ga dat het zo ongeveer de hele vakantie blijft, heb ik per maand zo rond de €390.

Kan iemand me het misschien een beetje uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 19:13
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 03-07-2005 @ 19:55 :
Blablabla... Kan iemand me het misschien een beetje uitleggen?
Je hebt het getroffen, ik werk bij de B-Dienst (tijdelijk) Het ligt in dit geval eraan hoe je baas het geregeld heeft. Normaal is het zo dat als je tijdelijk meer uren gaat werken je baas meer loonheffing inhoudt omdat je dan in een andere belastingschaal terecht komt. Vraag het voor de zekerheid even na bij je baas, als je nog vragen aan de Belastingdienst hebt over teruggaves e.d. kan je het beste even bellen met de Belasting telefon: 0800-0543
Oud 03-07-2005, 22:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ze heeft het dan niet helemaal getroffen HAHAHAHA geintje

Nee het is zo zolang jij per maand onder de (ongeveer) 400 euro per maand blijft en je hebt normaal je belastingformulier ingevuld en je betaald normaal dus al geen belasting is dat dus geen probleem (400 euro). Je betaald naar verhouding wel iets mee ziekenfondspremie, vut-premie e.d.
Oud 04-07-2005, 19:55
thegoodlife
thegoodlife is offline
Achja, je moet iets doen he en als ik het niet doe doet iemand het anders wel.. Maar ik werk er nog maar 2 weken, dan heb ik vakantie en ben ik er weer van af, ik hoop voor de rest van mn leven
Oud 06-07-2005, 15:36
Verwijderd
Op je loonspecificatie staat 'Loonheffing'. Als dat bedrag 0 is betaal je geen belasting, als het meer dan 0 is betaal je dat wel.
Als je totale loonheffing in een jaar meer is dan ongeveer 12 euro dan kun je dat terugvragen aan de belastingdienst door het TJ (Teruggave jongeren) biljet in te vullen en op te sturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten