Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En het is niet echt kut. Ze zijn ooit eens begonnen, dus komt er ooit vast wel eens een einde aan. En ik vergeet ze meestal weer heel snel, dus weinig last van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
OT: Ik had vroeger echt heel erg veel nachtmerries, daarna vrijwel nooit meer. Tot het een jaar geleden weer terugkeerde, best wel klote. Soms word ik huilend wakker bijvoorbeeld, of helemaal zwetend. Ik ben soms wel eens bang van mijn nachtmerries, niet zozeer omdat ze heel eng zijn maar meer omdat er bij mij vaak een klote betekenis achter zit en ik die snel genoeg ontdek. Als ik echt heel bang ben praat ik er wel eens over met vriendinnen of mijn moeder. Of ik schrijf het van me af. Vaak zijn het zoals Shitonya al zegt, uitvergrote dingen van dingen die die dag zijn gebeurt. Bij mij zijn het ook vaak terugkerende nachtmerries, die zijn ook meestal het engste bij mij. Ach, ik ben eraan gewent dat ik dat eens in de zoveel tijd heb.
||
Citaat:
Verschillende (beknopte) visies over droomverklaring: Sceptisch Sceptici doen dromen af als willekeurige signalen van je onderbewuste, die niets te betekenen hebben. Je hersenen zijn, terwijl je slaapt, druk doende de afgelopen dag te categoriseren en te verwerken. Alle informatie die door je hersenen stroomt tijdens dat verwerken wordt tot dromen verweven. Psychologisch Je dromen zijn een uitlaatklep van je onderbewuste. Alle dingen die je overdag niet mag uiten, kun je wel veilig in je dromen uiten. Je dromen zijn dus een soort ingebouwde veiligheid, die ervoor zorgt dat je onderbewuste niet teveel onder druk komt te staan van al die verboden verlangens. Aldus Freud, een van de beroemste psychologen. Wetenschappelijk Dromen zijn gemaakt van willekeurig afgevuurde neuronen. Dit is de conclusie van Drs. Allen Hobson en Robert McCarley. In je hersenstam bevindt zich een soort droomgenerator, die wanneer je in REM slaap bent actief wordt. Je voorhersenen worden gebombardeerd met min of meer willekeurige impulsen. Je hersenen proberen zin uit deze onzin te maken, en het resultaat is een droom. Spiritueel In dromen kun je boodschappen van je onderbewuste ontvangen waar je overdag niet voor open staat. Je kunt dromen zien als 'ongeopende brieven van God'. Door je dromen te analyseren kun je erachter komen wat de betekenis is, en zo meer inzicht krijgen in jezelf.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Blood: ja, het zijn wel nachtmerries, want ik wordt er vaak wakker van en herinner ze dan nog enkele minuten, dus herinner me ook tijdelijk waar ze over gaan en weet daarom ook dat het wel degelijk nachtmerries zijn. Van de weinige dromen die ik me nog wel kan herinneren, vertonen duidelijke kenmerken van nachtmerries. Maar ik denk dat ik ook maar is ga oefenen in lucide dromen, altijd al eens willen praten met iemand die op het punt staat mijn vlees te doorboren ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() fijn hoor om geen nachtmerries te hebben en krijgen gr,tieneke
||
Citaat:
![]() for the record; ik droom enkel 'nare' dromen.. Offtopic: wat betekent 'hendig'?
||
Citaat:
||
Citaat:
gr,tieneke ps. het is maar hoe je het bekijkt of niet dan ??
||
Citaat:
![]() ![]() Vroeger had ik vaak nachtmerries, maar ik heb er mezelf dus een beetje op getraind (lucide dromen, las ik hier net) om daar m'n eigen wending aan te geven of om te zorgen dat ik wakker word. Ik heb ze nu nog steeds af en toe, maar dan 'vervorm' ik ze zo dat ze soms echt vreemd worden. Ook zijn het vaak herkenbare dingen, maar ik snap nooit waarom ik erover droom. Sommigen blijven me bij, anderen vergeet ik bijna meteen weer, maar ik kan er dan wel een paar weken later weer over dromen. Alleen wordt het dan heftiger en gecompliceerder. Maar ik kan er dus wel, gelukkig, een beetje controle over hebben. Niet dat ik elke nacht nachtmerries heb, het verschilt wel erg. Tijdens drukke periodes of spanning komen ze vaak boven. Maar soms heb ik dan in die periodes lichtjes hoofdpijn en dan neem ik een asprientje. Het gevolg is dat ik dan heel rustig slaap en echt fijn en leuk droom. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() WOW hier sta ik toch van te kijken hoor dat jij dat kan knap hoor !!!! Wat het betekend zou ik ook niet weten. Heb je misschien pas geleden (toen je die droom had gehad) een vriend of vriendin verloren --> maakt niet uit op welke manier ?? Misschien ligt het daar aan maar verder zou ik het ook niet weten sorry gr,tieneke
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een mens droomt gemiddeld ongeveer 5 x per nacht. Meestal onthoud je echter alleen de laatste droom. Verder hangt het ervan af of je medicijnen gebruikt. Mensen die onder narcose zijn of slaappillen hebben genomen, dromen niet. Dus dan is er geen sprake van het wel of niet herinneren... Tieneke bedankt voor je reactie! Nee ik heb helemaal geen vriend of vriendin verloren; ook geen nare ervaringen gehad binnen een vriendschap. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat laatste lukte mij dus nooit. ![]()
||
Citaat:
gr.tieneke
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Extreme nachtmerries/hallucinaties Unknown123 | 19 | 10-04-2014 22:21 | |
Psychologie |
nachtmerries Verwijderd | 10 | 19-08-2010 22:39 | |